Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 22 .03. 2005 r. do 22.04.2005 r


Sprawozdanie z działalności Wójta

w okresie od 22 .03. 2005 r. do 22.04.2005 r.

Budżet Gminy:

Zarządzeniem Nr 23/05 z dnia 31.03.2005r. :

-dokonano przesunięć wydatków bieżących między rozdziałami, na łączną, kwotę 6 615 zł

w ramach działów : Dział 710- działalność usługowa 5 zł Dział 750- Administracja publiczna 1 600 zł Dział 757- Obsługa długu publicznego 10 zł Dział 801- oświata i wychowanie 4 500 zł Dział 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 200 zł Dział 921- kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 300 zł

-ustalono układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy Nr XXII/315/05 z dnia 31.03.2005r.

Gospodarka gruntami:

1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek:

  • udziału do 1/2 części w działce nr 1270/46 o pow. 942 m2 położonej w obrębie Dobra ,

  • udziału do 2/600 części w działce nr 1270/2 o pow. 1 ha 91a 99m2, położonej w obrębie Dobra ,

  • działki nr 327 o pow. 0,0151 ha , położonej w obrębie Bezrzecza ,

  • działki nr 93 o pow. 0,1508 ha, położonej w obrębie Redlica ,

  • udziału do 1508 /6846 części w działce nr 105 o powierzchni 0,9528 ha , położonej w obrębie Redlica.

2. Wydano 2 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału działek : .

  • nr 44/8 o pow. 0,4210 ha ,położonej w Mierzynie ,

  • nr 44/28 o pow. 0,3043 ha ,położonej w Mierzynie ,

  • nr 44/31 o pow. 0,1521 ha , położonej w Mierzynie ,

  • nr 112 o pow. 0,3226 ha , położonej w Dołujach .

3. Ogłoszony został przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż

nieruchomości położonych w miejscowości Dobra :

  • działka nr 195/21 o pow. 0,1344 ha, cena wywoławcza 47.040,oo zł.

  • działka nr 195/20 o pow. 0,0840 ha , cena wywoławcza 29.400,oo zł.

  • działka nr 195/19 o pow. 0,0810 ha , cena wywoławcza 28.350,oo zł.

W/w ceny działek są bez podatku VAT .

Przetarg odbędzie się 1 czerwca 2005r. o godzinie 15 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Dobra ul. Szczecińska 16a.

4. W przetargu w dniu 12 kwietnia 2005r. zostały sprzedane dwie działki. :

  • działka nr 195/5 o pow. 0,0992 ha , położona w Dobrej za cenę 44.500 ,00 zł./netto /, cena brutto 54.290,oo zł.

  • działka nr 195/8 o pow.0,0950 ha , położona w Dobrej za cenę 42.000,00 zł. / netto /,cena brutto 51.240,oo zł.

Działka nr 195/15 nie została sprzedana w pierwszym przetargu w dniu 12 kwietnia 2005r. - brak chętnych .

W zakresie zamówień publicznych podpisano następujące umowy:

W okresie sprawozdawczym otwarto oferty na przetargi:

  1. Remont klubów w m. Dołuje i m. Dobra

  2. Wykonanie oświetlenia ulicy Ogrodowej w m. Wołczkowo

  3. Sprzątanie i konserwację przystanków autobusowych na terenie Gminy Dobra

  1. Konserwację i utrzymanie w czystości placów zabaw, boisk sportowych i
    terenów zieleni oraz chodników na terenie Gminy Dobra

Ogłoszone przetargi:

  1. Wykonanie projektów o ustaleniu lokalizacji celu publicznego i projektów decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa nie będących budownictwem mieszkaniowym.

