Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 23.05.2006 r. do 26.06.2006 r.
SPRAWOZDANIE
z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie
od dnia 23 maja do 26 czerwca 2006 roku.
W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
1. Przygotowano pod obrady Rady Gminy projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dobra.
2. Rozstrzygnięty został przetarg na dostawę sprzętu komputerowego do świetlicy środowiskowej w Publicznej Szkole Podstawowej w Bezrzeczu. Przetarg wygrała Firma RADUNIX ze Szczecina za kwotę 20.623,80 zł brutto.
3. Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2006/2007.
W zakresie podatków
Rozpatrzono 8 wnioski podatników, z czego w 8 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
2 |
0 |
0 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
5 |
0 |
0 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
RAZEM |
8 |
0 |
0 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
2 |
0 |
0 |
2 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
5 |
0 |
0 |
5 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
1 |
RAZEM |
8 |
0 |
0 |
8 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
428,00 |
0 |
0 |
428,00 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1279,00 |
0 |
0 |
1279,00 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
609,00 |
0 |
0 |
609,00 |
RAZEM |
2316,00 |
0 |
0 |
2316,00 |
Wystawiono 21 upomnień dotyczących podatku od środków transportowych.
Wystawiono 3 tytułu wykonawcze dotyczące podatku od środków transportowych.
W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej :
- wydano 4 postanowienia o wszczęciu postępowania
- wydano 4 wezwania do złożenia deklaracji na podatek,
- wydano 2 pisma do podatnika o złożenie wyjaśnień,
- wydano 1 postanowienie o rozksięgowaniu,
- wydano 1 wniosek do Urzędu Skarbowego w Szczecinie- tytuły wykonawcze.
- wydano 1 decyzję o nadpłacie w podatku rolnym.
W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:
- wystawiono 9 zaświadczeń w sprawie posiadania gruntów,
- wysłano 45 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia wysokości
podatku rolnego,
- wystawiono 164 decyzji przypisu podatków w tym: przypis podatku rolnego, od
nieruchomości, leśnego na kwotę 22.255,10 zł odpis podatków na kwotę 5.729,10 zł.
W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono 141 upomnień dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 78.879,99 zł.
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano 12 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.
postępowanie w toku: 31
Wydano 1 decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Załatwiono 2 sprawy dotyczące wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
Wydano decyzje inwestycji celu publicznego szt.1
Wydane decyzje o warunkach zabudowy szt.14
Sprawy w toku szt.45.
W zakresie budownictwa jednorodzinnego:
- wydano 32 decyzji
- w trakcie postępowania jest 59 spraw
- wydano 10 wypisów i wyrysów
Ochrona środowiska
Wycinka drzew:
wydano 7 pozytywnych decyzji
Przecinka pielęgnacyjna:
2 pozytywne
Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach :
wydano:
4 pozytywne
9 w rozpatrzeniu
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono:
- 1 projekt uchwały w sprawie zmiany planu zagospodarowania- Bezrzecze,
- 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom.
Wydano :
- 28 zawiadomień o nadaniu numeracji porządkowej
- 39 informacji o planie zagospodarowania
- 33 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania i studium
Dowody osobiste:
1. Przyjęto 212 wniosków dowodowych
2. Wydano 162 nowych dowodów osobistych
3. Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 139 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 49 wniosków o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
3.Wydano 2 decyzję o wymeldowaniu, 1 decyzję o uchyleniu zameldowania.
Sprawy wojskowe:
Wydano 1 decyzję w sprawie uznania poborowego za sprawującego opiekę nad członkami rodziny.
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 92 decyzje administracyjne
w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
28 decyzje pozytywne
1 decyzja odmowna
2 decyzje wygaszające
2 decyzje uchylające
3 decyzje w spr. świadczenia nienależnie pobranego
decyzje z pomocy społecznej
55 decyzji pozytywnych
1 decyzja odmowna
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 15
Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej
zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 30.731 złotych
Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń
28.680 zł
w tym:
- zasiłki okresowe - 8.300 zł
- zasiłki celowe - 9.190 zł
- posiłki w szkołach 11.190 zł
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej
Obejmują wypłatę zasiłków stałych
Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych
w wysokości 2.051,00 zł dla 7 świadczeniobiorców
zadania zlecone gminie - rozdział 85212
Świadczenia rodzinne - 122.139,20 zł
Zaliczka alimentacyjna - 20.559,92 zł
Dodatki mieszkaniowe:
- wydano 1 decyzje administracyjną przyznającą dodatek mieszkaniowy,
- wydano 1 decyzję odmawiającą przyznania dodatku mieszkaniowego.
- w rozpatrzeniu pozostają 2 wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego
Dodatki wypłacono w łącznej kwocie za miesiąc:
Maj 2006 - 3608,42 z
czerwiec 2006 - 3323,16 z ł
Zamówienia publiczne:
Przetargi unieważnione:
Na budowę chodnika i wjazdów w m. Mierzyn ul. Welecka - brak ofert
Na budowę chodnika i wjazdów w m. Grzepnica - brak ofert.
Podpisane umowy:
Na przebudowę ul Sarniej w Dobrej
Na budowę parkingu na Osiedlu Leśnym w m. Bezrzecze.
Na modernizacje ul. Mierzyńskiej w Mierzynie.
Przetargi otwarte:
Na przebudowę ul. Klasztornej w Dobrej.
