Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 23.05.2006 r. do 26.06.2006 r.


SPRAWOZDANIE

z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie

od dnia 23 maja do 26 czerwca 2006 roku.

W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

1. Przygotowano pod obrady Rady Gminy projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dobra.

2. Rozstrzygnięty został przetarg na dostawę sprzętu komputerowego do świetlicy środowiskowej w Publicznej Szkole Podstawowej w Bezrzeczu. Przetarg wygrała Firma RADUNIX ze Szczecina za kwotę 20.623,80 zł brutto.

3. Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2006/2007.

W zakresie podatków

Rozpatrzono 8 wnioski podatników, z czego w 8 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

2

0

0

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

5

0

0

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

0

RAZEM

8

0

0

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

2

0

0

2

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

5

0

0

5

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

0

1

RAZEM

8

0

0

8

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

428,00

0

0

428,00

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1279,00

0

0

1279,00

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

609,00

0

0

609,00

RAZEM

2316,00

0

0

2316,00

Wystawiono 21 upomnień dotyczących podatku od środków transportowych.

Wystawiono 3 tytułu wykonawcze dotyczące podatku od środków transportowych.

W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej :

- wydano 4 postanowienia o wszczęciu postępowania

- wydano 4 wezwania do złożenia deklaracji na podatek,

- wydano 2 pisma do podatnika o złożenie wyjaśnień,

- wydano 1 postanowienie o rozksięgowaniu,

- wydano 1 wniosek do Urzędu Skarbowego w Szczecinie- tytuły wykonawcze.

- wydano 1 decyzję o nadpłacie w podatku rolnym.

W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:

- wystawiono 9 zaświadczeń w sprawie posiadania gruntów,

- wysłano 45 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia wysokości

podatku rolnego,

- wystawiono 164 decyzji przypisu podatków w tym: przypis podatku rolnego, od

nieruchomości, leśnego na kwotę 22.255,10 zł odpis podatków na kwotę 5.729,10 zł.

W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono 141 upomnień dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 78.879,99 zł.

WARUNKI ZABUDOWY:

Wydano 12 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.

postępowanie w toku: 31

Wydano 1 decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Załatwiono 2 sprawy dotyczące wydanych decyzji o warunkach zabudowy.

Wydano decyzje inwestycji celu publicznego szt.1

Wydane decyzje o warunkach zabudowy szt.14

Sprawy w toku szt.45.

W zakresie budownictwa jednorodzinnego:

- wydano 32 decyzji

- w trakcie postępowania jest 59 spraw

- wydano 10 wypisów i wyrysów

Ochrona środowiska

Wycinka drzew:

wydano 7 pozytywnych decyzji

Przecinka pielęgnacyjna:

2 pozytywne

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach :

wydano:

4 pozytywne

9 w rozpatrzeniu

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

- 1 projekt uchwały w sprawie zmiany planu zagospodarowania- Bezrzecze,

- 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom.

Wydano :

- 28 zawiadomień o nadaniu numeracji porządkowej

- 39 informacji o planie zagospodarowania

- 33 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania i studium

Dowody osobiste:

1. Przyjęto 212 wniosków dowodowych

2. Wydano 162 nowych dowodów osobistych

3. Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 139 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 49 wniosków o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

3.Wydano 2 decyzję o wymeldowaniu, 1 decyzję o uchyleniu zameldowania.

Sprawy wojskowe:

Wydano 1 decyzję w sprawie uznania poborowego za sprawującego opiekę nad członkami rodziny.

  1. POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 92 decyzje administracyjne

w tym:

w zakresie świadczeń rodzinnych

28 decyzje pozytywne

1 decyzja odmowna

2 decyzje wygaszające

2 decyzje uchylające

3 decyzje w spr. świadczenia nienależnie pobranego

decyzje z pomocy społecznej

  • 55 decyzji pozytywnych

  • 1 decyzja odmowna

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 15

  • Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej

zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 30.731 złotych

Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń

28.680 zł

w tym:

- zasiłki okresowe - 8.300 zł

- zasiłki celowe - 9.190 zł

- posiłki w szkołach 11.190 zł

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej

Obejmują wypłatę zasiłków stałych

  • Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych

w wysokości 2.051,00 zł dla 7 świadczeniobiorców

zadania zlecone gminie - rozdział 85212

Świadczenia rodzinne - 122.139,20 zł

Zaliczka alimentacyjna - 20.559,92 zł

Dodatki mieszkaniowe:

- wydano 1 decyzje administracyjną przyznającą dodatek mieszkaniowy,

- wydano 1 decyzję odmawiającą przyznania dodatku mieszkaniowego.

- w rozpatrzeniu pozostają 2 wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego

Dodatki wypłacono w łącznej kwocie za miesiąc:

Maj 2006 - 3608,42 z

czerwiec 2006 - 3323,16 z ł

Zamówienia publiczne:

Przetargi unieważnione:

  1. Na budowę chodnika i wjazdów w m. Mierzyn ul. Welecka - brak ofert

  2. Na budowę chodnika i wjazdów w m. Grzepnica - brak ofert.

Podpisane umowy:

  1. Na przebudowę ul Sarniej w Dobrej

  2. Na budowę parkingu na Osiedlu Leśnym w m. Bezrzecze.

  3. Na modernizacje ul. Mierzyńskiej w Mierzynie.

Przetargi otwarte:

    1. Na przebudowę ul. Klasztornej w Dobrej.

    2. Na przebudowę ul. Wichrowe Wzgórze w Dobrej.

    3. Na przebudowę ul. Tytusa w Mierzynie.

Przetargi ogłoszone;

  1. Na przebudowę ul. Granicznej w Dobrej.

  2. Na wykonanie chodnika i wjazdów i 2 zatok autobusowych w ciągu drogi krajowej nr 10 na odcinku Dołuje - Lubieszyn.

Przetargi w przygotowaniu (wg nowej procedury):

1.Na wykonanie sieci wodociągowej i gazowej do byłej JW. W Dobrej.

