Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Specjalista w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
Nasz znak: OPS.KJ.114.6.2019.KR
Dobra, dnia 27.08.2019 r.
OGŁOSZENIE
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
w Ośrodku Pomocy Społecznej
w Dobrej
ul. Graniczna 24 a 72-003 Dobra
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:
Specjalista
- Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra
- Stanowisko pracy:
Specjalista
- Miejsce pracy:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra
- Nawiązanie stosunku pracy:
- Forma zatrudnienia: umowa o pracę.
- Nawiązanie stosunku pracy: od dnia 1 października 2019 r. z możliwością przesunięcia terminu zatrudnienia
-
- Wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy.
- Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Ukończone studia wyższe
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
-
- Znajomość, umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu:
- ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
- ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
- ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- ustawy o ochronie danych osobowych
- Dobra znajomość aplikacji biurowych (Microsoft Word, Excel, Open Office, przeglądarek internetowych i poczty elektronicznej).
-
- Wysoka kultura osobista.
- Umiejętność planowania i organizacji pracy,
- Umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów,
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do obowiązków Pracownika należy:
1. Przygotowanie i prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego.
2. Przyjmowanie i analizowanie pod względem merytorycznym treści wniosków oraz załączonej do nich dokumentacji o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz dodatku energetycznego.
3. Ustalanie uprawnień lub braku uprawnień do w.w. świadczeń.
4. Udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach do dodatku mieszkaniowego oraz dodatku energetycznego.
5. Przygotowanie projektu decyzji uprawniających lub odmawiających prawa do świadczeń wymienionych w pkt 2.
6. Przekazywanie kompletu dokumentów wraz z odwołaniem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie.
7. Prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
8. Terminowe przygotowanie list do wypłaty świadczeń.
9. Rozliczanie wypłat dokonywanych świadczeń.
10. Sporządzanie zapotrzebowania na dotację i rozliczenia z wykorzystania dotacji w zakresie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego.
11. Analiza wydatków i zgłaszanie zapotrzebowania na środki finansowe do kierownika jednostki
12. Sporządzanie sprawozdań w zakresie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych.
13. Współpraca z Urzędem Skarbowym, Urzędem Gminy, oraz innymi instytucjami w zakresie pozyskiwania zaświadczeń i informacji w sprawach o ustalenie prawa do dodatku mieszkaniowego i energetycznego.
14. Prowadzenie spraw w zakresie obsługi organizacyjno-technicznej Zespołu Interdyscyplinarnego Gminy Dobra i grup roboczych a w szczególności:
a) przyjmowanie, rejestrowanie i wysyłanie poczty,
b) przekazywanie korespondencji kierowanej do Przewodniczącej Zespołu Interdyscyplinarnego,
c) czuwanie nad sprawnym obiegiem informacji między Przewodniczącą Zespołu Interdyscyplinarnego, a członkami Zespołu i grup roboczych
d) informowanie członków Zespołu i grup roboczych o terminach spotkań
e) przygotowanie, uczestnictwo i obsługa posiedzeń Zespołu Interdyscyplinarnego i grup roboczych (przygotowanie pomieszczenia, protokołowanie spotkań)
f) prowadzenie dokumentacji Zespołu Interdyscyplinarnego i grup roboczych ze szczególnym uwzględnieniem kompletności dokumentów.
g) zakładanie, prowadzenie i aktualizowanie teczek ofiar i sprawców przemocy,
h) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji Zespołu
g) współpraca z instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami, jednostkami organizacyjnymi działającymi w obszarze przemocy.
15. Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy w oparciu o konsultacje z placówkami medycznymi .
16. Przedstawianie Wójtowi Gminy informacji w zakresie potrzeb zdrowotnych mieszkańców.
17. Przygotowanie projektów uchwał w zakresie realizacji programu zdrowotnego wraz z kalkulacją kosztów zadania.
18. Realizacja programów zdrowotnych zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy
19. Współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się promocją i ochroną zdrowia.
20. Współpraca ze Skarbnikiem Gminy przy opracowaniu materiałów do przygotowania budżetu.
21. Przygotowywanie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie spraw załatwianych na stanowisku, a wymagających zastosowania procedury zamówień publicznych
- wyłonienie wykonawcy usług medycznych
- przygotowanie zleceń
- koordynacja wykonanej usługi
22. Współdziałanie z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi.
23. Opracowanie i przekazywanie informacji o realizowanych programach zdrowotnych.
24. Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów zdrowotnych w gminie.
