Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, dotyczącego budowy zachodniego drogowego i kolejowego obejścia miasta Szczecina

Projekt

UCHWAŁA Nr XXII/ /05

Rady Gminy Dobra z dnia 31 marca 2005 r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, dotyczącego budowy zachodniego drogowego i kolejowego obejścia miasta Szczecina.

Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) oraz art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz.139; Nr 41, poz. 412; Nr 111, poz.1279; z 2000 r. Nr 12, poz.136; Nr 109, poz.1157; Nr 120, poz.1268; z 2001 r. Nr 5, poz. 42; Nr 14, poz.124; Nr 100, poz.1085; Nr 115, poz.1229; Nr 154, poz.1804; z 2002 r. Nr 25, poz. 253; Nr 113, poz. 984; Nr 130, poz. 1112), w związku art. 85 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, z 2004 r. Nr 6 poz. 41, Nr 141 poz. 1492) Rada Gminy uchwala co następuje:

Rozdział 1 Przepisy ogólne

§1.1. Zgodnie z Uchwałą Nr V/60/2002 Rady Gminy w Dobrej z dnia 14 sierpnia 2002 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu, uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, dla terenu obejmującego części działek o nr ewidencyjnych:

  1. w obrębie Grzepnica - części działek: 690, 690/2, 695, 695/2, 708, 708/3, 13/1, 14, 19/1, 16, 19/4, 69, 68/4, 73, 896/7, 83/1, 84, 85, 20,

  2. w obrębie Sławoszewo - części działek: 54, 53, 27, 63, 25, 24/3, 22, 23, 24/4, 20, 10/2, 4/2,4/1,1,2,

  3. w obrębie Dobra - części działek: 310, 311/28, 164, 163, 162/1, 160, 159/1, 155, 154/1, 152, 151, 150, 149, 284/3, 148/2, 284/2, 147, 146/1, 144, 142/2, 371, 1207, 378, 866/1, 865/3, 865, 273, 866/3, 866/2, 865/2,

  4. w obrębie Redlica - części działek: 12, 11, 9/18, 6, 9/12, 7, 5/10, 13, 14, 17, 15, 5/1, 20, 23, 24, 26, 27, 28,

  5. w obrębie Wołczkowo - części działek: 261, 448/1, 503/2,

  6. w obrębie Bezrzecze - część działki 23,

  7. w obrębie Skarbimierzyce - części działek: 4, 2, 1, 3, 9, 12, 15/6,

  8. w obrębie Dołuje - części działek: 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 238, 239, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21,22,23,24,25/1,25/2, 27,

  9. w obrębie Kościno - części działek: 33, 14, 32, 15,

o łącznej powierzchni 101,06 ha, z przeznaczeniem na cele budowy zachodniego drogowego i kolejowego obejścia miasta Szczecina.

2. Granice obszaru opracowania planu oznaczono na załączniku graficznym w skali 1:5000, składającym się z 4 rysunków, stanowiących załączniki nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 2. 1. Ustala się następujące zasady konstrukcji planu:

  1. obszar objęty planem podzielony został na 9 terenów elementarnych,

  2. dla wyodrębnionych terenów elementarnych sformułowano szczegółowe ustalenia obowiązujące dla całego terenu elementarnego, sporządzone w formie tabeli - „karty terenu",

  3. w obrębie terenu elementarnego mogą występować strefy „W II" i „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych. Wynikające z tego tytułu rygory ustalono w § 4 niniejszej uchwały, a informacje o ich występowaniu zawarto w odpowiednich „kartach terenu" § 3,

  4. każdy teren elementarny oznaczono na załączniku graficznym oraz w tekście planu (§ 3 niniejszej uchwały) identyfikatorem cyfrowo - literowym (SYMBOL TERENU); pierwsza liczba oznacza kolejny numer terenu, symbol literowy oznacza klasyfikację funkcjonalną terenu, liczba występująca po symbolu literowym oznacza numer rysunku planu -załącznika graficznego, na którym teren występuje.

