Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zapytanie ofertowe

Zapytanie ofertowe

Gmina Dobra zaprasza do złożenia oferty na wykonanie operatów szacunkowych w celu ustalenia opłaty adiacenckiej

 

Dla określenia szacunkowej wartości zamówienia przyjęto, że nie przekracza ona wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro ( art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 kwietnia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz.U.2017, poz. 1579).

Oferta skierowana jest do rzeczoznawców majątkowych posiadających wymagane  uprawnienia do wykonywania w/w zadań -  KOD CPV - 71319000-7 - USŁUGI BIEGŁYCH.

 

I. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra, NIP 852-294-80-83

II.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA :

wykonanie  operatów szacunkowych w związku z określeniem aktualnej wartości rynkowej prawa własności nieruchomości w związku z ustaleniem opłaty adiacenckiej z tytułu :

A )  podziału nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra,

B )  budowy urządzeń infrastruktury technicznej na terenie Gminy Dobra.

 

III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA         

1. Zakres zamówienia obejmuje:

1.1. Sporządzenie operatów szacunkowych dla ustalenia opłat adiacenckich wynikających 

z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. : Dz.U. z 2015.1774 ze zm.) z tytułu podziałów nieruchomości dla nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Dobra, oraz z tytułu budowy urządzeń infrastruktury technicznej dla nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Dobra.

1.2. Szacunkowa ilość operatów do wykonania w okresie trwania umowy wynosi  z tytułu :

  1. podziałów nieruchomości w ilości 105 sztuk
  2. budowy urządzeń infrastruktury technicznej w ilości  30 sztuk 

Łączna suma operatów do wykonania a i b to 135 sztuk z tym, że Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia o 10 sztuk, zakresu zamówienia, w zależności od potrzeb Zamawiającego.

1.3. Wycenę operatów szacunkowych należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi 

           przepisami prawa i standardami zawodowymi.

1.4. W każdym operacie szacunkowym zgodnie z art. 98 a oraz art. 146 ww. ustawy powinny zostać uwzględnione następujące pozycje :

 A)   wartość nieruchomości:

- przed podziałem nieruchomości,

- po podziale nieruchomości,

- różnica między wartością, jaką nieruchomość ma po podziale nieruchomości, a wartością, jaką miała przed podziałem,

B)   wartość nieruchomości :

- przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej,

- po wybudowaniu urządzeń infrastruktury technicznej,

- różnica pomiędzy wartością, jaką nieruchomość ma po wybudowaniu urządzeń infrastruktury technicznej, a wartością jaką miała przed ich wybudowaniem.

Wartość nieruchomości przed podziałem i po podziale  oraz przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury i po ich wybudowaniu określa się według cen na dzień wydania decyzji o ustaleniu opłaty adiacenckiej.

Stan nieruchomości przed podziałem  przyjmuje się na dzień wydania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości, a stan nieruchomości po podziale przyjmuje się na dzień, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna albo orzeczenie o podziale stało się prawomocne, przy czym nie uwzględnia się części składowych nieruchomości.

2.5. Dopuszcza się wydanie operatu szacunkowego wydawanej w formie opinii przez biegłego, w przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości.

2.6. Operat szacunkowy dla każdej nieruchomości, na podstawie którego wykazano zmianę wartości nieruchomości, winien być wykonany w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej oraz przekazane w wersji elektronicznej w formacie docx.

2.7. Wykonawca ma obowiązek gromadzenia we własnym zakresie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia (wszystkich części). Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przygotowanego pakietu danych w terminie 3 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego pisemnego zawiadomienia przesłanego faksem lub e-mailem. Zamawiający zastrzega, iż są to ilości szacunkowe, które mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.

2.8. Zamówienie będzie realizowane dla działek wskazanych w protokołach zdawczo- odbiorczych.

2.9. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym,  w szczególności do udzielania odpowiedzi na pisma Zamawiającego dotyczące zagadnień związanych z wykonanym operatem, a w przypadku odwołań od decyzji, do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym toczącym się w przedmiotowych sprawach przed organami odwoławczymi. 

2.10. Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać  7- dniowego terminu  wyznaczonego przez Zamawiającego do :  uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym,  w szczególności do udzielania odpowiedzi na pisma Zamawiającego dotyczące zagadnień związanych z wykonanym operatem, a w przypadku odwołań od decyzji, do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym toczącym się w przedmiotowych sprawach przed organami odwoławczymi.

 

IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.

 

   Termin wykonania zamówienia – od dnia podpisania umowy do dnia 7 grudnia 2018 r., z tym,  że na wykonanie operatów Wykonawca ma 60 dni kalendarzowych od momentu przekazania szczegółowych danych na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Za datę wykonania przedmiotu umowy uważany będzie dzień dostarczenia operatów szacunkowych  do siedziby Zamawiającego. Zamówienie zostanie przekazane w minimum trzech transzach nie większych niż 45 sztuk.

 

V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:

Oferta winna zawierać:

  1. Cenę brutto wykonania  jednego opertaru szacunkowego,
  2. Cenę brutto wykonania  operatu szacunkowego wydawanego w formie opinii przez biegłego, w przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości.

VI. KRYTERIA WYBORU OFERT

Oferty będą rozpatrywane poprzez wyciągnięcie mediany podanych kwot netto z propozycji  wykonania jednego operatu szacunkowego i jednej opinii.

 

VII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT.

  1. Oferta powinna być przesłana lub dostarczona osobiście na adres Urzędu Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16 a, sekretariat pok. nr 8 lub wydział ds. Komunalnych i Inwestycji, ul. Graniczna 24 a, 72-003 Dobra.
  2. Oferty należy składać do dnia 29 czerwca 2018 r.  do godziny 15.00 w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Wykonanie  operatów szacunkowych w związku z określeniem aktualnej wartości rynkowej prawa własności nieruchomości w związku z ustaleniem opłaty adiacenckiej ”.
  3. Wybór najkorzystniejszej oferty bądź brak wyboru oferenta zostanie ogłoszony na stronie internetowej po adresem www.bip.dobraszczecinska.pl w zakładce zamówienia publiczne do 30 000 euro.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wykonania wyboru oferty bez podania przyczyny.
  5. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 91 424 19 73, osoby do kontaktu : Wioletta Czarnota – dotyczące ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości. Dodatkowe informacje dotyczące ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej pod nr telefonu 91 311 33 21, osoba do kontaktu Alina Ziental.
  6. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 25 czerwca  2018 r. o godz. 1000 w sali konferencyjnej Wydziału ds. Komunalnych i Inwestycji. 

 

 

 

Wójt Gminy Dobra


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Wioletta Czarnota

Data wytworzenia:
08 cze 2018

Osoba dodająca informacje

Kinga Kowalewska

Data publikacji:
08 cze 2018, godz. 10:30

Osoba aktualizująca informacje

Kinga Kowalewska

Data aktualizacji:
08 cze 2018, godz. 10:30