Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Srawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 30.08.2008 r. do 2.10.2008 r.

S P R A W O Z D A N I E

z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie

od  dnia  30.08.2008r.   do   dnia  2.10.2008r.

 

 

W  ZAKRESIE  FINANSÓW:


1.      Zawarto umowę z Parafią Rzymskokatolicką pw. NMP Matki Bożej Królowej Świata w Dobrej na dofinansowanie prac remontowych w kościele zabytkowym w m. Buk na kwotę 8 000 zł.

2.      Wszczęto postępowanie odszkodowawcze z polisy odpowiedzialności cywilnej w związku ze zgłoszeniem szkody w pojeździe spowodowanej złym stanem nawierzchni drogi –
ul. Tymiankowej w m. Bezrzecze.

3.      Wystawiono 12 upomnień z tytułu opłat za umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym na łączną kwotę 7.386,04 zł + odsetki.

4.      Wystawiono 4 wezwania do zapłaty z tytułu umów dzierżawy w łącznej kwocie 708,71 zł
+ odsetki.

5.      Umorzono należność główną z tytułu umowy dzierżawy w kwocie 4.958,88 zł + odsetki
( trudna sytuacja ekonomiczna przedsiębiorcy ).

6.      Umorzono opłatę za umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym
w wysokości 880,86 zł +odsetki ( decyzja została wystawiona błędnie ).

7.      Umorzono z urzędu zaległość z tytułu umowy dzierżawy na łączną kwotę 5,38 zł ( z uwagi na wysokość kwoty – zbyt niska – aby prowadzić postępowanie ).

8.      Wystawiono 1 tytuł wykonawczy z tytułu zaległości za umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym na kwotę  60,00 zł + odsetki.

 

 

W  ZAKRESIE PODATKÓW:

 

Od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych:

 

W powyższym okresie:

1.      Wydano 14 zaświadczeń dotyczących posiadania gruntów na terenie gm. Dobra z podaniem hektarów fizycznych i przeliczeniowych, wyliczenia przeciętnej dochodowości
z gospodarstwa rolnego.

2.      Zgodnie z przepisami ustawy - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 – z  póz. zm. ) – wysyłano ponad 80 informacji IN-4 i  IR-5 uchwalonej Uchwałą Rady Gminy
w Dobrej Nr XXXVII/467/06 z dnia 26.10.2006r., w związku z nabyciem nieruchomości na terenie gm. Dobra lub w związku z oddaniem do użytkowania budynków mieszkalnych, uwidocznieniem  powierzchni budynków w księgach wieczystych.

3.      Dokonano przypisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości na łączną kwotę 19.140,70 zł oraz odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości na łączną kwotę 12.491,60 zł – wystawiono 324 decyzje.

 

Egzekucja podatków:

 

W okresie sprawozdawczym:

1.      Wystawiono 113 tytułów wykonawczych na kwotę 54.298,26 zł skierowanych do Urzędów Skarbowych.

2.      Wycofano z egzekucji 29 tytułów wykonawczych na kwotę 6.500,10 zł z powodu uregulowania przez podatników zaległości podatkowych przed wszczęciem postępowania egzekucyjnego.

 

Ulgi i zwolnienia:

Rozpatrzono 2 wnioski  podatników w sprawie udzielenia ulg. 

 

 

RODZAJ NALEŻNOŚCI

 

POZYTYWNE

 

NEGATYWNE

ODMOWA WSZCZĘCIA POSTĘPOWANIA

Podatek od nieruchomości

 

0

 

1

 

0

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

 

1

 

0

 

0

Podatek od środków transportowych

 

0

 

0

 

0

 

 RAZEM

 

1

 

1

 

0

 

Udzielone ulgi według rodzajów:

 

 

RODZAJ  NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

 

0

 

0

 

0

 

0

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

 

1

 

0


0

 

1

Podatek od środków transportowych

 

0

 

0

 

0


0

RAZEM

1

0

0

1

 

 

Wielkość udzielonych ulg:

 

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

 

0

 

0

 

0

 

0

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

 

156,00

 

 

0

 

0

 

156,00

 

Podatek od środków transportowych

 

0

 

0

 

0

 

0

RAZEM

156,00

0

0

156,00

Podatek od środków transportowych:

 

W okresie sprawozdawczym:

1.      Wystawiono 3 wezwania do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych.

2.      Wystawiono 6 postanowień w sprawie rozksięgowania wpłat na podatek od środków transportu.

3.      Wydano 11 pism w sprawach różnych.

4.      Wystawiono 21 upomnień dotyczących podatku od środków transportowych.

5.      Wystawiono 3 decyzje w sprawie ustalenia kwoty zwrotu podatku akcyzowego zawartego
w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

 

 

Podatki od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej.

 

W tym zakresie:

1.      Wydano 4 postanowienia o wszczęciu postępowania.

2.      Wydano 7 wezwań do złożenia deklaracji ( korekty deklaracji )  na 2008r.

3.      Wydano 1 zawiadomienie o przeprowadzeniu oględzin nieruchomości podatnika.

4.      Wydano 4 postanowienia o rozksięgowaniu wpłaty z tytułu podatku.

5.      Wydano 3 pisma w sprawach różnych.

6.      Wystawiono 2 tytuły wykonawcze skierowane do Urzędu Skarbowego w Szczecinie.

7.      Wydano 3 wnioski o wpis do hipoteki przymusowej.

8.      Wydano 1 decyzję w sprawie zwolnienia w podatku rolnym z tytułu utworzenia nowego gospodarstwa rolnego.

9.      Wydano 1 decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości.

 

Podatek od spadków i darowizn:

1.      Wydano 1 postanowienie o wyrażeniu zgody na rozłożenie na 20 rat podatku z tytułu spadków i darowizn.

 

W ZAKRESIE WARUNKÓW ZABUDOWY:

 

Warunki zabudowy z zakresu lokalizacji inwestycji.

W tym zakresie wydano:

1.      Decyzje o warunkach zabudowy:

- budownictwo mieszkaniowe – 5.

- sieci, przyłącza, instalacje – 13.

- budynki usługowe, gospodarczo-garażowe, inne – 5.

2.      Decyzje odmawiające ustalenia warunków zabudowy – 3.

3.      Wydane decyzje inwestycji celu publicznego – 6.

4.      Postępowania w toku – 105.

5.      Inne sprawy – 7.

6.      Kontrole nieruchomości pod względem zgodności z danymi wykazanymi  do podatku – brak.

 

 

 

 

W ZAKRESIE GOSPODARKI GRUNTAMI:

 

1.      Wydano 6 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:

1)      działka nr 1207 o powierzchni 6,52 ha położna w Dobrej

2)      działka nr 69/21, 69/23,69/24,69/29,69/30 o powierzchni 12,2082 ha położona
w Bezrzeczu

3)      działka nr 360/1 o powierzchni  0,7113 ha położona w Dobrej

4)      działka nr 56/2 o powierzchni 0,1237 ha położona w Dobrej

5)      działki nr 882, 883 o powierzchni 0,1345 ha położona w Mierzynie 2

6)      działka nr 60 o powierzchni 0,4528 położona w Mierzynie 3

 

2.      Wydano 12 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu  podziału nieruchomości :

1)      działka nr 345/10 o powierzchni 0,0967 ha położona w Wołczkowie,

2)      działka nr 465/1 o powierzchni  0,2249 ha położona w Wołczkowie,

3)      działka nr 656/11 o powierzchni 0,628 ha położona w Bezrzeczu,

4)      działka nr 1207 o powierzchni 6,52 ha położona w Dobrej,

5)      działka nr 360/1 o powierzchni 0,7113 ha położona w Dobrej,

6)      działka nr 127/4 o powierzchni 0,45 ha położona w Dobrej,

7)      działka nr 1529/37 powierzchni 6,1092 ha położona w Dobrej,

8)      działki nr 302/243-245 o powierzchni 0,1981 i od 302/274-302/276 o powierzchni 0,0136 położone w Mierzynie 3,

9)      działka nr 255/1 o powierzchni 0,1722 położona w Mierzyn 3,

10)  działka nr 132/2 o powierzchni 0,4597 ha położona w Wąwolnica,

11)  działka nr 120 o powierzchni 0,3800 ha położona w Mierzynie 2

12)  działka 743/3 o powierzchni 0,1936 ha położona w Mierzynie 3

 

3.      W dniu 11.08.2008 r. zawarto akt notarialny – sprzedaż lokalu użytkowego położonego
w Dołujach na działce 49/6 o powierzchni 0,0695 ha – wykonanie Uchwały VII/77/07.

