Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

Podstawy prawne:

  1. art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska  (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219).,
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1510).

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. formularz zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
  2. załączniki:
  • mapa sytuacyjna z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna ;
  • kserokopia dokumentacji techniczną opisującą zasady funkcjonowania oczyszczalni;
  • kserokopia pozwolenia na budowę/ zgłoszenia
  • dowód wpłaty opłaty skarbowej  za zgłoszenie – 120 zł, za pełnomocnictwo – 17 zł (patrz pkt II)

 

  1. OPŁATY:

Zwolnione z opłaty są  przydomowe oczyszczalnie ścieków realizowane w związku z zabudową mieszkaniową (podst. prawna:  art.2 , ust. 1pkt. 2 ww. ustawy)

Opłata skarbowa – zgodnie z wykazem przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia – załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.)  – 120 zł za przyjęcie zgłoszenia.

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia.
Zapłaty opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy Dobra w godzinach: pn  900 – 1700, wt – pt 700 – 1500 lub wpłacając na konto bankowe Urzędu Gminy PKO Bank Polski SA Szczecin46 1020 4795 0000 9602 0331 9589

 

  1. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział ds. Ochrony Środowiska, ul. Graniczna 31, 72-003 Dobra

Tel. kontaktowy: (0-91) 311-38-40

Stanowisko Ochrony Środowiska funkcjonuje: poniedziałki 830 – 1630, środy i czwartki 700 – 1500, wtorki i piątki wyłączone z obsługi klienta.

 

  1. UWAGI:

Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.

 

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków  >> pobierz (docx)


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Magdalena Majerczyk - Nowak

Data wytworzenia:
02 wrz 2020

Osoba dodająca informacje

Kinga Kowalewska

Data publikacji:
02 wrz 2020, godz. 10:04

Osoba aktualizująca informacje

Kinga Kowalewska

Data aktualizacji:
28 mar 2023, godz. 09:26