Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

UCHWAŁA NRXVIII /271/04 Rady Gminy Dobra z dnia 25 listopada 2004r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości


UCHWAŁA NRXVIII /271/04

Rady Gminy Dobra z dnia 25 listopada 2004r.

w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości

Na podstawie art.7 ust.3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U z 2002r. Nr 9, poz.84, Nr 200, poz.1683; z 2003r. Nr 51, poz.804, Nr 96, poz.874, Nr 110 , poz.1039, Nr 188, poz.1840, Nr 200, poz.1953, Nr 203, poz.1966; z 2004r. Nr 92, poz.880, 884, Nr 96, poz.959, Nr 123, poz.1291)

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§1.Zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty , budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej ,na które zostaną dokonane nakłady inwestycyjne w zakresie tworzenia i rozbudowy infrastruktury technicznej wskutek , których powstanie środek trwały lub środki trwałe w rozumieniu art.3 ust.lpkt 15 ustawy z dnia 29 września 1994r, o rachunkowości ( Dz.U z 2002r.Nr 76,poz.694 z późniejszymi zmianami ) , o wartości nie mniejszej niż 45.000zl brutto oraz inwestycja spowoduje powstanie nowych miejsc pracy na terenie Gminy Dobra.

§2.1.Warunek utworzenia nowych miejsc pracy , o którym mowa w §1 uważa się za spełniony , jeżeli inwestycja spowodowała u przedsiębiorcy wzrost liczby zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy , w stosunku do średniego poziomu zatrudnienia z okresu 12 miesięcy przed oddaniem inwestycji, w liczbie :

  1. 2 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających łącznie do 5 osób,

  2. 3 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających od 6 do 20 osób,

  3. 5 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających od 2] do 50 osób,

  4. 10 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających od 51 do 200 osób,

  5. 20 nowych miejsc pracy dla podatników zatrudniających ponad 200 osób.

2.Przy ustalaniu stanu nowoutworzonych miejsc pracy uprawniającego do korzystania z powyższych zwolnień podatkowych uwzględnia się pracowników zatrudnionych i zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Dobra.

3.Podatnikowi przysługuje zwolnienie z podatku , jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia na terenie Gminy Dobra zostanie utrzymany przez okres nie mniejszy niż 4 lata. 4.Zwolnienie podatkowe przysługuje na okres kolejnych :

  1. 6 miesięcy -jeżeli utworzy co najmniej 2 nowe miejsca pracy,

  2. 12 miesięcy -jeżeli utworzy co najmniej 3 nowe miejsca pracy,

  3. 18 miesięcy -jeżeli utworzy co najmniej 5 nowych miejsc pracy,

  4. 24 miesiące -jeżeli utworzy co najmniej 10 nowych miejsc pracy,

  5. 30 miesięcy- jeśli utworzy co najmniej 20 nowych miejsc pracy .

§3.1.Zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty , budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w przypadku dokonania przez podatnika, za uprzednim powiadomieniem Gminy, ze środków własnych nakładów inwestycyjnych na majątek Gminy Dobra. Rozpoczęcie i zakończenie inwestycji musi nastąpić w okresie 12 miesięcy.

2.Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 jest równe wartości inwestycji z tym zastrzeżeniem, iż całość zwolnienia z powyższego tytułu nie może wynosić więcej niż 100.000zł brutto oraz więcej niż kwota podatku należnego od podatnika w roku zakończenia inwestycji, co oznacza, iż podatnik traci prawo ubiegania się o zwrot pozostałej kwoty w kolejnych latach.

§4. Ze zwolnienia nie może korzystać podatnik, który:

1) posiada wpisy w dziale 4 rejestru przedsiębiorców , o których mowa w art.41 ustawy

z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym ( Dz.U z 2001r. Nr 17, poz.209 z późniejszymi zmianami),

2) figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych , o którym mowa w art.55 ustawy

z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym ( Dz.U z 2001r. Nr 17, poz.209 z późniejszymi zmianami).

§5.Podatnik, który otrzymał zwolnienie z podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały obowiązany jest kontynuować działalność gospodarczą na terenie Gminy Dobra przez co najmniej 5 lat.

§6.1. Podatnik zamierzający ubiegać się o zwolnienie z podatku od nieruchomości jest obowiązany do złożenia oświadczenia według ustalonego wzoru, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały, w ciągu 14 dni od powstania przesłanek uprawniających do ubiegania się o zwolnienie.

2. Do powyższego oświadczenia przedsiębiorca obowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające jego uprawnienie do zastosowania preferencji .Powinny one dokumentować rodzaj i wartość poczynionych nakładów , o których mowa w §1 -3 uchwały oraz zawierać szczegółowe dane o liczbie zatrudnionych osób , dane personalne pracowników , informacje z organów podatkowych i zakładu do spraw ubezpieczeń społecznych o wywiązywaniu się z ciążących na danym przedsiębiorcy obowiązków , informacje o wartości udzielonej pomocy de minimis stosownie do przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz.U Nr 123,poz.1291), a także informacje o bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz założeniach rozwojowych fumy.

§7. 1.Podatnik jest obowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie warunków zwolnienia najpóźniej w terminie 14 dni od powstania okoliczności powodujących utratę warunków do uzyskania preferencji podatkowych.

2.W przypadku utraty prawa do zwolnień podatnik obowiązany jest do zapłaty podatku wraz z odsetkami za zwłokę, zgodnie z art 53 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (Dz.U Nr 137,poz. 926 z późniejszymi zmianami).

3. Podatnik, który złożył nieprawdziwe oświadczenie lub nieprawdziwe informacje, o których mowa w niniejszej uchwale w przedmiocie spełnienia warunków , od których uzależnione jest zwolnienie z podatku oraz podatnik , który nie dopełnił warunku, o którym mowa w §5 niniejszej uchwały , traci prawo do tego zwolnienia za cały okres zwolnienia. W tym wypadku kwota w wysokości niezapłaconego podatku stanowi zaległość podatkową w rozumieniu przepisu art.51 i następne ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa.

§8.Niniejszej uchwały nie stosuje się :

1) w sektorze przewozu rzeczy i osób oraz działalności związanej z produkcją, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską;

  1. do pomocy udzielanej dla działalności związanej z wywozem, mianowicie pomocy związanej bezpośrednio z ilością wywożonych produktów , ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucyjnej lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi prowadzenia działalności wywozowej;

  2. pomocy uwarunkowanej użyciem towarów produkcji krajowej przed towarami
    przywożonymi.

§9. 1. Zwolnienie określone w niniejszej uchwale ma zastosowanie jedynie w przypadku , gdy wartość pomocy de minimis udzielonej przedsiębiorcy na podstawie niniejszej uchwały wraz z wartością pomocy de minimis udzielonej w innych formach i z innych źródeł w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień jej udzielenia nie przekracza równowartości 100 000 EURO brutto. 2.Pomoc udzielana na podstawie niniejszej uchwały jest pomocą de minimis.

§10.Traci moc uchwała Nr M/28/02 Rady Gminy Dobra z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.

§11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobra.

§12.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący

Rady Gminy

mgr Teodor Leszczyński


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
06 gru 2004

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
06 gru 2004, godz. 23:42

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
06 gru 2004, godz. 23:42