 

4.      W dniu 12.09.2008r. zawarto umowę na dzierżawę powierzchni reklamowej na ogrodzeniu Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu na okres od 15.09.2008 r. do 15.09.2009 r.

 

5.      W dniu 08.09.2008 r. zawarto umowę na dzierżawę powierzchni reklamowej na ogrodzeniu Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu na okres od 08.09.2008 r. do 31.12.2008r.

 

6.      W dniu 12.09.2008 r. zawarto umowę na dzierżawę powierzchni reklamowej na ogrodzeniu Szkoły Podstawowej w Mierzynie na okres od 12.09.2008 r. do 12.09.2008r.

 

7.      W dniu 23.09.2008 r. zawarto umowę na dzierżawę powierzchni reklamowej na trawniku przy ulicy Topolowej w Mierzynie na okres od 23.09.2008 r. do 22.09.2009 r.

 

8.      W dniu 24.09.2008 r. zawarto umowę na dzierżawę powierzchni reklamowej na ogrodzeniu Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu i ogrodzeniu boiska sportowego w Dobrej na okres od 29.09.2008 r. do 28.09.2008 r.

 

9.      Przygotowano projekt uchwały w sprawie nabycia działek nr 1481 i 1195, położonych
w Dobrej od osób fizycznych

W ZAKRESIE WIECZYSTEGO UŻYTKOWANIA I  UBEZPIECZENIA OC ROLNIKÓW

 

 

1.      W sprawie realizacji ubezpieczeń OC rolników oraz ubezpieczeń budynków rolniczych:

- na terenie miejscowości Dobra trwa  kontrola odnośnie posiadania  polisy  ubezpieczenia    OC rolników oraz posiadania, bądź braku budynku gospodarczego,

- wysłano wezwania dotyczące dostarczenia polisy ubezpieczenia OC rolników
w    miejscowościach: Dołuje, Grzepnica, Bezrzecze, 

- do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie wysłano zawiadomienia
w sprawie braku aktualnych ubezpieczeń OC rolników, dotyczące miejscowości Bezrzecze, Dołuje, Grzepnica, Sławoszewo.

 

2.      W sprawach Powiatowego Urzędu Pracy:

-        obecnie realizowane są prace społecznie użyteczne tj. usługi opiekuńcze świadczone
w   miejscowości Buk  przez 1 osobę oraz prace porządkowe wykonywane przez 1 osobę na terenie miejscowości Rzędziny, Łęgi oraz Stolec,  

-        wysłano  wniosek  o refundację z Funduszu Pracy wypłaconego świadczenia za wykonanie  prac społecznie użytecznych dla UG w Dobrej na rzecz 2 osób za miesiąc sierpień 2008 r.

 

3.      W sprawach warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa  pierwokupu  następujących  niezabudowanych działek :

-        nr 278/11 o powierzchni 0,0018 ha położonej w obrębie Bezrzecze, gmina Dobra,

-        nr 127/6 o powierzchni 2705 m2 położonej w obrębie Dołuje, gmina Dobra,

-        nr 197 o powierzchni 0,0545 ha, nr 290/9 o powierzchni 0,0040 ha, nr 290/10 
o   powierzchni  0,0074 ha, położonych w obrębie Bezrzecze, gmina Dobra.  

 

 

W ZAKRESIE OBSADY KADROWEJ URZĘDU GMINY:

 

1.      W celu realizacji projektu POKL/1/9.1.1/28/08 pn. „Jak dobrze być przedszkolakiem – alternatywne formy edukacji przedszkolnej w Gminie Dobra” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, ogłoszono nabór na wolne stanowisko urzędnicze Specjalista – nauczyciel wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym w miejscowości Skarbimierzyce.

Z dniem 1 października 2008 r. zatrudnienie podjęła na podstawie umowy
o pracę  Pani Marta Leszczyńska, zam. w Skarbimierzycach.

2.      W celu realizacji projektu POKL/1/9.1.1/28/08 pn. „Jak dobrze być przedszkolakiem – alternatywne formy edukacji przedszkolnej w Gminie Dobra” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, ogłoszono nabór na wolne stanowisko urzędnicze Specjalista – nauczyciel wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym w miejscowości Rzędziny.

Z dniem 1 października 2008 r. zatrudnienie podjęła na podstawie umowy
o pracę  Pani Anna Lichaczewska, zam. w Dobrej.

3.      W celu realizacji projektu POKL/1/9.1.1/28/08 pn. „Jak dobrze być przedszkolakiem – alternatywne formy edukacji przedszkolnej w Gminie Dobra” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, ogłoszono nabór na wolne stanowisko urzędnicze Specjalista – nauczyciel wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym w miejscowości Dołuje.

Z dniem 1 października 2008 r. zatrudnienie podjęła na podstawie umowy
o pracę  Pani Renata Wawrzyniak, zam. w Szczecinie.

4.      W związku z realizacją projektu POKL/1/9.1.2/120/08 pn. „Wiem, potrafię, zdobędę – program zajęć edukacyjnych dla dzieci z terenu Gminy Dobra” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego rozstrzygnięto nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Dobra – specjalista – szkolny doradca zawodowy (w miejscowości Dobra).

Z dniem 15 września 2008 r. zatrudnienie podjęła na podstawie umowy o pracę Pani Beata Rydzewska, zam. w Szczecinie.

W związku z tym,  iż nabór na stanowisko specjalisty – szkolnego doradcy zawodowego, dotyczący zatrudnienia w miejscowościach Bezrzecze, Rzędziny, Mierzyn, Dołuje nie został rozstrzygnięty ponownie wznowiono procedurę naboru na powyższe stanowisko.

Kandydatka spełniająca wymogi formalne określone w ogłoszeniu podczas rozmowy kwalifikacyjnej zrezygnowała z podjęcia pracy na tym stanowisku. Pozostałe dwie oferty pracy nie spełniały wymogów określonych w ogłoszeniu

5.      Zawarto ze Starostą Polickim z upoważnienia, którego działa Dyrektor Powiatowego   Urzędu Pracy w Policach umowę dotyczącą zorganizowania robót publicznych dla osób      bezrobotnych na okres do 12 miesięcy.

Na podstawie niniejszej umowy zatrudniono dwie osoby na stanowisku Pracownika
I i II stopnia wykonującego zadania w ramach robót publicznych – referenta. Pracownicy wykonują zadania dotyczące pozyskiwania funduszy unijnych.

6.      Zawarto ze Starostą Polickim z upoważnienia, którego działa Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Policach umowę o odbywaniu stażu przez osobę bezrobotną.

Osoba bezrobotna odbędzie staż w Urzędzie Gminy Wołczkowo przy ul. Lipowej 51 na   stanowisku ds. ochrony środowiska. Okres trwania stażu – 3 miesiące.

