Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
1. Wpis do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
Ewidencję innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (obiektu nie będącego obiektem hotelarskim: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem, schroniskiem młodzieżowym) położonych na terenie Gminy Dobra prowadzi Wójt Gminy Dobra.
2. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 238 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2166 ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.)
3. Obowiązek zgłoszenia:
Przedsiębiorca, który zamierza świadczyć usługi hotelarskie w innym obiekcie hotelarskim (nie będącym: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem, schroniskiem młodzieżowym) oraz rolnik zamierzający wynajmować pokoje i miejsca na ustawianie namiotów w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych jest obowiązany zgłosić ten obiekt do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie przed rozpoczęciem świadczenia usług.
4. Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Gminy Dobra
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Lipowa 51 72-003 Wołczkowo
Tel. 91 439 65 07
5. Wymagane dokumenty:
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Dobra (pobierz).
- Załączniki:
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej - w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Dobra.
6. Opłaty
- Wpis do ewidencji jest bezpłatny.
- Opłata skarbowa 17,00 zł - opłata za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Dobra.
7. Dodatkowe zgłoszenia do ewidencji:
Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji informacje o:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu decyzji o zaszeregowaniu obiektu wpisanego do ewidencji prowadzonej przez Wójta do rodzaju i nadaniu kategorii podlegającym wpisaniu do ewidencji prowadzonej przez marszałka województwa,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
- zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także - o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
- zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych.
Zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie (pobierz).
Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich (pobierz).
Przedsiębiorca lub rolnik świadczący usługi hotelarskie informuje organ prowadzący ewidencję innych obiektów, o zdarzeniach powodujących przejściowo wstrzymanie lub istotne ograniczenie zakresu świadczonych usług (informacji tych nie uważa się za ww. zgłoszenie do ewidencji).
Rolnik świadczący usługi w gospodarstwie rolnym ma obowiązek informowania organu prowadzącego ewidencję o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Łączna - Jaworek Data wytworzenia:
27 paź 2020
Osoba dodająca informacje
Kinga Kowalewska Data publikacji:
27 paź 2020, godz. 16:17
Osoba aktualizująca informacje
Kinga Kowalewska Data aktualizacji:
22 kwi 2022, godz. 13:20