2. Ustala się następujący układ formalny, zawartych w § 3, ustaleń szczegółowych dla terenów elementarnych:

1) „karta terenu" dla poszczególnych terenów segreguje treść ustaleń w 7 punktach:

  1. powierzchnia terenu w ha - pkt 1,

  2. granice terenu - pkt 2,

  3. ustalenia funkcjonalne - pkt 3,

  4. ustalenia komunikacyjne - pkt 4,

  5. ustalenia ekologiczne - pkt 5,

  6. ustalenia inżynieryjne - pkt 6,

g) ustalenia dotyczące dóbr kultury - pkt 7,

  1. każde sformułowanie tekstowe w „karcie terenu", za wyjątkiem punktów 1 i 2, oznaczone jest kolejną literą w odpowiednim punkcie układu formalnego „karty terenu",

  2. nie każde ustalenie tekstowe posiada swoje odwzorowanie na rysunku planu.

3. Ustala się następujące zasady konstrukcji rysunku planu:

  1. każde ustalenie przedstawione na rysunku planu znajduje odpowiednie odwzorowanie w ustaleniu tekstowym,

  2. przebieg linii rozgraniczenia dla celów opracowań geodezyjnych należy określić poprzez odczyt graficzny osi linii,

  3. wszystkie symbole graficzne użyte na rysunku planu zostały objaśnione w legendzie,

  4. obowiązującymi ustaleniami są oznaczone graficznie na rysunku planu linie rozgraniczenia terenów elementarnych.

Rozdział 2

Przepisy szczegółowe

§ 3. Dla terenów elementarnych obowiązują następujące ustalenia: 1. Teren o symbolu 01 KK/1 z przeznaczeniem na cele linii kolejowej.

1)

powierzchnia terenu

6,59 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie kolejowe obejście Szczecina - linia kolejowa od granicy z gminą Police do terenów po linii kolejowej w rejonie Redlicy -odcinek w zakresie rysunku nr 1 (obręb Grzepnica).

3)

ustalenia funkcjonalne

regionalna linia kolejowa normalnotorowa do Polic.

4)

ustalenia komunikacyjne

a) szerokość w liniach rozgraniczenia 20,0 m,

b) linia kolejowa zelektryfikowana,

c) dopuszcza się przejazdy gospodarcze drogowe w poziomie terenu pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa ruchu,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu,

b) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

b) istniejąca linia napowietrzna 15 kV do przebudowy zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

c) istniejący gazociąg średniego ciśnienia przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

d) istniejącą sieć wodociągową przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

części terenu (patrz rys. planu) położone w strefie „W II" i „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2.

2. Teren o symbolu ui kk/zz przeznaczeniem na cele linii Kolejowej.

1)

powierzchnia terenu

5,10 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie kolejowe obejście Szczecina - linia kolejowa od granicy z gminą Police do węzła projektowanego obejścia Wołczkowa - odcinek w zakresie rys. nr 2 (obręby: Grzepnica, Dobra),

3)

ustalenia funkcjonalne

regionalna linia kolejowa normalnotorowa do Polic,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) szerokość w liniach rozgraniczenia min. 20 m - wg rysunku planu,

b) linia kolejowa zelektryfikowana,

c) przejazd gospodarczy drogowy w drugim poziomie z zapewnieniem widoczności sygnalizacji kolejowej,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych,

b) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

obiekty chronione nie występują.

3. Teren o symbolu 02 KK/ 2 z przeznaczeniem na cele linii kolejowej.

1)

powierzchnia terenu

2,51 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie kolejowe obejście Szczecina - linia kolejowa od węzła projektowanego obejścia Wołczkowa do terenów po linii kolejowej w rejonie Redlić - odcinek w zakresie rys. nr 2 (obręby: Dobra, Redlica),