 

 

W  ZAKRESIE  WYDANYCH   ZARZĄDZEŃ:

 

Podjęto zarządzenia w zakresie:

1.      Zarządzenie nr 105 z dnia 3 września 2008 r. zmieniające Zarządzenie w sprawie wyboru sądu konkursowego .

2.      Zarządzenie nr 106 z dnia 5 września 2008 r. w sprawie wyboru trybu przetargu na „Wykonanie oświetlenia ul. Macierzanki i Ogrodowej w miejscowości Wołczkowo”.

3.      Zarządzenie nr 107 z dnia  8 września 2008 r. w sprawie wyboru trybu przetargu na „Wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej budowy sali gimnastycznej w szkole w Bezrzeczu”.

4.      Zarządzenie nr 108 z dnia 10 września 2008 r. w sprawie powołania komisji.

5.      Zarządzenie nr 109 z dnia 11 września 2008 r. w sprawie wyboru trybu przetargu na „Przygotowanie i dostarczenie posiłków dla dzieci z Punktów Przedszkolnych Gminy Dobra”.  

6.      Zarządzenie nr 110 z dnia 11 września 2008 r. w sprawie wyboru trybu przetargu na „Wykonanie oświetlenia ulic Cedrowej i Zeusa w miejscowości Mierzyn”.

7.      Zarządzenie nr 111 z dnia 15 września 2008 r. zmieniające Zarządzenie w sprawie wyboru sądu konkursowego.

8.      Zarządzenie nr 112 z dnia 17 września 2008 r. zmieniające Zarządzenie w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej w celu weryfikacji  formularzy zgłoszeniowych na zajęcia pozalekcyjne.

9.      Zarządzenie nr 113 z dnia 19 września 2008 r. w sprawie wyboru trybu przetargu na Dostawę sprzętu komputerowego dla Gminy Dobra.

10.  Zarządzenie nr 114 z dnia 26 września 2008 r. w sprawie powołania Komisji do przeprowadzenia negocjacji .

11.  Zarządzenie nr 115 z dnia 30 września 2008 r. w sprawie zmiany budżetu Gminy na 2008 r.

 

W  ZAKRESIE  SPORTU:

 

1.      W ramach zadania inwestycyjnego „Bezrzecze, oświetlenie, parking, rozdzielnia energii, urządzenia na boisku” zakupiono i zamontowano stoliki, krzesła, ławki oraz wieszaki
w dwóch kontenerach. Ponadto wykonano przyłącza wodne i kanalizacyjne do ustawionych kontenerów.

2.      W ramach zadań inwestycyjnych: „Wąwelnica, przyłącze energetyczne, oświetlenie
i ogrodzenie boiska”, „Grzepnica, pawilon, przyłącza wod-kan. Oraz energetyczne” i „Łęgi, zagospodarowanie placu zabaw”. Na zadania te uzyskano decyzje warunkach zabudowy.
W celu wykonania projektów technicznych wystąpiono o zapytania ofertowe na wykonanie projektów technicznych.  

3.      Delegacja z terenu Gminy Dobra wzięła udział w rozgrywkach w piłkę siatkową zorganizowanych w ramach dożynek w miejscowości Liepgarten. Gminna drużyna zajęła
II miejsce.

4.      W dniu 27.09.2008r. zorganizowana została impreza sportowa „Polska biega-Gmina Dobra biega”, w której udział wzięło około 200 uczestników, w tym Olimpijczycy tegorocznej Olimpiady w Pekinie. Najmłodszym uczestnikiem biegu był 2 letni Oskar z Bezrzecza,
a najstarszym 74 letni mieszkaniec Szczecina.

 

W  ZAKRESIE  POZYSKIWANIA  FUNDUSZY:

 

W okresie sprawozdawczym Zespół ds. funduszy pomocowych:

1.      Uczestniczył w spotkaniu Stowarzyszenia LGD Dobre Gminy w dniu 18.09.2008 r.

2.      Uczestniczył w spotkaniu roboczym Lokalnej Grypy Działania Dobre Gminy w sprawie Lokalnej Strategii Rozwoju w dniu 2.10.2008 r.

3.      Złożone projekty: „ Wyspa skarbów”, „Wakacje z nauką i sztuką”, „Wakacyjny klucz do nauki” otrzymały dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego. Będą one realizowane w ramach partnerstwa z Gminą Dobra.

4.      Sporządził projekt uchwały w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości na lata 2008-2013 dla miejscowości: Stolec, Rzędziny, Łęgi, Buk.

5.      Uczestniczył w konferencji – Metodologia Leader w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w dniu 29.09.2008 r.

6.      Przygotował projekt uchwały w sprawie utworzenia Punktów przedszkolnych w Gminie Dobra.

7.      Uczestniczył w spotkaniach informacyjnych z beneficjentami ostatecznymi projektu „Jak dobrze być przedszkolakiem-alternatywne formy edukacji przedszkolnej w gminie Dobra”, „Wiem, potrafię, zdobędę – program zajęć edukacyjnych dla dzieci z terenu Gminy Dobra”

8.      Uczestniczył w szkoleniu przygotowawczym dla nauczycieli, pomocy i koordynatorów
w Wisełce w dniach 04 -06.09.2008 r., 19-21.09.2008 r.

 

SPOTKANIA I NARADY:

Uczestniczyłam w następujących spotkaniach i naradach:

1.      W dniu 30 sierpnia uczestniczyłam w dożynkach w miejscowości Blankesee oraz w festynie w miejscowości Buk.

2.      W dniu 1 września br. uczestniczyłam w rozpoczęciu roku szkolnego 2008/2009 w szkołach w Bezrzeczu oraz Mierzynie oraz w spotkaniu z rodzicami uczniów klasy II w Mierzynie.

3.      W dniu 6 września br. uczestniczyłam w obchodach 60-lecia Koła Łowieckiego „Jeleń”.

4.      W dniu 7 września br. uczestniczyłam w dożynkach w Gminie Kołbaskowo.

5.      W dniu 9 września br. uczestniczyłam w spotkaniu z Konserwatorem Zabytków
w Szczecinie oraz Proboszczem Parafii w Dobrej w sprawie oceny stanu zabytkowych kościołów w Stolcu, Buku oraz Dobrej.

6.      W dniu 11 września br. uczestniczyłam w zebraniach wiejskich w Stolcu oraz w Rzędzinach w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości.

7.      W dniu 13 września br. uczestniczyłam w dożynkach w Liepgarten oraz festynie „Jak dobrze być przedszkolakiem”, który odbył się w Mierzynie.

8.      W dniu 16 września br. uczestniczyłam w zebraniu wiejskim Buku w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości.

9.      W dniu 18 września uczestniczyłam w spotkaniu Lokalnej Grupy Działania.

10.   W dniach od 22 września do 3 października br. przebywałam na zwolnieniu lekarskim.

 

 

WYDZIAŁ DO SPRAW OBYWATELSKICH I INFORMACJI NIEJAWNYCH:

 

DOWODY OSOBISTE:

1.      Przyjęto 159 wniosków o wydanie dowodów osobistych.

2.      Wydano 150 dowodów osobistych.

3.      Przyjęto 4 zgłoszenia o utracie dowodów osobistych.

EWIDENCJA LUDNOŚCI:

1.      Udzielono odpowiedzi na 29 wniosków o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych. 

2.      Wydano 145 poświadczenia o zameldowaniu.

3.      Wydano 4 decyzje o wymeldowaniu.

4.      Wydano 3 decyzje o wymeldowaniu, 1 decyzję o umorzeniu postępowania.  

 

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA:

1.      Wydano 37 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej.

2.      Wydano 30 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej.

3.      Wydano 12 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:

 

W detalu – nie wydano. 

 

W gastronomii  -  nie wydano.

