Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Specjalista w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej

Nasz znak: OPS.KJ.114.6.2019.KR                                                

Dobra, dnia  27.08.2019 r.

 

 

OGŁOSZENIE

o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

w Ośrodku Pomocy Społecznej

w Dobrej

ul. Graniczna 24 a   72-003 Dobra

 

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej

ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:

Specjalista

 

  1. Nazwa i adres jednostki:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a,  72-003 Dobra

  1. Stanowisko pracy:           

Specjalista

  1. Miejsce pracy:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra

  1. Nawiązanie stosunku pracy:
    1. Forma zatrudnienia:                                   umowa o pracę.
    2. Nawiązanie stosunku pracy:                     od dnia    1 października    2019 r. z możliwością przesunięcia terminu zatrudnienia
    1. Wymiar czasu pracy:                                  pełny wymiar czasu pracy.

 

  1. Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Ukończone studia wyższe
  3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.

 

Wymagania dodatkowe:

    1. Znajomość, umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu:
  1. ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
  2. ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne
  3. ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
  4. ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  5. ustawy o finansach publicznych,
  6. ustawy o samorządzie gminnym,
  7. ustawy o dostępie do informacji publicznej,
  8. ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  9. ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  10. ustawy o  ochronie danych  osobowych
  11. Dobra znajomość aplikacji biurowych (Microsoft Word, Excel, Open Office, przeglądarek internetowych i poczty elektronicznej).
    1. Wysoka kultura osobista.
    2. Umiejętność planowania i organizacji pracy,
    3.   Umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów,
    4.   Umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.

 

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do obowiązków Pracownika należy:

1.  Przygotowanie i prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego.

2. Przyjmowanie i analizowanie pod względem merytorycznym treści wniosków oraz załączonej do nich dokumentacji o przyznanie  dodatku mieszkaniowego  oraz dodatku energetycznego.

3.   Ustalanie uprawnień  lub braku uprawnień do  w.w. świadczeń.

4.   Udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach do  dodatku mieszkaniowego oraz dodatku energetycznego.

5.  Przygotowanie projektu decyzji uprawniających lub odmawiających prawa do świadczeń wymienionych w pkt  2.

6.   Przekazywanie kompletu dokumentów wraz z odwołaniem do  Samorządowego Kolegium  Odwoławczego w Szczecinie.

7.    Prowadzenie postępowań w sprawach   nienależnie  pobranych świadczeń.

8.    Terminowe przygotowanie list do wypłaty świadczeń.

9.    Rozliczanie wypłat dokonywanych świadczeń.

10.    Sporządzanie zapotrzebowania na dotację i  rozliczenia z wykorzystania dotacji w zakresie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego.

11.    Analiza wydatków i zgłaszanie zapotrzebowania na środki finansowe do kierownika jednostki  

12.    Sporządzanie sprawozdań w zakresie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych.

13.    Współpraca z Urzędem Skarbowym, Urzędem Gminy, oraz innymi instytucjami w zakresie pozyskiwania zaświadczeń i informacji w sprawach o ustalenie prawa do dodatku mieszkaniowego i energetycznego.

14.    Prowadzenie spraw w zakresie obsługi organizacyjno-technicznej Zespołu Interdyscyplinarnego Gminy Dobra i grup roboczych  a w szczególności:

a) przyjmowanie, rejestrowanie i wysyłanie poczty,

b) przekazywanie korespondencji kierowanej do Przewodniczącej Zespołu Interdyscyplinarnego,

c) czuwanie nad sprawnym obiegiem informacji między Przewodniczącą Zespołu Interdyscyplinarnego, a członkami Zespołu i grup roboczych

d) informowanie członków Zespołu i grup roboczych o terminach spotkań

e) przygotowanie, uczestnictwo  i obsługa posiedzeń  Zespołu Interdyscyplinarnego i grup roboczych (przygotowanie pomieszczenia, protokołowanie spotkań)

f) prowadzenie dokumentacji Zespołu Interdyscyplinarnego  i grup roboczych ze szczególnym uwzględnieniem kompletności dokumentów.

g) zakładanie, prowadzenie i aktualizowanie teczek ofiar i sprawców przemocy, 

h) gromadzenie i przechowywanie  dokumentacji  Zespołu

g) współpraca z instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami, jednostkami organizacyjnymi  działającymi  w obszarze  przemocy.

15.   Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy w oparciu o konsultacje z placówkami medycznymi .

16.   Przedstawianie Wójtowi Gminy informacji w zakresie potrzeb zdrowotnych mieszkańców.

17.   Przygotowanie projektów  uchwał  w zakresie realizacji programu zdrowotnego wraz z kalkulacją kosztów zadania.

18.    Realizacja programów zdrowotnych zgodnie z podjętą  uchwałą  Rady Gminy

19.    Współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się promocją i  ochroną zdrowia.

20.    Współpraca ze  Skarbnikiem  Gminy przy opracowaniu materiałów do przygotowania budżetu.

21.    Przygotowywanie  opisu przedmiotu zamówienia w zakresie spraw załatwianych na stanowisku, a wymagających zastosowania procedury zamówień publicznych

                        - wyłonienie wykonawcy usług medycznych

                        - przygotowanie zleceń

                        - koordynacja wykonanej usługi

22.   Współdziałanie z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi.

23.   Opracowanie i przekazywanie informacji o realizowanych programach zdrowotnych.

24.   Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów zdrowotnych w gminie.

