Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.


PROJEKT

UCHWAŁA NRXXXVI/ /06

Rady Gminy Dobra

z dnia 14 września 2006r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym/Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591;z2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116,poz.1203;z 2005r. Nr 172, poz. 1441,Nr 175,poz. 1457;z2006r. Nr 17, poz. 128/Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1.1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozę długu publicznego oraz informację o stanie mienia komunalnego przygotowuje Wójt.

2. W celu opracowania projektu uchwały budżetowej Wójt, wterminie do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy, informuje kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracownikówUrzędu Gminy oobowiązku przygotowania niezbędnych materiałów i o wskaźnikach jakie należy przyjąćustalając plan wydatków budżetu.

3. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i pracownicy Urzędu Gminy w terminie do 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy, przedkładają Skarbnikowi gminy plan wydatków w zakresie realizacji stałych zadań gminy i wnioski dotyczące zadań dodatkowych, w ujęciu rzeczowym i finansowym.

4. Rady sołeckie oraz radni mogą zgłaszać wnioski o ujęcie w budżeciezadańw terminie określonym w ust. 3.

5. Skarbnik gminy:

- analizuje i weryfikuje otrzymane plany wydatków dotyczące zadań obowiązkowych inastępnie opracowuje zestawieniewydatków,

-sporządza prognozę dochodów gminy.

§ 2. Na podstawie zestawienia prognozowanych dochodów, zestawienia wydatków stałych oraz wniosków o realizację zadań dodatkowych Wójt opracowuje projekt uchwały budżetowej w zakresie i szczegółowości wymaganych przepisami prawa dla uchwały budżetowej,w tym określającej:

- prognozowane dochody budżetuwedług działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,

- wydatków według działów irozdziałówklasyfikacji budżetowej.

§ 3. Do projektu uchwały budżetowej sporządza się objaśnienia zawierające w szczególności:

- założeniaprzyjęte do ustalenia wielkościprognozowanych dochodów i wydatkówbudżetu,

- uzasadnienie przyjętej wielkości nadwyżki lub deficytu budżetowego,

- opis źródeł dochodów,

- opis przeznaczenia wydatkóww poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej

-opis planowanych działań w zakresie zaciągania i spłaty długu.

§ 4. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozę długu publicznego oraz informację o stanie mienia komunalnego Wójt przedkłada Radzie Gminy najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej w celu wydania opinii.

§5. Projekt uchwały budżetowej ogłoszony jest poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

§ 6. Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie po otrzymaniu projektu uchwały przesyła go radnym gminy.

§ 7.1. Komisje Rady Gminy za wyjątkiem Komisji Rewizyjnej pracują nad otrzymanym projektem uchwały budżetowej wydając pisemne opinie w terminie 14 dni od otrzymania projektu, nie później niż do5 grudnia.

  1. Rada Gminy bez zgody wójta nie może wprowadzić zmian w projekcie uchwały budżetowej,które powodowałyby zwiększenie wydatków nieznajdujących pokrycia wplanowanych dochodach,

zwiększenie planowanych dochodówbez wskazania ich źródeł oraz

zmniejszenie dochodów powodujące zwiększenie deficytu budżetu.

3.Ostateczną opinię o projekcie budżetu przedkłada Komisja Budżetowa, z tym żezawiera ona opinie pozostałych komisji. Propozycje poprawek mają mieć formę wykazu zmian do projektu uchwały.

§ 8. Wójt zapoznajesię z opiniami Komisji i możewnieść

autopoprawki do projektu uchwały. Wnioski nie uwzględnione przez Wójta wymagają pisemnego uzasadnienia.

§ 9. Prawo zgłoszenia poprawek do projektu uchwały budżetowej w czasie rozpatrywania uchwały budżetowej przez Radę przysługuje Wójtowi, Komisjom oraz radnym.

§ 10.Przewodniczący Rady Gminy zwołuje sesję budżetowąprzed końcem roku poprzedzającego rok budżetowy, a w uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 marca roku budżetowego.

§ 11.Porządeksesji, na której podejmowana będzie uchwała budżetowa powinien uwzględniać w szczególności:

- przedstawienieprzez przewodniczącego Komisji ds. Budżetu

opinii o projekcie,

-przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

- wystąpienie Wójta z syntetycznym uzasadnienia przedkładanegoprojektu,

- debatę nad projektem,

- głosowanie

§ 12. Podjęta uchwała budżetowa .podawana jest do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

§ 13.Traci moc uchwała Nr I/2/01 Rady Gminy w Dobrej z dnia 22 lutego 2001r. w sprawie procedury uchwalania budżetu.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
05 wrz 2006

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
05 wrz 2006, godz. 21:29

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
05 wrz 2006, godz. 21:29