Zapytanie ofertowe
Zapytanie ofertowe
Gmina Dobra zaprasza do złożenia oferty na wykonanie operatów szacunkowych w celu ustalenia opłaty adiacenckiej
Dla określenia szacunkowej wartości zamówienia przyjęto, że nie przekracza ona wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro ( art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 kwietnia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz.U.2015, poz. 2164)
Oferta skierowana jest do rzeczoznawców majątkowych posiadających wymagane uprawnienia do wykonywania w/w zadań - KOD CPV - 71319000-7 - USŁUGI BIEGŁYCH.
I. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra, NIP 852-294-80-83
II.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA :
wykonanie operatów szacunkowych w związku z określeniem aktualnej wartości rynkowej prawa własności nieruchomości w związku z ustaleniem opłaty adiacenckiej z tytułu :
A ) podziału nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra,
B ) budowy urządzeń infrastruktury technicznej na terenie Gminy Dobra.
III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie operatów szacunkowych dla ustalenia opłat
adiacenckich z tytułu :
a) podziałów nieruchomości,
b) budowy urządzeń infrastruktury technicznej.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
2.1. Sporządzenie operatów szacunkowych dla ustalenia opłat adiacenckich wynikających
z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. : Dz.U. z 2015.1774 ze zm. ) z tytułu podziałów nieruchomości dla nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Dobra, oraz z tytułu budowy urządzeń infrastruktury technicznej dla nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Dobra.
2.2. Szacunkowa ilość operatów do wykonania w okresie trwania umowy wynosi z tytułu :
a) podziałów nieruchomości w ilości 30 sztuk
b) budowy urządzeń infrastruktury technicznej w ilości 51 sztuk
Łączna suma operatów do wykonania a i b to 81 sztuk z tym, że Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia, w zależności od potrzeb Zamawiającego.
2.3. Wycenę operatów szacunkowych należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa i standardami zawodowymi.
2.4. W każdym operacie szacunkowym zgodnie z art. 98 a oraz art. 146 ww. ustawy powinny zostać uwzględnione następujące pozycje :
A) wartość nieruchomości :
- przed podziałem nieruchomości,
- po podziale nieruchomości,
- różnica między wartością, jaką nieruchomość ma po podziale nieruchomości, a wartością, jaką miała przed podziałem,
B) wartość nieruchomości :
- przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej,
- po wybudowaniu urządzeń infrastruktury technicznej,
- różnica pomiędzy wartością, jaką nieruchomość ma po wybudowaniu urządzeń infrastruktury technicznej, a wartością jaką miała przed ich wybudowaniem.
Wartość nieruchomości przed podziałem i po podziale oraz przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury i po ich wybudowaniu określa się według cen na dzień wydania decyzji o ustaleniu opłaty adiacenckiej.
Stan nieruchomości przed podziałem przyjmuje się na dzień wydania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości, a stan nieruchomości po podziale przyjmuje się na dzień, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna albo orzeczenie o podziale stało się prawomocne, przy czym nie uwzględnia się części składowych nieruchomości.
2.5. Dopuszcza się wydanie operatu szacunkowego wydawanej w formie opinii przez biegłego, w przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości.
2.6. Operaty szacunkowe sporządzone w formie opinii mogą być wykonane w jednym egzemplarzu w wersji papierowej, tylko w przypadku 2.5.
2.7. Operat szacunkowy dla każdej nieruchomości, na podstawie którego wykazano zmianę wartości nieruchomości, winien być wykonany w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej.
2.8. Wykonawca ma obowiązek gromadzenia we własnym zakresie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia (wszystkich części). Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przygotowanego pakietu danych w terminie 3 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego pisemnego zawiadomienia przesłanego faksem lub e-mailem. Zamawiający zastrzega, iż są to ilości szacunkowe, które mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.
2.9. Zamówienie będzie realizowane dla działek wskazanych w protokołach zdawczo- odbiorczych.
2.10. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym, w szczególności do udzielania odpowiedzi na pisma Zamawiającego dotyczące zagadnień związanych z wykonanym operatem, a w przypadku odwołań od decyzji, do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym toczącym się w przedmiotowych sprawach przed organami odwoławczymi.
2.11. Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać 7- dniowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do : uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym, w szczególności do udzielania odpowiedzi na pisma Zamawiającego dotyczące zagadnień związanych z wykonanym operatem, a w przypadku odwołań od decyzji, do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym toczącym się w przedmiotowych sprawach przed organami odwoławczymi.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
Termin wykonania zamówienia – od dnia podpisania umowy do dnia 15 grudnia z tym, że na wykonanie operatów Wykonawca ma 30 dni kalendarzowych od momentu przekazania szczegółowych danych na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Za datę wykonania przedmiotu umowy uważany będzie dzień dostarczenia operatów szacunkowych do siedziby Zamawiającego.
V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
Oferta winna zawierać:
1. Cenę netto i brutto wykonania kompletnych operatów szacunkowych dokumentacji,
2. Cenę netto i brutto wykonania operatów szacunkowych dokumentacji wydawanych w formie opinii przez biegłego, w przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości,
VI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT.
1. Oferta powinna być przesłana lub dostarczona osobiście na adres Urzędu Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16 a, sekretariat pok. nr 8 lub wydział ds. Komunalnych i Inwestycji, ul. Graniczna 24 a, 72-003 Dobra.
2. Oferty należy składać do dnia 10 czerwca 2016 r. do godziny 11.00 w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Wykonanie operatów szacunkowych w związku z określeniem aktualnej wartości rynkowej prawa własności nieruchomości w związku z ustaleniem opłaty adiacenckiej ”.
3. Wybór najkorzystniejszej oferty bądź brak wyboru oferenta zostanie ogłoszony na stronie internetowej po adresem www.bip.dobraszczecinska.pl w zakładce zamówienia publiczne do 30 000 euro.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wykonania wyboru oferty bez podania przyczyny.
5. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 91 424 19 73, osoby do kontaktu : Joanna Wadas-Spyra, Wioletta Czarnota – dotyczące ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości. Dodatkowe informacje dotyczące ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej pod nr telefonu 91 311 33 21, osoba do kontaktu Alina Ziental.
Oferty będą rozpatrywane poprzez wyciągnięcie mediany podanych kwot netto z propozycji wykonania jednego operatu szacunkowego i jednej opinii.
Wójt Gminy Dobra
Sp. J. Wadas-Spyra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Kinga Kowalewska Data wytworzenia:
25 maj 2016
Osoba dodająca informacje
Kinga Kowalewska Data publikacji:
25 maj 2016, godz. 12:11
Osoba aktualizująca informacje
Kinga Kowalewska Data aktualizacji:
25 maj 2016, godz. 12:12