25.   Realizacja innych zadań wynikających z aktualnych potrzeb w zakresie promocji, profilaktyki i ochrony zdrowia.  

26.   Bieżące informowanie kierownika jednostki o podejmowanych  działaniach i  napotykanych trudnościach w trakcie ich realizacji

27.    Przygotowywanie odpowiedzi na zapytania, wnioski i interpelacje radnych.

28.    Sporządzanie pism i udzielanie odpowiedzi w sprawach objętych zakresem zagadnień na zajmowanym stanowisku.

29.   Współpraca z pracownikami Urzędu Gminy w zakresie wykonywanych zadań.

30.   Przygotowanie materiałów i projektów odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych, w ramach obowiązującego zakresu czynności.

31.   Kontrolowanie  dostępu do danych osobowych.

32.   Przygotowanie dokumentów do archiwum w oparciu o rzeczowy wykaz akt obowiązujący w Ośrodku Pomocy Społecznej.

33.   Zachowanie w tajemnicy danych oraz sposobu ich zabezpieczenia, do których pracownik uzyskał dostęp w trakcie zatrudnienia jak  również po ustaniu   zatrudnienia.

34.   Zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych poprzez ich ochronę  przed  niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnianiem lub pozyskaniem.

35.  Wykonywanie innych poleceń przełożonego w ramach powierzonego zakresu czynności.                                                                                        

  1. VII.  Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
      1. Praca biurowa w systemie jednozmianowym, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godzinach pracy:
        1. poniedziałek   w godzinach 800 – 1700
        2. wtorek             w godzinach 800 - 1500
        3. środa               w godzinach 700 - 1500
        4. czwartek         w godzinach 700 - 1500
        5. piątek              w godzinach 700 - 1500
    1. Praca wykonywana będzie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 24a, 72-003 Dobra.
    2. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
    3. Stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym.
    4. Stanowisko pracy wyposażone w niezbędne urządzenia służące realizacji zadań (komputer, telefon, drukarka, kserokopiarka).
    5. Na stanowisku pracy występują obciążenia: narządu wzroku (praca przy monitorze ekranowym) i układu mięśniowo-szkieletowego (czynności wykonywane w pozycji siedzącej).
    6. Oświetlenie sztuczne.
    7. Wykonywanie zadań pod presją czasu, stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.
    8. Konieczność przemieszczania się po obiekcie.

 

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: był niższy niż 6 %.

 

  1. Wymagane dokumenty:
      1. List motywacyjny
      2. Życiorys - curriculum vitae - z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
      3. Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie - według wzoru.
      4. Kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
      5. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
      6. Kopie dokumentów potwierdzających inne posiadane kwalifikacje i uprawnienia (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
      7. Inne kopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
      8. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 z późn.zm.).
      9. Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych – wzór.
      10. Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe  – wzór.
      11. Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy – wzór.
      12. Oświadczenie kandydata do pracy o udostępnieniu danych osobowych wymaganych na podstawie art. 221 § 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) - wzór.
      13. Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych – wzór.

 

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie:

  1. osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej  z siedzibą przy ul. Granicznej 24a, lub
  2. pocztą na adres korespondencyjny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Specjalista”.
  3. Oferty wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy składać w terminie:

do  dnia  11   września    2019 r. do godz. 15,00

  1. Składane dokumenty aplikacyjne powinny być kompletne i winny być opatrzone własnoręcznym podpisem, a kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem

 

  1. W przypadku ofert przesłanych drogą pocztową należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborzeterminem wiążącym jest data wpływu do sekretariatu Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej.
  2. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej  po terminie wskazanym w pkt. 3, nie będą rozpatrywane.
  3. Dokumenty przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.

 

  1. Dodatkowe informacje:
      1. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
  1. I ETAP – sprawdzenie pod względem formalnych złożonych ofert,
  2. II ETAP – postępowanie rekrutacyjne w postaci testu pisemnego i rozmowy kwalifikacyjnej, z kandydatami spełniającymi wymagania formalne.
    1. Kandydaci spełniający wymagania formalne o dalszych etapach i czynnościach naboru będą informowani drogą elektroniczną na wskazany w dokumentach aplikacyjnych adres e-mailowy, a w przypadku braku adresu poczty elektronicznej drogą telefoniczną.
    2. Kandydaci, nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani o wynikach.
    3. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana na stronie internetowej OPS Dobra oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie OPS.
    4. Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na ww. stanowisko urzędnicze są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze.

Klauzula o ochronie danych osobowych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych  Dz. U. 2018 r. poz. 1000). 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL),

informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie:

Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Dobra jest możliwy pod numerem tel. 91 311 38 10   lub adresem e-mail: iod@opsobra.pl
  3. Dane osobowe Pana/i/ będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), ogólnego rozporządzenia j/w o ochronie danych oraz Kodeksu Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca
    1974 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) w celu rekrutacji do pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z odrębnych przepisów.
  5. Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
  6. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
  7. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeśli uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie przez Administratora Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Niepodanie danych może być podstawą odrzucenia oferty.
  9. Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem.

 

 

 

Kierownik

Ośrodka Pomocy Społecznej


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krystyna Ryszkiewicz

Data wytworzenia:
28 sie 2019

Osoba dodająca informacje

Kinga Kowalewska

Data publikacji:
28 sie 2019, godz. 11:17

Osoba aktualizująca informacje

Rozalia Adamska

Data aktualizacji:
28 sie 2019, godz. 12:58