 

 

 

 

ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:

1.      Wydano 1 postanowieniee w sprawie rozgraniczenia nieruchomości:

1)   obręb Łęgi dz. nr 56/21

 

OCHRONY ŚRODOWISKA, CMENTARZE  I  ROLNICTWO

 

Wycinka drzew:

Ilość rozpatrzonych wniosków: 14

zezwolono na wycinkę: 4

1.      Dobra, wycinka 8 drzew  gatunku topola, rosnących na działce nr 59/3.

2.      Rzędziny, wycinka zadrzewień oraz 2 drzew gatunku dąb rosnących na działce nr 154.

3.      Dobra, wycinka 5 drzew gatunku wierzba rosnących na działce nr 49/24.

4.      Dobra, wycinka 111 drzew gatunku brzoza, topola, wierzba, głóg, jarząb, klon, dąb rosnących na działce nr 1517/01 pod zabudowę mieszkaniową. 

 

przekazanych zgodnie z kompetencjami:  1

1.      Dobra, wycinka 86 drzew gatunku topola i robinia akacjowa pod budowę zespołu boisk sportowych ” Orlik 2012”, przekazano do Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego.

 

w trakcie postępowania: 8

1.      Bezrzecze,wycinka 1 drzewa gatunku modrzew rosnącego na działce nr 34/1.

2.      Dobra, wycinka 37 drzew gatunku olcha rosnących na działce nr 1024/6 pod budowę domu.

3.      Dobra, wycinka 4 drzew gatunku dąb oraz brzoza rosnących na działce nr 15/22.

4.      Mierzyn, wycinka 6 drzew gatunku brzoza oraz robinia akacjowa na działce nr 56/72.

5.      Mierzyn, wycinka 10 drzew gatunku olcha oraz brzoza rosnących na działce nr 51/63.

6.      Mierzyn, wycinka 3 drzew gatunku topola rosnących w pasie drogi gminnej ul. Topolowa.

7.      Dobra, wycinka 4 drzew gatunku olcha i brzoza rosnących na działce nr 1520/6.

8.      Bezrzecze, wycinka zadrzewień oraz 1 drzewa gatunku dąb rosnących na działce nr 605.

 

 

bez rozpatrzenia:1

1.      Cięcia pielęgnacyjne drzew gatunku topola rosnących w Dołujach- wnioskodawca nie uzupełnił wniosku.

 

 

Decyzje Środowiskowe

 

Ilość wydanych decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 

1.      Przebudowa drogi gminnej- ul. Sasankowej na terenie działki nr 422/5
drogi położonej w obrębie geodezyjnym Dobra, gmina Dobra.

2.      Przebudowa drogi ul. Jesiennej w Wołczkowie na terenie działki nr 495/9,
wraz z kanalizacją deszczową i wylotem kanalizacji na działce nr 433.

3.      Przebudowa ulicy Perłowej w Bezrzeczu, na terenie działki 66/80,  gmina Dobra.

 

W trakcie postępowania:

 

1.      Ułożenie linii kablowej od istniejącego słupa linii napowietrznej SN- 15 KV
do projektowanej stacji transformatorowej typu kontenerowej. Ułożenie linii kablowej od projektowanej stacji transformatorowej do projektowanych złącz kablowych usytuowanych w pasie drogowym Łęgach na działkach nr 364, 318, 348, 7/8, 7/23, 81.

2.      Budowa domu jednorodzinnego, parterowego, niepodpiwniczonego, 
z poddaszem użytkowym i dobudowanym garażem na terenie działki 51/10
w miejscowości Łęgi.

3.      Budowa warsztatu naprawy samochodów – blacharni i lakierni wraz
z niezbędną infrastrukturą drogowo-instalacyjną ( przyłącza  kanalizacji sanitarnej, deszczowej, gazowej i elektrycznej oraz budową własnego ujęcia wody - studni o głębokości do 30 m i wydajności poniżej 5m3 na dobę ) na terenie działek 385/22 i 385/23 w Dobrej.

4.      Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dobra, na terenie działki 1517/2, 1517/4,1517/7, 1517/12, 316, 321,  obręb  3 Dobra.

5.      Przebudowa drogi z kruszywa tłucznego  na terenie działek nr 369 i 318/80
w Dobrej, gmina  Dobra.

6.      Budowa domu jednorodzinnego wolnostojącego wraz z zewnętrznymi instalacjami: wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazu, energii elektrycznej w Łęgach , działka nr 56/13, gmina Dobra.

7.      Budowa hali przemysłowej dla instalacji produkcji artykułów z tworzyw sztucznych na bazie żywic poliestrowych i mat szklanych na terenie działki 262/2, 264”  w Wołczkowie, gmina Dobra Szczecińska .

 

Obrona Cywilna

 

1.      Udział w treningach nasłuchu radiowego systemu ostrzegania i alarmowania
2 – go Korpusu Obrony Powietrznej Kraju oraz Starostwa Powiatowego.

2.      Aktualizacja „Planu Obrony Cywilnej Gminy” zgodnie z kalendarzowym planem działalności na 2008 r. oraz  innej dokumentacji wynikającej z tych planów.

3.      Uzgodnienie z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wykazu sprzętu OC
do przekwalifikowania i wybrakowania.

4.      Realizacja inwestycji budowy wież pod syreny OC w Mierzynie, Grzepnicy
i Stolcu. Termin zakończenia do 28 listopada 2008r.

5.      Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z 8 lipca 2008r. przygotowanie wniosków o nałożenie świadczeń osobistych
na pracowników gminy i powołanie drużyny do ewakuacji osób i mienia w czasie wojny.

6.      Wykonanie i wysłanie do starostwa Polickiego „Oceny przygotowania gminnego systemu ochrony ludności do realizacji zadań związanych z likwidacją zagrożeń życia codziennego oraz w sytuacjach kryzysowych i stanach nadzwyczajnych ”.

7.      Wykonanie konserwacji i remontu syren alarmowych w Stolcu, Buku, Dołujach
i Rzędzinach.

Zarządzanie kryzysowe

 

1.      Uzgodnienia z głównymi osobami funkcyjnymi i  wykonawcami zadań na terenie gminy zgodnie z nową ustawą o zarządzaniu kryzysowym /Dz. U. Nr.89,
poz. 590/ Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego i przedłożenie do zatwierdzenia Staroście Polickiemu.

 

Ochrona informacji niejawnych

 

1.      Zakup wyposażenia oraz zakończenie prac remontowo-adaptacyjnych pomieszczenia gminnej kancelarii tajnej zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z 18 października 2005r. w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnej / Dz. U. 208 poz.1741 z 2005r./.

 

Ochotnicza Straż Pożarna

 

1.      Miesięczne rozliczenie i analiza zużycia paliwa przez pojazdy i sprzęt OSP
oraz analiza zużycia zaplanowanych w budżecie środków finansowych.

2.      Wykonanie zestawienia należności finansowych dla strażaków OSP biorących udział
w akcjach gaśniczych w sierpniu 2008r.

3.      Udział strażaków w „Akcji Sprzątanie Świata”

4.      Konserwacja sprzętu pożarniczego w OSP Dobra i Wołczkowo.

5.      Uzyskanie pozwoleń na budowę remiz strażackich w Wołczkowie i Dobrej.

WYDZIAŁ DO SPRAW KOMUNALNYCH  I  INWESTYCJI:

 

ZAMÓWIENIA  PUBLICZNE:

 

Przetargi ogłoszone:

1.      Wykonanie oświetlenia ul. Cedrowej i Zeusa w m. Mierzynie.

2.      Dostawa sprzętu komputerowego dla Gminy Dobra.

 

Podpisane umowy:

1.      Budowa chodnika w m. Wąwelnica do drogi krajowej.

2.      Promocja projektu POKL/1/9.1.2/120/08 pn. „Wiem, potrafię, zdobędę- program zajęć edukacyjnych dla dzieci z terenu Gminy Dobra” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

3.      Modernizacja drogi ul. Piaskowa w m. Wołczkowo.

4.      Modernizacja drogi ul. Zgodna dz. Nr 308 w m. Mierzyn.

5.      Przygotowanie i dostarczenie posiłków dla dzieci z punktów przedszkolnych Gminy Dobra.

 

Przetargi w przygotowaniu:

1.      Wykonanie oświetlenia ul. Macierzanki i Ogrodowej w m. Wołczkowo

2.      Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Dobra.