3)

ustalenia funkcjonalne

regionalna linia kolejowa normalnotorowa do Polic,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) szerokość w liniach rozgraniczenia min. 20 m - wg rysunku planu,

b) linia kolejowa zelektryfikowana,

c) docelowo droga powiatowa nr 41409 w drugim poziomie bez kolizji z linią kolejową,

d) dopuszcza się w etapie skrzyżowanie kolejowego obejścia zachodniego z obecną drogą powiatową nr 41409 w poziomie terenu pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa ruchu i widoczności sygnalizacji kolejowej,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych,

b) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjne i Kanał Wołczkowski przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

b) istniejący wodociąg przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

c) istniejące gazociąg średnich ciśnień przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

d) istniejącą linię napowietrzną 15 kV przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, e) istniejącą sieć kanalizacji sanitarnej przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

f) istniejący kabel telekomunikacyjny przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

część terenu (patrz rys. planu) położona w strefie „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2.

4. Teren o symbolu 02 KK /3 z przeznaczeniem na cele linii kolejowej.

1)

powierzchnia terenu

4,08 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie kolejowe obejście Szczecina - linia kolejowa od węzła projektowanego obejścia Wołczkowa do terenów po linii kolejowej w rejonie Redlić - odcinek w zakresie rys. nr 3 (obręb Redlica),

3)

ustalenia funkcjonalne

regionalna linia kolejowa normalnotorowa do Polic,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) szerokość w liniach rozgraniczenia min. 20 m - wg rys. planu,

b) linia kolejowa zelektryfikowana,

c) dopuszcza się przejazdy gospodarcze w poziomie terenu pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa ruchu i widoczności sygnalizacji kolejowej,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustu przyrodniczego - lokalizacja wg rys. planu; dopuszcza się korektę lokalizacji wynikającą z projektu budowlanego,

b) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjny przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

b) istniejące linie napowietrzne 15 kV przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

c) istniejącą kanalizację sanitarną przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

część terenu (patrz rys. planu) położona w strefie „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2.

5. Teren o symbolu 02 KDG /1 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej.

1)

powierzchnia terenu

7,15 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - od granicy z gminą Police do węzła projektowanego obejścia Wołczkowa - odcinek w zakresie rysunku nr 1 (obręby: Sławoszewo, Grzepnica),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia wg rysunku planu: - przy granicy gminy Police (tereny leśne) - 40,0 m, - na pozostałym odcinku - 50,0 m,

d) przejazdy gospodarcze w drugim poziomie, bez włączeń do drogi głównej,

e) dopuszcza się drogi wspomagające niezbędne do obsługi terenów przyległych,

f) wymagana nośność jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych,

b) wprowadzić obustronne obsadzenia drogi szpalerem całorocznej zieleni izolacyjnej - drzewami i krzewami; dopuszcza się jednostronne na odcinkach uzasadnionych projektem budowlanym,

c) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

część drogi (patrz rys. planu) położona w strefie „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2.

6. Teren o symbolu 02 KDG /2 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej.

1)

powierzchnia terenu

9,98 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - od granicy gminy Police do węzła projektowanego obejścia Wołczkowa - odcinek w zakresie rysunku nr 2 (obręby: Grzepnica, Dobra),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia - 50,0 m,

d) przejazdy gospodarcze w drugim poziomie, bez włączeń do drogi głównej,

e) dopuszcza się drogi wspomagające niezbędne do obsługi terenów przyległych,

f) wymagana nośność jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych, b) wprowadzić obustronne obsadzenia drogi szpalerem całorocznej zieleni izolacyjnej - drzewami i krzewami; dopuszcza się jednostronne na odcinkach uzasadnionych projektem budowlanym, c) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

obiekty chronione nie występują.


7. Teren o symbolu 03 KDG / 2 węzłem drogowym.

z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej wraz z


1)

powierzchnia terenu

9,39 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - węzeł projektowanego obejścia Wołczkowa (obręb Dobra),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego wraz z węzłem drogowym na skrzyżowaniu z projektowanym obejściem Wołczkowa,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia wg rysunku planu,

d) połączenie zachodniego obejścia drogowego z projektowanym obejściem Wołczkowa poprzez węzeł drogowy bez kolizji na drodze głównej,

e) przecięcie zachodniego obejścia drogowego bez kolizji z linią kolejową (wiadukty drogowe); usytuowanie wiaduktów drogowych musi uwzględniać widoczność sygnalizacji kolejowej, 0 wymagana nośność jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

obiekty chronione nie występują.

