Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 22.07.2006r. do dnia 12.09.2006 r
SPRAWOZDANIE
z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie
od dnia 22.07.2006 do 12.09.2006 r.
W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
1. Przygotowano pod obrady Rady Gminy projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dobra.
2. Rozstrzygnięty został przetarg na budowę boiska szkolnego do piłki koszykowej przy SP Bezrzecze. Przetarg wygrał Zakład Usługowo-Handlowy Pan Zygmunt Staszak za kwotę 54.000 zł brutto.
3. W arkuszach organizacyjnych szkól wprowadzane są na bieżąco zmiany na wniosek dyrektorów.
W zakresie podatków
Rozpatrzono 8 wnioski podatników, z czego w 8 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
8 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
0 |
1 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
11 |
0 |
2 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
6 |
1 |
0 |
7 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
0 |
0 |
3 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
9 |
1 |
0 |
10 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
2442,60 |
106,30 |
0 |
2548,90 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1722,10 |
0 |
0 |
1722,10 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
4164,700 |
106,30 |
0 |
4271,00 |
Wystawiono 2 upomnienia dotyczące podatku od środków transportowych.
Wystawiono 7 wezwań do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych
Wydano 1 zaświadczenie dot. pomocy publicznej.
W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej :
- wydano 4 postanowienia o dokonaniu aktualizacji danych
- wydano 9 wezwań do złożenia deklaracji na podatek od nieruchomości
- wydano 4 pisma do podatnika o złożenie wyjaśnienia
- wydano 7 postanowień o rozksięgowaniu
- wydano 1 wniosek do Urzędu Skarbowego w Szczecinie - tytuł wykonawczy
- wydano 2 wnioski do Ksiąg Wieczystych o wycofanie hipoteki.
W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:
- wystawiono 36 zaświadczeń w sprawie posiadania gruntów,
- wysłano około 120 wykazów w spawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia wysokości podatku rolnego oraz w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości,
Wystawiono 130 przypisu podatków, odpis podatków na kwotę : 24.049,40 zł
W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono 680 upomnień dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 161.253,10 zł oraz jeden tytuł wykonawczy skierowany do Urzędu Skarbowego za łączne zobowiązanie na kwotę 10.054,00 zł.
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano 17 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.
postępowanie w toku: 33
załatwiono 26 spraw innych.
Wydano 13 decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wydano 15 decyzji o warunkach zabudowy.
Sprawy w toku szt.21
Inne sprawy - odpowiedzi - 8
W zakresie budownictwa jednorodzinnego:
- wydano 36 decyzji
- w trakcie postępowania jest 63 spraw
- wydano 14 wypisy i wyrysy
Ochrona środowiska
Wycinka drzew:
wydano 14 pozytywnych decyzji
Przecinka pielęgnacyjna:
4 pozytywne decyzje
Pozyskanie drewna:
5 pozytywnych decyzji
Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach :
wydano:
8 pozytywnie rozpatrzonych
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono:
3 projekty uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzania zmian w planach - Mierzyn, Dołuje, Dobra,
1 projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przystąpienia do sporządzania zmiany planu zagospodarowania - Wołczkowo,
3 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom - Wołczkowo, Dobra, Mierzyn,
1 projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej nadania nazw ulicom
Wydano:
36 zawiadomień w sprawie numeracji porządkowej
74 wypisy i wyrysy z planów zagospodarowania
41 informacji na temat planu zagospodarowania
Dowody osobiste:
1. Przyjęto 400 wniosków dowodowych
2. Wydano 409 nowych dowodów osobistych
3. Przyjęto 14 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 357 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 71 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
3.Wydano 3 decyzję o wymeldowaniu,
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 573 decyzje administracyjne
w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
272 decyzje pozytywne
14 decyzja odmowna
decyzje z pomocy społecznej
281 decyzji pozytywnych
6 decyzji odmownych
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 8
Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 56.859 złotych
Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń
42.748 zł
w tym:
- zasiłki okresowe - 13.464 zł
- zasiłki celowe - 29.284 zł
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej
Obejmują wypłatę zasiłków stałych
Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych
w wysokości 14.111,00
zadania zlecone gminie - rozdział 85212
Świadczenia rodzinne - 226.734 zł
Zaliczka alimentacyjna - 41.120 zł
Dodatki mieszkaniowe:
- wydano 6 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,
- wydano 1 decyzję odmawiającą przyznania dodatku mieszkaniowego.
