Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 25.04.2006 r. do 22.05.2006 r.
SPRAWOZDANIE
z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie
od dnia 25.04.2006 r. do 22.05.2006 r.
Zarządzeniem Nr 33/06 z dnia 28 kwietnia 2006r.:
zwiększyłem dochody o kwotę 9 000zł w związku z otrzymaniem dotacji z budżetu państwa na wynagrodzenia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej. Jednocześnie zwiększyłem plan wydatków na ten cel o kwotę 9000zł,
dokonałem przesunięć wydatków bieżących w ramach działów: 700-gospodarka mieszkaniowa 10 000zł,
750-administracja publiczna 3 550zł,
756-wydatki związane z poborem podatków 5300zł,
852-pomoc społeczna 6 000zł,
853-zadania w zakresie polityki społecznej 1300zł
-ustaliłem układ wykonawczy do uchwały Rady Gminy Dobra Nr XXXII/413/ 06 z 27.04.2006r.
w sprawie zmian budżetu na 2006r.
W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
W ramach projektu „Pracownie internetowe dla szkół" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego otrzymaliśmy dwie pracownie internetowe dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Dołuj ach i Rzędzinach.
Ogłoszony został przetarg na dostawę sprzętu komputerowego do świetlicy środowiskowej w SP Bezrzecze.
3. Złożone zostały dwa wnioski aplikacyjne o dofinansowanie realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2006r..Wnioski dotyczą:
- pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów z terenu Gminy Dobra
- zajęć dodatkowych dla grupy uczniów klas VI oraz Gimnazjum z języka polskiego i matematyki.
4. W trakcie opiniowania są arkusze organizacyjne szkół szkolny 2006/2007.
Na wniosek Dyrektora SP w Dobrej, po zasięgnięciu opinii rady rodziców oraz rady pedagogicznej, po uzgodnieniu z kuratorem oświaty przedłożono powierzenie stanowiska Dyrektora tej szkoły Pani Halinie Kundel na okres 1 roku szkolnego.
Rozpoczęto realizacje Programu „Wyprawka szkolna" w ramach którego uczniowie klas I Szkół Podstawowych otrzymają bezpłatnie komplet podręczników.
W zakresie podatków
Rozpatrzono 6 wniosków podatników, z czego w 4 przypadkach udzielił wnioskowanej ulgi-
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
3 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1 |
0 |
1 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
4 |
0 |
2 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
2 |
1 |
0 |
3 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1 |
0 |
0 |
1 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
3 |
1 |
0 |
4 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
114,70 |
1562,20 |
0 |
1676,90 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
549,20 |
0 |
0 |
549,20 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
663,90 |
1562,20 |
0 |
2226,10 |
Wysłano 1 upomnienie dotyczące podatku od środków transportowych
Udzielono pomocy publicznej trzem przedsiębiorcom w postaci umorzenia podatku na łączną kwotę 7111,40 zł
W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek
mniemających osobowości prawnej :
wydano 5 postanowień o wszczęciu postępowania
wydano 2 wezwania do złożenia deklaracji na podatek,
wydano 2 zawiadomienia do Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek,
wydano 3 pisma różne do podatnika o złożenie wyjaśnień.
W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:
wysłano 60 wezwań do uzupełnienia wykazów ,
wydano 10 zaświadczeń dotyczących stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego, podleganiu ubezpieczeniu rolnemu,
wystawiono 119 decyzji w sprawie przypisu i odpisu podatku
wystawiono 11 upomnień dotyczących podatku na łączna kwotę 1 753,10 oraz 13 tytułów wykonawczych skierowanych do Urzędów Skarbowych na łączną kwotę 21 753,70 zł.
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano 4 decyzje o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż
mieszkaniowe.
postępowanie w toku: 27
Wydano 1 decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Załatwiono 7 spraw dotyczących wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
Wydano 1 decyzje dla inwestycji celu publicznego.
14 o warunkach zabudowy
Sprawy w toku 36
Inne sprawy - decyzje i odpowiedzi 5 szt.
W zakresie budownictwa jednorodzinnego:
wydano 16 decyzji
w trakcie postępowania jest 66 spraw
wydano 6 wypisów i wyrysów
Ochrona środowiska
Wycinka drzew:
wydano 5 pozytywnych decyzji
Pozyskanie drewna :
Wydano:
3 pozytywne
3 negatywne
Przecinka pielęgnacyjna:
3 pozytywne
Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach : wydano: 3 pozytywne 7 w rozpatrzeniu
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:
Wydano :
11 zawiadomień o nadaniu numeracji porządkowej
36 informacji o planie zagospodarowania
14 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania i studium
Przygotowano pod obrady Rady Gminy :
- 4 projekty uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian w planie (Wołczkowo, Mierzyn, Dobra, Bezrzecze),
1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania (Skarbimierzyce, Dołuje, Kościno, Mierzyn, Bezrzecze),
1 projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulicom - Mierzyn.
ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:
wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
wydano 1 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości
Dowody osobiste:
Przyjęto 121 wniosków dowodowych
Wydano 146 nowych dowodów osobistych
Przyjęto 4 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 107 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 22 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
3. Wydano 1 decyzję o odmowie wszczęcia postępowania o wymeldowaniu
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 144 decyzje administracyjne
w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
132 decyzje pozytywne 12 decyzje odmowne
decyzje z pomocy społecznej
101 decyzji pozytywnych
1 decyzje odmowne
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie-10
• Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 24.180 złote
Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń 24.180 zł w tym:
zasiłki okresowe - 4.196 zł
zasiłki celowe - 6.913 zł
- posiłki w szkołach - 13.071 zł
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej
Obejmują wypłatę zasiłków stałych
• Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 7.044,50 zł dla 24 świadczeniobiorców
zadania zlecone gminie - rozdział 85212 Świadczenia rodzinne - 111.442,90 zł Zaliczka alimentacyjna - 21.399,60 zł
Zgodnie z POROZUMIENIEM Nr 5/BS/06 z Powiatowym Urzędem Pracy w Policach w sprawie organizowania PRAC społecznie użytecznych Urząd Gminy sprawuje nadzór nad przebiegiem tych prac.