8. Teren o symbolu 04 KDG/2 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej.

1)

powierzchnia terenu

5,28 ha,

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - od węzła projektowanego obejścia Wołczkowa do węzła z projektowaną drogą krajową nr 10 - odcinek w zakresie rys. nr 2 (obręby: Dobra, Redlica),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia - 50,0 m,

d) docelowo droga powiatowa nr 41409 w drugim poziomie bez włączenia do drogi głównej i bez kolizji z linią kolejową,

e) dopuszcza się w etapie skrzyżowanie zachodniego obejścia drogowego z obecną drogą powiatową nr 41409 w poziomie terenu pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i płynności ruchu,

f) dopuszcza się drogi wspomagające do obsługi terenów przyległych, g) wymagana nośność nawierzchni jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych,

b) wprowadzić obustronne obsadzenia drogi szpalerem całorocznej zieleni izolacyjnej - drzewami i krzewami; dopuszcza się jednostronne na odcinkach uzasadnionych projektem budowlanym,

c) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjne i Kanał Wołczkowski przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

b) istniejący wodociąg przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

c) istniejące gazociąg średnich ciśnień przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

d) istniejącą linię napowietrzną 15 kV przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

e) istniejącą sieć kanalizacji sanitarnej przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

f) istniejący kabel telekomunikacyjny przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

części drogi (patrz rys. planu) położone w strefach „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2,

9. Teren o symbolu 04 KDG /3 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej.

1)

powierzchnia terenu

15,51 ha,

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - od węzła projektowanego obejścia Wołczkowa do węzła z projektowaną drogą krajową nr 10 - odcinek w zakresie rys. nr 3 (obręby: Redlica, Wołczkowo, Bezrzecze, Skarbimierzyce),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia - 50,0 m,

d) przejazdy gospodarcze w drugim poziomie, bez włączeń do drogi głównej,

e) dopuszcza się drogi wspomagające niezbędne do obsługi terenów przyległych,

f) wymagana nośność nawierzchni jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. zmiany; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych,

b) wprowadzić obustronne obsadzenia drogi szpalerem całorocznej zieleni izolacyjnej - drzewami i krzewami; dopuszcza się jednostronne na odcinkach uzasadnionych projektem budowlanym,

c) W związku z kolizją z zasięgiem udokumentowanego złoża iłów septariowych „Wąwelnica" (patrz rys. planu), na etapie projektu budowlanego konieczne wyłączenie części zasobów geologicznych dodatkiem do dokumentacji geologicznej tego złoża,

d) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

b) istniejące linie napowietrzne 15 kV przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, c) istniejącą kanalizację sanitarną przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

obiekty chronione nie występują.

10. Teren o symbolu 05 KDG /3 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej wraz z węzłem drogowym.

1)

powierzchnia terenu

20,48 ha

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - węzeł z projektowaną drogą krajową nr 10 (obręb Skarbimierzyce),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego wraz z węzłem drogowym na skrzyżowaniu z projektowaną drogą krajową nr 10,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia wg rysunku planu,

d) połączenie zachodniego obejścia drogowego z projektowaną drogą krajową nr 10 poprzez węzeł drogowy,

e) wymagana nośność nawierzchni jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

nie są wymagane,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

obiekty chronione nie występują.