  1. Remont Ośrodka Zdrowia w m. Dołuje

Podpisane umowy:

  1. Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Stolec

  1. Na wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego

Gospodarka komunalna:

  1. Zlecono i wykonano remontu muru przykościelnego w Wołczkowie.

  2. Zlecono i wykonano remont odcinka drogi gminnej ul. Stokrotki, ul.

Poziomkowej, ul. Jodłowej w m. Dobra, ul. Leśnej w Wołczkowie, ul. Czapli w Kościnie, drogi WĄwelnica - Redlica. W trakcie realizacji jest remont ul. Drozdowej w m. Bezrzecze oraz remont odcinka ul. Kolorowej w Mierzynie.

3. Wykonano konserwacje rowu melioracyjnego przy ul. Kolorowej w Mierzynie oraz konserwację urządzeń melioracyjnych na osiedlu w Kościnie, w trakcie realizacji jest konserwacja rowu w m. Wołczkowo od ul. Lipowej w stronę

Bezrzecza.

  1. Zlecono wykonanie naprawy przepustów w ul. Staromiejskiej w Bezrzeczu oraz ul. Zielonej w Wołczkowie.

  2. Zlecono wykonanie 9 szt. tablic informacyjnych dla sołectw.

  3. Zlecono przebudowę głównego złącza energetycznego dla budynku Klubu w Dołujach.

  4. Wydano osiem decyzji o zajęciu pasa drogowego na łączną kwotę 12.017,56 zł

  5. Przekazano plac budowy pod budowę chodnika i wjazdów w Stolcu oraz pod przebudowę ul. Tytusa (zamknięcie drogi 28.04.2005r.) W trakcie realizacji jest budowa chodnika przy ul. Szczecińskiej w Dobrej.

Warunki zabudowy:

Wydano:

-17 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego

jednorodzinnego,

-17 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,

  • 2 decyzje o ustaleniu lokalizacji cele publicznego,

  • 9 decyzji inwestycji celu publicznego,

  • 11 decyzji o warunkach zabudowy

  • 1 wypis i wyrys z planu

  • sprawy w toku 34 szt.

Zagospodarowanie przestrzenne:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

- 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom zlokalizowanym w m. Mierzyn i m. Wołczkowo

Ośrodek Pomocy Społecznej:

Wydano łącznie 103 decyzje administracyjne w tym:

w zakresie świadczeń rodzinnych

18 decyzji pozytywnych

2 decyzje odmowne

5 wniosków oczekuje na rozpatrzenie

decyzje z pomocy społecznej

82 decyzje pozytywne

1 decyzja odmowna

8 wniosków oczekujących na rozpatrzenie

Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę 29.449 zł

Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 24.254 zł w tym :

  • zasiłki okresowe - 10.585 zł

  • zasiłki celowe - 13.669 zł

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej. Obejmują wypłatę zasiłków stałych

- zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 5.195 zł dla 17 świadczeniobiorców

Dodatki mieszkaniowe:

  • wydano 8 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,

  • wydano 2 decyzje odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego,

  • w rozpatrzeniu pozostaje 9 wniosków.

Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące: marzec -6.106,19 zł kwiecień - 5.612,42 zł

Zarządzenia Wójta :

Nr 22/05 w sprawie wyboru trybu przetargu na: sprzątanie i konserwację

przystanków autobusowych gminie Dobra

Nr 23/05 w sprawie zmian w budżecie

Nr 24/05 w sprawie wyboru trybu przetargu

Nr 25/05 w sprawie ustalenia dodatkowego wolnego dnia od pracy

Nr 26/05 w sprawie wyboru trybu przetargu

Nr 27/05 w sprawie powołania komisji konkursowej

Nr 28/05 w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 74/04 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego UG Dobra

Nr 29/05 w sprawie zmiany Zarządzenia w sprawie ujednolicenia symboliki stosowanej przy oznaczeniu spraw

Nr 30/05 w sprawie powołania Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Nr 31/05 w sprawie wyznaczenia Administratora Bezpieczeństwa Informacji

Nr 32/05 w sprawie instrukcji dotyczącej sposobu zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych oraz postępowania w sytuacjach naruszenia danych osobowych.

Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie:

Dowody osobiste:

Przyjęto 104 wnioski dowodowe.

