Sprawozdanie z działalności Wójta za okres od dnia 25.11.2004 r. do 22.12.2004 r.
Sprawozdanie z działalności Wójta
za okres od dnia 25.11.2004 r. do 22.12.2004 r.
W zakresie zamówień publicznych przeprowadzono przetargi dotyczące m.in.:
- budowy chodnika i wjazdów w ulicy Szczecińskiej w m. Dobra ( do Noratela)
Wpłynęły 3 oferty. Wykonawcą robót został Zakład Usługowo-Handlowy Zygmunt
Staszak ze Szczecina, za kwotę 67.000,00 zł brutto,
Termin realizacji do 30.04.2005 r. Umowa została zawarta 14 grudnia 2004 r.
W zakresie oświaty podjęto następujące działania:
Zakończono inwestycję w zakresie adaptacji pomieszczeń po sklepie na salę lekcyjną dla potrzeb nauki dzieci sześcioletnich w Mierzynie przy ul. Weleckiej 5 i rozpoczęto procedurę uzyskania pozwolenia na użytkowanie lokalu.
Przeniesienie oddziału zerowego do nowych pomieszczeń odbędzie się w okresie ferii zimowych ( 14-27 lutego 2005 r.).
W ramach dotacji otrzymanej z Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich na zakup wyposażenia do świetlicy szkolnej w Publicznej Szkole Podstawowej w Rzędzinach dostarczone zostały zamówione meble i wystąpiono z wnioskiem o przelanie przyznanej kwoty dotacji.
Warunki Zabudowy:
wydano 29 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie budownictwa mieszkaniowego
j ednorodzinnego.4 decyzje o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,
5 decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
wypis i wyrys z planu: szt. 4.
Działalność gospodarcza:
Wydano 46 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej, dokonano 118 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej oraz wydano 15 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Podatki i opłaty lokalne:
W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej wydano:
5 postanowień w sprawach podatkowych,
4 wezwania do złożenia korekty deklaracji,
3 zawiadomienia do podatnika o źle wypełnionej deklaracji na podatek od
nieruchomości,
- 1 decyzję w sprawie rozłożenia na raty (pomoc de minimis )
1 decyzję w sprawie zwolnienia z podatku ma 2005 rok,
- 1 decyzję w sprawie umorzenia podatku z urzędu,
-1 decyzję o nadpłacie podatku
Ponadto nie wystawiono tytułów egzekucyjnych o niezaleganiu w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym.
Nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.
W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego wydano:
. 44 wezwań do uzupełnienia wykazów w sprawie podatku od nieruchomości i rolnego,
17 zaświadczeń dotyczących stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego oraz podlegania ubezpieczeniu rolnemu.
wystawiono 149 decyzji w sprawie przypisu i odpisu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na łączną kwotę: przypis - 452,11 zł, odpis - 84,04 zł;
Ponadto w zakresie w/w podatków wystawiono:
- 12 tytułów wykonawczych skierowanych do Urzędu Skarbowego za podatek od nieruchomości, rolny i łączne zobowiązanie pieniężne. Oraz wpisano do ksiąg wieczystych hipotekę przymusową u dłużnika za podatek od nieruchomości.
Rozpatrzono 22 wnioski podatników, z czego w 21 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi, w jednym przypadku odmówiono udzielenia pomocy w postaci umorzenia podatku.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
1 |
0 |
0 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
10 |
1 |
0 |
Podatek od posiadania psów |
9 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
RAZEM |
21 |
1 |
0 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
1 |
0 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
10 |
0 |
0 |
10 |
Podatek od posiadania psów |
9 |
0 |
0 |
9 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
1 |
RAZEM |
21 |
0 |
0 |
21 |
Wielkość udzielonych ulg: |
||||
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
49,80 |
0 |
0 |
49,80 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniejne |
3418,30 |
0 |
0 |
3418,30 |
Podatek od posiadania psów |
203,60 |
0 |
0 |
203,60 |
Podatek od środków transportowych |
6926,65 |
0 |
0 |
6926,65 |
RAZEM |
10598,35 |
0 |
0 |
10598,35 |
W tym okresie udzielono pomocy publicznej czterem przedsiębiorcom w postaci umorzenia podatku łącznego zobowiązania pieniężnego w kwocie głównej 1.153,00 zł. oraz podatku od środków transportowych kwocie głównej 6.926,65 zł.
Wydano 1 decyzję o przekształceniu użytkowania wieczystego w prawo własności. Wydano 1 postanowienie o rozgraniczeniu działki nr 112 obręb Dołuje.
Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie.
przyjęto 150 wniosków dowodowych,
wydano 140 dowodów osobistych,
przyjęto 2 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego
wydano 118 poświadczeń o zameldowaniu,
udzielono odpowiedzi na 3 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych
osobowych,wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania o wymeldowanie.
Ochrona Środowiska:
W zakresie ochrony Środowiska rozpatrzono 5 wniosków dotyczących wycinki drzew w t
ym: 3 pozytywnie, 2 negatywnie.
Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek w sprawie pozyskania drewna.
Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek w sprawie przecinki pielęgnacyjnej drzew.
POMOC SPOŁECZNA:
W zakresie pomocy społecznej wydano:
- 5 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,
1 decyzje administracyjną odmiawiającąprzyznania do datku mieszkaniowego,
1 decyzję administracyjną stwierdzającą wygaśnięcie decyzji o przyznaniu dodatku
mieszkaniowego,w rozpatrzeniu pozostaje 1 wniosek dot. przyznania dodatku mieszkaniowego.
