Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. Informatycznych

Dobra, dnia 14 grudnia 2015 r.

Nasz znak: ZO.OK.2110.9.2015.TG

 

OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY DOBRA
ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra

STANOWISKO DS. INFORMATYCZNYCH
( nazwa stanowiska )


Na podstawie art. 11, art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1202)

Wójt Gminy Dobra
ul. Szczecińska 16a
72-003 Dobra
ogłasza nabór na
wolne stanowisko urzędnicze
ds. informatycznych
w Urzędzie Gminy Dobra

I.    Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Dobra
ul. Szczecińska 16a
72-003 Dobra

II.    Stanowisko pracy:        
Stanowisko ds. informatycznych w Urzędzie Gminy Dobra.

III.    Miejsce pracy:
Urząd Gminy Dobra z siedzibą:
1.    w Dobrej przy ul. Granicznej 39b, (Wydział ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji w Urzędzie Gminy Dobra),
2.    w Dobrej przy ul. Granicznej 24a, (Referat ds. Planowania Przestrzennego i Warunków Zabudowy),
3.    w Wołczkowie przy ul. Lipowej 51, (Wydział ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska),
4.    Straż Gminna w Dobrej z siedzibą w Dołujach przy ul. Daniela 32,
5.    Kompleks Boisk Sportowych „Orlik 2012” w Dobrej przy ul. Poziomkowej 7,
6.    Teren rekreacyjny w Mierzynie przy ul. Nasiennej 20.

IV.    Nawiązanie stosunku pracy:
1.    Nawiązanie stosunku pracy:    od dnia 01 lutego 2016 r.

1)    Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
2)    W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

2.    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony.
3.    Wymiar czasu pracy: Pełny wymiar czasu pracy.

V.    Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1.    Obywatelstwo polskie.
2.    Posiadanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku – wykształcenie wyższe, wymagany profil, kierunek, specjalność: informatyka.
3.    Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4.    Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
5.    Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.
6.    Znajomość zagadnień związanych z:

1)    obsługą systemu informatycznego, baz danych, stron internetowych.
2)    obsługą i administracją systemów i sieci informatycznych.
3)    projektowaniem i budowaniem infrastruktury informatycznej w urzędzie.
4)    obsługą i administracją stron internetowych.
5)    zasadami bezpieczeństwa systemów informatycznych.
6)    wdrażaniem oprogramowania informatycznego w urzędzie lub inżynierią oprogramowania.

7.    Znajomość oprogramowania biurowego, zarówno z poziomu użytkownika, jak i administratora.
8.    Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu ustaw:

1)    Ustawy o ochronie danych osobowych,
2)    Ustawy o dostępie do informacji publicznej,
3)    Ustawy Prawo Zamówień Publicznych,
4)    Ustawy o Finansach publicznych,
5)    Ustawy o samorządzie gminnym,
6)    Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
7)    Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw,
8)    innych aktów prawnych związanych z realizacją niniejszego zakresu obowiązków.

9.    Umiejętność diagnostyki sprzętu komputerowego.
10.    Umiejętność prowadzenia prezentacji.
11.    Posiadanie prawa jazdy kategorii B.

WYMAGANIA DODATKOWE:
1.    Doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowisku informatycznym.
2.    Wysoka kultura osobista.
3.    Umiejętność komunikacji interpersonalnej i odporność na stres.
4.    Umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji.
5.    Umiejętność pracy w zespole.
6.    Komunikatywność.
7.    Terminowość, samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.

VI.    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1.    Administrowanie siecią informatyczną oraz bazami danych systemów będących w użytkowaniu Urzędu Gminy Dobra, w tym wykonywanie obowiązków określonych w obowiązującej Polityce bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Gminy Dobra, w szczególności:

1)    ustalanie identyfikatorów i  haseł użytkownikom, dokonywanie ich zmian zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, wyrejestrowywanie użytkowników w razie takiej potrzeby,
2)    prowadzenie rejestru i odnotowywanie faktu wygenerowania oraz przekazywania haseł, kontrola poprawności wprowadzanych przez użytkowników systemu indywidualnych haseł dostępu,
3)    sprawdzanie zawartości komputerów pod kątem legalności programów komputerowych oraz używania właściwych nośników informacji,
4)    sprawdzanie kopii awaryjnych wykonanych przez użytkowników pod kątem dalszej ich przydatności do odtworzenia danych w przypadku awarii systemu,
5)    sporządzanie kopii zapasowej systemu informatycznego na dyskach CD – ROM, pen drive, dyskach zewnętrznych.