W związku z dużym zainteresowaniem pracowników Urząd Gminy wystąpił o przedłużenie czasu trwania prac społecznie użytecznych.
Zamówienia publiczne:
Przetargi ogłoszone:
Na wykonanie parkingów na Osiedlu Leśnym w Bezrzeczu
Na przebudowę ulicy Granicznej w Dobrej
Na przebudowę ulicy Klasztornej w m. Dobra
Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Grzepnica
Na wykonanie chodnika i wjazdów w m. Dołuje - Lubieszyn ( do Zanu)
Na budowę ciągu pieszo - jezdnego w Mierzynie ulica Tytusa
Modernizacja ulicy Mierzyńskiej w Mierzynie
Podpisane umowy:
Na obsługę prawną UG Dobra
Na konserwację i utrzymanie w czystości chodników i zieleni
Na konserwację i utrzymanie w czystości boisk i placów zabaw
Na modernizację wodociągu w ulicy Sasankowej w m. Dobra
Na materiały do drukarek i urządzeń (tonery)
Otwarte przetargi:
Na przebudowę ulicy Sarniej w m. Dołuje
Na kolonie letnie dla 60 dzieci
Przetargi w przygotowaniu:
Na przebudowę ulicy Wichrowe Wzgórze w m. Dobra
Na przebudowę ulicy Weleckiej w m. Mierzyn ( za kościołem)
Na budowę wodociągu w ul. Spółdzielców
Na wykonanie wodociągu i gazociągu do JW. (dz. 315,319)
Gospodarka komunalna
wydano 25 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej
zawarto 1 umowę na budowę odcinka sieci kanalizacji sanitarnej,
zawarto 1 umowę na budowę odcinka sieci wodociągowej.
Gospodarka gruntami
1. Wydano 1 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości:
- działka nr 473 o powierzchni 0,0781 ha i działka nr 472 o powierzchni 0,0905 ha położonych w Mierzynie 1.
2. Wydano 5 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:
nr 474 położonej w Dobrej
nr 257/59 położonej w Mierzynie 3
nr 656/273 o powierzchni 0,1387 ha, nr 656/274 o powierzchni 0,1406, nr 656/275 o powierzchni 0,1132 ha położonych w Bezrzeczu
nr 360/25 o powierzchni 0,8647 ha położonej w Dobrej
nr 49/1 o powierzchni 4,4024 ha i nr 49/4 o powierzchni 7,9957 ha położonych w Dobrej
W dniu 28 kwietnia 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży w formie przetargu działki nr 430 o ogólnej powierzchni 1,1294 ha, położonej w Bezrzeczu, na rzecz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.
W dniu 08 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w formie zrzeczenia się własności na rzecz Gminy Dobra nieruchomości położonych w Mierzynie 2 stanowiące działki:
nr 273/37 o powierzchni 0,0007 ha
nr 273/9 o powierzchni 0,4453 ha
5. W dniu 11 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w formie zrzeczenia się prawa własności na rzecz Gminy Dobra nieruchomości położonych w Dobrej stanowiące działki:
- nr 1024/5 o powierzchni 1,3749 ha
- nr 1024/72 o powierzchni 0,1153 ha
6. W dniu 12 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w Dołuj ach nr 1 i 3 na rzecz najemcy.
W dniu 18 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży działki nr 41/29 o powierzchni 0,0276 w formie bezprzetargowej na rzecz osoby fizycznej.
W dniu 18 maja 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w Dołuj ach nr 2 i 4 na rzecz najemcy.
9. W dniu 9 maja 2006 r. ogłoszono wykaz na sprzedaż działki o nr 9/42 o powierzchni 0,2457 ha położonej w Skarbimierzcach przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej na rzecz osoby fizycznej.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydano :
5 zezwoleń na sprzedaż jednorazowa piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży
Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
16 nowych wpisów do działalności gospodarczej
18 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
16 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Gminne Centrum Informacji
przyjęto ok. 300 osób bezrobotnych na terminy i udzielono informacji na temat ofert pracy w kraju i za granicą,
około 50 osób skorzystało z proponowanych ofert pracy,
10 osobom udzielono pomocy w przygotowaniu CV i listu motywacyjnego,
15 osób skorzystało z porad jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,
Działalność kulturalno-sportowa
W ramach projektu „Dobrze zainwestuj w siebie „ odbywa się kurs języka niemieckiego
w Klubie w Dobrej i Mierzynie.
Finał konkursu „Witaj wiosno"
Finał bilarda.
Rozgrywki w piłkę nożną o puchar Wójta Gminy
Zawody wędkarskie i turniej tenisa ziemnego.
Rozgrywki w piłce siatkowej.
Dodatki mieszkaniowe:
- wydano 7 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy -wydano 1 decyzję administracyjną odmawiającą dodatku mieszkaniowego
Dodatki mieszkaniowe wypłacono w łącznej kwocie na miesiące: kwiecień 2006 r. - 3.485,17 zł maj 2006 r. - 3.608,42 zł
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
02 cze 2006
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
02 cze 2006, godz. 00:31
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
02 cze 2006, godz. 00:31