Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 11.09.2006r. do dnia 23.10.2006 r


S P R A W O Z D A N I E

z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie

od dnia 11.09.2006 r. do 23.10..2006 r.

Zarządzeniem z dnia 29.09.2006r. dokonałem zmian budżetu gminy na 2006r. polegających na:

- zwiększeniu dochodów o kwotę 29 695zł stanowiącą dotację z budżetu państwa na organizację i przeprowadzenie wyborów wójta oraz rady gminy; także o taką kwotę zwiększyłem plan wydatków na ten cel;

- przeniesieniu wydatków bieżących w ramach działów:

801-oświata i wychowanie 9 980zł,

851-ochrona zdrowia 800 zł,

852-pomoc społeczna 2 436zł,

900-gospodarka komunalna i ochrona środowiska 17 000zł,

921-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 350zł,

926-kultura fizyczna i sport 11 500zł;

-zmniejszeniu rezerwy ogólnej o kwotę 10 000zł;

- zwiększeniu wydatków na składki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

-ustaleniu układu wykonawczego do Uchwały Rady Gminy Nr XXXVI/444/06 z dnia 14 września 2006r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2006r.

W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

1. Wydanych zostało 126 decyzji przyznających pomoc materialną dla uczniów w postaci stypendium szkolnego.

Decyzje zostały wydane:

- na okres od 01.09.2006 do 31.12.2006 r. (przyznane stypendium w tym okresie zostanie w 1/2 kwoty wypłacone gotówką, a pozostała część zostanie wypłacona po dostarczeniu rachunków lub faktur). Wypłata stypendium w części w formie gotówki jest możliwa z uwagi na pozyskanie dodatkowych środków finansowych z budżetu państwa w ramach realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2006 r.

- na okres od 01/01/2007 do 30.06.2007 r. (wypłata stypendium w tym okresie będzie odbywała się tylko i wyłącznie na podstawie przedstawionych rachunków bądź faktur).

2. W arkuszach organizacyjnych szkół wprowadzane są na bieżąco zmiany, na wniosek dyrektorów.

3. W szkołach prowadzone są zajęcia dodatkowe dla grup uczniów klas VI oraz Gimnazjum z języka polskiego oraz matematyki w ramach realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.

W zakresie podatków

Rozpatrzono 16 wniosków podatników, z czego w 11 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi a w 5 przypadkach wnioski pozostawiono bez rozpatrzenia.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

5

0

5

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

6

0

0

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

RAZEM

11

0

5

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

5

0

0

5

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

6

0

0

6

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

11

0

0

11

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

625,10

0

0

625,10

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1097,00

0

0

1097,00

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

1722,10

0

0

1722,10

Udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci umorzenia podatku za łączne zobowiązanie publiczne w kwocie 244,00 zł

Wystawiono 22 wezwania do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych

Wydano 1 zaświadczenie dot. pomocy publicznej.

Wydano 12 decyzji w sprawie ustalenia kwoty zwroty podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

Wydano 2 decyzje stwierdzające wygaśniecie decyzji w sprawie rozłożenia podatku na raty.

W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej :

- wydano 10 postanowień o wszczęciu postępowania

- wydano 4 wezwania do złożenia deklaracji

- wydano 1 zawiadomienie do Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości

- wystawiono 1 pismo różne do podatnika o złożenie wyjaśnienia

- wydano 5 postanowień o rozksięgowaniu

- wydano 1 decyzję określającą wysokość zaległości

- wydano 1 decyzję w sprawie określenia wysokości zobowiązania w podatku od nieruchomości

- wydano 1 wniosek o umorzenie z urzędu w podatku od nieruchomości

- wydano 8 wniosków do Urzędu Skarbowego - tytuły wykonawcze.

W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:

Wysłano 80 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia podatku od nieruchomości i rolnego.

Wydano 41 zaświadczeń dotyczących stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego, podleganiu ubezpieczeniu rolnemu, o niezaleganiu.

Wystawiono 63 decyzje w sprawie przypisu i odpisu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na łączną kwotę

- przypis 9041,20 zł

- odpis 7476,30 zł

W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono 680 upomnień dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 63773,74 zł oraz 21 tytułów wykonawczych skierowany do Urzędu Skarbowego za łączne zobowiązanie na kwotę 3350,20,00 zł.

Ponadto wystawiono 8 tytułów wykonawczych skierowanych do Komornika Sądowego na kwotę 7878,30 zł.

WARUNKI ZABUDOWY:

Wydano 11 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.

postępowanie w toku: 17

załatwiono 26 spraw innych.

Wydano 15 decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Wydano 30 decyzji o warunkach zabudowy.

Sprawy w toku szt.22

Inne sprawy - odpowiedzi -10

.