2.    Administrowanie serwerami Urzędu Gminy, dokonywanie bieżących przeglądów i konserwacji.
3.    Prowadzenie dokumentacji dotyczącej bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz jej aktualizacja.
4.    Opracowanie szczegółowych zaleceń dotyczących ochrony fizycznej systemów i sieci teleinformatycznych.
5.    Stosowanie środków technicznych mających na celu zabezpieczenie danych osobowych przed ujawnieniem.
6.    Prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez Urząd Gminy Dobra w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
7.    Wdrażanie nowych technik i rozwiązań informatycznych.
8.    Tworzenie analiz i raportów dotyczących funkcjonowania infrastruktury teleinformatycznej.
9.    Pełnienie funkcji Lokalnego Administratora Systemu w zakresie Systemów Rejestrów Państwowych.
10.    Instalowanie nowego sprzętu.
11.    Instalowanie nowego oprogramowania oraz jego aktualizacja.
12.    Dbałość o należyty stan techniczny sprzętu, w tym konserwacja, diagnostyka, usuwanie usterek i drobnych awarii sprzętu.
13.    Usuwanie nieprawidłowości i zakłóceń w funkcjonowaniu oprogramowania komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach Urzędu Gminy.
14.    Kontrolowanie i zabezpieczanie prawidłowości przebiegu czynności serwisowych w zainstalowanych systemach informatycznych.
15.    Prowadzenie ewidencji sprzętu przekazanego do naprawy ( przekazania i zwrotu ).
16.    Stosowanie oprogramowania antywirusowego na bieżąco aktualizowanego.
17.    Nadzór i  pomoc pracownikom Urzędu Gminy w  poprawnym użytkowaniu sprzętu komputerowego i zainstalowanego oprogramowania.
18.    Nadzór nad tworzeniem kopii zapasowych baz danych przez użytkowników.
19.    Okresowe sprawdzanie kopii zapasowych pod kątem ich dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu.
20.    Czuwanie nad zapewnieniem awaryjnego zasilania komputerów oraz innych urządzeń mających wpływ na bezpieczeństwo przetwarzania danych.
21.    Zapewnienie bezpieczeństwa danych sieci komputerowej Urzędu Gminy przed niepowołanym dostępem do sieci zewnętrznej.
22.    Zabezpieczanie urządzeń i systemów informatycznych przed utratą tych danych spowodowaną awarią zasilania lub zakłóceniami w sieci zasilającej.
23.    Przygotowywanie urządzeń , dysków lub innych informatycznych nośników zawierających dane osobowe do likwidacji.
24.    Dbałość o materiały eksploatacyjne do sprzętu komputerowego.
25.    Zapewnienie dostępu do Internetu i poczty elektronicznej na stanowiskach pracy w Urzędzie Gminy.
26.    Opieka i nadzór nad wdrażanymi systemami, konsultowanie zmian w oprogramowaniu oraz kontakty z autorami oprogramowania.
27.    Prowadzenie wszystkich stron internetowych Gminy Dobra, w tym:

1)    zamieszczanie informacji dotyczących bieżącej działalności Gminy, na bieżąco,
2)    zamieszczanie informacji dotyczących uroczystości, imprez okolicznościowych najpóźniej w następnym dniu roboczym po ich odbyciu,
3)    zamieszczanie innych informacji o Gminie (zdjęcia, ankiety, aktualności itp.), na bieżąco,
4)    zamieszczanie innych informacji istotnych dla mieszkańców gminy, na bieżąco.
5)    zamieszczanie na stronie internetowej Gminy Dobra, informacji dotyczących bieżącej działalności Kompleksu Boisk Sportowych „Orlik 2012” w Dobrej, mieszczącego się w miejscowości Dobra przy ul. Poziomkowej 7.