- w rozpatrzeniu pozostają 2 wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego
Dodatki wypłacono w łącznej kwocie za miesiąc:
lipiec 2006 - 3248,65 zł
sierpień 2006 - 2.875,32 z ł
Zamówienia publiczne:
Podpisane umowy:
Na przebudowę ulicy Granicznej w m. Dobra
Na wykonanie chodnika i wjazdów i 2 zatok autobusowych w ciągu drogi krajowej nr 10 na odcinku Dołuje -Lubieszyn
Na wykonanie ulicy Pogodnej w Wołczkowie
Na dożywianie uczniów w szkołach na terenie Gminy w Dobrej
Przetargi otwarte.
Na wykonanie sieci wodociągowej i gazowej do byłej JW. W Dobrej dz. nr 315
Na wykonanie chodnika i wjazdów w ulicy Weleckiej w m. Mierzyn ( 1 oferta)
Na wykonanie chodnika i wjazdów w miejscowości Lubieszyn(1 oferta)
Na wykonanie sieci wodociągowej w ulicy Spółdzielców w m. Mierzyn (2 oferty)
Na remont ulicy Spółdzielców w m. Mierzyn (brak ofert)
Na remont dachu przy ul. Granicznej 24a w m. Dobra (brak ofert)
Przetargi unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt.1 ( z uwagi na brak ofert)
Remont ulicy Spółdzielców w m. Mierzyn
Remont dachu ulica Graniczna 24a w m. Dobra
Przetargi ogłoszone:
Na budowę budynku socjalnego na boisku w m. Mierzyn - I etap (3.10.06r)
Na remont dachu budynku ulica Graniczna 24a w Dobrej (powtórnie)
Ponadto trwają prace projektowe na:
Wykonanie chodnika i wjazdów w m. Dobra, Stolec, Rzędziny, Buk, Dołuje i Kościno
Na oświetlenie ulic - wg. dyspozycji w budżecie
Na wykonanie modernizacji ulic na „Osiedlu Młodość” w m. Bezrzecze
Na wykonanie drogi ul. Welecka ( za kościołem)
Przetargi przygotowane do ogłoszenia:
Wykonanie chodnika i wjazdów w ulicy Lipowej w m. Wołczkowo
Wykonanie ocieplenia budynku biblioteki w Dołujach
Wykonanie zagospodarowania boiska w Bezrzeczu
Wykonanie chodnika i wjazdów w Dobrej(do Sportowej) i w Grzepnicy
Dokumentacja złożona do pozwolenia na budowę:
Na przebudowę ulicy Chabrowej w m. Dobra
Na odwodnienie ulicy Przedwiośnia w m. Wołczkowo
Na wykonanie chodnika i wjazdów przy przystanku w m. Dołuje
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydano :
5 zezwoleń na sprzedaż jednorazową piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży.
1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży
Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
- 77 nowych wpisów do działalności gospodarczej
- 62 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
- 18 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Działalność kulturalno-sportowa
W klubach:
Dyskoteki dla dzieci i młodzieży.
Rozgrywki bilarda
Przygotowanie Dożynek Gminnych
Wycieczki rowerowe
Gry i zabawy sportowe.
Rozgraniczenia:
Wydano 3 postanowienia w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.
Wydano 3 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości
Gospodarka komunalna:
1. Wydano 92 zgody i warunki techniczne na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
2. Sporządzono 17 umów na budowę kolejnych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej.
3. Sporządzono 10 umów na budowę kolejnych odcinków sieci wodociągowej.
4. Przejęto na majątek gminy odcinek sieci wodociągowej
- o długości 497 mb drodze dz. nr 353, 34 w Dołujach
- o długości 365,70 mb drodze dz. nr 231 w Dobrej
- o długości 313 mb drodze dz. nr 245/3 i 333/2 w Mierzynie
5. Przejęto na majątek gminy odcinek sieci kanalizacji sanitarnej
- o długości 362,50 mb drodze dz. nr 231 i 303 w Dobrej
6. Wydano 21 postanowień w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
wydano 16 decyzji o zajęcie pasa drogowego
wydano 17 decyzji o umieszczeniu urządzenia w drodze
wykonano oświetlenie biblioteki Wołczkowie
zlecono i wykonano wskazanie granic pasa drogowego Dz. nr 211/1 (ul. Dereszowa)
wydano 14 pisemnych pozwoleń na połączenie działek prywatnych z drogą gminną
zlecono przywrócenie nawierzchni drogi ul. Osiedle pod Lipami (zostanie wykonane do 13.09.06r.)
wykonano i zamontowano 42 ławo- stoły:
na boisku w Dobrej - 14 szt.
w Buku - 4 szt.
w Rędzinach - 4 szt.
w Stolcu - 4 szt.
w Łęgach - 2 szt.
w Grzepnicy - 4 szt.
w Wąwelnica - 4 szt.
w Redlicy - 2 szt.