Na przebudowę ul. Wichrowe Wzgórze w Dobrej.
Na przebudowę ul. Tytusa w Mierzynie.
Przetargi ogłoszone;
Na przebudowę ul. Granicznej w Dobrej.
Na wykonanie chodnika i wjazdów i 2 zatok autobusowych w ciągu drogi krajowej nr 10 na odcinku Dołuje - Lubieszyn.
Przetargi w przygotowaniu (wg nowej procedury):
1.Na wykonanie sieci wodociągowej i gazowej do byłej JW. W Dobrej.
2.Na wykonanie chodnika i wjazdów w ul. Weleckiej w Mierzynie.
3. Na wykonanie chodnika i wjazdów w Lubiszynie.
4. Na wykonanie chodnika i wjazdów w ul. Lipowej w Wołczkowie.
Ponadto trwają prace projektowe na:
Wykonanie chodnika i wjazdów w m. Dobra, Stolec, Rzędziny, Buk Dołuje i Kościno.
Na oświetlenie ulic - wg dyspozycji w budżecie.
Na przebudowę ul. Chabrowej w Dobrej.
Na wykonanie modernizacji ulic na Osiedlu Młodość w m. Bezrzecze.
Na wykonanie drogi w ul. Welecka (za kościołem).
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydano :
7 zezwoleń na sprzedaż jednorazową piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży.
Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
- 29 nowych wpisów do działalności gospodarczej
- 36 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
- 12 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Działalność kulturalno-sportowa
W Gminnym Ośrodku Kultury zostały utworzone podległe dyrektorowi stanowiska :
1. robotnik gospodarczy 1/2 etatu
2. Specjalista do spraw obsługi i konserwacji urządzeń komputerowych 1/8 etatu.
W klubach:
Dyskoteki dla dzieci i młodzieży.
Rozgrywki bilarda
Konkurs plastyczny „Moja wieś”
Przywitanie lata.
Dzień Matki i Ojca.
Rozgraniczenia:
Wydano 3 postanowienia w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.
Wydano 3 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości
Gospodarka komunalna:
- wydano 71 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i
deszczowej
- sporządzono 11 umów na budowę kolejnych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej,
- sporządzono 19 umów na budowę kolejnych odcinków sieci wodociągowej,
- przyjęto na majątek gminy odcinek sieci wodociągowej o dl. 111 mb w drodze dz. Nr
305/4 i 467 w Mierzynie.
- wydano 57 postanowień w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach
zabudowy.
Zlecono wykonanie grila i stołów biesiadnych na boisku w Skarbimierzycach.
Zlecono wymianę okien w mieszkalnej części budynku ośrodka zdrowia w Dołujach.
Zlecono wykonanie stołów, barków zadaszonych w Buku.
Zlecono naprawę dróg w m. Łęgi i Rzędziny.
Wydano 7 pisemnych pozwoleń na połączenie działek prywatnych z drogą gminną.
Wydano 2 decyzje o zajęcie pasa drogowego.
Gospodarka gruntami:
Wydano 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości:
- działka nr 656/142 Bezrzecze
- działka 257/59 Miierzyn 3
- działka nr 360/25 Dobra
- działka 47 Mierzyn 2
- działka 220/7 Mierzyn 3
- działka 75/3 Mierzyn.
2. Wydano 9 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:\
- działka 33/12 Łęgi
- działka 14/17 Mierzyn 2
-działka 153 Mierzyn 1
- działka 75/3 Mierzyn 2
- działka 47 Mierzyn 2
- działka 492, działka 491, działka 490. działka 487 Bezrzecze,
-działka 1515 Dobra,
- działka 2 Grzepnica
3. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu udziału w działce niezabudowanej:
- udział wynoszący 1/29 części w działce 472/125 położonej w Wołczkowie.
4.W dniu 23 czerwca 2006 r. zawarto warunkową umowę sprzedaży w sprawie sprzedaży w formie bezprzetargowej działki nr 132/3 o ogólnej powierzchni 223 m2 położonej w Mierzynie, na rzecz przyległej działki stanowiącej własność osoby fizycznej.
5. W dniu 26 czerwca 2006 r. zawarto akt notarialny w formie warunkowej umowy sprzedaży w formie bezprzetargowej na rzecz ENEA Sp. Ak. Działki nr 769 o powierzchni 34 m2 położonej w Dobrej stanowiącej własność Gminy Dobra.
6 Ogłoszono przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działek w Dobrej o numerach:
- 195/6 o powierzchni 0,0900 ha
- 195/11 o powierzchni 0,0915 ha
Przetarg odbędzie się 11 lipca 1006 r. o godz. 15,oo w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Dobrej.
Prace społeczno - użyteczne:
W ramach tych prac na terenie Gminy Dobra jest zatrudnionych 5 osób zamieszkujących miejscowości : Dobra, Wołczkowo, Płochocin, Mierzyn.
W czasie kontroli stwierdzono że osoby zatrudnione nie podejmują pracy lub nie stawiają się w wyznaczone dni.
Prace nieodpłatne są wykonywane przez 4 osoby skazane przez Sąd Rejonowy na terenie m. Dobra, Stolec, Buk, Łęgi.
W celu ustalenia zadań Urząd Gminy współpracuje w Sołtysami tych miejscowości.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
03 sie 2006
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
03 sie 2006, godz. 23:55
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
03 sie 2006, godz. 23:55