28.    W zakresie prowadzenia stron sprawdzanie zamieszczonych informacji zarówno pod względem ich kompletności, czytelności jak również aktualności.
29.    Opracowanie graficzne zamieszczanych na stronach internetowych informacji, publikacji.
30.    Sporządzanie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie realizacji zakupu sprzętu komputerowego oraz oprogramowania w drodze zamówienia publicznego.
31.    Współpraca z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie szkolenia, kontroli i ochrony informacji niejawnych.
32.    Ścisła współpraca ze stanowiskiem księgowym w zakresie przekazywania informacji o:

1)    zakupionym sprzęcie  i osobach materialnie odpowiedzialnych,
2)    zakupionym oprogramowaniu ze wskazaniem użytkownika oprogramowania,
3)    zmianie osoby materialnej odpowiedzialnej za sprzęt, oprogramowanie,
4)    likwidacji sprzętu

33.    Sporządzanie dokumentacji fotograficznej z uroczystości, imprez, sesji Rady Gminy oraz innych, którą należy zarchiwizować na płycie CD/DVD.
34.    Przygotowywanie corocznie wniosku do projektu budżetu na rok następny według zakresu obowiązków.
35.    Obowiązek prowadzenia ewidencji wydatków, w tym wydatków inwestycyjnych i uzgadnianie z pracownikiem księgowości wartości tych nakładów co najmniej raz w roku (zwłaszcza na koniec roku) z wartościami wynikającymi z ksiąg rachunkowych.
36.    Dysponowanie środkami finansowymi do wysokości planu finansowego.
37.    Informowanie z wyprzedzeniem Wójta Gminy Dobra o wyczerpaniu środków finansowych i konieczności zwiększenia ich w planie finansowym.
38.    Realizacja zadań obronnych i ochrony ludności, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Dobra i Planu Obrony Cywilnej Gminy.
39.    Zastępstwo pracownika zatrudnionego na wieloosobowym stanowisku ds. informatycznych w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy w pełnym zakresie.  
40.    Wykonywanie innych poleceń przełożonego w ramach powierzonego zakresu czynności.

Ponadto, pracownik jest odpowiedzialny za:
1.    Należyte i sumienne wykonywanie powierzonych obowiązków oraz prawidłowe przechowywanie prowadzonych przez siebie akt i dokumentów.
2.    Prawidłowe gromadzenie materiałów potrzebnych do załatwienia sprawy, wyczerpujące ustalenie stanu faktycznego.
3.    Znajomość i ścisłe stosowanie obowiązujących przepisów.
4.    Przestrzeganie terminów przy załatwianiu spraw.
5.    Sprawną i uprzejmą obsługę interesantów.
6.    Przestrzeganie dyscypliny pracy, tajemnicy państwowej i służbowej.
7.    Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z rzeczowym wykazem akt oraz instrukcji dotyczącej postępowania z materiałami archiwalnymi.
8.    Uzupełnienie kwalifikacji zawodowych w zakresie własnej specjalizacji.
9.    Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.
10.    Posługiwanie się powierzonym sprzętem i materiałami zgodnie z ich przeznaczeniem.

VII.    Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1.    Praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Gminy Dobra:

1)    z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 24a, 72-003 Dobra,
w Referacie ds. Planowania Przestrzennego i Warunków Zabudowy,
2)    z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 39b, 72-003 Dobra,
w Wydziale ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji,
3)    z siedzibą w Wołczkowie przy ul. Lipowej 51, 72-003 Wołczkowo,
w Wydziale ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska,
4)    z siedzibą w Dołujach przy ul. Daniela 32, 72-002 Dołuje,
w Straży Gminnej w Dobrej z siedzibą w Dołujach.
5)    Kompleks Boisk Sportowych „Orlik 2012” w Dobrej przy ul. Poziomkowej 7,
6)    Teren rekreacyjny w Mierzynie przy ul. Nasiennej 20.

