Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 25.05. 2005 r. do 10.07.2005 r


Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra

w okresie od dnia 25.05.2005r. do dnia 10.07.2005r.

Sprawozdanie z działalności w zakresie budżetu gminy.

Zarządzeniem Nr 43/05 z dnia 31.05.2005r. :

-zwiększyłem dochody o dotacje z budżetu państwa na wypłatę zasiłków

stałych o kwotę 5 824 zł

i zwiększyłem wydatki na ten cel w tej samej kwocie,

-w związku ze zmianą przepisów przesunąłem wydatki z działu 80104-

przedszkola

do działu 80103-przedszkola przy szkołach podstawowych nie zmieniając

przeznaczenia wydatków na kwotę 281 900 zł

-dokonałem przesunięć wydatków bieżących między rozdziałami, na

łączną kwotę 9 095 zł w ramach działów :

Dział 750-Administracja publiczna 1 000 zł

Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy 1 295 zł

Dział 851-Ochrona zdrowia 1 500 zł zł

Dział 852-Pomoc społeczna 1 200 zł

Dział 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 600 zł

Dział 921-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 500 zł

Dział 926-Kultura fizyczna i sport 3 000 zł

Zarządzeniem Nr 46/05 z dnia 30.06.2005r

-zwiększyłem dochody o dotacje z budżetu państwa na wypłatę zasiłków stałych z pomocy

społecznej o kwotę 21 217 zł oraz na wyprawki szkolne o kwotę 1 000 zł i zwiększyłem wydatki na ten cel w tych samych kwotach,

-dokonałem przesunięć wydatków bieżących między rozdziałami, na

łączną kwotę

50 712 zł w działach:

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo 6 000 zł

Dział 600-Transport i łączność 15 000 zł

Dział 630-Turystyka 600 zł

Dział 756-Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek oraz wydatki związane z ich poborem 2 300 zł

Dział 801-Oświata i wychowanie 1 020 zł

Dział 852-Pomoc społeczna 2 792 zł

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 12 100 zł

Dział 921-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 5 900 zł Dział 926-Kultura fizyczna i sport 5 000 zł

-ustaliłem układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy Nr XXIV/333/05 z dnia 30.06.2005r.

W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

1. Wypłacone zostały stypendia naukowe dla uczniów szkół podstawowych:

  • Bezrzecze - dla 18 uczniów w łącznej kwocie 1.800,00 zł

  • Dobra - dla 24 uczniów w łącznej kwocie 2.320,00 zł

  • Dołuje - dla 14 uczniów w łącznej kwocie 1.799,30 zł

  • Mierzyn - dla 17 uczniów w łącznej kwocie 1.396,00 zł

  • Rzędziny - dla 6 uczniów w łącznej kwocie 1.008,00 zł

  • Gimnazjum Dołuje - dla 10 uczniów w łącznej kwocie 500,00 zł

2. Przyznane zostały stypendia szkolne, w oparciu o złożone wnioski rodziców.

Wydano:

  • 199 decyzji przyznających stypendium szkolne. Stypendia przyznano
    w formie pieniężnej oraz formie rzeczowej w udziale 1/2, tj. połowę
    przyznanego stypendium wypłacono w gotówce, a druga połowa
    zostanie wypłacona po złożeniu rachunków i faktur. Łączna kwota
    wypłaconych stypendiów w gotówce wynosi 27.785,50 zł.

  • 11 decyzji odmownych,

  • 4 wnioski pozostały bez rozpatrzenia ( wycofane lub nie uzupełnione w terminie ).

3. Rozstrzygnięty został przetarg na remont instalacji c. o wraz

z modernizacją istniejącej kotłowi w Zespole Szkół w Dołujach. Prace wykona Firma SETECH Pan Adam Filary z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Energetyków 9.

Podpisana została umowa oraz przekazany został plac budowy. Zakończenie prac jest planowane na 4.08.2005r.

4. Przeprowadzono konkurs na Dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach.

Do konkursu zgłosiło się dwóch kandydatów. W wyniku konkursu nie wyłoniono kandydata na dyrektora. Zgodnie z zapisami art. 36a ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty w zaistniałej sytuacji organ prowadzący powierza to stanowisko ustalonemu przez siebie kandydatowi.

W zakresie podatków rozpatrzono 9 wniosków podatników, z czego w 7 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

2

0

2

Podatek rolny^

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

4

0

0

Podatek od posiadania psów

1

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

RAZEM

7

0

2

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

2

0

0

2

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

3

0

1

4

Podatek od posiadania psów

1

0

0

1

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

6

0

1

7

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

483,50

0

0

483,50

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne

zobowiązanie pieniężne

778,30

0

288,70

1067,00

Podatek od posiadania psów

72

0

0

72,00

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

1333,80

0

288,70

1622,50

W tym okresie udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci:

- rozłożenia na raty podatku od nieruchomości w kwocie 49.719,90 zł.

Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączną kwotę 62,00 zł.

W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych

wystawiono 24 zaświadczenia w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra.

Wysłano około 20 wezwań i pism w sprawie uzupełnienia danych w informacjach dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości.

W okresie od dnia 25.05.2005 r. do dnia 10.07.2005 r. wystawiono 265 decyzji przypisu i odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości:


  • łączny przypis podatków 6.111,17 zł;

  • łączny odpis podatków 13.643,55 zł;

Sukcesywnie ustalane są adresy zamieszkania i do korespondencji dla podatników, którzy nie odebrali decyzji ustalających wymiar podatku na 2005 rok - wysłano ponad 60 wniosków o ustalenie adresów do Terenowego Banku Danych w Szczecinie.

W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy:

  • wydano 8 postanowień o wszczęciu postępowania i do zapoznania się z materiałami w sprawie.

  • wydano 7 wezwań do złożenia deklaracji,

  • wydano 1 zawiadomienie do Urzędu skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości,

  • wydano 8 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień,

  • wydano 20 postanowień o rozksięgowaniu,

  • wydano 1 decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego,

  • wystawiono 3 tytuły wykonawcze;

Ponadto nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.

Sporządzono i wysłano 42 tytuły wykonawcze dotyczące podatku od nieruchomości i rolnego -podatku od osób fizycznych - skierowane do Urzędów Skarbowych na kwotę 38 555, 20 zł oraz jeden tytuł wykonawczy za podatek rolny skierowany do Komornika Sądowego w kwocie 209,20 zł.

WARUNKI ZABUDOWY:

Wydano:

  • 28 decyzji inwestycji celu publicznego,

  • 5 decyzji o warunkach zabudowy,

  • 7 pism dotyczących spraw różnych - decyzje i odpowiedzi,

  • sprawy w toku szt. 39.

  • 25 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,

  • postępowania w toku - 27,

  • 1 decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

  • postępowania w toku - 2.

  • wydano 32 decyzje z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa
    mieszkaniowego jednorodzinnego;

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono 1 projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra ( Wąwelnica ).

W powyższym okresie podjęto następujące zarządzenia:

  • zarządzenie Nr 43 z dnia 31.05.2005 r. w sprawie zmian budżetu,

  • zarządzenie Nr 44 z dnia 20.06.2005 r. w sprawie powołania Komisji
    Konkursowej dla wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w
    Dołuj ach,

  • zarządzenie Nr 45 z dnia 20.06.2005 r. w sprawie wyboru trybu przetargu,

  • zarządzenie Nr 46 z dnia 30.06.2005 r. w sprawie zmian budżetu,

  • zarządzenie Nr 47 z dnia 30.06.2005 r. w sprawie wyceny nieodpłatnie przyjętych
    składników majątkowych dla celów księgowości.

W zakresie ewidencji działalności gospodarczej wydano:

  • 28 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej

  • 42 zmiany we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 17 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

W sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano:

  • jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

  • jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:

  • wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,

  • wydano 2 decyzje w sprawie umorzenia postępowania rozgraniczeniowego,

  • wydano 1 decyzję w sprawie ustalenia granic nieruchomości.

Dowody osobiste:

  1. Przyjęto 155 wniosków dowodowych

  2. Wydano 140 dowodów osobistych

  3. Przyjęto 2 zgłoszenie o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 119 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 29 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

  1. Wydano 1 decyzję o wymeldowaniu.

POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 123 decyzje administracyjne w tym:

W zakresie świadczeń rodzinnych:

  • 120 decyzji pozytywnych,

  • 3 decyzje odmowne,

  • 27 wniosków oczekujących na rozpatrzenie,

decyzje z pomocy społecznej :

  • 74 decyzje pozytywne,

  • 3 decyzje odmowne;

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie sztuk 25.

Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę: 24.624,00 zł;

Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 18.593,00 zł w tym:

  • zasiłki okresowe - 4.485,00 zł,

  • zasiłki celowe - 14.108, 00 zł.

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej

obejmują wypłatę zasiłków stałych

• zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 6.031,00 zł dla 18 świadczeniobiorców.

DODATKI MIESZKANIOWE:

  • wydano 7 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy

  • wydano 3 decyzje administracyjne odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego

Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:

maj 2005 r. - 6.029,50 zł

( słownie: sześć tysięcy dwadzieścia dziewięć złotych 50/100 )

czerwiec 2005 r. - 5.348,16 zł

( słownie: pięć tysięcy trzysta czterdzieści osiem złotych 16/100 )

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
22 lip 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
22 lip 2005, godz. 00:42

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
22 lip 2005, godz. 00:42