Projekt uchwały w sprawie korzystania z mienia komunalnego do celów
PROJEKT
Uchwała Nr XVI/ /04
Rady Gminy w Dobrej z dnia 26 sierpnia 2004r.
w sprawie korzystania z mienia komunalnego do celów reklamowych
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz. U. 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 , poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116 , poz.1203 /
Rada Gminy w Dobrej postanawia co następuje :
§ 1. Powierza się Wójtowi Gminy wykonanie zdań z zakresu gospodarowania mieniem gminnym innym niż drogi gminne z przeznaczeniem na cele reklamowe dla podmiotów gospodarczych .
§ 2. W ramach w/w zadań Wójt Gminy może na wniosek podmiotu gospodarczego wydzierżawić grunty komunalne w celu ustawienia plansz reklamowych oraz wydawać zezwolenia na umiejscowienie reklam na obiektach komunalnych.
§ 3.1.Zadania powyższe Wójt Gminy wykonywać będzie w drodze zawierania umów z zainteresowanymi podmiotamin gospodarczymi na czas określony przy czym dopuszcza się zawieranie umów na okres dłuższy niż 3 lata .
2. Wysokość opłat za dzierżawę gruntów oraz korzystanie z mienia komunalnego na w/w cele Wójt Gminy ustalać będzie w drodze negocjacji z zainteresowanymi podmiotami z tym zastrzeżeniem , że minimalna stawka wynosić będzie 10 zł. za 1 m2 tablicy miesięcznie.
§ 4. W przypadku stwierdzenia korzystania z mienia komunalnego na cele reklamowe bez uprzedniego zawarcia umowy przez podmiot gospodarczy Wójt Gminy wezwie osobę zainteresowaną do zawarcia stosownej umowy lub usunięcia reklamy , z zastrzeżeniem , że za okres bezumownego korzystania z mienia gminnego ustala się minimalną stawkę za 1m2 powierzchni tablicy w wysokości stawki minimalnej podwyższonej o 100%.
§ 5. Szczególowe zasady korzystania z mienia gminnego na w/w cele ustala Wójt Gminy.
§ 6. Traci moc Uchwała nr IX/60/95 Rady Gminy w Dobrej z dnia 28 grudnia 1995r.
w sprawie korzystania z mienia komunalnego do celów reklamowych
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNINIE
do uchwały w sprawie korzystania z mienia komunalnego do celów reklamowych
W związku ze zmianą ustawy o drogach publicznych zaistniała konieczność ustalenia nowych stawek, w związku z czym należało uchylić postanowienia Uchwały nr IX/60/95 Rady Gminy w Dobrej z dnia 28 grudnia 1995r. i podjąć uchwałę w sprawie gospodarowania mieniem gminnym innym niż drogi gminne z przeznaczeniem na ustawianie plansz reklamowych.
Natomiast został opracowany projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
19 sie 2004
Osoba dodająca informacje
Łukasz Dziuban Data publikacji:
19 sie 2004, godz. 13:12
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Dziuban Data aktualizacji:
19 sie 2004, godz. 13:12