2.    Budynek Urzędu Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 24a
(Referat ds. Planowania Przestrzennego i Warunków Zabudowy) jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych (podjazd). Budynek nie jest przystosowany w zakresie toalet dla osób niepełnosprawnych.
W pomieszczeniu przeznaczonym do świadczenia pracy znajdują się  wąskie dojścia/przejścia.
3.    Budynek Urzędu Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 39b
(Wydział ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji) jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz toalet.
4.    Budynek Urzędu Gminy Dobra z siedzibą w Wołczkowie przy ul. Lipowej 51
(Wydział ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska) nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz toalet.
5.    Budynek Straży Gminnej w Dobrej z siedzibą w Dołujach jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie jest przystosowany w zakresie toalet dla osób niepełnosprawnych.
6.    Budynek na Kompleksie Boisk Sportowych „Orlik 2012”  w Dobrej przy ul. Poziomkowej 7 jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie jest przystosowany w zakresie toalet dla osób niepełnosprawnych.
7.    Budynek na Terenie rekreacyjnym w Mierzynie przy ul. Nasiennej 20 jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz toalet.
8.    Przewidywany zakres obowiązków wymaga przemieszczania się po terenie Gminy Dobra.
9.    Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, obsługą interesanta.
10.    Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, fax, skan.
11.    Stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.
12.    Praca w dniach: poniedziałek w godz. 8.00 – 17.00, wtorek w godz. 8.00 – 15.00, środa, czwartek, piątek w godz. 7.00 – 15.00.

13.    Zastępstwo na stanowisku ds. informatycznych, świadczącym pracę w Urzędzie Gminy Dobra:

1)    z siedzibą w Dobrej przy ul. Szczecińskiej 16a, 72-003 Dobra:
- budynek Urzędu Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej przy ul. Szczecińskiej 16a nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych, oraz w zakresie toalet. W pomieszczeniu przeznaczonym do świadczenia pracy znajdują się  wąskie dojścia/przejścia.
2) z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 24a, Wydział ds. Komunalnych i Inwestycji:
- budynek Urzędu Gminy Dobra jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych (zamontowana jest winda) oraz toalet.

VIII.    Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: był niższy niż 6 %.

IX.    Wymagane dokumenty:
1.    Własnoręcznie podpisany list motywacyjny.
2.    Życiorys - curriculum vitae - z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
3.    Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie - pobierz
4.    Kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
5.    Kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
6.    Inne kopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych.
7.    Kopia dowodu osobistego.
8.    Kopia dokumentu prawa jazdy.
9.    Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
10.    Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż korzysta z pełni praw publicznych – pobierz
11.    Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia  publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe – pobierz
12.    Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku – pobierz
13.    Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182) – pobierz

X.    Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie:
1.    w siedzibie Urzędu Gminy Dobra, ul. Szczecińska16a, 72-003 Dobra, (pierwsze piętro, pokój Nr 8) lub,
2.    pocztą na adres korespondencyjny Urzędu Gminy Dobra:
ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. informatycznych w Urzędzie Gminy Dobra”.

Oferty wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy składać w terminie: do dnia 15 stycznia 2016 r.

W przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze (liczy się data wpływu do Sekretariatu Urzędu Gminy Dobra).

Nie będą rozpatrywane oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy po dniu 15 stycznia 2016 r.

XI.    Dodatkowe informacje:
1.    Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni do drugiego etapu naboru, sprawdzającego wiedzę oraz umiejętności kandydata (test pisemny, rozmowa kwalifikacyjna), drogą telefoniczną lub elektroniczną.
2.    Kandydaci, nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani.
3.    Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.dobraszczecinska.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
4.    Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na
ww. stanowisko urzędnicze są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze.

UWAGA:
Dokumenty, które kandydat powinien złożyć muszą być kompletne i bezwzględnie własnoręcznie przez niego podpisane oraz opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182). Nie podpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty i utratę szansy na przejście do drugiego, decydującego etapu naboru.

Zastrzega się prawo odwołania naboru bez wyłaniania kandydatów, w każdym czasie, bez podania przyczyny.

Dodatkowych informacji dotyczących naboru udziela: Tamara Gębuś, Inspektor w Zespole Organizacyjnym w Urzędzie Gminy Dobra, Nr telefonu kontaktowego: 91 424 44 93.

Wójt

Teresa Dera

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
15 gru 2015

Osoba dodająca informacje

Łukasz Dziuban

Data publikacji:
15 gru 2015, godz. 12:39

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
15 gru 2015, godz. 12:48