Zapytanie ofertowe - Demontaż pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na podstawie art.4 pkt 8ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013r., Poz. .907, ze zm..) Wójt Gmina Dobra ogłasza nabór ofert:
I. ZAMAWIAJĄCY
Gmina Dobra
ul. Szczecińska 16 a
72-003 Dobra
NIP: 851 294 80 83, REGON: 811685496
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi:
- demontaż pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest,
- zbieranie i zabezpieczenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest zgodnie z obowiązującymi przepisami (m. in. ułożenie na paletach, zabezpieczenie folią),
- ważenie zdemontowanych/zebranych wyrobów zawierających azbest przy użyciu własnych (posiadających legalizację ) urządzeń Wykonawcy,
- załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki lub składowania do miejsca unieszkodliwienia,
- unieszkodliwiania poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wg poniższego wyszczególnienia:
L.p. posesji |
Ilość azbestu przeznaczona do utylizacji [Mg] w przybliżeniu |
Zakres usługi |
8,54 |
Transport/utylizacja (składowane) |
|
32,32 |
Demontaż/transport/utylizacja (pokrycia dachowe) |
|
Razem |
40,86 |
Ze względu na to, że powyższe dane są tylko danymi szacunkowymi Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania całości powyższego zadania, bądź możliwość zwiększenia ilości zamówienia o nie więcej niż 50 %, lub możliwość przesunięcia pomiędzy pozycjami powyższej tabeli.
Zadanie będzie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.Zamawiający zatem zastrzega, że unieważni postępowanie, jeżeli środki które zamierzał przeznaczył na realizację zamówienia nie zostaną mu przyznane przez WFOŚiGW w Szczecinie.
Ponadto:
2. Wykonawca przy realizacji robót obowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w :
¾ Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r., nr 71, poz. 649 z późn.zm) i Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U.2010 r., nr.162, poz..1089);
¾ Ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2013r., poz. 21 ze. zm.);
¾ Ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2013r., poz.1232 ze zm.);
¾ Ustawie z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 3, poz. 20 z późn. zm.);
¾ Ustawie z dnia 28 października 2002r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz.U.2011r., nr .227, poz. 1367 z późn.zm.);
¾ Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. 2005r. Nr 216, poz.1824);
¾ Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U.2010 r. Nr 249, poz.1673);
¾ Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz.31);
¾ Ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz.U.2013r.,poz.1409 ze zm).
¾ Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz .U.z 2003r. Nr 120, poz.1126).
3. Przygotowanie do transportu, ważenie odpadów w miejscu odbioru, załadunek i transport azbestu na miejsce składowania (utylizacji) leży po stronie Wykonawcy. Transport będzie się odbywał przy użyciu samochodów o różnym tonażu ze względu na konieczność dojazdu do miejsc trudnodostępnych (wąskie ulice), z zachowaniem przepisów o przewozie towarów niebezpiecznych.
4. Demontażu wyrobów azbestowych mogą dokonywać jedynie osoby przeszkolone w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy usuwaniu wyrobów zawierających azbest.
5. Usuwane odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne.
6. Wykonawca robót zobowiązuje się do utylizacji materiałów z rozbioru (przekazania na składowisko odpadów).
7. Każdy właściciel posesji będzie potwierdzał w protokole ilość odpadu w oparciu o dane z ważenia odpadów przez Wykonawcę. Dowodem odebrania odpadu będzie karta przekazania odpadu pochodzącego z danej nieruchomości.
8. Zadanie będzie realizowane zgodnie z kolejnością przedstawioną na wykazie nieruchomości stanowiącym załącznik nr 1 do umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym. Zakres prac i termin wykonania będzie ustalany każdorazowo z właścicielem nieruchomości.
9. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
- W czasie odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację:
- zbiorczą kartę przekazania odpadu na składowisko odpadów niebezpiecznych oraz odrębne karty przekazania odpadów wystawione dla każdego właściciela nieruchomości.
- protokoły sporządzone dla każdej nieruchomości zawierające informacje dot:
a. imię i nazwisko właściciela wyrobów zawierających azbest,
b. miejsce odbioru- adres,
c. datę odbioru,
d. ilość odebranych wyrobów zawierających azbest,
e. oświadczenie o uporządkowania terenu po wykonaniu usługi,
f. oświadczenie o nie wyrządzeniu szkód w czasie realizacji usługi,
g. podpis właściciela nieruchomości i przedstawiciela Wykonawcy.
Protokoły winny być sporządzone w 3 egzemplarzach po jednym dla Wykonawcy, Właściciela nieruchomości i Zamawiającego.
- dokumentaję fotograficzną potwierdzajacą wykonanie usługi (na płycie CD) potwierdzającą wykonanie usługi, sporządzoną w sposób umożliwiający identyfikację nieruchomości (2-4 fotografie).
III. TERMIN REALIZACJI ZADANIA
Do dnia 30 września 2014 roku.
IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Oferent powinien stworzyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania.
Oferta powinna być:
- opatrzona pieczątką firmową,
- posiadać datę sporządzenia,
- zawierać wszystkie dane wyszczególnione w formularzu ofertowym,
- podpisana czytelnie przez wykonawcę.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w formie pisemnej (ręcznie (czytelnie), na maszynie lub komputerze). Na kopercie proszę o zamieszczenie dopisku „Oferta na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Dobra”
Do formularza ofertowego wykonawcy dołączają dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, zgodne z obowiązującym stanem prawnym oraz dokumenty potwierdzające wymagania pkt. VII.
V. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1.Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty, kuriera lub też dostarczona osobiście na adres: Urząd Gminy, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra .
2.Termin składania ofert upływa w dniu 18 czerwca 2014 roku o godz. 1200. Otwarcie ofert nastąpi o godzinie 1230 w sali konferencyjnej UG Dobra. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do UG Dobra.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
4. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie podana na stronie internetowej pod adresem: www.bip.dobraszczecinska.pl
VI. KRYTERIA WYBORU OFERT: 100% cena.
Wykonawca deklarując wolę wykonania zamówienia za cenę jednostkową usługi podaną w formularzu ofertowym, akceptuje w całości postanowienia niniejszego zapytania ofertowego, co jest równoznaczne z pozbawieniem się możliwości żądania zapłaty za elementy, które wynikają z tego opisu, a nie zostały uwzględnione przy obliczaniu ceny. Wykonawca określi cenę oferty w złotych polskich (PLN), podając ja w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza( do dwóch miejsc po przecinku).
VII. WYMAGANIA, JAKIE POWINNI SPEŁNIAĆ WYKONAWCY ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia.
W tym celu należy załączyć do formularza ofertowego:
- umowę ze składowiskiem odpadów na przyjęcie odpadów zawierających azbest,
- zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych
- stosowne zezwolenia (kopie) dokumentów na prowadzenie działalności związanej z wyrobami zawierającymi azbest (np. decyzja Marszałka zatwierdzająca program gospodarki odpadami niebezpiecznymi),
- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W załączeniu:
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
05 cze 2014
Osoba dodająca informacje
Łukasz Dziuban Data publikacji:
05 cze 2014, godz. 16:23
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Dziuban Data aktualizacji:
05 cze 2014, godz. 16:27