 

Przetargi unieważnione na podstawie Ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. z 2007r. nr 223, poz. 1655 – z późniejszymi zmianami ) :

1.      Przygotowanie i dostarczenie posiłków dla dzieci z punktów przedszkolnych Gminy Dobra- na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.      Modernizacja drogi Skarbimierzyce – Redlica - na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

3.      Modernizacja gminnego Ośrodka Kultury w m. Wołczkowo - na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

4.      Wykonanie oświetlenia ul. Macierzanki i Ogrodowej w m. Wołczkowo - na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7. ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

INWESTYCJE:

Odbiory wykonanych inwestycji:

1.      Modernizacja ul. Przedwiośnia w m. Wołczkowo.

2.      Przebudowa ul. Wspólnej – kanalizacja deszczowa w ul. Zgodnej w m. Mierzyn.

 

Przekazanie placów budów:

1.      Ułożenie wjazdu z płyt JOMB w ul. Dobrawki w m. Dobra.

2.      Ułożenie śladów jezdnych z płyt JOMB w drodze- dz. nr ewid. 64 w m. Bezrzecze.

 

 

WARUNKI ZABUDOWY – BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE OSÓB FIZYCZNYCH:

1.      Wydano 38 decyzji o warunkach zabudowy z zakresu budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego, w tym 8 decyzji odmownych.

2.      W tracie postępowania jest 45 spraw.    

 

PLANOWANIE  I ZAGOSPODAROWANIE   PRZESTRZENNE:

 

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

1.      Uchwały w sprawie nadania nazw dla 3 działek drogowych w Gminie Dobra (1 x Mierzyn, 2 x Dobra)

Wydano:

1.      54 zawiadomienia w sprawie numeracji porządkowej.

2.      26 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania/ studium.

3.      40 informacji na temat planu zagospodarowania.

 

 

GOSPODARKA   KOMUNALNA – DROGI:

1.      Sporządzono 38 pism dotyczących dysponowania gruntem dla celów budowlanych.

2.      Wydano 18 uzgodnień zjazdów z dróg gminnych.

3.      Sporządzono 27 decyzji na czasowe zajęcie pasa drogowego.

4.      Zaopiniowano 13 zezwoleń na przejazd po drogach gminnych ograniczonych tonażem.

5.      Wydano 1 pismo dotyczące współpracy z właściwymi organami w sprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

6.      Udzielono odpowiedzi na 8 pism związanych z organizacją ruchu drogowego.

7.      Odpowiedziano na 14 wniosków związanych z modernizacją i utrzymaniem dróg gminnych.

8.      Wydano 2 pisma dotyczące wyrażenia zgody na modernizację dróg gminnych we własnym zakresie:

a)      ul. Żurawia w m. Kościno (ulepszenie nawierzchni sortowanym gruzem betonowym),

b)     ul. Akacjowa w m. Mierzyn (wykonanie warstwy wierzchniej o grubości 2 cm granulatem asfaltowym).

9.      Wydano 13 decyzji o umieszczenie urządzenia w drodze gminnej.

10.  Uzgodniono 30 projektów decyzji o warunkach zabudowy.

11.  Zlecono i wyremontowano:

a)      ul. Mierzyńska – Milenijna w m. Mierzyn (łatanie dziury przez wymianę zniszczonych płyt drogowych na płyty typu Jomb),

b)     ul. Topolowa w m. Mierzyn (wymiana uszkodzonej kratki ściekowej),,

c)      ul. Komercyjna w m. Mierzyn (wykonanie nawierzchni z kruszywa o grubości materiału 10 cm na odcinku 70mb oraz równanie na długości 130mb),

d)     ul. Tęczowa w m. Mierzyn (równanie nawierzchni na odcinku 358mb),

e)      ul. Przytulna w m. Dobra (wykonanie nawierzchni z kruszywa o grubości 7cm na odcinku 60mb w celu wypełnienia wyrw),

f)      ul. Czereśniowa w m. Wołczkowo (równanie wraz z doziarnianiem),

g)     ul. Siewna w m. Wołczkowo (równanie z doziarnianiem),

h)     ul. Piaskowa w m. Wołczkowo (równanie  na odcinku 70mb),

i)       ul. Starowiejska w m. Bezrzecze (równanie z odziarnianiem).

12.  Zlecono do remontu:

a)      ul. Lisia w m. Dołuje (wykonanie pobocza na odcinku drogi asfaltowej w celu uniknięcia jego dalszemu niszczeniu),

b)     ul. Lazurowa w m. Dobra (wykonanie nawierzchni z kruszywa o grubości 10 cm na odcinku 110mb).

 

WARUNKI   TECHNICZNE– WODA I KANALIZACJA:

1.      Warunki  techniczne przyłączenia do kanalizacji sanitarnej, wydano – 59.

2.      Umowy na budowę wodociągu i kanalizacji + aneksy,  podpisano – 20.

3.      Zgody na włączenie do wodociągu, wydano – 11.

4.      Przejęcia na majątek Gminy Dobra sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągu
w miejscowościach: Dobra, Dołuje i Mierzyn – 6..

 

MELIORACJE

 

Konserwacje:

1.      Konserwacja rowu melioracyjnego Wołczkowo- cmentarz/ kanał Wołczkowski.

2.      Konserwacja rowu melioracyjnego w Dobrej.

 

Decyzje:

1.      Decyzja nt. Oceny zmiany stosunków wodnych na działkach nr 243/4, 243/5, 243/8, 243/10, 243/11, 739/1, 739/2, 739/3, 793/4 w m. Mierzyn. Zlecono przygotowanie specjalistycznego opracowania w tej sprawie na podstawie, którego podjęto decyzję o umorzeniu postępowania.

OŚWIETLENIE:

1.      Wykonanie naprawy gwarancyjnej oświetlenia ulicznego ul. Nowowiejskiej w m. Bezrzecze.

Przekazanie placów budowy:

1.      Oświetlenie ulic Frezjowej i Tulipanowej w m. Dobra.

2.      Oświetlenie ulicy Na Stoku w m. Dobra.

3.      Oświetlenie ulicy Perłowej w m. Bezrzecze.

 

POMOC SPOŁECZNA – OPS DOBRA:

 

Wydano łącznie  372 decyzje  administracyjnych, w  tym:

 

1.      Świadczenia  rodzinne i zaliczki alimentacyjne:

- 219 decyzji przyznających świadczenie,

      -     9 decyzji odmownych.

 

2.      Dodatki mieszkaniowe

-  2  decyzje przyznające świadczenie,

-  decyzje odmowne – brak,

 

3.      Pomoc społeczna

-  140 decyzji przyznających świadczenie,

-     2 decyzje odmowne,

wnioski oczekujące na rozpatrzenie – 3.