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:
Listopad - 6.882,86 zł Grudzień - 6.671,42 zł
Wydano łącznie 61 decyzji administracyjnych
w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
26 decyzji pozytywnych 1 decyzja odmowna
decyzje z pomocy społecznej
• 31 decyzji pozytywnych
• 3 decyzje odmowne
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 6
• Realizacja świadczeń rodzinnych zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
Zrealizowano pomoc finansową zgodnie z wydanymi decyzjami (26) na kwotę 3.834 zł miesięcznie
• Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansową zgodnie z wydanymi decyzjami (31) na kwotę 5.039,00 zł
Zadania własne gminy w tym: - zasiłki okresowe
wydano 17 decyzji, zrealizowano 17 świadczeń
na łączna kwotę 2.482 zł. Średni koszt świadczenia 146,00 zł
- zasiłki celowe
wydano 14 decyzji, zrealizowano 17 świadczeń
na łączną kwotę 2.557 zł. Średni koszt świadczenia 150 zł
Gospodarka komunalna:
1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy
sprzedaży nie skorzystano z prawa pierwokupu działek:
działki n 903/1 o pow. 0,0240 ha położonej w Dołujach ,
działki nr 903/2 o pow. 0,0179 ha położonej w Dołujach ,
działki nr 1511/2 o pow. 0,1696 ha położonej w Dobrej ,
udziału do Vi części w działce nr 1270/23 o pow. 100 m2 położonej w Mierzynie ,
udziału do 2/600 części w działce nr 1270/2 o pow. Iha91a99m2 położonej w
Mierzynie ,działki nr 965 o pow. 0,1476 ha położonej w Dobrej.
2. Wydano 5 postanowienia opiniujące wstępny projekt podziału działek:.
nr 1024/81 o pow. 0,2528 ha ,położonej w Dobrej ,
nr 1024/82 o pow. 0,2026 ha ,położonej w Dobrej,
nr 1024/83 o pow. 0,2076 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/84 o pow. 0,2845 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/86 o pow. 0,2353 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/87 o pow. 0,1285 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/104 o pow. 0,2197 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/115 o pow. 0,1921 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/116 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/117 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/125 o pow. 0,2069 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/127 o pow. 0,1854 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/128 o pow. 0,2261 ha , położonej w Dobrej ,
nr 51/1 o pow. 3,1177 ha położonej w Mierzynie ,
nr 8/5 o pow. 1,88 ha , położonej w Bezrzeczu,
nr 63 o pow. 0,2786 ha , położonej w Kościnie,
nr- 107/2 o pow. 0,2136 ha , położonej w Kościnie ,
nr 272/40 o pow. 0,9532 ha , położonej w Mierzynie .
3. Wydano 5 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału działek : .
nr 1024/81 o pow. 0,2528 ha ,położonej w Dobrej ,
nr 1024/82 o pow. 0,2026 ha ,położonej w Dobrej ,
nr 1024/83 o pow. 0,2076 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/84 o pow. 0,2845 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/86 o pow. 0,2353 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/87 o pow. 0,1285 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/104 o pow. 0,2197 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/115 o pow. 0,1921 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/116 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/117 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/125 o pow. 0,2069 ha , położonej w Dobrej,
nr 1024/127 o pow. 0,1854 ha , położonej w Dobrej ,
nr 1024/128 o pow. 0,2261 ha , położonej w Dobrej ,
nr 190/2 o pow. 2,9440 ha , położonej w Dobrej ,
nr 191/2 o pow. 2,9225 ha , położonej w Dobrej
nr 723 o pow. 0,0762 ha , położonej w Mierzynie na przyłączenie do sąsiedniej
działki ,nr 222 o pow. 3,0160 ha położonej w Buku ,
- nr 257/15 o pow. 2,29 ha położonej w Mierzynie .
4. Ogłoszony został drugi przetarg na sprzedaż działek :
nr 431/1 o pow. 0,8278 ha , cena wywoławcza 300.000,oo zł.
nr 431/3 o pow. 1,0153 ha, cena wywoławcza 3 70.000,oo zł.
nr 431/5 o pow. 1,1675 ha , cena wywoławcza 430.000 ,oo zł.
nr 431/6 o pow. 0,0892 ha , cena wywoławcza 290.000,oo zł.
nr 431/7 o pow. 0,9056 ha , cena wywoławcza 330,000,oo zł.
- nr 431/8 o pow. 0,9555 ha , cena wywoławcza 350.000,oo zł.
położonych w Bezrzeczu / dawny hurt/.
W/w ceny działek są bez podatku VAT.
Na w/w działki brak jest planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w/w działki określone są jako działki pod składy i magazyny i znajdują się w strefie rozwoju funkcji mieszkalnej jedno- i wielorodzinnej niskiej intensywności z towarzyszącymi usługami komercyjnymi i publicznymi / oświata , zdrowie , kultura , sport, rekreacja/.
Drugi przetarg odbył się w dniu 16 grudnia 2004r. wynikiem negatywnym , brak chętnych .
W w/w wymienionym okresie wydano 3 zarządzenia.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
10 sty 2005
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
10 sty 2005, godz. 16:46
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
10 sty 2005, godz. 16:46