25. Realizacja innych zadań wynikających z aktualnych potrzeb w zakresie promocji, profilaktyki i ochrony zdrowia.
26. Bieżące informowanie kierownika jednostki o podejmowanych działaniach i napotykanych trudnościach w trakcie ich realizacji
27. Przygotowywanie odpowiedzi na zapytania, wnioski i interpelacje radnych.
28. Sporządzanie pism i udzielanie odpowiedzi w sprawach objętych zakresem zagadnień na zajmowanym stanowisku.
29. Współpraca z pracownikami Urzędu Gminy w zakresie wykonywanych zadań.
30. Przygotowanie materiałów i projektów odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych, w ramach obowiązującego zakresu czynności.
31. Kontrolowanie dostępu do danych osobowych.
32. Przygotowanie dokumentów do archiwum w oparciu o rzeczowy wykaz akt obowiązujący w Ośrodku Pomocy Społecznej.
33. Zachowanie w tajemnicy danych oraz sposobu ich zabezpieczenia, do których pracownik uzyskał dostęp w trakcie zatrudnienia jak również po ustaniu zatrudnienia.
34. Zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych poprzez ich ochronę przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnianiem lub pozyskaniem.
35. Wykonywanie innych poleceń przełożonego w ramach powierzonego zakresu czynności.
- VII. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
- Praca biurowa w systemie jednozmianowym, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godzinach pracy:
- poniedziałek w godzinach 800 – 1700
- wtorek w godzinach 800 - 1500
- środa w godzinach 700 - 1500
- czwartek w godzinach 700 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1500
- Praca biurowa w systemie jednozmianowym, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godzinach pracy:
-
-
- Praca wykonywana będzie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 24a, 72-003 Dobra.
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
- Stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym.
- Stanowisko pracy wyposażone w niezbędne urządzenia służące realizacji zadań (komputer, telefon, drukarka, kserokopiarka).
- Na stanowisku pracy występują obciążenia: narządu wzroku (praca przy monitorze ekranowym) i układu mięśniowo-szkieletowego (czynności wykonywane w pozycji siedzącej).
- Oświetlenie sztuczne.
- Wykonywanie zadań pod presją czasu, stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.
- Konieczność przemieszczania się po obiekcie.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: był niższy niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
-
- List motywacyjny
- Życiorys - curriculum vitae - z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie - według wzoru.
- Kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
- Kopie dokumentów potwierdzających inne posiadane kwalifikacje i uprawnienia (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
- Inne kopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 z późn.zm.).
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych – wzór.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – wzór.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy – wzór.
- Oświadczenie kandydata do pracy o udostępnieniu danych osobowych wymaganych na podstawie art. 221 § 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) - wzór.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych – wzór.
-
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie:
- osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej z siedzibą przy ul. Granicznej 24a, lub
- pocztą na adres korespondencyjny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Specjalista”.
- Oferty wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy składać w terminie:
do dnia 11 września 2019 r. do godz. 15,00
- Składane dokumenty aplikacyjne powinny być kompletne i winny być opatrzone własnoręcznym podpisem, a kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem
- W przypadku ofert przesłanych drogą pocztową należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze – terminem wiążącym jest data wpływu do sekretariatu Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej.
- Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej po terminie wskazanym w pkt. 3, nie będą rozpatrywane.
- Dokumenty przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje:
-
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
-
- I ETAP – sprawdzenie pod względem formalnych złożonych ofert,
- II ETAP – postępowanie rekrutacyjne w postaci testu pisemnego i rozmowy kwalifikacyjnej, z kandydatami spełniającymi wymagania formalne.
-
- Kandydaci spełniający wymagania formalne o dalszych etapach i czynnościach naboru będą informowani drogą elektroniczną na wskazany w dokumentach aplikacyjnych adres e-mailowy, a w przypadku braku adresu poczty elektronicznej drogą telefoniczną.
- Kandydaci, nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani o wynikach.
- Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana na stronie internetowej OPS Dobra oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie OPS.
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na ww. stanowisko urzędnicze są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze.
Klauzula o ochronie danych osobowych
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. 2018 r. poz. 1000).
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL),
informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Dobra jest możliwy pod numerem tel. 91 311 38 10 lub adresem e-mail: iod@opsobra.pl
- Dane osobowe Pana/i/ będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), ogólnego rozporządzenia j/w o ochronie danych oraz Kodeksu Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca
1974 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) w celu rekrutacji do pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej. - Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z odrębnych przepisów.
- Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeśli uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie przez Administratora Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Niepodanie danych może być podstawą odrzucenia oferty.
- Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem.
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krystyna Ryszkiewicz Data wytworzenia:
28 sie 2019
Osoba dodająca informacje
Kinga Kowalewska Data publikacji:
28 sie 2019, godz. 11:17
Osoba aktualizująca informacje
Rozalia Adamska Data aktualizacji:
28 sie 2019, godz. 12:58