Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Oferta zatrudnienia na wolne stanowisko Asystent Rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej

OFERTA   ZATRUDNIENIA 
NA  WOLNE STANOWISKO ASYSTENT RODZINY

W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBREJ

72-003  Dobra, ul. Graniczna 24a

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
72-003  Dobra, ul. Graniczna 24a

ogłasza nabór  kandydatów  na wolne stanowisko pracy  Asystent Rodziny   w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra

II. Stanowisko pracy:

Asystent rodziny  w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej

III. Miejsce pracy:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej ul. Graniczna 24 a

IV. Nawiązanie stosunku pracy:

1.   Nawiązanie stosunku pracy:  od dnia  01 marca 2016  r.

2.   Forma zatrudnienia;  umowa o pracę w formie zadaniowego czasu pracy

3.   Wymiar czasu pracy; pełny etat

4.   Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umow o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.

V. Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

Wymagania  niezbędne:

Kandydat na stanowisko asystenta rodziny winien posiadać:

1. Wykształcenie;

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie  lub praca socjalna lub

b)  wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z   dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną  lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia na podstawie art.12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  (Dz.U. z 2011 r.  Nr 149 poz.887 ze zm.)      lub

c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,  a także

udokumentuje co najmniej 3 –letni staż pracy z dziećmi lub rodziną:  zakres programowy   szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki   Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011  r. Nr 272 poz. 1608)

2.   Nie  jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza  rodzicielska nie   jest jej  zawieszona ani ograniczona.

3.   Wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku  do niej  wynika z tytułu egzekucyjnego.

4.   Posiadanie prawo jazdy kategorii B.

  1.  Posiadanie samochodu osobowego z możliwością używania go do celów służbowych.
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Niekaralność  prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego.
  5. Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Znajomość obsługi komputera.

Wymagania dodatkowe:

1. Umiejętność pracy z rodziną wychowującą dzieci.

2.  Wysoka kultura osobista. 

3.  Keatywność i samodzielność w działaniu

4.  Umiejętność pracy w zespole, oraz komunikacji interpersonalnej.

5.  Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, odporność na stres

6. Terminowość, samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.

7.  Mile widziane doświadczenie zawodowe w zawodzie asystenta rodziny lub  pracownika socjalnego.

VI.  Zakres wykonywania zadań na stanowisku asystenta rodziny;

1. Pomoc rodzinie w przezwyciężeniu trudności związanych z opieką i wychowaniem  dzieci;

2. Ułatwianie kobietom wypełniania ról społecznych, celem prawidłowego   funkcjonowania  rodziny

3. Udzielanie pomocy rodzinom w  poprawie ich  sytuacji życiowej, w tym w  zdobywaniu  umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.

4. Udzielanie pomocy   w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.  

5. Wspieranie aktywności społecznej rodzin w tym motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych

7. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.

8. Motywowanie do udziału w zajęciach kierowanych do rodziców mających na celu kształtowanie   prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności

    psychospołecznych.

9. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci  i rodzin.

10. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną w tym opracowanie planu pracy z rodziną  obejmującego zakres realizowanych działań mających na celu

     przezwyciężenie  trudnych sytuacji    życiowych.

11.Sporządzanie na wniosek Sądu opinii o rodzinie i jej członkach.

12. Ścisła współpraca z pracownikami socjalnymi Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej.

13. Wzbudzanie u podopiecznych   wiary w swoje możliwości oraz motywowanie do   podejmowania   działań, do tej pory uznawanych za niemożliwe.

         VII. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. Praca będzie wykonywana w rodzinach wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej na terenie gminy  Dobra i w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej

     w Dobrej ul. Graniczna 24 a.

2.  Praca będzie wykonywana w  formie zadaniowego czasu pracy.

3.  Umiejętność współpracy z rodzinami   niewydolnymi wychowawczo kierowanymi do asystentury.

4.  Duża odporność na stres.

 

VIII. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

 

IX. Wymagane  dokumenty

  1. List motywacyjny.
  2. Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
  3. Kwestionariusz osobowy kandydata >> pobierz.
  4. Kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność oryginałem).
  5. Kerokopie dokumentów  (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
  6. Inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych.
  7. Kserokopia dowodu osobistego.
  8. Kserokopia dokumentu prawa jazdy.
  9. Oświadczenie kandydata o możliwości korzystania z samochodu osobowego do celów służbowych.
  10. Oświadczenie kandydata stwierdzające, że posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie go na stanowisku Asystent Rodziny >> pobierz.
  11. Oświadczenie kandydata stwierdzające, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych >> pobierz.
  12. Oświadczenie kandydata stwierdzające, że nie był  skazany prawomocnym  wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub  umyślne przestępstwo skarbowe  >> pobierz.
  13. Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury  konkursowej  zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych  osobowych (tj.  Dz.U. z 2014 r. poz. 1182 ze zm.)  >> pobierz.

          X. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:

1.  W sekretariacie  Urzędu Gminy Dobra  lub pocztą na adres:  Urząd  Gminy w Dobrej, ul. Szczecińska 16a,  72-003 Dobra 

     Lub

 

2.  W  siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej, lub  pocztą na adres:    Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Graniczna 24a  72-003 Dobra

w  terminie do dnia 22 lutego  2016r. do godz. 15,00  w  zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji  i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Oferta zatrudnienia na stanowisko asystent rodziny  w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej”.

 

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie,  jeżeli wpłynęły na wyżej wymieniony adres w terminie do dnia  22 lutego   br (włącznie) do godz. 15,00.

W przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze (liczy się data wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy w Dobrej lub Ośrodka Pomocy Społecznej)

 Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy lub do Ośrodka Pomocy Społecznej  po dniu 22 lutego br.  nie będą rozpatrywane, jak również oferty które zostaną przesłane pocztą elektroniczną.

          XI  Dodatkowe informacje:

  1. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie  powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. Kandydaci nie spełniający wymagań formalnych nie będą informowani.
  3. Informacja o wynikach naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.dobraszczecinska.pl), oraz na stronie internetowej ośrodka .
  4. Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na stanowisko pracownika socjalnego są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z wnioskiem po przeprowadzonym naborze.

  

              Uwaga:

Dokumenty, które kandydat powinien złożyć muszą być kompletne i bezwzględnie własnoręcznie przez niego podpisane oraz opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz.1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz.1202)

 

Nie podpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty i utratą szansy na przejście do drugiego etapu naboru.

 

  Zastrzega się prawo odwołania naboru bez wyłaniania kandydatów, w każdym czasie bez podania przyczyny.

  Dodatkowych informacji dotyczących naboru udziela Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej  -  Krystyna Ryszkiewicz     tel. (91) 424-19-79

 Wzory powyższych dokumentów i oświadczeń można pobrać według wzoru dostępnego na stronie  www.bip.dobraszczecinska.pl

                                                 Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                              Krystyna  Ryszkiewicz

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rozalia Adamska

Data wytworzenia:
01 lut 2016

Osoba dodająca informacje

Rozalia Adamska

Data publikacji:
01 lut 2016, godz. 20:07

Osoba aktualizująca informacje

Kinga Kowalewska

Data aktualizacji:
08 mar 2016, godz. 08:19