Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Obwieszczenie V do stron

Dobra 3 września 2009 roku
WSO.OŚ-MM-7627-4/09

                                          Obwieszczenie do stron

Na podstawie art.49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 roku Nr 98 Poz. 1071 z późniejszymi zmianami) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 roku Nr 199, Poz. 1227) Wójt Gminy Dobra zawiadamia strony, iż w dniu 9 lipca 2009 roku wydał decyzję o uchyleniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej poprzez poprawę infrastruktury transportowej w gminie Dobra - obejmującą przebudowę drogi gminnej ul. Poziomkowej w Dobrej” o następującej treści:

Decyzja

Na podstawie art. 154 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 roku Nr 98 Poz. 1071 z późniejszymi zmianami),

orzekam

uchylić w całości ostateczną decyzję Wójta Gminy znak: WSO.OŚ.MM-7627-4/09 z dnia 28 kwietnia 2009 roku o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pod nazwą „Rozwój infrastruktury transportowej w gminie w ramach realizacji projektu - Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej poprzez poprawę infrastruktury transportowej w gminie Dobra - obejmującą przebudowę drogi gminnej ul. Poziomkowej w Dobrej”

Uzasadnienie

W dniu 6 lipca 2009 roku wpłynęło pismo Kierownik Wydziału ds. Komunalnych i Inwestycji - Pani Ireny Ziental o rozważenie możliwości uchylenia decyzji Wójta Gminy Dobra znak: WSO.OŚ.MM-7627-4/09 z dnia 28 kwietnia 2009 roku o środowiskowych uwarunkowaniach dla w/w przedsięwzięcia.
Wniosek uargumentowano faktem, iż przedmiotowe drogi nie należą do dróg publicznych i tym samym nie powinny być kwalifikowane do przedsięwzięć mogących oddziaływać na środowisko zgodnie z § 3 pkt. 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. 2004, Nr 257, poz. 2573z późn. zm) - zgodnie z którym sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko mogą wymagać drogi publiczne o nawierzchni utwardzonej, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 29 i 30, z wyłączeniem ich remontu i przedsięwzięć polegających na budowie, przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce: zjazdu z drogi publicznej, przejazdu drogowego, pasa postojowego, pasa dzielącego, pobocza, chodnika, ścieżki rowerowej, konstrukcji oporowej, przepustu, kładki oraz obiektów i urządzeń wyposażenia technicznego dróg.
Przepisy ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych definiują drogę publiczną jako drogę zaliczoną na podstawie w/w ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych. Ustalenie przebiegu i kategorii drogi publicznej wymaga podjęcia uchwały przez Radę Gminy po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu.
Zgodnie z przedstawioną informacją przedmiotowe drogi nie zostały uchwalone uchwałą Rady Gminy , jako drogi publiczne, w związku z tym przedsięwzięcie polegające na przebudowie tych dróg nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących wymagać sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Przedsięwzięcie nie kwalifikuje się również do pkt. 10 e aneksu II Dyrektywy Rady 97/11/WE z dnia 3 marca 1997 r. zmieniającej dyrektywę 85/337/EWG w sprawie oceny wpływu wywieranego przez niektóre publiczne i prywatne przedsięwzięcia na środowisko, ponieważ przedmiotem postępowania nie była budowa dróg lecz przebudowa. Ponadto zakres inwestycji nie powinien być poddany procedurze screeningu, gdyż nie spełnia ona łącznie trzech wskazanych w dokumencie Komisji Europejskiej pn. „Interpretacja definicji niektórych kategorii projektów z aneksu I i II dyrektywy EIA” przesłanek tj. infrastrukturalnego charakteru zadania, charakteru miejskiego oraz potencjalnego, znaczącego oddziaływania na środowisko.
Zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 roku Nr 98 Poz. 1071 z późniejszymi zmianami) – „Decyzja ostateczna, na mocy której żadna ze stron nie nabyła prawa, może być w każdym czasie uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, lub przez organ wyższego stopnia, jeżeli przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony. W sprawach należących do zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego do zmiany lub uchylenia decyzji, o której mowa w § 1 oraz w art. 155, właściwe są organy tych jednostek”.
Biorąc pod uwagę powyższe organ orzekł jak w sentencji.

Pouczenie

Od niniejszej decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Dobra w terminie 14 dni od dnia doręczenia.


Z up.Wójta
Małgorzata Chmielewska
Kierownik Wydziału ds. Obywatelskich

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
03 wrz 2009

Osoba dodająca informacje

Łukasz Dziuban

Data publikacji:
03 wrz 2009, godz. 22:39

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
03 wrz 2009, godz. 22:39