 

4.      Realizacja zadań w zakresie świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej

Zadania zlecone gminie  – rozdział   85212

Świadczenia rodzinne       - 112.773,00 zł

Zaliczka alimentacyjna     -   19.340,00 zł

                                   Łącznie:  132.113,00 zł

5.      Realizacja dodatków mieszkaniowych

zadania własne gminy – rozdz. 85215

                                     Łącznie: 1.193,43 zł

 

6.      Realizacja zadań w oparciu o ustawę z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy  społecznej

Zadania zlecone gminie

      Zasiłki  stałe    rozdz.  85214  -   10.376,00  zł

      Składki zdrowotne  rozdz.  85213  - 1.111,00   zł

      Składki emerytalno-rentowe  rozdz. 85212/4210 – 1.608,00 zł

Zadania własne gminy

Zasiłki celowe  rozdz. 85214 – 18.457,00  zł

      Program wieloletni  „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” rozdz. 85295 –  4.957,00  zł

      Opłaty za pobyt w DPS  rozdz. 85228 § 4330   - 16.799,00 zł

        

 

OŚWIATA – ZEAS   DOBRA:

W okresie obejmującym niniejsze sprawozdanie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

1)      w związku ze złożonym wnioskiem do Ministerstwa Edukacji Narodowej o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,6 % rezerwy w roku 2008 z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych w I półroczu roku budżetowego 2008 w związku ze zwiększeniem liczby uczniów w Zespole Szkół w Dołujach oraz Publicznej Szkole Podstawowej w Bezrzeczu, zwiększona została subwencja ogólna dla Gminy Dobra na rok 2008 o kwotę 41.897,00 zł;

2)      w dniu 05.09.2008 r. złożono wniosek do Ministerstwa Edukacji Narodowej                            o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,6 % rezerwy w roku 2008 z tytułu dofinansowania kosztów związanych z wypłatą odpraw dla zwalnianych nauczycieli (w związku z przejściem na emeryturę dwóch nauczycieli z PSP w Mierzynie i PSP                             w Rzędzinach);

3)      zakończono przyjmowanie wniosków o przyznanie stypendium szkolnego; ogółem złożono 74 wnioski o przyznanie stypendium szkolne;

4)      w związku z realizacją Rządowego programu pomocy uczniom w 2008 r. „Dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej i w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia – Wyprawka szkolna” zakończono przyjmowanie wniosków
i rozpoczęto  wypłatę dofinansowania zakupu podręczników; ogółem 39 uczniów rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne i kl. I-III szkół podstawowych zostało uprawnionych do otrzymania pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników. Na realizację powyższego programu otrzymaliśmy środki finansowe z budżetu państwa
w wysokości 6.112,00 zł;

5)      na wniosek dyrektorów szkół na bieżąco wprowadzano zmiany w arkuszach organizacyjnych szkół na rok szkolny 2008/2009;

6)      przedłożono pod obrady Rady Gminy projekt uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dobra;

7)      w związku z zakończeniem realizacji zadania polegającego na termomodernizacji budynku szkoły w Mierzynie w gminie Dobra, złożono wniosek do Starostwa Powiatowego w Policach o refundację kwoty 100.000,00 zł z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej;

8)      w dniu 11.09.2008 r. podpisano z Master Projekt, z siedzibą w Szczecinie, przy                             ul. Mickiewicza 83/5 umowę na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy szkoły z salą gimnastyczną w Mierzynie na działkach 269/19 i 269/20;

9)      ogłoszono przetarg nieograniczony na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sali gimnastycznej przy szkole w Bezrzeczu; w dniu 23.09.2008 r. dokonano otwarcia ofert;

10)  w związku ze złożonymi wnioskami o przyznanie stypendium Wójta Gminy Dobra dla uczniów szczególnie zdolnych przyznano dwa stypendia dla uczniów szczególnie zdolnych w roku szkolnym 2007/2008 w wysokości 500,00 zł każde;

11)   w dniu 11 września br. upłyną termin na składanie formularzy zgłoszeniowych za zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu POKL/1/9.1.2/120/08 pn. „Wiem, potrafię, zdobędę – program zajęć edukacyjnych dla dzieci z terenu Gminy Dobra”. Ogółem wpłynęło 501 formularzy, z czego 300 uczniów zostało zakwalifikowanych do wzięcia udziału w zajęciach pozalekcyjnych, 150 uczniów zostało wpisanych na listę rezerwową, zaś 51 zostało odrzuconych ze względów formalnych. Ponadto od dnia 22.09.2008 r. zrealizowane są zajęcia wyrównawcze, a od 29.09.2008 r. odbywają się zajęcia pozalekcyjne. W związku z realizacją zajęć zatrudniono na podstawie umów cywilno-prawnych  44 osoby do prowadzenia zajęć. Do realizacji zadań ujętych w ww. projekcie zakupiono niezbędny sprzęt komputerowy, telewizyjny i radiofoniczny.

 

 

GMINNE CENTRUM INFORMACJI:

 

Gminne Centrum Informacji (GCI) w Dołujach świadczy wszechstronne, bezpłatne
i ogólnodostępne usługi dla osób poszukujących pracy, poprzez współpracę ze wszystkimi instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz lokalnej społeczności.

Usługi świadczone przez GCI to:

1.      Bezpłatny dostęp do internetu w celu poszukiwania pracy i w celach edukacyjnych.

2.      Pomoc w pisaniu listów motywacyjnych, CV.

3.      Wyszukiwanie informacji z zakresu edukacji i samozatrudnienia.

4.      Możliwość  korzystania z ksero i fax.

W Gminnym Centrum Informacji są wywieszane na bieżąco na tablicy ogłoszeń oferty pracy, informacje o kursach i szkoleniach dla osób bezrobotnych z Powiatowego Urzędu Pracy w Policach. Przyjmowane są ogłoszenia o wolnych miejscach pracy od zgłaszających się pracodawców, które wywieszane są na tablicy ogłoszeń.

GCI ściśle współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy w Policach, którego pracownicy przyjęli:

-        około 250 osób bezrobotnych na terminy i udzielono informacji na temat ofert pracy
w kraju i za granicą,

-        około 100 osób skorzystało z proponowanych ofert pracy,

-        20 osób wyrejestrowało się z ewidencji osób bezrobotnych,

-        udzielono informacji na temat rozpoczęcia działalności gospodarczej i jak pozyskać środki unijne na ten cel –15 osób skorzystało z tej opcji,

-        ponad  30 osób skorzystało z ksero, faksu i wydrukowania potrzebnych  informacji,

-        udzielono informacji o kursach i szkoleniach organizowanych  przez Powiatowy Urząd Pracy w Policach.

-        10 osób  skorzystało z internetu w celu poszukiwania pracy,

-        15  osobom udzielono informacji na temat rejestracji w Powiatowym  Urzędzie Pracy
w Policach.

Centrum odwiedzają również osoby, które uczą się samodzielnie posługiwać internetem, pisania pism w programie Word. GCI odwiedzają również dzieci i młodzież wykorzystując komputery do wyszukiwania informacji dla potrzeb lekcji i zajęć szkolnych, rozwijania
i pogłębiania swoich zainteresowań i zdolności, a także do miłego spędzania wolnego czasu.

 

 

Sprawozdanie z prac świetlicy środowiskowej  w  Bezrzeczu

 

W zajęciach uczestniczyły 24 osoby. Plan pracy : „Witaj Szkoło” ułożenie regulaminu
i funkcjonowanie świetlicy.

Zapoznanie się (gry integracyjne) .Prace plastyczne Pt. Świat i Ja –mój pomysł na świat bez wojen, budowle z piasku Pt. „Moje miasto”, organizowane były scenki tematyczne oraz pogadanka Pt. ”Tolerancja”. Zachowanie się przy stole, scenki rodzajowe, malowanie dłońmi , quiz „Polska- co wiemy o moim kraju”, Kalambury, oglądanie bajek, „W czasie deszczu dzieci …. Czytają książki”„Podwodny świat”- uczymy się o zwierzętach wodnych, prace plastyczne, Dzień Chłopaka –zabawy i gry oraz rozmowy na temat chłopców, zabawy rytmiczne, zajęcia informatyczne odrabianie lekcji zabawy dowolne w Sali i na boisku szkolnym oraz obserwacja zmieniającej się przyrody.

