Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 25.04.2006 r. do 22.05.2006 r.


SPRAWOZDANIE

z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie

od dnia 25.04.2006 r. do 22.05.2006 r.

Zarządzeniem Nr 33/06 z dnia 28 kwietnia 2006r.:

  • zwiększyłem dochody o kwotę 9 000zł w związku z otrzymaniem dotacji z budżetu państwa na wynagrodzenia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej. Jednocześnie zwiększyłem plan wydatków na ten cel o kwotę 9000zł,

  • dokonałem przesunięć wydatków bieżących w ramach działów: 700-gospodarka mieszkaniowa 10 000zł,
    750-administracja publiczna 3 550zł,

756-wydatki związane z poborem podatków 5300zł,

852-pomoc społeczna 6 000zł,

853-zadania w zakresie polityki społecznej 1300zł

-ustaliłem układ wykonawczy do uchwały Rady Gminy Dobra Nr XXXII/413/ 06 z 27.04.2006r.

w sprawie zmian budżetu na 2006r.

W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

  1. W ramach projektu „Pracownie internetowe dla szkół" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego otrzymaliśmy dwie pracownie internetowe dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Dołuj ach i Rzędzinach.

  2. Ogłoszony został przetarg na dostawę sprzętu komputerowego do świetlicy środowiskowej w SP Bezrzecze.

3. Złożone zostały dwa wnioski aplikacyjne o dofinansowanie realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2006r..Wnioski dotyczą:

- pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów z terenu Gminy Dobra

- zajęć dodatkowych dla grupy uczniów klas VI oraz Gimnazjum z języka polskiego i matematyki.

4. W trakcie opiniowania są arkusze organizacyjne szkół szkolny 2006/2007.

  1. Na wniosek Dyrektora SP w Dobrej, po zasięgnięciu opinii rady rodziców oraz rady pedagogicznej, po uzgodnieniu z kuratorem oświaty przedłożono powierzenie stanowiska Dyrektora tej szkoły Pani Halinie Kundel na okres 1 roku szkolnego.

  2. Rozpoczęto realizacje Programu „Wyprawka szkolna" w ramach którego uczniowie klas I Szkół Podstawowych otrzymają bezpłatnie komplet podręczników.

W zakresie podatków

Rozpatrzono 6 wniosków podatników, z czego w 4 przypadkach udzielił wnioskowanej ulgi-

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

3

0

1

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1

0

1

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

RAZEM

4

0

2

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

2

1

0

3

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1

0

0

1

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

3

1

0

4

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

114,70

1562,20

0

1676,90

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

549,20

0

0

549,20

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

663,90

1562,20

0

2226,10

Wysłano 1 upomnienie dotyczące podatku od środków transportowych

Udzielono pomocy publicznej trzem przedsiębiorcom w postaci umorzenia podatku na łączną kwotę 7111,40 zł

W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek

mniemających osobowości prawnej :

  • wydano 5 postanowień o wszczęciu postępowania

  • wydano 2 wezwania do złożenia deklaracji na podatek,

  • wydano 2 zawiadomienia do Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek,

  • wydano 3 pisma różne do podatnika o złożenie wyjaśnień.

W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:

  • wysłano 60 wezwań do uzupełnienia wykazów ,

  • wydano 10 zaświadczeń dotyczących stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego, podleganiu ubezpieczeniu rolnemu,

  • wystawiono 119 decyzji w sprawie przypisu i odpisu podatku

  • wystawiono 11 upomnień dotyczących podatku na łączna kwotę 1 753,10 oraz 13 tytułów wykonawczych skierowanych do Urzędów Skarbowych na łączną kwotę 21 753,70 zł.

WARUNKI ZABUDOWY:

Wydano 4 decyzje o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż

mieszkaniowe.

postępowanie w toku: 27

Wydano 1 decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Załatwiono 7 spraw dotyczących wydanych decyzji o warunkach zabudowy.

