Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Specjalista w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
Nasz znak: OPS.KJ.114.6.2019.KR
Dobra, dnia 06.08.2019 r.
OGŁOSZENIE
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
w Ośrodku Pomocy Społecznej
w Dobrej
ul. Graniczna 24 a 72-003 Dobra
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:
Specjalista
- Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra
- Stanowisko pracy:
Specjalista
- Miejsce pracy:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra
- Nawiązanie stosunku pracy:
- Forma zatrudnienia: umowa o pracę.
- Nawiązanie stosunku pracy: od dnia 1 września 2019 r.
z możliwością przesunięcia terminu zatrudnienia
-
- Wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy.
- Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Ukończone studia wyższe
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
-
- Znajomość, umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu:
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
- ustawy o świadczeniach rodzinnych
- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- ustawy o ochronie danych
- Dobra znajomość aplikacji biurowych (Microsoft Word, Excel, Open Office, przeglądarek internetowych i poczty elektronicznej).
- Znajomość, umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu:
-
- Wysoka kultura osobista.
- Umiejętność planowania i organizacji pracy,
- Umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów,
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do obowiązków Pracownika należy:
Realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności;
- Przyjmowanie, kompletowanie i analizowanie pod względem merytorycznym wniosków oraz załączonej do nich dokumentacji o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Ustalanie uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawach wnioskowanych świadczeń w oparciu o obowiązujące przepisy prawa (bez prawa ich podpisywania).
- Terminowe przygotowanie list do wypłaty świadczeń.
- Rozliczanie wypłat dokonywanych świadczeń.
- Przygotowanie informacji i analiz w zakresie wydatkowanych środków i zapotrzebowania na środki związane z realizacją świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Analiza wydatków i zgłaszanie zapotrzebowania na środki finansowe do kierownika Zespołu.
- Udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach lub braku uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Przekazywanie kompletu dokumentów wraz z odwołaniem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie.
- Prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
- Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
- Bieżąca ewidencja zwrotów świadczeń alimentacyjnych w programie Sygnity.
- Sporządzanie zestawień naliczonych odsetek od dłużników z tytułu wypłaty Funduszu alimentacyjnego w terminie przewidzianym przepisami prawa i współpraca w tym zakresie z Główną księgową Ośrodka.
- Współpraca ze stanowiskiem Głównej księgowej w zakresie ustalania comiesięcznego stanu zadłużenia z tytułu funduszu alimentacyjnego.
- Przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji zgodnie z udzielonym upoważnieniem.
- Występowanie w imieniu organu właściwego dłużnika do Ministra Cyfryzacji z wnioskami o udostepnienie danych lub informacji z centralnej ewidencji kierowców w zakresie posiadania dokumentu prawa jazdy przez dłużnika alimentacyjnego, celem realizacji zadań ustawowych wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
- Obsługa systemu informatycznego e-PUAP.
- Współpraca z organem właściwym wierzyciela i dłużnika alimentacyjnego w zakresie objętym przepisami ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów i przepisami wykonawczymi.
- Przekazywanie dokumentacji na stanowisko pracownika Urzędu Gminy dokumentacji dłużnika alimentacyjnego celem wszczęcia lub przyłączenia się do postępowania egzekucyjnego.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym, Powiatowym Urzędem Pracy, Urzędem Gminy, Komornikami,oraz innymi instytucjami w zakresie pozyskiwania zaświadczeń i informacji w sprawach niezbędnych do realizacji zadań na stanowisku pracy.
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych wynikających z obowiązujących przepisów prawa i każdorazowo na potrzeby Wojewody i MPIPS .
- Przygotowanie dokumentacji do archiwum w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt
- Wykonywanie czynności technicznych związanych z pieczętowaniem decyzji, kopertowaniem, adresowaniem, sporządzaniem zwrotek .
- Przygotowanie dokumentacji do archiwum w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonego w ramach powierzonego zakresu czynności
II. Realizacja zadań wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności:
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń rodzinnych wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań w sprawach o zasiłki dla opiekunów wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań w sprawach ustalania prawa do jednorazowego świadczenia z tytułu realizacji ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
- Przyjmowanie, kompletowanie i analizowanie pod względem merytorycznym wniosków oraz załączonej do nich dokumentacji o przyznanie wnioskowanych świadczeń.
- Ustalanie uprawnień do świadczeń wymienionych w pkt 1-3.
- Przekazywanie wniosków wraz z dokumentami do marszałka województwa w sprawach w których mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w powyższych sprawach.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wnioskowanych świadczeń w oparciu o obowiązujące przepisy.