w Kościnie - 4 szt.
wykonano i zamontowano 4 barki zadaszone w Buku
zlecono remont nawierzchni drogi ul. Alicji w Mierzynie
wykonano naprawę drogi ul. Na Stoku
zakończono remonty dróg z pierwszego etapu
przekazano plac budowy pod budowę drogi ul. Granicznej
przekazano plac budowy pod budowę drogi ul. Sarnia
Gospodarka gruntami:
Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek niezabudowanych:
- nr 1518/3 o powierzchni 0,1103 ha położonej w Dobrej,
- udział wynoszący 1/2 części w działce nr 41/5 o powierzchni 0,0700 ha położonej w Dobrej,
- udział wynoszący 1/2 części w działce nr 41/23 o powierzchni 0,0397 ha położonej w Dobrej,
- nr 1519/2 o powierzchni 0,1099 ha położonej w Dobrej,
- nr 1024/114 o powierzchni 0,1174 ha położonej w Dobrej,
- nr 466/13 o powierzchni 954 m2 położonej w Wołczkowie
- udział wynoszący 1/8 części w działce nr 466/8 o powierzchni 2746 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 1518/4 o powierzchni 0,1012 ha położonej w Dobrej.
- nr 44 o powierzchni 1074 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 1024/119 o powierzchni 0,1233 ha położonej w Dobrej,
- nr 1518/2 o powierzchni 0,1016 ha położonej w Dobrej,
- nr 1518/10 o powierzchni 0,1005 ha położonej w Dobrej,
- nr 1518/12 o powierzchni 0,1077 ha położonej w Dobrej,
- nr 48 o powierzchni 982 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 1024/91 o powierzchni 0,1235 ha położonej w Dobrej,
- nr 1024/107 o powierzchni 0,1783 ha położonej w Dobrej,
- nr 472/109 o powierzchni 1500 m2 położonej w Wołczkowie
- udział wynoszący1/28 części w działce nr 472/96 o powierzchni 658 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 45 o powierzchni 1059 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 55 o powierzchni 816 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 58 o powierzchni 817 m2 położonej w Wołczkowie,
- udział wynoszący 1633/68646 części w działce nr 105 o powierzchni 9528 m2 położonej w Wołczkowie,
- nr 73 o powierzchni 173 m2 położonej w Wołczkowie
2. Wydano 20 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości :
- działka nr 490, 491, 492 o łącznej powierzchni 0,3232 ha położona w Bezrzeczu,
- działka nr 487 o powierzchni 0,1833 ha położona w Bezrzeczu,
- działka nr 170 o powierzchni 0,2934 ha położona w Mierzynie 3,
- działka nr 898/1 o powierzchni 11,36 ha położona w Bezrzeczu,
- działka nr 106 o powierzchni 0,3697 ha położona w Dobrej,
- działka nr 14/17 o powierzchni 0,0764 ha położona w Mierzynie,
- działki nr 23/95 i 23/96 o łącznej powierzchni 0,3361 ha położona w Mierzynie 2,
- działka nr 44/4 o powierzchni 0,0894 ha położona w Dobrej,
- działka nr 144 o powierzchni 2,0120 ha położona w Grzepnicy,
- działka nr 413 o powierzchni 0,4732 ha położona w Wołczkowie,
- działka nr 632 o powierzchni 0,1130 ha położona w Wołczkowie,
- działka nr 27/2 o powierzchni 6,9004 ha położona obręb Łęgi
- działka nr 380 o powierzchni 17,6498 ha położona w Dobrej,
- działka nr 219/7 o powierzchni 0,0500 ha położona w Dobrej,
- działka nr 318/3 o powierzchni 8,9168 ha położona w Dobrej,
- działki nr 474 -536 i 538 - 540 o powierzchni 1,1367 ha położona w Dobrej,
- działka nr 71 o powierzchni 0,8928 ha położona w Mierzyn 2,
- działka nr 69/3 o powierzchni 0,0808 ha położona w Mierzynie,
- działka nr 69/4 o powierzchni 0,0808 ha położona w Mierzynie ,
- działka nr 170/1 o powierzchni 0,1977 ha położona w Mierzynie.