Wydano 1 decyzje dla inwestycji celu publicznego.

14 o warunkach zabudowy

Sprawy w toku 36

Inne sprawy - decyzje i odpowiedzi 5 szt.

W zakresie budownictwa jednorodzinnego:

  • wydano 16 decyzji

  • w trakcie postępowania jest 66 spraw

  • wydano 6 wypisów i wyrysów

Ochrona środowiska

Wycinka drzew:

wydano 5 pozytywnych decyzji

Pozyskanie drewna :

Wydano:

3 pozytywne

3 negatywne

Przecinka pielęgnacyjna:

3 pozytywne

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach : wydano: 3 pozytywne 7 w rozpatrzeniu

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:

Wydano :

  • 11 zawiadomień o nadaniu numeracji porządkowej

  • 36 informacji o planie zagospodarowania

  • 14 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania i studium

Przygotowano pod obrady Rady Gminy :

- 4 projekty uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian w planie (Wołczkowo, Mierzyn, Dobra, Bezrzecze),

  • 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania (Skarbimierzyce, Dołuje, Kościno, Mierzyn, Bezrzecze),

  • 1 projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulicom - Mierzyn.

ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:

  • wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,

  • wydano 1 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości

Dowody osobiste:

  1. Przyjęto 121 wniosków dowodowych

  2. Wydano 146 nowych dowodów osobistych

  3. Przyjęto 4 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 107 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 22 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

3. Wydano 1 decyzję o odmowie wszczęcia postępowania o wymeldowaniu

POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 144 decyzje administracyjne

w tym:

w zakresie świadczeń rodzinnych

132 decyzje pozytywne 12 decyzje odmowne

decyzje z pomocy społecznej

      • 101 decyzji pozytywnych

      • 1 decyzje odmowne

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie-10

• Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 24.180 złote

Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń 24.180 zł w tym:

  • zasiłki okresowe - 4.196 zł

  • zasiłki celowe - 6.913 zł

- posiłki w szkołach - 13.071 zł

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej

Obejmują wypłatę zasiłków stałych

• Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 7.044,50 zł dla 24 świadczeniobiorców

zadania zlecone gminie - rozdział 85212 Świadczenia rodzinne - 111.442,90 zł Zaliczka alimentacyjna - 21.399,60 zł

Zgodnie z POROZUMIENIEM Nr 5/BS/06 z Powiatowym Urzędem Pracy w Policach w sprawie organizowania PRAC społecznie użytecznych Urząd Gminy sprawuje nadzór nad przebiegiem tych prac.

W związku z dużym zainteresowaniem pracowników Urząd Gminy wystąpił o przedłużenie czasu trwania prac społecznie użytecznych.

Zamówienia publiczne:

Przetargi ogłoszone:

  1. Na wykonanie parkingów na Osiedlu Leśnym w Bezrzeczu

  2. Na przebudowę ulicy Granicznej w Dobrej

  3. Na przebudowę ulicy Klasztornej w m. Dobra

  4. Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Grzepnica

  5. Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Dołuje - Lubieszyn ( do Zanu)

  6. Na budowę ciągu pieszo - jezdnego w Mierzynie ulica Tytusa

  7. Modernizacja ulicy Mierzyńskiej w Mierzynie

Podpisane umowy:

  1. Na obsługę prawną UG Dobra

  2. Na konserwację i utrzymanie w czystości chodników i zieleni

  1. Na konserwację i utrzymanie w czystości boisk i placów zabaw

  2. Na modernizację wodociągu w ulicy Sasankowej w m. Dobra

  3. Na materiały do drukarek i urządzeń (tonery)

Otwarte przetargi:

  1. Na przebudowę ulicy Sarniej w m. Dołuje

  2. Na kolonie letnie dla 60 dzieci

Przetargi w przygotowaniu:

  1. Na przebudowę ulicy Wichrowe Wzgórze w m. Dobra

  2. Na przebudowę ulicy Weleckiej w m. Mierzyn ( za kościołem)

  3. Na budowę wodociągu w ul. Spółdzielców

  4. Na wykonanie wodociągu i gazociągu do JW. (dz. 315,319)

Gospodarka komunalna

  • wydano 25 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej

  • zawarto 1 umowę na budowę odcinka sieci kanalizacji sanitarnej,

  • zawarto 1 umowę na budowę odcinka sieci wodociągowej.

