Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 22 .03. 2005 r. do 22.04.2005 r
Sprawozdanie z działalności Wójta
w okresie od 22 .03. 2005 r. do 22.04.2005 r.
Budżet Gminy:
Zarządzeniem Nr 23/05 z dnia 31.03.2005r. :
-dokonano przesunięć wydatków bieżących między rozdziałami, na łączną, kwotę 6 615 zł
w ramach działów : Dział 710- działalność usługowa 5 zł Dział 750- Administracja publiczna 1 600 zł Dział 757- Obsługa długu publicznego 10 zł Dział 801- oświata i wychowanie 4 500 zł Dział 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 200 zł Dział 921- kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 300 zł
-ustalono układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy Nr XXII/315/05 z dnia 31.03.2005r.
Gospodarka gruntami:
1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek:
udziału do 1/2 części w działce nr 1270/46 o pow. 942 m2 położonej w obrębie Dobra ,
udziału do 2/600 części w działce nr 1270/2 o pow. 1 ha 91a 99m2, położonej w obrębie Dobra ,
działki nr 327 o pow. 0,0151 ha , położonej w obrębie Bezrzecza ,
działki nr 93 o pow. 0,1508 ha, położonej w obrębie Redlica ,
udziału do 1508 /6846 części w działce nr 105 o powierzchni 0,9528 ha , położonej w obrębie Redlica.
2. Wydano 2 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału działek : .
nr 44/8 o pow. 0,4210 ha ,położonej w Mierzynie ,
nr 44/28 o pow. 0,3043 ha ,położonej w Mierzynie ,
nr 44/31 o pow. 0,1521 ha , położonej w Mierzynie ,
nr 112 o pow. 0,3226 ha , położonej w Dołujach .
3. Ogłoszony został przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż
nieruchomości położonych w miejscowości Dobra :
działka nr 195/21 o pow. 0,1344 ha, cena wywoławcza 47.040,oo zł.
działka nr 195/20 o pow. 0,0840 ha , cena wywoławcza 29.400,oo zł.
działka nr 195/19 o pow. 0,0810 ha , cena wywoławcza 28.350,oo zł.
W/w ceny działek są bez podatku VAT .
Przetarg odbędzie się 1 czerwca 2005r. o godzinie 15 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Dobra ul. Szczecińska 16a.
4. W przetargu w dniu 12 kwietnia 2005r. zostały sprzedane dwie działki. :
działka nr 195/5 o pow. 0,0992 ha , położona w Dobrej za cenę 44.500 ,00 zł./netto /, cena brutto 54.290,oo zł.
działka nr 195/8 o pow.0,0950 ha , położona w Dobrej za cenę 42.000,00 zł. / netto /,cena brutto 51.240,oo zł.
Działka nr 195/15 nie została sprzedana w pierwszym przetargu w dniu 12 kwietnia 2005r. - brak chętnych .
W zakresie zamówień publicznych podpisano następujące umowy:
W okresie sprawozdawczym otwarto oferty na przetargi:
Remont klubów w m. Dołuje i m. Dobra
Wykonanie oświetlenia ulicy Ogrodowej w m. Wołczkowo
Sprzątanie i konserwację przystanków autobusowych na terenie Gminy Dobra
Konserwację i utrzymanie w czystości placów zabaw, boisk sportowych i
terenów zieleni oraz chodników na terenie Gminy Dobra
Ogłoszone przetargi:
Wykonanie projektów o ustaleniu lokalizacji celu publicznego i projektów decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa nie będących budownictwem mieszkaniowym.
Remont Ośrodka Zdrowia w m. Dołuje
Podpisane umowy:
Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Stolec
Na wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego
Gospodarka komunalna:
Zlecono i wykonano remontu muru przykościelnego w Wołczkowie.
Zlecono i wykonano remont odcinka drogi gminnej ul. Stokrotki, ul.