11. Teren o symbolu 06 KDG /3 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej.

1)

powierzchnia terenu

7,71 ha,

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - od węzła z projektowaną drogą krajową nr 10 do granicy z gminą Kołbaskowo - odcinek w zakresie rys. nr 3 (obręby: Skarbimierzyce, Dołuje),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji : 1 jezdnia szer. 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia - 50,0 m,

d) dopuszcza się skrzyżowanie obejścia zachodniego z obecną drogą krajową nr 10 w poziomie terenu pod warunkiem zapewnienia płynności ruchu i bezpieczeństwa,

e) dopuszcza się drogi wspomagające do obsługi terenów przyległych,

f) wymagana nośność nawierzchni jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

a) wprowadzić obustronne obsadzenia drogi szpalerem całorocznej zieleni izolacyjnej - drzewami i krzewami; dopuszcza się jednostronne na odcinkach uzasadnionych projektem budowlanym,

b) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

b) istniejące linie napowietrzne 15 kV przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

część drogi (patrz rys. planu) położona w strefie „W III" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2.

12. Teren o symbolu 06 KDG I4 z przeznaczeniem na cele drogi klasy głównej.

1)

powierzchnia terenu

7,28 ha,

2)

granice terenu

projektowane zachodnie drogowe obejście m. Szczecina - od węzła z projektowaną drogą krajową nr 10 do granicy z gminą Kołbaskowo - odcinek w zakresie rys. nr 4 (obręby: Dołuje, Kościno),

3)

ustalenia funkcjonalne

droga publiczna klasy głównej ruchu przyspieszonego,

4)

ustalenia komunikacyjne

a) podstawowe docelowe parametry techniczne jak dla drogi ruchu przyspieszonego - dwie jezdnie po 7,0 m, pas dzielący jezdnie i pobocza wg obowiązującego normatywu,

b) dopuszcza się etapowanie inwestycji :1 jezdnia 7,0 m, pasy awaryjne i pobocza wg obowiązujących normatywów,

c) szerokość w liniach rozgraniczenia - 50,0 m,

d) skrzyżowanie z linią kolejową w drugim poziomie, e) droga powiatowa nr 41422 bez włączenia do drogi głównej, przejazd w drugim poziomie, f) dopuszcza się drogi wspomagające niezbędne do obsługi terenów przyległych, g) wymagana nośność nawierzchni jezdni głównej 115 kN/oś,

5)

ustalenia ekologiczne

a) konieczne wykonanie przepustów przyrodniczych - lokalizacje wg rys. planu; dopuszcza się korekty lokalizacji wynikające z projektów budowlanych,

b) wprowadzić obustronne obsadzenia drogi szpalerem całorocznej zieleni izolacyjnej - drzewami i krzewami; dopuszcza się jednostronne na odcinkach uzasadnionych projektem budowlanym,

c) pozostałe rygory zawarte w § 4, ust. 1,

6)

ustalenia inżynieryjne

a) istniejące rowy melioracyjne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, b) istniejące linie napowietrzne 15 kV przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, c) istniejący gazociąg średnich ciśnień przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, d) istniejące telekomunikacyjne linie napowietrzne przebudować zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi,

7)

ustalenia dotyczące dóbr kultury

część drogi (patrz rys. planu) położona w strefie „W II" ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych - obowiązują rygory zawarte w § 4, ust. 2.

§ 4. 1. Ustalenia w zakresie ochrony środowiska.

  1. odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo, poprzez projektowane rowy drogowe do istniejących naturalnych odbiorników. Wyloty wyposażyć w urządzenia podczyszczające (separatory, piaskowniki). Zrzut wody zgodny z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego, lub zgodnie z innymi aktualnie obowiązującymi przepisami,

  2. należy wykluczyć uprawy konsumpcyjne wzdłuż terenów przyległych do drogi w pasie określonym w ocenie oddziaływania drogi na środowisko,

  3. należy w maksymalnym stopniu zabezpieczyć tereny sąsiednie przed zmianą stosunków gruntowo-wodnych, ze szczególnym uwzględnieniem odcinka przebiegającego w rejonie Kanału Wołczkowskiego,

  4. zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 września 2002 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, projektowana droga zaliczona jest do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko i wymaga sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko,

  5. podjęcie realizacji inwestycji poprzedzić wykonaniem szczegółowych badań w zakresie zasobów fauny i flory na obszarach chronionych wskazanych w waloryzacji przyrodniczej gminy, a kolidujących z projektowanym obejściem.

