UCHWAŁA NRXVIII /271/04 Rady Gminy Dobra z dnia 25 listopada 2004r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości
UCHWAŁA NRXVIII /271/04
Rady Gminy Dobra z dnia 25 listopada 2004r.
w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości
Na podstawie art.7 ust.3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U z 2002r. Nr 9, poz.84, Nr 200, poz.1683; z 2003r. Nr 51, poz.804, Nr 96, poz.874, Nr 110 , poz.1039, Nr 188, poz.1840, Nr 200, poz.1953, Nr 203, poz.1966; z 2004r. Nr 92, poz.880, 884, Nr 96, poz.959, Nr 123, poz.1291)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§1.Zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty , budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej ,na które zostaną dokonane nakłady inwestycyjne w zakresie tworzenia i rozbudowy infrastruktury technicznej wskutek , których powstanie środek trwały lub środki trwałe w rozumieniu art.3 ust.lpkt 15 ustawy z dnia 29 września 1994r, o rachunkowości ( Dz.U z 2002r.Nr 76,poz.694 z późniejszymi zmianami ) , o wartości nie mniejszej niż 45.000zl brutto oraz inwestycja spowoduje powstanie nowych miejsc pracy na terenie Gminy Dobra.
§2.1.Warunek utworzenia nowych miejsc pracy , o którym mowa w §1 uważa się za spełniony , jeżeli inwestycja spowodowała u przedsiębiorcy wzrost liczby zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy , w stosunku do średniego poziomu zatrudnienia z okresu 12 miesięcy przed oddaniem inwestycji, w liczbie :
2 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających łącznie do 5 osób,
3 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających od 6 do 20 osób,
5 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających od 2] do 50 osób,
10 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających od 51 do 200 osób,
20 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających ponad 200 osób.
2.Przy ustalaniu stanu nowoutworzonych miejsc pracy uprawniającego do korzystania z powyższych zwolnień podatkowych uwzględnia się pracowników zatrudnionych i zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Dobra.
3.Podatnikowi przysługuje zwolnienie z podatku , jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia na terenie Gminy Dobra zostanie utrzymany przez okres nie mniejszy niż 4 lata. 4.Zwolnienie podatkowe przysługuje na okres kolejnych :
6 miesięcy -jeżeli utworzy co najmniej 2 nowe miejsca pracy,
12 miesięcy -jeżeli utworzy co najmniej 3 nowe miejsca pracy,
18 miesięcy -jeżeli utworzy co najmniej 5 nowych miejsc pracy,
24 miesiące -jeżeli utworzy co najmniej 10 nowych miejsc pracy,
30 miesięcy- jeśli utworzy co najmniej 20 nowych miejsc pracy .
§3.1.Zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty , budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w przypadku dokonania przez podatnika, za uprzednim powiadomieniem Gminy, ze środków własnych nakładów inwestycyjnych na majątek Gminy Dobra. Rozpoczęcie i zakończenie inwestycji musi nastąpić w okresie 12 miesięcy.
2.Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 jest równe wartości inwestycji z tym zastrzeżeniem, iż całość zwolnienia z powyższego tytułu nie może wynosić więcej niż 100.000zł brutto oraz więcej niż kwota podatku należnego od podatnika w roku zakończenia inwestycji, co oznacza, iż podatnik traci prawo ubiegania się o zwrot pozostałej kwoty w kolejnych latach.
§4. Ze zwolnienia nie może korzystać podatnik, który:
1) posiada wpisy w dziale 4 rejestru przedsiębiorców , o których mowa w art.41 ustawy
z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym ( Dz.U z 2001r. Nr 17, poz.209 z późniejszymi zmianami),
2) figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych , o którym mowa w art.55 ustawy
z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym ( Dz.U z 2001r. Nr 17, poz.209 z późniejszymi zmianami).
§5.Podatnik, który otrzymał zwolnienie z podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały obowiązany jest kontynuować działalność gospodarczą na terenie Gminy Dobra przez co najmniej 5 lat.
§6.1. Podatnik zamierzający ubiegać się o zwolnienie z podatku od nieruchomości jest obowiązany do złożenia oświadczenia według ustalonego wzoru, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały, w ciągu 14 dni od powstania przesłanek uprawniających do ubiegania się o zwolnienie.
2. Do powyższego oświadczenia przedsiębiorca obowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające jego uprawnienie do zastosowania preferencji .Powinny one dokumentować rodzaj i wartość poczynionych nakładów , o których mowa w §1 -3 uchwały oraz zawierać szczegółowe dane o liczbie zatrudnionych osób , dane personalne pracowników , informacje z organów podatkowych i zakładu do spraw ubezpieczeń społecznych o wywiązywaniu się z ciążących na danym przedsiębiorcy obowiązków , informacje o wartości udzielonej pomocy de minimis stosownie do przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz.U Nr 123,poz.1291), a także informacje o bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz założeniach rozwojowych fumy.
§7. 1.Podatnik jest obowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie warunków zwolnienia najpóźniej w terminie 14 dni od powstania okoliczności powodujących utratę warunków do uzyskania preferencji podatkowych.
2.W przypadku utraty prawa do zwolnień podatnik obowiązany jest do zapłaty podatku wraz z odsetkami za zwłokę, zgodnie z art 53 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (Dz.U Nr 137,poz. 926 z późniejszymi zmianami).
3. Podatnik, który złożył nieprawdziwe oświadczenie lub nieprawdziwe informacje, o których mowa w niniejszej uchwale w przedmiocie spełnienia warunków , od których uzależnione jest zwolnienie z podatku oraz podatnik , który nie dopełnił warunku, o którym mowa w §5 niniejszej uchwały , traci prawo do tego zwolnienia za cały okres zwolnienia. W tym wypadku kwota w wysokości niezapłaconego podatku stanowi zaległość podatkową w rozumieniu przepisu art.51 i następne ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa.
§8.Niniejszej uchwały nie stosuje się :
1) w sektorze przewozu rzeczy i osób oraz działalności związanej z produkcją, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską;
do pomocy udzielanej dla działalności związanej z wywozem, mianowicie pomocy związanej bezpośrednio z ilością wywożonych produktów , ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucyjnej lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi prowadzenia działalności wywozowej;
pomocy uwarunkowanej użyciem towarów produkcji krajowej przed towarami
przywożonymi.
§9. 1. Zwolnienie określone w niniejszej uchwale ma zastosowanie jedynie w przypadku , gdy wartość pomocy de minimis udzielonej przedsiębiorcy na podstawie niniejszej uchwały wraz z wartością pomocy de minimis udzielonej w innych formach i z innych źródeł w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień jej udzielenia nie przekracza równowartości 100 000 EURO brutto. 2.Pomoc udzielana na podstawie niniejszej uchwały jest pomocą de minimis.
§10.Traci moc uchwała Nr M/28/02 Rady Gminy Dobra z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.
§11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobra.
§12.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący
Rady Gminy
mgr Teodor Leszczyński
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
06 gru 2004
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
06 gru 2004, godz. 23:42
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
06 gru 2004, godz. 23:42