- Terminowe przygotowanie list do wypłaty świadczeń.
- Rozliczanie wypłat dokonywanych świadczeń.
- Dysponowanie środkami finansowymi do wysokości planu finansowego
- Analiza wydatków i zgłaszanie zapotrzebowania na środki finansowe do kierownika jednostki.
- Udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach lub braku uprawnień do świadczeń rodzinnych i dodatków
- Przekazywanie kompletu dokumentów wraz z odwołaniem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie.
- Prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS, Powiatowym Urzędem Pracy oraz innymi instytucjami w zakresie pozyskiwania zaświadczeń i informacji w sprawach o ustalenie uprawnień do wnioskowanych świadczeń.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonego w ramach powierzonego zakresu czynności.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
- Praca biurowa w systemie jednozmianowym, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godzinach pracy:
-
- poniedziałek w godzinach 800 – 1700
- wtorek w godzinach 800 - 1500
- środa w godzinach 700 - 1500
- czwartek w godzinach 700 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1500
-
- Praca wykonywana będzie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 24a, 72-003 Dobra.
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
- Stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym.
- Stanowisko pracy wyposażone w niezbędne urządzenia służące realizacji zadań (komputer, telefon, drukarka, kserokopiarka).
- Na stanowisku pracy występują obciążenia: narządu wzroku (praca przy monitorze ekranowym) i układu mięśniowo-szkieletowego (czynności wykonywane w pozycji siedzącej).
- Oświetlenie sztuczne.
- Wykonywanie zadań pod presją czasu, stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.
- Konieczność przemieszczania się po obiekcie.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: był niższy niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
-
- List motywacyjny
- Życiorys - curriculum vitae - z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie - według wzoru.
- Kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
- Kopie dokumentów potwierdzających inne posiadane kwalifikacje i uprawnienia (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
- Inne kopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych (poświadczone przez kandydata własnoręcznym podpisem „za zgodność z oryginałem”).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 z późn.zm.).
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych – wzór.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – wzór.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy – wzór.
- Oświadczenie kandydata do pracy o udostępnieniu danych osobowych wymaganych na podstawie art. 221 § 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) - wzór.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych – wzór.
-
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie:
- osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej z siedzibą przy ul. Granicznej 24a, lub
- pocztą na adres korespondencyjny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Specjalista”.
- Oferty wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy składać w terminie:
do dnia 19 sierpnia 2019 r. do godz. 12.00
- Składane dokumenty aplikacyjne powinny być kompletne i winny być opatrzone własnoręcznym podpisem, a kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem
- W przypadku ofert przesłanych drogą pocztową należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze – terminem wiążącym jest data wpływu do sekretariatu Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej.
- Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej po terminie wskazanym w pkt. 3, nie będą rozpatrywane.
- Dokumenty przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje:
-
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
-
- I ETAP – sprawdzenie pod względem formalnych złożonych ofert,
- II ETAP – postępowanie rekrutacyjne w postaci testu pisemnego i rozmowy kwalifikacyjnej, z kandydatami spełniającymi wymagania formalne.
-
- Kandydaci spełniający wymagania formalne o dalszych etapach i czynnościach naboru będą informowani drogą elektroniczną na wskazany w dokumentach aplikacyjnych adres e-mailowy, a w przypadku braku adresu poczty elektronicznej drogą telefoniczną.
- Kandydaci, nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani o wynikach.
- Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana na stronie internetowej OPS Dobra oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie OPS.
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na ww. stanowisko urzędnicze są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze.
-
Klauzula o ochronie danych osobowych
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. 2018 r. poz. 1000).
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL),
informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Dobra jest możliwy pod numerem tel. 91 311 38 10 lub adresem e-mail: iod@opsobra.pl
- Dane osobowe Pana/i/ będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), ogólnego rozporządzenia j/w o ochronie danych oraz Kodeksu Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca
1974 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) w celu rekrutacji do pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej. - Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z odrębnych przepisów.
- Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeśli uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie przez Administratora Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Niepodanie danych może być podstawą odrzucenia oferty.
- Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem.
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krystyna Ryszkiewicz Data wytworzenia:
06 sie 2019
Osoba dodająca informacje
Kinga Kowalewska Data publikacji:
06 sie 2019, godz. 15:03
Osoba aktualizująca informacje
Kinga Kowalewska Data aktualizacji:
06 sie 2019, godz. 15:03