Oferta zatrudnienia na wolne stanowisko Asystent Rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
OFERTA ZATRUDNIENIA
NA WOLNE STANOWISKO ASYSTENT RODZINY
W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBREJ
72-003 Dobra, ul. Graniczna 24a
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
72-003 Dobra, ul. Graniczna 24a
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko pracy Asystent Rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
I. Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra
II. Stanowisko pracy:
Asystent rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
III. Miejsce pracy:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej ul. Graniczna 24 a
IV. Nawiązanie stosunku pracy:
1. Nawiązanie stosunku pracy: od dnia 01 marca 2016 r.
2. Forma zatrudnienia; umowa o pracę w formie zadaniowego czasu pracy
3. Wymiar czasu pracy; pełny etat
4. Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umow o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
V. Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
Wymagania niezbędne:
Kandydat na stanowisko asystenta rodziny winien posiadać:
1. Wykształcenie;
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia na podstawie art.12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2011 r. Nr 149 poz.887 ze zm.) lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
udokumentuje co najmniej 3 –letni staż pracy z dziećmi lub rodziną: zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)
2. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
3. Wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
4. Posiadanie prawo jazdy kategorii B.
- Posiadanie samochodu osobowego z możliwością używania go do celów służbowych.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Znajomość obsługi komputera.
Wymagania dodatkowe:
1. Umiejętność pracy z rodziną wychowującą dzieci.
2. Wysoka kultura osobista.
3. Keatywność i samodzielność w działaniu
4. Umiejętność pracy w zespole, oraz komunikacji interpersonalnej.
5. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, odporność na stres
6. Terminowość, samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.
7. Mile widziane doświadczenie zawodowe w zawodzie asystenta rodziny lub pracownika socjalnego.
VI. Zakres wykonywania zadań na stanowisku asystenta rodziny;
1. Pomoc rodzinie w przezwyciężeniu trudności związanych z opieką i wychowaniem dzieci;
2. Ułatwianie kobietom wypełniania ról społecznych, celem prawidłowego funkcjonowania rodziny
3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
4. Udzielanie pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
5. Wspieranie aktywności społecznej rodzin w tym motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych
7. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
8. Motywowanie do udziału w zajęciach kierowanych do rodziców mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności
psychospołecznych.
9. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
10. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną w tym opracowanie planu pracy z rodziną obejmującego zakres realizowanych działań mających na celu
przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych.
11.Sporządzanie na wniosek Sądu opinii o rodzinie i jej członkach.
12. Ścisła współpraca z pracownikami socjalnymi Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej.
13. Wzbudzanie u podopiecznych wiary w swoje możliwości oraz motywowanie do podejmowania działań, do tej pory uznawanych za niemożliwe.
VII. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca będzie wykonywana w rodzinach wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej na terenie gminy Dobra i w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej
w Dobrej ul. Graniczna 24 a.
2. Praca będzie wykonywana w formie zadaniowego czasu pracy.
3. Umiejętność współpracy z rodzinami niewydolnymi wychowawczo kierowanymi do asystentury.
4. Duża odporność na stres.
VIII. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
IX. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy kandydata >> pobierz.
- Kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność oryginałem).
- Kerokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych.
- Kserokopia dowodu osobistego.
- Kserokopia dokumentu prawa jazdy.
- Oświadczenie kandydata o możliwości korzystania z samochodu osobowego do celów służbowych.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, że posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie go na stanowisku Asystent Rodziny >> pobierz.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych >> pobierz.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe >> pobierz.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 1182 ze zm.) >> pobierz.
X. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
1. W sekretariacie Urzędu Gminy Dobra lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Dobrej, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra
Lub
2. W siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej, lub pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Graniczna 24a 72-003 Dobra
w terminie do dnia 22 lutego 2016r. do godz. 15,00 w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Oferta zatrudnienia na stanowisko asystent rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej”.
Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na wyżej wymieniony adres w terminie do dnia 22 lutego br (włącznie) do godz. 15,00.
W przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze (liczy się data wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy w Dobrej lub Ośrodka Pomocy Społecznej)
Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy lub do Ośrodka Pomocy Społecznej po dniu 22 lutego br. nie będą rozpatrywane, jak również oferty które zostaną przesłane pocztą elektroniczną.
XI Dodatkowe informacje:
- Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Kandydaci nie spełniający wymagań formalnych nie będą informowani.
- Informacja o wynikach naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.dobraszczecinska.pl), oraz na stronie internetowej ośrodka .
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na stanowisko pracownika socjalnego są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z wnioskiem po przeprowadzonym naborze.
Uwaga:
Dokumenty, które kandydat powinien złożyć muszą być kompletne i bezwzględnie własnoręcznie przez niego podpisane oraz opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz.1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz.1202)
Nie podpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty i utratą szansy na przejście do drugiego etapu naboru.
Zastrzega się prawo odwołania naboru bez wyłaniania kandydatów, w każdym czasie bez podania przyczyny.
Dodatkowych informacji dotyczących naboru udziela Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej - Krystyna Ryszkiewicz tel. (91) 424-19-79
Wzory powyższych dokumentów i oświadczeń można pobrać według wzoru dostępnego na stronie www.bip.dobraszczecinska.pl
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
Krystyna Ryszkiewicz
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Rozalia Adamska Data wytworzenia:
01 lut 2016
Osoba dodająca informacje
Rozalia Adamska Data publikacji:
01 lut 2016, godz. 20:07
Osoba aktualizująca informacje
Kinga Kowalewska Data aktualizacji:
08 mar 2016, godz. 08:19