Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 28.03.2006 r. do 24.04.2006 r.


SPRAWOZDANIE

z działalności Wójta Gminy Dobra

w okresie od dnia 28.03.2006 r. do 24.04.2006.

Zarządzeniem Nr 27/06 z dnia 31.03.2006r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2006r.:

Zwiększyłem dochody o 405 222zł w związku ze zwiększeniem dotacji celowych z budżetu państwa przeznaczonych na:

-świadczenia rodzinne, zaliczki alimentacyjne oraz koszty obsługi

wypłaty tych świadczeń 394 000zł,

-zasiłki okresowe 1 000zł,

-zasiłki celowe 2 000zł,

-dożywianie uczniów 3 000zł

-stypendia dla uczniów 5 222zł.

Jednocześnie zwiększyłem wydatki na wymienione zadania o wyszczególnione kwoty.

Dokonałem przesunięć wydatków bieżących w ramach działów:

010-Rolnictwo i łowiectwo 1 000zł

700-Gospodarka mieszkaniowa 12 700zł,

750-Administracja publiczna 14 000zł

754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 1 000zł

756-Wydatki związane z poborem podatkowych należności 1 l00zł

853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 9 444zł,

Zmniejszyłem rezerwę ogólną o 2 400zł zwiększając wydatki na ochronę zdrowia. Ustaliłem układ wykonawczy do uchwały Rady Gminy Dobra Nr XXXI/406/06 z 30.03.2006r. w sprawie zmian budżetu na 2006r.

Zarządzeniem z dnia 12.04.2006r. z rezerwy celowej przeznaczonej na inwestycje drogowe zwiększyłem wydatki na wykonanie chodnika w Wąwelnicy o kwotę 67 000zł oraz dokonałem przesunięcia wydatków w dziale 853- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej na 1 000zł.

W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

  1. Przyjęte zostały sprawozdania Dyrektorów Szkół ze sposobu wykorzystania środków finansowych przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli v roku 2005.

Środki te wykorzystane zostały na dofinansowanie doskonalenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Dobra, tj. na :

  • dopłaty do studiów podyplomowych o różnych specjalnościach wynikających z potrzeb szkoły oraz określonych w planie dofinansowania form doskonalenia zawodowego,

  • dopłaty do studiów licencjackich o specjalności język angielski,

  • szkolenia rad pedagogicznych,

  • inne szkolenia.

Łącznie na doskonalenie zawodowe nauczycieli w 2005 r. wydatkowano kwotę 13.057,50 zł

  1. Złożono wniosek o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu „ Program wyrównywania różnic między regionami" wykonania pochylni zewnętrznej z balustradami przy budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Dołuj ach przy ul. Żubrzej 5.

  2. We współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Policach oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Dobrej przygotowywane sjest przeprowadzenie szczepienia ochronnego dla uczniów klas „O" wszystkich szkół podstawowych przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu „A".

  3. Do arkuszy organizacyjnych szkół na bieżąco wprowadzane są zmiany dotyczące zarówno bieżącej działalności szkól jak również wynikające z konieczności wprowadzania dodatkowych godzin na zajęcia nauczania indywidualnego dla uczniów, którym wydano orzeczenie o potrzebie takiego nauczania.

W zakresie podatków

Rozpatrzono 27 wniosków podatników, z czego w 20 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

15

0

5

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

5

0

2

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

RAZEM

20

0

7

0x08 graphic
Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

15

0

0

15

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

4

1

0

5

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

19

1

0

20

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

4207,00

0

0

4207,00

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1019,90

7438,78

0

8458,68

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

5226,90

7438,78

0

12665,68

Wysłano 8 upomnień dotyczących podatku od środków transportowych.

Wysłano 13 wezwań do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych.

W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono 26 upomnień dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 12 313,17 zł.

WARUNKI ZABUDOWY:

  • wydano 15 decyzji z zakresu budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego,

  • w trakcie postępowania 69 spraw

  • wydano 10 wypisów i wyrysów,

  • wydano 7 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż
    mieszkaniowe w toku 26

  • decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego- 1 szt.

  • udzielono 5 odpowiedzi na pisma dotyczące wydanych decyzji o warunkach zabudowy

  • wydano 6 szt decyzji o warunkach zabudowy dot. infrastruktury,

  • sprawy w toku 34.

Infrastruktura:

  • zlecono i wykonano remont ul. Rolniczej w Mierzynie,

  • wykonano przepompownię na ul. Kaczeńcowej,

  • zlecono i wykonano wjazd na ul. Epokową z ul. Topolową,

  • wykonano naprawę ciągu pieszo jezdnego - ul. Mierzyńska w Mierzynie,

  • wykonano remont drogi ul. Promienista w m. Mierzyn,

  • zlecono pierwszy etap remontów dróg gminnych w dniu 07.04.2006 r.,

  • zakończono zgodnie z umową zimowe utrzymanie dróg,

  • wydano 20 pozwoleń na połączenie działek prywatnych z drogą gminną,

  • wydano 10 decyzji o zajęcie pasa drogowego,

  • zlecono i wykonano piaskownice w Skarbimierzycach,

  • zlecono wykonanie ławek w m. Rzędziny,

  • zlecono wykonanie sceny, stołów i barków zadaszonych w m. Buk.