2. Ustalenia dotyczące dóbr kultury.

1) na odcinku drogi (patrz rys. planu) objętych strefą „W II" częściowej ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych obowiązuje:

  1. uzgadnianie i opiniowanie wszelkich poczynań inżynierskich, związanych z pracami ziemnymi, w tym występowanie każdorazowo o szczegółowe wytyczne konserwatorskie przed podjęciem decyzji o jakiejkolwiek działalności oraz uzyskanie zezwolenia służby ochrony zabytków na rozpoczęcie w. wym. prac,

  2. obowiązuje przeprowadzenie ratunkowych badań archeologicznych wyprzedzających proces przygotowania inwestycji oraz nadzór archeologiczno-konserwatorski nad realizacją prac wymienionych powyżej na koszt inwestora,

  3. zawiadomienie służby ochrony zabytków o terminie rozpoczęcia w. wym. prac z wyprzedzeniem min. 1-miesięcznym, z uwzględnieniem sezonowości prac archeologicznych prowadzonych bez ograniczeń w okresie od maja do końca września,

2) na odcinkach drogi (patrz rys. planu) objętych strefą „W III" ograniczonej ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych ujętych w ewidencji służby konserwatorskiej obowiązuje:

  1. uzgadnianie i opiniowanie wszelkich prac inżynierskich, budowlanych i innych przez służbę ochrony zabytków,

  2. w przypadku podjęcia prac obowiązuje powiadomienie z 2 - tygodniowym wyprzedzeniem, służb ochrony zabytków o podjęciu działań inwestycyjnych związanych z robotami ziemnymi, uzyskanie stosownego zezwolenia oraz przeprowadzenie interwencyjnych badań archeologicznych na koszt inwestora, z uwzględnieniem sezonowości prac archeologicznych prowadzonych bez ograniczeń w okresie od maja do końca września,

  3. uzyskanie zezwolenia służby ochrony zabytków na rozpoczęcie prac.

Rozdział 3 Przepisy końcowe

§ 5. 1. Zmienia się przeznaczenie 96,80 ha gruntów rolnych na cele nierolnicze, w tym:

  1. 3,88 ha kl. R II; 9,87 ha kl. R Ula; 13,55 ha kl. R Mb; 4,76 ha kl. Ł III; 0,10 ha kl. Ps III - za zgodą GZ.tr.057-602-462/03 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 sierpnia 2003 r.,

  2. 16,99 ha kl. R IVa; 5,47 ha kl. R IVb; 4,45 ha kl. Ł IV pochodzenia mineralnego oraz 19,44 ha kl. Ł IV i 10,75 ha kl. ŁV pochodzenia organicznego - za zgodą SR-R-6-7711-48/2003 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 25 sierpnia 2003 r.

  3. 3,07 ha kl. R V; 2,88 ha kl. R VI; 0,03 ha kl. Ł IV; 0,24 ha kl. Ł V; 1,32 ha kl. Ps V - niniejszą uchwałą. f

2. Zmienia się przeznaczenie 5,16 gruntów leśnych na cele nieleśne, w tym:

  1. 4,94 ha gruntów leśnych Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych, za zgodą ZS-2120/230/2003 Ministra Środowiska z dnia 16 września 2003 r.,

  2. 0,22 ha gruntów leśnych Skarbu Państwa za zgodą DLIp-4791-95/RL/2003 Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2003 r.

§ 6. 1. Na obszarze objętym niniejszym planem dopuszcza się poza pasem drogowym lokalizacje reklam w sposób nie kolidujący z podstawową funkcją terenu, zgodnie z ustawą o drogach publicznych.

2. Do czasu realizacji ustaleń zawartych w § 3 dopuszcza się dotychczasowy sposób użytkowania terenów, z zakazem wznoszenia tymczasowych obiektów nietrwałych.

§ 7. Ustala się stawkę procentową służącą wyliczeniu opłaty, o której mowa w art. 36 ust. 3 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, w wysokości 0 %.

§ 8. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobra.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
22 mar 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
22 mar 2005, godz. 23:41

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
22 mar 2005, godz. 23:41