Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała nr XXXVI/445/06 w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.


UCHWAŁA NR XXXVI/ 445 /06

Rady Gminy Dobra

z dnia 14 września 2006r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128/ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1.1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozę długu publicznego oraz informację o stanie mienia komunalnego przygotowuje Wójt.

2. W celu opracowania projektu uchwały budżetowej Wójt, w terminie do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy, informuje kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników Urzędu Gminy o obowiązku przygotowania niezbędnych materiałów i o wskaźnikach jakie należy przyjąć ustalając plan wydatków budżetu.

3. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i pracownicy Urzędu Gminy w terminie do 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy, przedkładają Skarbnikowi gminy plan wydatków w zakresie realizacji stałych zadań gminy i wnioski dotyczące zadań dodatkowych, w ujęciu rzeczowym i finansowym.

4. Rady sołeckie oraz radni mogą zgłaszać wnioski o ujęcie w budżecie zadań w terminie określonym w ust. 3.

5. Skarbnik gminy:

- analizuje i weryfikuje otrzymane plany wydatków dotyczące zadań obowiązkowych i następnie opracowuje zestawienie wydatków,

- sporządza prognozę dochodów gminy.

§ 2. Na podstawie zestawienia prognozowanych dochodów, zestawienia wydatków stałych oraz wniosków o realizację zadań dodatkowych Wójt opracowuje projekt uchwały budżetowej w zakresie i szczegółowości wymaganych przepisami prawa dla uchwały budżetowej, w tym określającej:

- prognozowane dochody budżetu według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,

- wydatków według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.

§ 3. Do projektu uchwały budżetowej sporządza się objaśnienia zawierające w szczególności:

- założenia przyjęte do ustalenia wielkości prognozowanych dochodów i wydatków budżetu,

- uzasadnienie przyjętej wielkości nadwyżki lub deficytu budżetowego,

- opis źródeł dochodów,

- opis przeznaczenia wydatków w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej

- opis planowanych działań w zakresie zaciągania i spłaty długu.

§ 4. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozę długu publicznego oraz informację o stanie mienia komunalnego Wójt przedkłada Radzie Gminy najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej w celu wydania opinii.

§ 5. Projekt uchwały budżetowej ogłoszony jest poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

§ 6. Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie po otrzymaniu projektu uchwały przesyła go radnym gminy.

§ 7.1. Komisje Rady Gminy za wyjątkiem Komisji Rewizyjnej pracują nad otrzymanym projektem uchwały budżetowej wydając pisemne opinie w terminie 14 dni od otrzymania projektu, nie później niż do 5 grudnia.

  1. Rada Gminy bez zgody wójta nie może wprowadzić zmian w projekcie uchwały budżetowej, które powodowałyby zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach,

zwiększenie planowanych dochodów bez wskazania ich źródeł oraz

zmniejszenie dochodów powodujące zwiększenie deficytu budżetu.

3. Ostateczną opinię o projekcie budżetu przedkłada Komisja Budżetowa, z tym że zawiera ona opinie pozostałych komisji. Propozycje poprawek mają mieć formę wykazu zmian do projektu uchwały.

§ 8. Wójt zapoznaje się z opiniami Komisji i może wnieść

autopoprawki do projektu uchwały. Wnioski nie uwzględnione przez Wójta wymagają pisemnego uzasadnienia.

§ 9. Prawo zgłoszenia poprawek do projektu uchwały budżetowej w czasie rozpatrywania uchwały budżetowej przez Radę przysługuje Wójtowi, Komisjom oraz radnym.

§ 10. Przewodniczący Rady Gminy zwołuje sesję budżetową przed końcem roku poprzedzającego rok budżetowy, a w uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 marca roku budżetowego.

§ 11. Porządek sesji, na której podejmowana będzie uchwała budżetowa powinien uwzględniać w szczególności:

- przedstawienie przez przewodniczącego Komisji ds. Budżetu

opinii o projekcie,

- przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

- wystąpienie Wójta z syntetycznym uzasadnienia przedkładanego projektu,

- debatę nad projektem,

- głosowanie

§ 12. Podjęta uchwała budżetowa .podawana jest do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

§ 13. Traci moc uchwała Nr I/2/01 Rady Gminy w Dobrej z dnia 22 lutego 2001r. w sprawie procedury uchwalania budżetu.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący

Rady Gminy

mgr Teodor Leszczyński


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
20 wrz 2006

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
20 wrz 2006, godz. 22:23

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
20 wrz 2006, godz. 22:23