Wydano 39 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej,

Sporządzono 10 umów na budowę kolejnych odcinków kanalizacji sanitarnej.

Sporządzono 8 umów na budowę kolejnych odcinków sieci wodociągowej.

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

  • 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia

  • 1 projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Mierzynie. do sporządzania planu zagospodarowania dla części miejscowości Skarbimierzyce, Kościno, Dołuje, Redlica, Bezrzecze, Mierzyn.

Wydano:

  • 24 zaświadczenia w sprawie numeracji porządkowej,

  • 36 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania

  • 33 informacje na temat planu zagospodarowania.

ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:

  • wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,

  • wydano 2 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości

Dowody osobiste:

  1. Przyjęto 130 wniosków dowodowych

  2. Wydano 160 dowodów osobistych

  3. Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 80 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 21 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

  1. Wydano 1 decyzję o odmowie wszczęcia postępowania o wymeldowaniu

  2. Wydano 1 decyzję o umorzeniu stepowania o wymeldowaniu.

POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 66 decyzji administracyjne

w tym:

W zakresie świadczeń rodzinnych:

  • 22 decyzje pozytywne,

  • 2 decyzje odmowne,

decyzje z pomocy społecznej :

  • 40 decyzji pozytywnych,

  • 2 decyzje odmowne;

  • 5 wniosków oczekujących na rozpatrzenie

Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę: 32.557 zł

Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 32.557 zł w tym :

  • zasiłki okresowe 7.737 zł

  • zasiłki celowe 24.820 zł

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej

Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 7.629 zł dla 24 świadczeniobiorców.

Zadania zlecone gminie - rozdział 84212

Świadczenia rodzinne - 109.970 zł w tym becikowe 12.000,-

Zaliczka alimentacyjna - 221.490,00 zł

W dniu 20.01.2006 r. zostało zawarte POROZUMIENIE Nr 5/BS/06 z Powiatowym Urzędem Pracy w Policach w sprawie organizowania PRAC społecznie użytecznych.

Zgodnie z porozumieniem Urząd Gminy w Dobrej sprawuje nadzór nad prawidłowym

przebiegiem prac społecznie użytecznych.

W ramach tych zadań zostały przeprowadzone kontrole wykonywania przez pracowników prac porządkowych i gospodarczych.

W wyniku kontroli został powiadomiony Powiatowy Urząd Pracy o nie przyjściu do pracy dwóch osób skierowanych do prac społecznie użytecznych, oraz nie stawienia się pracownicy z Dobrej do zadań gospodarczych.

W ramach prac społecznie użytecznych na terenie Gminy Dobra zostały przydzielone osoby skazane kara ograniczenia wolności wyrokiem Sadu Rejonowego z obowiązkiem wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne. Skazani SA w trakcie odpracowywania godzin zasądzonych przez Sąd.

Zamówienia publiczne: Przetargi ogłoszone :

  1. Na przebudowę ul. Sarniej w m. Dołuje.

  2. Na budowę chodników o wjazdów w m. Mierzyn ulica Welecka.

  3. Na kolonie letnie dla 60 dzieci.
    Podpisane umowy:

  1. Na remont dróg gminnych.

  2. Na dostawę sprzętu komputerowego dla UG Dobra.

  3. Na wykonanie chodnika i wjazdów m. Wawelnica.

  4. Na konserwację Separatorów.

  5. Na przebudowę ul. Pogodnej w Wołczkowie.
    Otwarte przetargi:

  1. Na konserwacje i utrzymanie w czystości chodników i pasów zieleni.

  2. Na konserwacje i utrzymanie w czystości boisk sportowych i placów zabaw,
    Przetargi w przygotowaniu:

  1. Na wykonanie parkingów na Osiedlu Leśnym w Bezrzeczu.

  2. Na przebudowe ul. Granicznej w Dobrej.

  3. Na przebudowę ul. Klasztornej w Dobrej.

  4. Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Rzepnica.

  5. Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Dołuje (do Zan-u).

  6. Na budowę ciągu pieszo-jezdnego w Mierzynie ul. Tytusa.

Gospodarka gruntami

1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek niezabudowanych:

  • nr 66/66 o powierzchni 0,1197 ha położonej w Bezrzeczu,

  • nr 78 o powierzchni 0,1024 ha położonej w Redlicy,

  • udział wynoszący 1024/68646 części w działce nr 105 położonej w Redlicy.