Wydano 140 dowodów osobistych.

Przyjęto 1 zgłoszenie o utracie dowodu osobistego.

Ewidencja ludności:

Wydano 83 poświadczeń o zameldowaniu.

Udzielono odpowiedzi na 46 wniosków o udostępnieni danych ze zbioru danych osobowych.

Wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie wymeldowania.

Wydano w decyzję w sprawie umorzenia części decyzji ustalenia granic

nieruchomości oznaczonej numerami 103 i 111 obręb Dołuje.

Wydano 1 decyzję odmawiającą wznowienia postępowania w sprawie

rozgraniczenia nieruchomości działki nr 254/4 obręb Mierzyn.

Wydano 1 decyzję w sprawie ustalenia granic nieruchomości.

Wydano 2 postanowienia w sprawie rozgraniczenia działki.

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:

- 1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

  • 2 zezwolenia na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

- 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,

Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej

  • 40 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 50 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 16 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Podatki i opłaty lokalne:

Rozpatrzono 21 wniosków podatników, z czego w 19 przypadkach udzielono ulgi. w 2 odmówiono wszczęcia postępowania.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

8

0

2

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

10

0

4

Podatek od posiadania psów

1

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

RAZEM

19

0

6

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

7

1

0

8

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

8

1

1

10

Podatek od posiadania psów

1

0

0

1

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

16

2

1

19

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od

3093,90

8255,00

0

11348,90

nieruchomości

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1270,30

4704,80

288,70

6263,80

Podatek od posiadania psów

88,00

0

0

88,00

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

4452,20

12959,80

288,70

17700,70

Udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci:

- odroczenia terminu płatności podatku za łączne zobowiązanie pieniężne w

kwocie głównej 36955,20 zł

Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączna kwotę 845,20 zł.

W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych :

Wystawiono 16 zaświadczeń w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra.

Wysłano ponad 40 wezwań i pism w sprawie uzupełnienia danych w informacjach dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości.

Wystawiono 145 decyzji przypisu i odpisu podatków - łączny wymiar podatków 70.702,00 zł, - łączny odpis podatków 16.063,00 zł.

W związku z nieodebraniem decyzji wymiarowych na 2005 r. przez ponad 300 podatników sukcesywnie ustala się aktualne adresy do korespondencji poprzez wysyłanie pism z zapytaniem do Terenowego Banku Danych w Szczecinie.

W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej:

Wydano 8 postanowień w sprawach podatkowych.

Wydano 4 wezwania do złożenia korekty deklaracji.

Wydano 3 zawiadomienia do podatnika o źle wypełnionej deklaracji na podatek od nieruchomości.

Wydano 13 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień.

Wydano 5 postanowień o rozksięgowaniu.

Wydano 2 decyzje o umorzeniu podatku od nieruchomości wraz z odsetkami.

Wydano 1 decyzje o odmowie w sprawie zwolnienia z podatku.

Wydano 1 decyzje w sprawie zwolnienia dla Zakładu Pracy Chronionej.

Ochrona środowiska, cmentarzy i rolnictwa

Wycinka drzew:

Ilość rozpatrzonych wniosków - 5

pozytywne - 4

negatywne - 1

przekazanych zgodnie z kompetencjami 1

Pozyskanie drewna:

Rozpatrzono 1 wniosek - pozytywnie

Przecinka pielęgnacyjna:

Ilość rozpatrzonych wniosków ; 4

pozytywnie - 2

negatywnie - 2

w dniu 25 kwietnia na terenie Gminy Dobra rozpoczęto szczepienia kasztanów przeciwko szrutówka kasztanowiaczek.

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół

Przedłożono pod obrady Rady Gminy projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Dobra na rok 2005.

W zakresie kultury:

w dniu 3 kkwietnia 205 roku w klubie w Dobrej rozegrano Gminny Turniej w Bilarda.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
11 maj 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
11 maj 2005, godz. 00:18

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
11 maj 2005, godz. 00:18