3. Wydano 37 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:
- działka nr 71 o powierzchni 0,8928 położona w Mierzynie,
- działka nr 23/95 o powierzchni 0,2359 i działka nr 23/96 o powierzchni 0,1002 ha położone w Mierzynie,
- działka nr 7/40 o powierzchni 0,1806 ha położona w Kościnie,
- działka nr 27/2 o powierzchni 6,9004 ha położona obręb Łęgi,
- działka nr 48/12 o powierzchni 3,3654 ha położona w Mierzynie,
- działka nr 48/9 o powierzchni 0,4125 ha położona w Mierzynie,
- działka nr 127 o powierzchni 0,0485 ha położona w Bezrzeczu,
- działka nr 12/15 o powierzchni 1,1341 ha położona w Koście,
- działka nr 380 o powierzchni 17,6498 ha położona w Dobrej,
- działka nr 656/124 o powierzchni 0,0809 ha położona w Bezrzeczu,
- działka nr 436/2 o powierzchni 0,1002 ha położona w Mierzynie,
- działka nr 204/1 o powierzchni 0,77 ha położona w Mierzynie,
- działka nr 214/4 o powierzchni 0,2520 ha położona w Dołujach,
- działka nr 815 o powierzchni 0,0996 ha położona w Mierzynie,
- działka nr 563 o powierzchni 0,1013 ha i 564 o powierzchni 0,1013 ha położone w Bezrzeczu
- działka nr 852 o powierzchni 0,1202 ha położona w Mierzynie,
- działka 342/6 o powierzchni 0,1073 ha położona w Wołczkowie,
- działka nr 121/3 o powierzchni 1,1720 ha położona w Dobrej,
- działka nr 274/1 o powierzchni 1,6759 ha położona w Dobrej,
- działka nr 884/5 o powierzchni 15,13 ha położona w Dobrej,
- działka nr 1 o powierzchni 0,24 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 2 o powierzchni 2,21 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 4/3 o powierzchni 2,3679 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 5 o powierzchni 3,66 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 6/3 o powierzchni 2,47 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 7/1 o powierzchni 1,86 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 9 o powierzchni 0,32 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 10/4 o powierzchni 5,25 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 12 o powierzchni 0,19 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 13/7 o powierzchni 0,68 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 16 o powierzchni 0,97 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 17 o powierzchni 7,58 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 19 o powierzchni 5,78 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 21 o powierzchni 1,25 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 22/1 o powierzchni 4,37 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 23 o powierzchni 0,30 ha położona w Wąwelnicy,
- działka nr 30 o powierzchni 3,95 ha położona w Wąwelnicy,
4. W dniu 1 sierpnia 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży w formie bezprzetargowej działki nr 769 o powierzchni 0,0034 ha położonej w Dobrej na rzecz ENEA.
5. W dniu 29 sierpnia 2006 r. zawarto akt notarialny w formie darowizny na rzecz Gminy Dobra nieruchomości niezabudowanej stanowiącej działkę nr 34/47 o powierzchni 90 m2 położoną w Bezrzeczu.
6. W dniu 8 sierpnia 2006 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży działki nr 195/6 o powierzchni 900 m2 i działki nr 195/11 o powierzchni 915 m2 położonych w Dobrej na rzecz osoby fizycznej.
7. Ogłoszono trzeci przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki nr 195/13 o powierzchni 1162 m2 położonej w Dobrej.
Przetarg odbędzie się w dniu 12 października o godzinie 15 w Sali konferencyjnej UG Dobra.
Ponadto:
Zawarto umowę z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Dobrej
- na przekazanie dotacji celowej przeznaczonej na zorganizowanie i przeprowadzenie dożynek gminnych dla mieszkańców Gminy Dobra na łączną kwotę 24.000 zł.
- na przekazanie dotacji celowej przeznaczonej na zorganizowanie wycieczki turystyczno-krajoznawczej dla mieszkańców Gminy Dobra na łączną kwotę 20.000 zł
2. Wystąpiono o odszkodowanie:
- za uszkodzone mienie gminy w budynku Biblioteki w Mierzynie /zalanie przez sąsiada/.
- za uszkodzone mienie gminy - budynek mieszkalny w Dołujach, ul. Słoneczny Sad /zalanie mieszkań najemców z winy firmy „nowy Dach” remontującej dach w tym budynku/.
3. Użyczono na okres 3 lat Stowarzyszeniu Wspierania Inicjatyw Lokalnych „Możemy Więcej” lokal o pow. 34,1 m2 mieszczący się w Bibliotece w Mierzynie celem funkcjonowania świetlicy dostępnej dla mieszkańców Mierzyna.
4. Użyczono na czas nieokreślony Centrum Medycznemu „Agmed” - Przychodni w Mierzynie, zakupiony Elektrokardiograf przeznaczony do badań mieszkańców Gminy Dobra.
5. Zawarto umowę darowizny zakupionego paliwa o wartości 6000 zł dla Wojewódzkiej Komendy Policji w Szczecinie z przeznaczeniem dla Komisariatu Policji w Mierzynie.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
18 wrz 2006
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
18 wrz 2006, godz. 18:22
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
18 wrz 2006, godz. 18:22