Wykonanie operatów szacunkowych w celu ustalenia opłaty adiacenckiej
Zapytanie ofertowe
Gmina Dobra zaprasza do złożenia oferty na wykonanie operatów szacunkowych w celu ustalenia opłaty adiacenckiej
Dla określenia szacunkowej wartości zamówienia przyjęto, że nie przekracza ona wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro ( art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 kwietnia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz.U.2013, poz. 907 ze zm.)
Oferta skierowana jest do rzeczoznawców majątkowych posiadających wymagane uprawnienia do wykonywania w/w zadań - KOD CPV - 71319000-7 - USŁUGI BIEGŁYCH.
I. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra, NIP 852-294-80-83
II.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA :
wykonanie operatów szacunkowych w związku z określeniem aktualnej wartości rynkowej prawa własności nieruchomości w związku z ustaleniem opłaty adiacenckiej z tytułu :
A ) podziału nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra,
B ) budowy urządzeń infrastruktury technicznej na terenie Gminy Dobra.
III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie operatów szacunkowych dla ustalenia opłat
adiacenckich z tytułu :
- podziałów nieruchomości,
- budowy urządzeń infrastruktury technicznej.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
2.1. Sporządzenie operatów szacunkowych dla ustalenia opłat adiacenckich wynikających
z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. : Dz. U. z 2014 r. poz. 518) z tytułu podziałów nieruchomości dla nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Dobra, oraz z tytułu budowy urządzeń infrastruktury technicznej dla nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Dobra.
2.2. Szacunkowa ilość operatów do wykonania w okresie trwania umowy wynosi z tytułu :
- podziałów nieruchomości w ilości 49 sztuk
- budowy urządzeń infrastruktury technicznej w ilości 15 sztuk
Łączna suma operatów do wykonania a i b to 64 sztuk z tym, że Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia, w zależności od potrzeb Zamawiającego.
2.3. Wycenę operatów szacunkowych należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa i standardami zawodowymi.
2.4. W każdym operacie szacunkowym zgodnie z art. 98 a oraz art. 146 ww. ustawy powinny zostać uwzględnione następujące pozycje :
A) wartość nieruchomości :
- przed podziałem nieruchomości,
- po podziale nieruchomości,
- różnica między wartością, jaką nieruchomość ma po podziale nieruchomości, a wartością, jaką miała przed podziałem,
B) wartość nieruchomości :
- przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej,
- po wybudowaniu urządzeń infrastruktury technicznej,
- różnica pomiędzy wartością, jaką nieruchomość ma po wybudowaniu urządzeń infrastruktury technicznej, a wartością jaką miała przed ich wybudowaniem.
Wartość nieruchomości przed podziałem i po podziale oraz przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury i po ich wybudowaniu określa się według cen na dzień wydania decyzji o ustaleniu opłaty adiacenckiej.
Stan nieruchomości przed podziałem przyjmuje się na dzień wydania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości, a stan nieruchomości po podziale przyjmuje się na dzień, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna albo orzeczenie o podziale stało się prawomocne, przy czym nie uwzględnia się części składowych nieruchomości.
2.5. Dopuszcza się wydanie operatu szacunkowego wydawanej w formie opinii przez biegłego, w przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości.
2.6. Operaty szacunkowe sporządzone w formie opinii mogą być wykonane w jednym egzemplarzu w wersji papierowej, tylko w przypadku 2.5.
2.7. Operat szacunkowy dla każdej nieruchomości, na podstawie którego wykazano zmianę wartości nieruchomości, winien być wykonany w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej.
2.8. Wykonawca ma obowiązek gromadzenia we własnym zakresie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia (wszystkich części). Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przygotowanego pakietu danych w terminie 3 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego pisemnego zawiadomienia przesłanego faksem lub e-mailem. Zamawiający zastrzega, iż są to ilości szacunkowe, które mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.
2.9. Zamówienie będzie realizowane dla działek wskazanych w protokołach zdawczo- odbiorczych.
2.10. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym, w szczególności do udzielania odpowiedzi na pisma Zamawiającego dotyczące zagadnień związanych z wykonanym operatem, a w przypadku odwołań od decyzji, do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym toczącym się w przedmiotowych sprawach przed organami odwoławczymi.
2.11. Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać 7- dniowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do : uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym, w szczególności do udzielania odpowiedzi na pisma Zamawiającego dotyczące zagadnień związanych z wykonanym operatem, a w przypadku odwołań od decyzji, do uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym toczącym się w przedmiotowych sprawach przed organami odwoławczymi.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
Termin wykonania zamówienia – od dnia podpisania umowy do dnia 15 grudnia z tym, że na wykonanie operatów Wykonawca ma 30 dni kalendarzowych od momentu przekazania szczegółowych danych na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Za datę wykonania przedmiotu umowy uważany będzie dzień dostarczenia operatów szacunkowych do siedziby Zamawiającego.
V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
Oferta winna zawierać:
- Cenę netto i brutto wykonania kompletnych operatów szacunkowych dokumentacji,
- Cenę netto i brutto wykonania operatów szacunkowych dokumentacji wydawanych w formie opinii przez biegłego, w przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości,
VI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT.
- Oferta powinna być przesłana lub dostarczona osobiście na adres Urzędu Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16 a, sekretariat pok. nr 8 lub wydział ds. Komunalnych i Inwestycji, ul. Graniczna 24 a, 72-003 Dobra.
- Oferty należy składać do dnia 18 marca 2015 r. do godziny 11.00 w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Wykonanie operatów szacunkowych w związku z określeniem aktualnej wartości rynkowej prawa własności nieruchomości w związku z ustaleniem opłaty adiacenckiej ”.
- Wybór najkorzystniejszej oferty bądź brak wyboru oferenta zostanie ogłoszony na stronie internetowej po adresem www.bip.dobraszczecinska.pl w zakładce zamówienia publiczne do 30 000 euro.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wykonania wyboru oferty bez podania przyczyny.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 91 424 19 73, osoby do kontaktu : Joanna Wadas-Spyra, Wioletta Czarnota – dotyczące ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości. Dodatkowe informacje dotyczące ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej pod nr telefonu 91 311 33 21, osoba do kontaktu Jolanta Fuerst.
Sp. J. Wadas-Spyra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
06 mar 2015
Osoba dodająca informacje
Łukasz Dziuban Data publikacji:
06 mar 2015, godz. 14:31
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Dziuban Data aktualizacji:
06 mar 2015, godz. 14:31