Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

INFORMACJA DOTYCZĄCA STYPENDIUM SZKOLNEGO

INFORMACJA

DOTYCZĄCA  STYPENDIUM  SZKOLNEGO

 

Stypendium  szkolne  przysługuje:

·         uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom publicznych kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia,

·         wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków umożliwiających dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo ze sprzężonymi niepełnosprawnościami realizację odpowiednio obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki,

·         uczniom szkół niepublicznych nieposiadających uprawnień szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki,

·         słuchaczom niepublicznych kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów języków obcych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia.

 

Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie tj. nie przekraczających kwoty 351,00 zł, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.

Przez definicję rodziny rozumie się osoby pozostające w faktycznym związku za wyjątkiem osób pełnoletnich, nie uczących się i bez stałych źródeł dochodu, odbywających zasadniczą służbę wojskową lub pozostających czasowo w miejscu odosobnienia np. areszt, więzienie, szpital zamknięty.

 

Wniosek o przyznanie stypendium można otrzymać w:

·         szkołach podstawowych na terenie gminy Dobra

·         Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31.

Szczegółowe informacje na temat stypendium można uzyskać w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym

Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31  lub  pod nr tel. 091 311 37 38.

      

Wypełnione wnioski wraz z odpowiednimi zaświadczeniami należy złożyć

w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31

w terminie do dnia 15 września 2007 r.

 

Do wniosku należy dołączyć odpowiednio:

1.       Zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości osiąganych dochodów przez członka rodziny w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku.

        Za dochód uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub  w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, pomniejszoną o:

        - miesięczne obciążenie podatkiem dochodowym od osób fizycznych,

        - składki na ubezpieczenie zdrowotne określone w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia oraz ubezpieczenia społeczne,

        - kwotę alimentów świadczonych na rzecz innych osób.

        Do dochodu nie wlicza się jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego, wartości świadczeń w naturze oraz świadczenia przysługującego osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy  z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych.

2.       Osoby bezrobotne powinny przedłożyć kartę wizyt w Powiatowym Urzędzie Pracy w Policach (kserokopia), a w przypadku jej braku zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy w Policach o statusie bezrobotnego lub o wysokości pobieranego zasiłku dla bezrobotnych, które można uzyskać:

1)       w Gminnym Centrum Informacji w Dołujach, przy ul. Daniela 32 (w budynku Ośrodka Zdrowia) w godzinach od 9:00 do 14:00 w dniach:

- 31 lipca 2007 r.

- 7 i 21 sierpnia 2007 r.

- 6 i 11 września 2007 r.

2)     w Urzędzie Gminy w Dobrej, przy ul. Szczecińskiej 16a (sala konferencyjna nr 0) w godz. od 9:00 do 14:00 w dniach:

- 24 lipca 2007 r.

        - 2, 14, 28 sierpnia 2007 r.

- 4 września 2007 r.

3.       Odcinek emerytury/renty za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku.

4.       W przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego należy dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Gminy o posiadanym gospodarstwie rolnym w hektarach fizycznych i przeliczeniowych .

5.       W przypadku korzystania ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej należy dostarczyć zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej o korzystaniu z tych świadczeń.

6.       Oświadczenie o otrzymywanych alimentach (potwierdzone przekazem pocztowym, wyciągiem bankowym, itp.).

Stosowne zaświadczenie z urzędu skarbowego o osiągniętym dochodzie z innych źródeł (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą) w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku.

>> WNIOSEK O PRZYZNANIE STYPENDIUM SZKOLNEGO <<



Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
30 sie 2007

Osoba dodająca informacje

Łukasz Dziuban

Data publikacji:
24 lip 2007, godz. 22:38

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
09 lut 2009, godz. 13:35