Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zameldowanie na pobyt stały

Zameldowanie na pobyt stały

Podstawa prawna: art. 24 ust. 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3, ust. 4, art. 25, art. 26, art. 27, art. 28, art. 30, art. 32 ust. 1, ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r., poz. 657 t. j.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO / PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – patrz uwagi pkt 2. 2. Do wglądu: • dowód osobisty lub paszport, • tytuł prawny do lokalu – np. umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu, w przypadku. dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku – oryginały dokumentów W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo: • pisemne pełnomocnictwo do zameldowania, • dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.

Formularz Zgłoszenie pobytu stałego/ Permanent residence registration form >> pobierz (pdf)

Klauzula informacyjna dot. RODO >> pobierz (pdf)

II. OPŁATY:

Brak.

III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Od ręki. Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział do Spraw Obywatelskich w Wołczkowie (WSO)

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

VI. UWAGI:

1. Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

2. Osoba meldująca ma obowiązek uzyskać na formularzu "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Osoba dokonująca zameldowania, której przysługuje tytuł prawny do lokalu sama dokonuje potwierdzenia faktu swojego pobytu w danym lokalu. W przypadku braku możliwości uzyskania ww. potwierdzenia, zameldowanie następuje w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania we wskazanym w formularzu lokalu.

3. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

4. Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

5. Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) gruntu/działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego, bądź zawiadomienie o zakończeniu budowy - wydane przez organ nadzoru budowlanego.

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maria Komajda - Kosińska

Data wytworzenia:
03 mar 2016

Osoba dodająca informacje

Kinga Kowalewska

Data publikacji:
03 mar 2016, godz. 13:27

Osoba aktualizująca informacje

Kinga Kowalewska

Data aktualizacji:
22 kwi 2022, godz. 13:17