 

Sprawozdanie z prac świetlicy środowiskowej  w  Dobrej

 

Zapisanych jest 50 dzieci w tym 40 dzieci z klasy 0,I,II,III. Hasła miesiąca: wspomnienia
z wakacji, bezpieczeństwo w drodze do szkoły i ze szkoły, moja rodzina ,zajęcia plastyczne  tematy „ Wspomnienia z wakacji” , „ Moja droga z domu do szkoły” , „ Moja rodzina”, „ Las”, malowania farbami plakatowymi kredkami ,wydzieranka, malowanie farbami żelowymi na folii- witraże przyklejane na szybie, szklankach oraz słoiczkach . Prowadzone były zajęcia techniczne wyszywanie obrazka ściegiem krzyżykowym i półkrzyżykowym wyszywanie na kanwie ściegiem za igła, szydełkowanie nauka łańcuszka, słupek, lepienie z gliny, Modliny, plasteliny. Prace z papieru zostały wykonane etui na okulary lub drobne drobiazgi, myszka /pudełko na słodycze/ Zaproszenie na przyjęcie lub laurka Pt. „Jabłko” Koszyczek cytrynowy.

Odbyły się również zajęcia  na boisku szkolnym i placu zabaw. Prowadzone były zróżnicowane gry i zabawy ruchowe pozwalające uczniom w sposób naturalny i swobodny na wyładowanie nadmiaru energii. Indywidualne rozmowy z rodzicami na temat samopoczucia         i zachowania dziecka w grupie.

 

Łęgi

Swietlica środowiskowa nie działa, prowadzone są jedynie zajęcia  sportowe ( 2 razy w miesiącu po 2 godziny ). Odbywają się one w co drugi poniedziałek.

 

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dobrej

 

Posiedzenia Komisji w składzie:

-        Przewodniczący                       Pani Iwona Futoma

-        Z-ca Przewodniczącego           Pani Grażyna Szałkiewicz

-        Sekretarz                                  Pani Elżbieta Walczyk   

-        Członek                                    Pani Jadwiga Franków

-        Członek                                    Pani Ewa Lewandowska

-        Członek                                    Pan Zbigniew Budnik                             

odbyły się w dniach: 10.09.2008r oraz 1.10.2008r. W ramach zadań komisji zatwierdzono środki finansowe  na imprezy sportowe, odbyły się rozmowy z wezwanymi w sprawie leczenia odwykowego jednocześnie dokonano innych wezwań w sprawie prowadzonych postępowań
o leczenie odwykowe, zostały przeprowadzone wywiady środowiskowe ,rozpatrzono wnioski z Sądu w sprawie podjęcia  terapii od uzależnień alkoholowych. Zostało wydane postanowienie na sprzedaż piwa i alkoholu w miejscu sprzedaży. Następne posiedzenia odbędzie się 27.10.2008r.

 

Wioska  Internetowej  w  Mierzynie

 

Wioska Internetowa powstała ze środków Unii Europejskiej i jest kontynuacją projektu obecnie prowadzona jest przez Urząd Gminy.

Centrum kształcenia świadczy wszechstronne, bezpłatne i ogólnodostępne usługi dla osób poszukujących pracy i nie tylko. Pracownicy „wioski” pomagają w pisaniu listów motywacyjnych, CV, wniosków i podań różnego rodzaju. Tutaj można nauczy się obsługi komputera i doskonalić swoje umiejętności poprzez naukę nowych programów komputerowych. Za pomocą Internetu mieszkańcy mają większe możliwości w poszukiwaniu pracy, dowiadują się też o naborach na różne interesujące ich kursy.

Z „wioski” korzystają dzieci, młodzież i dorośli. W okresie od 30 sierpnia do 2 października „wioskę” odwiedziło 140 osób w tym 32 osoby korzystające z kursów Platformy Edukacyjnej.

Obecnie dzieci kończące zajęcia w oddziale przedszkolnym oczekując na rodziców korzystają
z usług świadczonych przez „wioskę”. Poprzez programy edukacyjne uczą się korzystać
z pomocy komputerowej rozwijając swój umysł i umiejętności.

W dniu 13 września br. pracownicy „wioski” wzięli czynny udział w Festynie zorganizowanym  w Mierzynie promując i zachęcając mieszkańców do korzystania z jej zasobów.

Korzystając z okazji przeprowadzona została ankieta wśród mieszkańców, której wyniki posłużą do określenia zapotrzebowania na kursy i szkolenia podnoszące/doskonalące kwalifikacje zawodowe pozwalające na nabycie umiejętności zawodowych. Największym zainteresowaniem cieszą się kursy językowe, komputerowe jak i zawodowe: kadry, płace, księgowość.

„Wioska” działa również w soboty i niedziele.  Liczba użytkowników korzystająca z Centrum Kształcenia  podczas weekendów  wynosi średnio od 2 do 10 osób.

GMINNY  OŚRODEK  WSPARCIA  RODZINY

 

            Trwa realizacja projektu pod nazwą „Wspieranie rodzin w prawidłowo wypełnianiu ról społecznych”. Dzięki kontaktom podpisanym między Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
a uczestnikami projektu, zwiększyła się frekwencja na poszczególnych spotkaniach.

Dnia 5 września br. odbyło się kolejne spotkanie w ramach Eksperckiego  Interdyscyplinarnego Zespołu Operacyjnego działającego na terenie Gminy Dobra, Kołbaskowo, Szczecin.

Zbierano również ankiety.

Pod pieką Gminnego Ośrodka Wsparcia Rodziny znajdują się dwadzieścia trzy rodziny.
We wrześniu miały miejsce cztery jednorazowe konsultacje.

Pomocy udzielono przychodzącym klientom, telefonicznie oraz podczas wizyt domowych
u klientów będących pod opieką Ośrodka.

Uczestniczyłam w Konferencji „Edukacja i promocja abstynencji w ciąży, prowadzona na rzecz mieszkańców Województwa Zachodniopomorskiego w ramach ogólnopolskiej kampanii pod hasłem Ciąża bez alkoholu”, która odbyła się w Szczecinie 9 września 2008r.


KULTURA:

 W poszczególnych Klubach:

Klub w Wołczkowie

 

1.      Wyjście z młodzieżą w plener połączony ze zbieraniem runa leśnego, żołędzi i kasztanów.

2.      ”Idzie jesień”- zmiana dekoracji w klubie.

3.      Wykonanie przez dzieci z kasztanów i żołędzi figurek zwierząt.

4.      Wyjscie do lasu z młodzieżą po liście, kasztany, owoce jarzębiny, głogu w celu wykorzystania ich do dekoracji na festyn w Buku.

5.      Wykonanie korali, bransoletek, przygotowanie kotylionów oraz dekoracja kapeluszy liśćmi, żołędziami, owocami głogu, jarzębiny.

6.      Wykonanie banera na festyn w Buku.

7.      Spotkanie z rodzinami Wołczkowa i uczestnictwo w biegu „Polska biega-Gmina Dobra biega”.

8.      Gry stolikowe, turniej gry w bilarda.

 

Klub w Dobrej

1.      Piesza wycieczka do lasu z dziećmi i młodzieżą w poszukiwaniu jesieni.

1.      Zbieranie kasztanów, żołędzi, jarzębiny, dzikiej róży, liści mchu.

2.      Wykonywanie z pozyskanych bogactw lasu różnych figurek, oraz korali.

3.      Zmiana dekoracji klubu z letniej na dekorację jesienną.

4.      Wykonywanie z suszonych kwiatów, liści dzikiej róży, jarzębiny-kotylionów przeznaczonych na festyn z okazji pożegnania lata w miejscowości Buk.