2. Wydano 2 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości: - nr 195 o powierzchni 1,7009 ha, położonej w Dołujach

- nr 849 o powierzchni 0,1006 ha położonej w Mierzynie 2.

3. Wydano 1 postanowienie w sprawie podziału nieruchomości:

- działka nr 1429 o powierzchni 0,8753 i działka nr 1454 o powierzchni 0,2132 położone w Dobrej

  1. W dniu 04 kwietnia 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży w formie przetargu działek nr417i418o ogólnej powierzchni 0,1728 ha, położonych w Bezrzeczu, na rzecz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.

  2. W dniu 11 kwietnia 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży w formie przetargu działek nr 426 i 427 o ogólnej powierzchni 1,3435 ha, położonych w Bezrzeczu, na rzecz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.

  3. W dniu 6 kwietnia 2006 r. zawarto akt notarialny w formie darowizny na rzecz Gminy Dobra nieruchomości częściowo zabudowane położone w Dobrej stanowiącej działki:

  • nr 1517/5 o powierzchni 1,7136 ha,

  • nr 1517/6 o powierzchni 0,2963 ha,

  • nr 1517/7 o powierzchni 0,1074 ha,

  • nr 1517/8 o powierzchni 1,6037 ha

  • nr 1517/9 o powierzchni 0,0428 ha,

  • nr 1517/10 o powierzchni 0,2854 ha,

  • nr 1517/11 o powierzchni 0,0391 ha,

  • nr 1517/14 o powierzchni 2,8916 ha,

  • nr 1517/15 o powierzchni 2,3158 ha,

  • nr 1517/16 o powierzchni 0,2143 ha,

  • nr 1517/18 o powierzchni 0,8253 ha.

7. W dniu 14 kwietnia 2006 r. ogłoszono wykaz na sprzedaż działki o nr 41/29 o powierzchni 0,0276 ha położonej w Dobrej przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej na rzecz osoby fizycznej.

Działalność kulturalno - sportowa.

  1. Zajęcia plastyczne do różnych grup wiekowych

  2. Zajęcia sportowo-dydaktyczne dla dzieci i młodzieży

  3. Dyskoteki dla różnych grup wiekowych

  4. Pogadanki tematyczne

  5. Wystawa prac malarskich i aukcja batików.

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wydano :

- 2 zezwolenia na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • 2 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • 2 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • 1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

- 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,

- 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej

  • 27 nowych wpisów do działalności gospodarczej

  • 25 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 16 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Ochrona środowiska:

Wycinka drzew:

Rozpatrzono 8 wniosków pozytywnie

Pozyskanie drewna: Negatywnie 6 wniosek

Przecinka pielęgnacyjna: Pozytywnie 4 wnioski

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach: Pozytywnie 6 wniosków W rozpatrzeniu 9

Gminne Centrum Informacji

Każdego dnia od poniedziałku do piątku z Centrum korzysta około 10 osób bezrobotnych a także absolwenci w celu poszukiwania pracy

- udostępnianie ofert pracy z Powiatowego i Wojewódzkiego Urzędu Pracy oraz z Internetu,

- w każdy wtorek przyjmowane są osoby bezrobotne na termin z terenu Gminy Dobra (ok. 50-150 osób),

- udzielono 15-tu osobom porad w zakresie uruchomienia własnej działalności gospodarczej,

  • udzielono informacji około 20-tu informacji na temat kursów, szkoleń organizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Policach i przyjęto wnioski,

  • przekazano 5-ciu osobom informacje nt świadczeń przedemerytalnych,

  • przyjęto od 8-miu osób oświadczenia o wyłączeniu z ewidencji osób bezrobotnych z powodu podjęcia pracy i przekazano do powiatowego Urzędu Pracy w Policach.

Działalność kulturalno-sportowa

We wszystkich klubach „

Przygotowania do świąt, robienie stroików, malowanie pisanek. Przygotowanie wystroju świątecznego klubów. Przygotowania do konkursu Witaj Wiosno

Rozgrywki w bilarda.

We wszystkich klubach prowadzone są zajęcia dydaktyczno - ruchowe dla dzieci i młodzieży.

Przygotowania do Kwietniowego Biegu 2006- bieg Papieski mającego na celu integrację i udział w sporcie mieszkańców Polski / bieg wzdłuż granic naszego kraju, uczestnicy etapów gminnych maja za zadanie pokonać odcinek graniczny na terenie swojej Gminy/.

Dodatki mieszkaniowe:

  • wydano 8 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy

  • wydano 1 decyzję administracyjną odmawiającą dodatku mieszkaniowego

  • w rozpatrzeniu pozostają 3 wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Dodatki mieszkaniowe wypłacono w łącznej kwocie na miesiące: marzec 2006 - 3.564,36 zł kwiecień 2006 r. - 3.485,17 zł

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
09 maj 2006

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
09 maj 2006, godz. 08:47

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
09 maj 2006, godz. 08:47