Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta za okres od dnia 25.11.2004 r. do 22.12.2004 r.


Sprawozdanie z działalności Wójta

za okres od dnia 25.11.2004 r. do 22.12.2004 r.

W zakresie zamówień publicznych przeprowadzono przetargi dotyczące m.in.:

- budowy chodnika i wjazdów w ulicy Szczecińskiej w m. Dobra ( do Noratela)
Wpłynęły 3 oferty. Wykonawcą robót został Zakład Usługowo-Handlowy Zygmunt
Staszak ze Szczecina, za kwotę 67.000,00 zł brutto,

Termin realizacji do 30.04.2005 r. Umowa została zawarta 14 grudnia 2004 r.

W zakresie oświaty podjęto następujące działania:

Zakończono inwestycję w zakresie adaptacji pomieszczeń po sklepie na salę lekcyjną dla potrzeb nauki dzieci sześcioletnich w Mierzynie przy ul. Weleckiej 5 i rozpoczęto procedurę uzyskania pozwolenia na użytkowanie lokalu.

Przeniesienie oddziału zerowego do nowych pomieszczeń odbędzie się w okresie ferii zimowych ( 14-27 lutego 2005 r.).

W ramach dotacji otrzymanej z Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich na zakup wyposażenia do świetlicy szkolnej w Publicznej Szkole Podstawowej w Rzędzinach dostarczone zostały zamówione meble i wystąpiono z wnioskiem o przelanie przyznanej kwoty dotacji.

Warunki Zabudowy:

  • wydano 29 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie budownictwa mieszkaniowego
    j ednorodzinnego.

  • 4 decyzje o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,

  • 5 decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

  • wypis i wyrys z planu: szt. 4.

Działalność gospodarcza:

Wydano 46 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej, dokonano 118 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej oraz wydano 15 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Podatki i opłaty lokalne:

W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej wydano:

  • 5 postanowień w sprawach podatkowych,

  • 4 wezwania do złożenia korekty deklaracji,

  • 3 zawiadomienia do podatnika o źle wypełnionej deklaracji na podatek od
    nieruchomości,

- 1 decyzję w sprawie rozłożenia na raty (pomoc de minimis )

1 decyzję w sprawie zwolnienia z podatku ma 2005 rok,

- 1 decyzję w sprawie umorzenia podatku z urzędu,

-1 decyzję o nadpłacie podatku

Ponadto nie wystawiono tytułów egzekucyjnych o niezaleganiu w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym.

Nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.

W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego wydano:

. 44 wezwań do uzupełnienia wykazów w sprawie podatku od nieruchomości i rolnego,

  • 17 zaświadczeń dotyczących stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego oraz podlegania ubezpieczeniu rolnemu.

  • wystawiono 149 decyzji w sprawie przypisu i odpisu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na łączną kwotę: przypis - 452,11 zł, odpis - 84,04 zł;

Ponadto w zakresie w/w podatków wystawiono:

- 12 tytułów wykonawczych skierowanych do Urzędu Skarbowego za podatek od nieruchomości, rolny i łączne zobowiązanie pieniężne. Oraz wpisano do ksiąg wieczystych hipotekę przymusową u dłużnika za podatek od nieruchomości.

Rozpatrzono 22 wnioski podatników, z czego w 21 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi, w jednym przypadku odmówiono udzielenia pomocy w postaci umorzenia podatku.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

1

0

0

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

10

1

0

Podatek od posiadania psów

9

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

0

RAZEM

21

1

0

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

1

0

0

1

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

10

0

0

10

Podatek od posiadania psów

9

0

0

9

Podatek od środków transportowych

1

0

0

1

RAZEM

21

0

0

21

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

49,80

0

0

49,80

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniejne

3418,30

0

0

3418,30

Podatek od posiadania psów

203,60

0

0

203,60

Podatek od środków transportowych

6926,65

0

0

6926,65

RAZEM

10598,35

0

0

10598,35

W tym okresie udzielono pomocy publicznej czterem przedsiębiorcom w postaci umorzenia podatku łącznego zobowiązania pieniężnego w kwocie głównej 1.153,00 zł. oraz podatku od środków transportowych kwocie głównej 6.926,65 zł.

Wydano 1 decyzję o przekształceniu użytkowania wieczystego w prawo własności. Wydano 1 postanowienie o rozgraniczeniu działki nr 112 obręb Dołuje.

Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie.

  • przyjęto 150 wniosków dowodowych,

  • wydano 140 dowodów osobistych,

  • przyjęto 2 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego

  • wydano 118 poświadczeń o zameldowaniu,

  • udzielono odpowiedzi na 3 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych
    osobowych,

  • wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania o wymeldowanie.

Ochrona Środowiska:

W zakresie ochrony Środowiska rozpatrzono 5 wniosków dotyczących wycinki drzew w t

ym: 3 pozytywnie, 2 negatywnie.

Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek w sprawie pozyskania drewna.

Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek w sprawie przecinki pielęgnacyjnej drzew.

POMOC SPOŁECZNA:

W zakresie pomocy społecznej wydano:

- 5 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,

  • 1 decyzje administracyjną odmiawiającąprzyznania do datku mieszkaniowego,

  • 1 decyzję administracyjną stwierdzającą wygaśnięcie decyzji o przyznaniu dodatku
    mieszkaniowego,

  • w rozpatrzeniu pozostaje 1 wniosek dot. przyznania dodatku mieszkaniowego.

Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:

Listopad - 6.882,86 zł Grudzień - 6.671,42 zł

Wydano łącznie 61 decyzji administracyjnych

w tym:

w zakresie świadczeń rodzinnych

26 decyzji pozytywnych 1 decyzja odmowna

decyzje z pomocy społecznej

• 31 decyzji pozytywnych

• 3 decyzje odmowne

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 6

• Realizacja świadczeń rodzinnych zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

Zrealizowano pomoc finansową zgodnie z wydanymi decyzjami (26) na kwotę 3.834 zł miesięcznie

• Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansową zgodnie z wydanymi decyzjami (31) na kwotę 5.039,00 zł

Zadania własne gminy w tym: - zasiłki okresowe

wydano 17 decyzji, zrealizowano 17 świadczeń

na łączna kwotę 2.482 zł. Średni koszt świadczenia 146,00 zł

- zasiłki celowe

wydano 14 decyzji, zrealizowano 17 świadczeń

na łączną kwotę 2.557 zł. Średni koszt świadczenia 150 zł

Gospodarka komunalna:

1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy
sprzedaży nie skorzystano z prawa pierwokupu działek:

  • działki n 903/1 o pow. 0,0240 ha położonej w Dołujach ,

  • działki nr 903/2 o pow. 0,0179 ha położonej w Dołujach ,

  • działki nr 1511/2 o pow. 0,1696 ha położonej w Dobrej ,

  • udziału do Vi części w działce nr 1270/23 o pow. 100 m2 położonej w Mierzynie ,

  • udziału do 2/600 części w działce nr 1270/2 o pow. Iha91a99m2 położonej w
    Mierzynie ,

  • działki nr 965 o pow. 0,1476 ha położonej w Dobrej.

2. Wydano 5 postanowienia opiniujące wstępny projekt podziału działek:.

  • nr 1024/81 o pow. 0,2528 ha ,położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/82 o pow. 0,2026 ha ,położonej w Dobrej,

  • nr 1024/83 o pow. 0,2076 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/84 o pow. 0,2845 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/86 o pow. 0,2353 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/87 o pow. 0,1285 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/104 o pow. 0,2197 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/115 o pow. 0,1921 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/116 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/117 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/125 o pow. 0,2069 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/127 o pow. 0,1854 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/128 o pow. 0,2261 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 51/1 o pow. 3,1177 ha położonej w Mierzynie ,

  • nr 8/5 o pow. 1,88 ha , położonej w Bezrzeczu,

  • nr 63 o pow. 0,2786 ha , położonej w Kościnie,

  • nr- 107/2 o pow. 0,2136 ha , położonej w Kościnie ,

  • nr 272/40 o pow. 0,9532 ha , położonej w Mierzynie .

3. Wydano 5 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału działek : .

  • nr 1024/81 o pow. 0,2528 ha ,położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/82 o pow. 0,2026 ha ,położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/83 o pow. 0,2076 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/84 o pow. 0,2845 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/86 o pow. 0,2353 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/87 o pow. 0,1285 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/104 o pow. 0,2197 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/115 o pow. 0,1921 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/116 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/117 o pow. 0,1241 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/125 o pow. 0,2069 ha , położonej w Dobrej,

  • nr 1024/127 o pow. 0,1854 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 1024/128 o pow. 0,2261 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 190/2 o pow. 2,9440 ha , położonej w Dobrej ,

  • nr 191/2 o pow. 2,9225 ha , położonej w Dobrej

  • nr 723 o pow. 0,0762 ha , położonej w Mierzynie na przyłączenie do sąsiedniej
    działki ,

  • nr 222 o pow. 3,0160 ha położonej w Buku ,

- nr 257/15 o pow. 2,29 ha położonej w Mierzynie .
4. Ogłoszony został drugi przetarg na sprzedaż działek :

  • nr 431/1 o pow. 0,8278 ha , cena wywoławcza 300.000,oo zł.

  • nr 431/3 o pow. 1,0153 ha, cena wywoławcza 3 70.000,oo zł.

  • nr 431/5 o pow. 1,1675 ha , cena wywoławcza 430.000 ,oo zł.

  • nr 431/6 o pow. 0,0892 ha , cena wywoławcza 290.000,oo zł.

  • nr 431/7 o pow. 0,9056 ha , cena wywoławcza 330,000,oo zł.

- nr 431/8 o pow. 0,9555 ha , cena wywoławcza 350.000,oo zł.
położonych w Bezrzeczu / dawny hurt/.

W/w ceny działek są bez podatku VAT.

Na w/w działki brak jest planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w/w działki określone są jako działki pod składy i magazyny i znajdują się w strefie rozwoju funkcji mieszkalnej jedno- i wielorodzinnej niskiej intensywności z towarzyszącymi usługami komercyjnymi i publicznymi / oświata , zdrowie , kultura , sport, rekreacja/.

Drugi przetarg odbył się w dniu 16 grudnia 2004r. wynikiem negatywnym , brak chętnych .

W w/w wymienionym okresie wydano 3 zarządzenia.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
10 sty 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
10 sty 2005, godz. 16:46

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
10 sty 2005, godz. 16:46