5.      Wycieczka z dziećmi i młodzieżą do klubu w Buku na ognisko „święto pieczonego ziemniaka”, oraz uczestnictwo w grze  w siatkówkę.

6.      Gry i zabawy planszowe-gra w warcaby.

7.      Gra w pool bilard oraz piłkarzyki.

8.      Udział w festynie w Buku.

 

 

Klub w Dołujach.

1.      Udział w warsztatach plastycznych w Stolcu.

2.      Przygotowanie konkursów na festyn w Buku (zbieranie kasztanów, żołędzi, jarzębiny itp.;).

3.      Wykonanie kotylionów na festyn.

4.      Udział w festynie w Buku pt; „Pożegnanie lata”.

5.      Przygotowanie dekoracji jesiennej w klubie.

6.      Zajęcia plastyczno-techniczne z dziećmi (wykonywanie ludzików z kasztanów i żołędzi, bukietów z liści).

7.      Gry zabawy planszowe.

8.      Zabawy ruchowe i integracyjne.

Klub w Rzędzinach

1.      Spotkanie kierowników klubów w klubie w Dołujach- wspólne robienie pomponów na festyn w Buku.

2.      Przygotowanie materiałów i robienie kotylionów dla każdego uczestnika festynu.

3.      Festyn w Buku „Pożegnanie lata”.

4.      Wyjście z dziećmi do parku i szukanie grzybów.

5.      Zbieranie kasztanów, żołędzi i kolorowych liści na jesienną dekorację do klubu.


Klub w Stolcu


1.      Zbieranie i suszenie kwiatów polnych-kompozycje bukietów kwiatowych.

2.      Nauka robienia kółek z gałęzi wierzby.

3.      Udział w festynie w miejscowości Buk.

4.      Sprzątanie terenu wokół klubu i przystanku w ramach akcji „Sprzątanie świata”.

5.      Turniej tenisa stołowego organizowanego przez LZS Stolec.

6.      Udział dzieci i młodzieży w programie cała Polska biega organizowanym przez Gminę Dobra.

 

Klub w Wąwelnicy

 

1.      Wycieczka z dziećmi i młodzieżą na grzyby, oraz zbieranie kasztanów, żołędzi, jarzębiny, kolorowych liści.

2.      Uczestnictwo w wycieczce rowerowej dzieci, młodzieży i rodziców. Udział w konkursach zakończenie wycieczki ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

3.      Wykonywanie różnych figurek oraz korali z kasztanów, jarzębiny, żołędzi, dzikiej róży oraz liści.

4.      Zmiana dekoracji klubu na dekorację jesienną.

5.      Wykonywanie kotylionów na festyn „Pożegnanie lata” z darów jesieni (kasztany, jarzębina, żołędzie).

6.      Uczestnictwo w festynie „Pożegnanie lata” w miejscowości Buk.

7.      Gry i zabawy planszowe-gra w warcaby, szachy.

 

Klub w Buku

 

1.      Wycieczki do lasu i po okolicy w celu zebrania, kasztanów, żołędzi, liści, orzechów, jabłek do dekoracji klubu.

2.      Wykonanie przez młodzież gazetki pt; „Jesień”.

3.      Nauka wykonywania kwiatów ze sznurka i kartek okolicznościowych techniką szydełkową.

4.      Wyrób korali, bransoletek i kotylionów z zebranych przez dzieci darów lasu.

5.      Wspólnie z LZS Pionier Buk sprzątanie miejscowości Buk, zakończone pieczeniem kiełbasek ufundowanych przez LZS Buk.

6.      Zaporszenie klubu z Dobrej na ognisko z pieczeniem ziemniaków i wspólny mecz piłki siatkowej, między młodzieżą z Buku i z Dobrej a mieszkańcami Buku.

 

Sprawozdanie z zajęć sportowych  zorganizowanych w klubach GOK za miesiąc wrzesień

 

Zajęcia odbywały się na boiskach oraz placach zabaw. W Buku odbył się turniej tenisa ziemnego, w którym uczestniczyło 14 osób.

W Stolcu na boisku odbył się turniej piłkarski na małe bramki, poprzedzony ćwiczeniami sprawności ogólnej i kilka konkursów piłkarskich.

 

Sprawozdanie z działalność klubu piłkarskiego „GOK EHRLE” Dobra Szczecińska

 

Wszystkie trzy zespoły: trampkarze, juniorzy, oraz seniorzy dobrze rozpoczęły sezon piłkarski 2008/2009 GOK EHRLE Dobra Szcz.

Rodzice są zainteresowani rozgrywkami najmłodszych dzieci. Cały czas odbywają się zapisy do klubu.

Dzieci rozegrały 4 mecze ligowe. Wyniki ich były bardzo dobre.

Z zespołem Wielgowo wygrały 8:2, z Iskierką Załom 3:3, z Odrzanką Rodziszewo 5:2. Natomiast juniorzy są nowym zespołem złożonym z 99% zawodników Gminy Dobra, w tabeli zajmują 4 miejsce na 16 drużyn.

Seniorzy grają również dobrze.

Na wyróżnienie w tym okresie zasługują mecze z firmowymi klubami tj; Pogoń Szczecin II z którą seniorzy wygrali  2:1, a juniorzy 3:2, oraz z Klubem Piłkarskim Police z którym seniorzy wygrali 5:0 a juniorzy 4:2.

Seniorzy awansowali również do drugiej rundy Pucharu Polski ze Zryw Kołbaskowo 9:2.

 

 

BIBLIOTEKI:

 

Biblioteka w Dobrej

 

1.      Wspólne czytanie  wraz z dziećmi lektury „ O psie który  jeździł koleją”.

2.      Pozyskiwanie od czytelników lektur szkolnych w postaci darów.

3.      Zbieranie, zasuszanie i wykonanie zielników w bibliotece przez dzieci.

4.      Pozyskiwanie propozycji od czytelników na zakup nowych książek.

5.      Pomoc w wyborze odpowiednich pozycji czytelniczych  dla osób starszych i dostarczenie im do domu.

6.        Uzupełnianie katalogu.

 

Biblioteka w Dołujach

 

1.      Zapoznanie najmłodszych dzieci z pomieszczeniami biblioteki.

2.      Sporządzenie wystawy pt. ”Zbigniew Herbert – życie i twórczość”.

3.      Zorganizowanie zabawy dla dzieci z globusem polegającej na odnajdywaniu państw Europy.

 

 

Biblioteka w Mierzynie

 

1.      Zorganizowanie w dniu 05.09.2008r. lekcji bibliotecznej  dla klasy „0”.

2.      Od dnia 03. 09.2008r. rozpoczęcie  zajęć plastyczno – literackich dla dzieci.

3.      Przygotowanie spotkania z okazji „Dnia Głośnego Czytania” i  czytanie utworu Janiny Porazińskiej  pt. ”Przyjacielska  Pomoc”.

4.      Podjęcie przygotowań do utworzenia „Dyskusyjnego  Klubu Książki”.

 

Biblioteka w Wołczkowie

 

1.      Przygotowanie pogadanki z najmłodszymi czytelnikami na temat: „Mój pierwszy dzień
w szkole”.

2.      Zrobienie gazetki ze starszymi dziećmi –„Rocznica wybuchu II wojny  światowej”.

3.      Współpraca z klubem przy przygotowaniu dekoracji na festyn „Pożegnanie lata”.

4.      Czytanie powieści w odcinkach.

5.      Dostarczenie  książek osobom niepełnosprawnym.

 

                                              Wójt 

                                                                                                                                     Teresa  Dera              

        


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rozalia Adamska

Data wytworzenia:
31 paź 2008

Osoba dodająca informacje

Rozalia Adamska

Data publikacji:
31 paź 2008, godz. 08:16

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
31 paź 2008, godz. 08:59