Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Podstawy prawne:
- art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219).,
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1510).
- WYMAGANE DOKUMENTY:
- formularz zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
- załączniki:
- mapa sytuacyjna z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna ;
- kserokopia dokumentacji techniczną opisującą zasady funkcjonowania oczyszczalni;
- kserokopia pozwolenia na budowę/ zgłoszenia
- dowód wpłaty opłaty skarbowej za zgłoszenie – 120 zł, za pełnomocnictwo – 17 zł (patrz pkt II)
- OPŁATY:
Zwolnione z opłaty są przydomowe oczyszczalnie ścieków realizowane w związku z zabudową mieszkaniową (podst. prawna: art.2 , ust. 1pkt. 2 ww. ustawy)
Opłata skarbowa – zgodnie z wykazem przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia – załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.) – 120 zł za przyjęcie zgłoszenia.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia.
Zapłaty opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy Dobra w godzinach: pn 900 – 1700, wt – pt 700 – 1500 lub wpłacając na konto bankowe Urzędu Gminy PKO Bank Polski SA Szczecin46 1020 4795 0000 9602 0331 9589
- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział ds. Ochrony Środowiska, ul. Graniczna 31, 72-003 Dobra
Tel. kontaktowy: (0-91) 311-38-40
Stanowisko Ochrony Środowiska funkcjonuje: poniedziałki 830 – 1630, środy i czwartki 700 – 1500, wtorki i piątki wyłączone z obsługi klienta.
- UWAGI:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.
Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków >> pobierz (docx)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Magdalena Majerczyk - Nowak Data wytworzenia:
02 wrz 2020
Osoba dodająca informacje
Kinga Kowalewska Data publikacji:
02 wrz 2020, godz. 10:04
Osoba aktualizująca informacje
Kinga Kowalewska Data aktualizacji:
28 mar 2023, godz. 09:26