Poziomkowej, ul. Jodłowej w m. Dobra, ul. Leśnej w Wołczkowie, ul. Czapli w Kościnie, drogi WĄwelnica - Redlica. W trakcie realizacji jest remont ul. Drozdowej w m. Bezrzecze oraz remont odcinka ul. Kolorowej w Mierzynie.
3. Wykonano konserwacje rowu melioracyjnego przy ul. Kolorowej w Mierzynie oraz konserwację urządzeń melioracyjnych na osiedlu w Kościnie, w trakcie realizacji jest konserwacja rowu w m. Wołczkowo od ul. Lipowej w stronę
Bezrzecza.
Zlecono wykonanie naprawy przepustów w ul. Staromiejskiej w Bezrzeczu oraz ul. Zielonej w Wołczkowie.
Zlecono wykonanie 9 szt. tablic informacyjnych dla sołectw.
Zlecono przebudowę głównego złącza energetycznego dla budynku Klubu w Dołujach.
Wydano osiem decyzji o zajęciu pasa drogowego na łączną kwotę 12.017,56 zł
Przekazano plac budowy pod budowę chodnika i wjazdów w Stolcu oraz pod przebudowę ul. Tytusa (zamknięcie drogi 28.04.2005r.) W trakcie realizacji jest budowa chodnika przy ul. Szczecińskiej w Dobrej.
Warunki zabudowy:
Wydano:
-17 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego
jednorodzinnego,
-17 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,
2 decyzje o ustaleniu lokalizacji cele publicznego,
9 decyzji inwestycji celu publicznego,
11 decyzji o warunkach zabudowy
1 wypis i wyrys z planu
sprawy w toku 34 szt.
Zagospodarowanie przestrzenne:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono:
- 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom zlokalizowanym w m. Mierzyn i m. Wołczkowo
Ośrodek Pomocy Społecznej:
Wydano łącznie 103 decyzje administracyjne w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
18 decyzji pozytywnych
2 decyzje odmowne
5 wniosków oczekuje na rozpatrzenie
decyzje z pomocy społecznej
82 decyzje pozytywne
1 decyzja odmowna
8 wniosków oczekujących na rozpatrzenie
Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę 29.449 zł
Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 24.254 zł w tym :
zasiłki okresowe - 10.585 zł
zasiłki celowe - 13.669 zł
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej. Obejmują wypłatę zasiłków stałych
- zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 5.195 zł dla 17 świadczeniobiorców
Dodatki mieszkaniowe:
wydano 8 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,
wydano 2 decyzje odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego,
w rozpatrzeniu pozostaje 9 wniosków.
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące: marzec -6.106,19 zł kwiecień - 5.612,42 zł
Zarządzenia Wójta :
Nr 22/05 w sprawie wyboru trybu przetargu na: sprzątanie i konserwację
przystanków autobusowych gminie Dobra
Nr 23/05 w sprawie zmian w budżecie
Nr 24/05 w sprawie wyboru trybu przetargu
Nr 25/05 w sprawie ustalenia dodatkowego wolnego dnia od pracy
Nr 26/05 w sprawie wyboru trybu przetargu
Nr 27/05 w sprawie powołania komisji konkursowej
Nr 28/05 w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 74/04 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego UG Dobra
Nr 29/05 w sprawie zmiany Zarządzenia w sprawie ujednolicenia symboliki stosowanej przy oznaczeniu spraw
Nr 30/05 w sprawie powołania Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Nr 31/05 w sprawie wyznaczenia Administratora Bezpieczeństwa Informacji
Nr 32/05 w sprawie instrukcji dotyczącej sposobu zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych oraz postępowania w sytuacjach naruszenia danych osobowych.
Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie:
Dowody osobiste:
Przyjęto 104 wnioski dowodowe.
Wydano 140 dowodów osobistych.
Przyjęto 1 zgłoszenie o utracie dowodu osobistego.
Ewidencja ludności:
Wydano 83 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 46 wniosków o udostępnieni danych ze zbioru danych osobowych.
Wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie wymeldowania.
Wydano w decyzję w sprawie umorzenia części decyzji ustalenia granic
nieruchomości oznaczonej numerami 103 i 111 obręb Dołuje.
Wydano 1 decyzję odmawiającą wznowienia postępowania w sprawie
rozgraniczenia nieruchomości działki nr 254/4 obręb Mierzyn.
Wydano 1 decyzję w sprawie ustalenia granic nieruchomości.
Wydano 2 postanowienia w sprawie rozgraniczenia działki.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
- 1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,
2 zezwolenia na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,
1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,
1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,
- 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,
Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
40 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,
50 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
16 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Podatki i opłaty lokalne:
Rozpatrzono 21 wniosków podatników, z czego w 19 przypadkach udzielono ulgi. w 2 odmówiono wszczęcia postępowania.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
8 |
0 |
2 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
10 |
0 |
4 |
Podatek od posiadania psów |
1 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
19 |
0 |
6 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
7 |
1 |
0 |
8 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
8 |
1 |
1 |
10 |
Podatek od posiadania psów |
1 |
0 |
0 |
1 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
16 |
2 |
1 |
19 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od |
3093,90 |
8255,00 |
0 |
11348,90 |
nieruchomości |
|
|
|
|
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1270,30 |
4704,80 |
288,70 |
6263,80 |
Podatek od posiadania psów |
88,00 |
0 |
0 |
88,00 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
4452,20 |
12959,80 |
288,70 |
17700,70 |
Udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci:
- odroczenia terminu płatności podatku za łączne zobowiązanie pieniężne w
kwocie głównej 36955,20 zł
Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączna kwotę 845,20 zł.
W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych :
Wystawiono 16 zaświadczeń w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra.
Wysłano ponad 40 wezwań i pism w sprawie uzupełnienia danych w informacjach dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości.
Wystawiono 145 decyzji przypisu i odpisu podatków - łączny wymiar podatków 70.702,00 zł, - łączny odpis podatków 16.063,00 zł.
W związku z nieodebraniem decyzji wymiarowych na 2005 r. przez ponad 300 podatników sukcesywnie ustala się aktualne adresy do korespondencji poprzez wysyłanie pism z zapytaniem do Terenowego Banku Danych w Szczecinie.
W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej:
Wydano 8 postanowień w sprawach podatkowych.
Wydano 4 wezwania do złożenia korekty deklaracji.
Wydano 3 zawiadomienia do podatnika o źle wypełnionej deklaracji na podatek od nieruchomości.
Wydano 13 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień.
Wydano 5 postanowień o rozksięgowaniu.
Wydano 2 decyzje o umorzeniu podatku od nieruchomości wraz z odsetkami.
Wydano 1 decyzje o odmowie w sprawie zwolnienia z podatku.
Wydano 1 decyzje w sprawie zwolnienia dla Zakładu Pracy Chronionej.
Ochrona środowiska, cmentarzy i rolnictwa
Wycinka drzew:
Ilość rozpatrzonych wniosków - 5
pozytywne - 4
negatywne - 1
przekazanych zgodnie z kompetencjami 1
Pozyskanie drewna:
Rozpatrzono 1 wniosek - pozytywnie
Przecinka pielęgnacyjna:
Ilość rozpatrzonych wniosków ; 4
pozytywnie - 2
negatywnie - 2
w dniu 25 kwietnia na terenie Gminy Dobra rozpoczęto szczepienia kasztanów przeciwko szrutówka kasztanowiaczek.
Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół
Przedłożono pod obrady Rady Gminy projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Dobra na rok 2005.
W zakresie kultury:
w dniu 3 kkwietnia 205 roku w klubie w Dobrej rozegrano Gminny Turniej w Bilarda.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
11 maj 2005
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
11 maj 2005, godz. 00:18
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
11 maj 2005, godz. 00:18