Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 25.05. 2005 r. do 10.07.2005 r
Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra
w okresie od dnia 25.05.2005r. do dnia 10.07.2005r.
Sprawozdanie z działalności w zakresie budżetu gminy.
Zarządzeniem Nr 43/05 z dnia 31.05.2005r. :
-zwiększyłem dochody o dotacje z budżetu państwa na wypłatę zasiłków
stałych o kwotę 5 824 zł
i zwiększyłem wydatki na ten cel w tej samej kwocie,
-w związku ze zmianą przepisów przesunąłem wydatki z działu 80104-
przedszkola
do działu 80103-przedszkola przy szkołach podstawowych nie zmieniając
przeznaczenia wydatków na kwotę 281 900 zł
-dokonałem przesunięć wydatków bieżących między rozdziałami, na
łączną kwotę 9 095 zł w ramach działów :
Dział 750-Administracja publiczna 1 000 zł
Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy 1 295 zł
Dział 851-Ochrona zdrowia 1 500 zł zł
Dział 852-Pomoc społeczna 1 200 zł
Dział 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 600 zł
Dział 921-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 500 zł
Dział 926-Kultura fizyczna i sport 3 000 zł
Zarządzeniem Nr 46/05 z dnia 30.06.2005r
-zwiększyłem dochody o dotacje z budżetu państwa na wypłatę zasiłków stałych z pomocy
społecznej o kwotę 21 217 zł oraz na wyprawki szkolne o kwotę 1 000 zł i zwiększyłem wydatki na ten cel w tych samych kwotach,
-dokonałem przesunięć wydatków bieżących między rozdziałami, na
łączną kwotę
50 712 zł w działach:
Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo 6 000 zł
Dział 600-Transport i łączność 15 000 zł
Dział 630-Turystyka 600 zł
Dział 756-Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek oraz wydatki związane z ich poborem 2 300 zł
Dział 801-Oświata i wychowanie 1 020 zł
Dział 852-Pomoc społeczna 2 792 zł
Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 12 100 zł
Dział 921-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 5 900 zł Dział 926-Kultura fizyczna i sport 5 000 zł
-ustaliłem układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy Nr XXIV/333/05 z dnia 30.06.2005r.
W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
1. Wypłacone zostały stypendia naukowe dla uczniów szkół podstawowych:
Bezrzecze - dla 18 uczniów w łącznej kwocie 1.800,00 zł
Dobra - dla 24 uczniów w łącznej kwocie 2.320,00 zł
Dołuje - dla 14 uczniów w łącznej kwocie 1.799,30 zł
Mierzyn - dla 17 uczniów w łącznej kwocie 1.396,00 zł
Rzędziny - dla 6 uczniów w łącznej kwocie 1.008,00 zł
Gimnazjum Dołuje - dla 10 uczniów w łącznej kwocie 500,00 zł
2. Przyznane zostały stypendia szkolne, w oparciu o złożone wnioski rodziców.
Wydano:
199 decyzji przyznających stypendium szkolne. Stypendia przyznano
w formie pieniężnej oraz formie rzeczowej w udziale 1/2, tj. połowę
przyznanego stypendium wypłacono w gotówce, a druga połowa
zostanie wypłacona po złożeniu rachunków i faktur. Łączna kwota
wypłaconych stypendiów w gotówce wynosi 27.785,50 zł.11 decyzji odmownych,
4 wnioski pozostały bez rozpatrzenia ( wycofane lub nie uzupełnione w terminie ).
3. Rozstrzygnięty został przetarg na remont instalacji c. o wraz
z modernizacją istniejącej kotłowi w Zespole Szkół w Dołujach. Prace wykona Firma SETECH Pan Adam Filary z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Energetyków 9.
Podpisana została umowa oraz przekazany został plac budowy. Zakończenie prac jest planowane na 4.08.2005r.
4. Przeprowadzono konkurs na Dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach.
Do konkursu zgłosiło się dwóch kandydatów. W wyniku konkursu nie wyłoniono kandydata na dyrektora. Zgodnie z zapisami art. 36a ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty w zaistniałej sytuacji organ prowadzący powierza to stanowisko ustalonemu przez siebie kandydatowi.
W zakresie podatków rozpatrzono 9 wniosków podatników, z czego w 7 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
2 |
0 |
2 |
Podatek rolny^ |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
4 |
0 |
0 |
Podatek od posiadania psów |
1 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
7 |
0 |
2 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
2 |
0 |
0 |
2 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
0 |
1 |
4 |
Podatek od posiadania psów |
1 |
0 |
0 |
1 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
6 |
0 |
1 |
7 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
483,50 |
0 |
0 |
483,50 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne
zobowiązanie pieniężne |
778,30 |
0 |
288,70 |
1067,00 |
Podatek od posiadania psów |
72 |
0 |
0 |
72,00 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
1333,80 |
0 |
288,70 |
1622,50 |
W tym okresie udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci:
- rozłożenia na raty podatku od nieruchomości w kwocie 49.719,90 zł.
Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączną kwotę 62,00 zł.
W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych
wystawiono 24 zaświadczenia w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra.
Wysłano około 20 wezwań i pism w sprawie uzupełnienia danych w informacjach dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości.
W okresie od dnia 25.05.2005 r. do dnia 10.07.2005 r. wystawiono 265 decyzji przypisu i odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości:
łączny przypis podatków 6.111,17 zł;
łączny odpis podatków 13.643,55 zł;
Sukcesywnie ustalane są adresy zamieszkania i do korespondencji dla podatników, którzy nie odebrali decyzji ustalających wymiar podatku na 2005 rok - wysłano ponad 60 wniosków o ustalenie adresów do Terenowego Banku Danych w Szczecinie.
W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy:
wydano 8 postanowień o wszczęciu postępowania i do zapoznania się z materiałami w sprawie.
wydano 7 wezwań do złożenia deklaracji,
wydano 1 zawiadomienie do Urzędu skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości,
wydano 8 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień,
wydano 20 postanowień o rozksięgowaniu,
wydano 1 decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego,
wystawiono 3 tytuły wykonawcze;
Ponadto nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.
Sporządzono i wysłano 42 tytuły wykonawcze dotyczące podatku od nieruchomości i rolnego -podatku od osób fizycznych - skierowane do Urzędów Skarbowych na kwotę 38 555, 20 zł oraz jeden tytuł wykonawczy za podatek rolny skierowany do Komornika Sądowego w kwocie 209,20 zł.
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano:
28 decyzji inwestycji celu publicznego,
5 decyzji o warunkach zabudowy,
7 pism dotyczących spraw różnych - decyzje i odpowiedzi,
sprawy w toku szt. 39.
25 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,
postępowania w toku - 27,
1 decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
postępowania w toku - 2.
wydano 32 decyzje z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa
mieszkaniowego jednorodzinnego;
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono 1 projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra ( Wąwelnica ).
W powyższym okresie podjęto następujące zarządzenia:
zarządzenie Nr 43 z dnia 31.05.2005 r. w sprawie zmian budżetu,
zarządzenie Nr 44 z dnia 20.06.2005 r. w sprawie powołania Komisji
Konkursowej dla wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w
Dołuj ach,
zarządzenie Nr 45 z dnia 20.06.2005 r. w sprawie wyboru trybu przetargu,
zarządzenie Nr 46 z dnia 30.06.2005 r. w sprawie zmian budżetu,
zarządzenie Nr 47 z dnia 30.06.2005 r. w sprawie wyceny nieodpłatnie przyjętych
składników majątkowych dla celów księgowości.
W zakresie ewidencji działalności gospodarczej wydano:
28 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej
42 zmiany we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
17 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
W sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano:
jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,
jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,
jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:
wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
wydano 2 decyzje w sprawie umorzenia postępowania rozgraniczeniowego,
wydano 1 decyzję w sprawie ustalenia granic nieruchomości.
Dowody osobiste:
Przyjęto 155 wniosków dowodowych
Wydano 140 dowodów osobistych
Przyjęto 2 zgłoszenie o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 119 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 29 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
Wydano 1 decyzję o wymeldowaniu.
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 123 decyzje administracyjne w tym:
W zakresie świadczeń rodzinnych:
120 decyzji pozytywnych,
3 decyzje odmowne,
27 wniosków oczekujących na rozpatrzenie,
decyzje z pomocy społecznej :
74 decyzje pozytywne,
3 decyzje odmowne;
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie sztuk 25.
Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę: 24.624,00 zł;
Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 18.593,00 zł w tym:
zasiłki okresowe - 4.485,00 zł,
zasiłki celowe - 14.108, 00 zł.
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej
obejmują wypłatę zasiłków stałych
• zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 6.031,00 zł dla 18 świadczeniobiorców.
DODATKI MIESZKANIOWE:
wydano 7 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy
wydano 3 decyzje administracyjne odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:
maj 2005 r. - 6.029,50 zł
( słownie: sześć tysięcy dwadzieścia dziewięć złotych 50/100 )
czerwiec 2005 r. - 5.348,16 zł
( słownie: pięć tysięcy trzysta czterdzieści osiem złotych 16/100 )
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
22 lip 2005
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
22 lip 2005, godz. 00:42
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
22 lip 2005, godz. 00:42