Gospodarka gruntami

1. Wydano 1 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości:

- działka nr 473 o powierzchni 0,0781 ha i działka nr 472 o powierzchni 0,0905 ha położonych w Mierzynie 1.

2. Wydano 5 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:

  • nr 474 położonej w Dobrej

  • nr 257/59 położonej w Mierzynie 3

  • nr 656/273 o powierzchni 0,1387 ha, nr 656/274 o powierzchni 0,1406, nr 656/275 o powierzchni 0,1132 ha położonych w Bezrzeczu

  • nr 360/25 o powierzchni 0,8647 ha położonej w Dobrej

  • nr 49/1 o powierzchni 4,4024 ha i nr 49/4 o powierzchni 7,9957 ha położonych w Dobrej

  1. W dniu 28 kwietnia 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży w formie przetargu działki nr 430 o ogólnej powierzchni 1,1294 ha, położonej w Bezrzeczu, na rzecz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.

  2. W dniu 08 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w formie zrzeczenia się własności na rzecz Gminy Dobra nieruchomości położonych w Mierzynie 2 stanowiące działki:

  • nr 273/37 o powierzchni 0,0007 ha

  • nr 273/9 o powierzchni 0,4453 ha

5. W dniu 11 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w formie zrzeczenia się prawa własności na rzecz Gminy Dobra nieruchomości położonych w Dobrej stanowiące działki:

- nr 1024/5 o powierzchni 1,3749 ha

- nr 1024/72 o powierzchni 0,1153 ha

6. W dniu 12 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w Dołuj ach nr 1 i 3 na rzecz najemcy.

  1. W dniu 18 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży działki nr 41/29 o powierzchni 0,0276 w formie bezprzetargowej na rzecz osoby fizycznej.

  2. W dniu 18 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w Dołuj ach nr 2 i 4 na rzecz najemcy.

9. W dniu 9 maja 2006 r. ogłoszono wykaz na sprzedaż działki o nr 9/42 o powierzchni 0,2457 ha położonej w Skarbimierzcach przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej na rzecz osoby fizycznej.

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wydano :

5 zezwoleń na sprzedaż jednorazowa piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży

Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej

  • 16 nowych wpisów do działalności gospodarczej

  • 18 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 16 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Gminne Centrum Informacji

  • przyjęto ok. 300 osób bezrobotnych na terminy i udzielono informacji na temat ofert pracy w kraju i za granicą,

  • około 50 osób skorzystało z proponowanych ofert pracy,

  • 10 osobom udzielono pomocy w przygotowaniu CV i listu motywacyjnego,

  • 15 osób skorzystało z porad jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,

Działalność kulturalno-sportowa

W ramach projektu „Dobrze zainwestuj w siebie „ odbywa się kurs języka niemieckiego

w Klubie w Dobrej i Mierzynie.

Finał konkursu „Witaj wiosno"

Finał bilarda.

Rozgrywki w piłkę nożną o puchar Wójta Gminy

Zawody wędkarskie i turniej tenisa ziemnego.

Rozgrywki w piłce siatkowej.

Dodatki mieszkaniowe:

- wydano 7 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy -wydano 1 decyzję administracyjną odmawiającą dodatku mieszkaniowego

Dodatki mieszkaniowe wypłacono w łącznej kwocie na miesiące: kwiecień 2006 r. - 3.485,17 zł maj 2006 r. - 3.608,42 zł

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
02 cze 2006

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
02 cze 2006, godz. 00:31

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
02 cze 2006, godz. 00:31