2.Na wykonanie chodnika i wjazdów w ul. Weleckiej w Mierzynie.

3. Na wykonanie chodnika i wjazdów w Lubiszynie.

4. Na wykonanie chodnika i wjazdów w ul. Lipowej w Wołczkowie.

Ponadto trwają prace projektowe na:

  1. Wykonanie chodnika i wjazdów w m. Dobra, Stolec, Rzędziny, Buk Dołuje i Kościno.

  2. Na oświetlenie ulic - wg dyspozycji w budżecie.

  3. Na przebudowę ul. Chabrowej w Dobrej.

  4. Na wykonanie modernizacji ulic na Osiedlu Młodość w m. Bezrzecze.

  5. Na wykonanie drogi w ul. Welecka (za kościołem).

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wydano :

7 zezwoleń na sprzedaż jednorazową piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży.

Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej

- 29 nowych wpisów do działalności gospodarczej

- 36 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

- 12 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Działalność kulturalno-sportowa

W Gminnym Ośrodku Kultury zostały utworzone podległe dyrektorowi stanowiska :

1. robotnik gospodarczy 1/2 etatu

2. Specjalista do spraw obsługi i konserwacji urządzeń komputerowych 1/8 etatu.

W klubach:

Dyskoteki dla dzieci i młodzieży.

Rozgrywki bilarda

Konkurs plastyczny „Moja wieś”

Przywitanie lata.

Dzień Matki i Ojca.

Rozgraniczenia:

Wydano 3 postanowienia w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.

Wydano 3 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości

Gospodarka komunalna:

- wydano 71 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i

deszczowej

- sporządzono 11 umów na budowę kolejnych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej,
- sporządzono 19 umów na budowę kolejnych odcinków sieci wodociągowej,

- przyjęto na majątek gminy odcinek sieci wodociągowej o dl. 111 mb w drodze dz. Nr

305/4 i 467 w Mierzynie.

- wydano 57 postanowień w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach

zabudowy.

Zlecono wykonanie grila i stołów biesiadnych na boisku w Skarbimierzycach.

Zlecono wymianę okien w mieszkalnej części budynku ośrodka zdrowia w Dołujach.

Zlecono wykonanie stołów, barków zadaszonych w Buku.

Zlecono naprawę dróg w m. Łęgi i Rzędziny.

Wydano 7 pisemnych pozwoleń na połączenie działek prywatnych z drogą gminną.

Wydano 2 decyzje o zajęcie pasa drogowego.

Gospodarka gruntami:

  1. Wydano 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości:

- działka nr 656/142 Bezrzecze

- działka 257/59 Miierzyn 3

- działka nr 360/25 Dobra

- działka 47 Mierzyn 2

- działka 220/7 Mierzyn 3

- działka 75/3 Mierzyn.

2. Wydano 9 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:\

- działka 33/12 Łęgi

- działka 14/17 Mierzyn 2

-działka 153 Mierzyn 1

- działka 75/3 Mierzyn 2

- działka 47 Mierzyn 2

- działka 492, działka 491, działka 490. działka 487 Bezrzecze,

-działka 1515 Dobra,

- działka 2 Grzepnica

3. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu udziału w działce niezabudowanej:

- udział wynoszący 1/29 części w działce 472/125 położonej w Wołczkowie.

4.W dniu 23 czerwca 2006 r. zawarto warunkową umowę sprzedaży w sprawie sprzedaży w formie bezprzetargowej działki nr 132/3 o ogólnej powierzchni 223 m2 położonej w Mierzynie, na rzecz przyległej działki stanowiącej własność osoby fizycznej.

5. W dniu 26 czerwca 2006 r. zawarto akt notarialny w formie warunkowej umowy sprzedaży w formie bezprzetargowej na rzecz ENEA Sp. Ak. Działki nr 769 o powierzchni 34 m2 położonej w Dobrej stanowiącej własność Gminy Dobra.

6 Ogłoszono przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działek w Dobrej o numerach:

- 195/6 o powierzchni 0,0900 ha

- 195/11 o powierzchni 0,0915 ha

Przetarg odbędzie się 11 lipca 1006 r. o godz. 15,oo w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Dobrej.

Prace społeczno - użyteczne:

W ramach tych prac na terenie Gminy Dobra jest zatrudnionych 5 osób zamieszkujących miejscowości : Dobra, Wołczkowo, Płochocin, Mierzyn.

W czasie kontroli stwierdzono że osoby zatrudnione nie podejmują pracy lub nie stawiają się w wyznaczone dni.

Prace nieodpłatne są wykonywane przez 4 osoby skazane przez Sąd Rejonowy na terenie m. Dobra, Stolec, Buk, Łęgi.

W celu ustalenia zadań Urząd Gminy współpracuje w Sołtysami tych miejscowości.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
03 sie 2006

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
03 sie 2006, godz. 23:55

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
03 sie 2006, godz. 23:55