W zakresie budownictwa jednorodzinnego:

- wydano 13 decyzji

- w trakcie postępowania jest 95 spraw

- wydano 3 wypisy i wyrysy

Ochrona środowiska

Wycinka drzew:

wydano 8 pozytywnych decyzji

Przecinka pielęgnacyjna:

2 pozytywne decyzje

Pozyskanie drewna:

2 pozytywne decyzje

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach :

wydano:

10 pozytywnie rozpatrzonych

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

  • 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany w planie - Dobra,

  • 1 projekt uchwały w sprawie zmiany planu,

  • 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom - Wołczkowo, Mierzyn,

Wydano:

  • 72 zawiadomienia w sprawie numeracji porządkowej

  • 70 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania

  • 78 informacji na temat planu zagospodarowania

Dowody osobiste:

1. Przyjęto 210 wniosków dowodowych

2. Wydano 220 nowych dowodów osobistych

3. Przyjęto 5 zgłoszeń o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 156 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 17 wniosków o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

3.Wydano 2 decyzję o wymeldowaniu,

POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 443 decyzje administracyjne

w tym:

w zakresie świadczeń rodzinnych

353 decyzje pozytywne

8 decyzji odmownych

decyzje z pomocy społecznej

  • 78 decyzji pozytywnych

  • 4 decyzje odmowne

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 6

  • Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 46635 złotych

Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń

32067 zł

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej

Obejmują wypłatę zasiłków stałych

  • Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 14568

zadania zlecone gminie - rozdział 85212

Świadczenia rodzinne - 304606 zł

Zaliczka alimentacyjna - 35670 zł

Łącznie :337276 zł

Dodatki mieszkaniowe:

- wydano 5 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,

- w rozpatrzeniu pozostaje 7 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego

Dodatki wypłacono w łącznej kwocie za miesiąc:

wrzesień 2006 - 2619,71 zł

październik 2006 - 2.153,32 zł

Zamówienia publiczne:

Podpisane umowy:

1. Na wykonanie sieci wodociągowej i gazowej do byłej JW. W Dobrej dz. nr 315

2. Na wykonanie chodnika i wjazdów w ulicy Weleckiej w m. Mierzyn ( 1 oferta)

3. Na wykonanie chodnika i wjazdów w miejscowości Lubieszyn (1 oferta)

4. Na wykonanie sieci wodociągowej w ulicy Spółdzielców w m. Mierzyn (2 oferty)

5. Na remont dachu przy ul. Granicznej 24a w m. Dobra (brak ofert)

Przetargi unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt.1 ( z uwagi na brak ofert)

  1. Na budowę budynku socjalnego na boisku w m. Mierzyn - I etap (3.10.06).

  2. Na zagospodarowanie boiska w m. Bezrzecze

Przetargi ogłoszone:

  1. Wykonanie chodnika i wjazdów w ulicy Lipowej w m. Wołczkowo

  2. Na konserwacje urządzeń wodno melioracyjnych na terenie Gminy Dobra

Przetargi otwarte.

  1. Wykonanie ocieplenia budynku biblioteki w Dołujach

  2. Modernizacja ulicy Chabrowej w m. Dobra - kanalizacja deszczowa

Dokumentacja złożona do pozwolenia na budowę:

  1. Na odwodnienie ulicy Przedwiośnia w m. Wołczkowo

  2. Na odwodnienie ulicy Weleckiej w m. Mierzyn

Przetargi w przygotowaniu.

  1. Wykonanie chodnika i wjazdów w m. Grzepnica

  2. Na wykonanie budynku socjalnego na boisku w m. Mierzyn

  3. Wykonanie oświetlenia ulicy Lazurowej w m. Dobra

  4. Na wykonanie odwiertu studni głębinowej w m. Bezrzecze

  5. Na zakup agregatu prądotwórczego do Skarbimierzyce

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wydano :

1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży

1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 18% przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży

Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej

- 45 nowych wpisów do działalności gospodarczej

- 42 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

- 12 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Działalność kulturalno-sportowa

W klubach:

Czytanie bajek dla dzieci

Wystawy konkursowe prac plastycznych

Tworzenie zespołu folklorystycznego

Wycieczki rowerowe.

Wycieczki do Gryfina na „Lagunę”

Wykorzystanie darów jesieni w pracach plastycznych

Robienie stroików na Święto Zmarłych.

Gry i zabawy na boiskach i w klubach.

Rozgraniczenia:

Wydano 4 postanowienia w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.

Wydano 2 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości

Gospodarka komunalna:

  1. Wydano 83 zgody i warunki techniczne na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

  2. Sporządzono 16 umów na budowę kolejnych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej.

  3. Sporządzono 22 umowy na budowę kolejnych odcinków sieci wodociągowej.

  4. Wydano 32 postanowienia w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.

Wydano:

16 decyzji o zajęciu pasa drogowego

5 decyzji o umieszczeniu urządzenia w drodze

1 pozwolenia na wykonanie drogi gminnej dz. nr 369 w Dobrej

zlecono i wykonano remont drogi ul. Platanowej w Dobrej

zlecono wykonanie remontu drogi ul. Bławatkowej

zlecono kolejne dwa pomiary kontrolne reperów na ul. Jaśminowej w Dobrej

wydano 6 pisemnych pozwoleń na połączenie działek prywatnych z drogą gminną

wydano pozwolenie na budowę chodnika przy ul. Tymiankowej Bezrzecze ze firmie Eurocapital

zlecono wykonanie i zamontowanie 10 ławo-stołów na boisku w Mierzynie

wykonano i zamontowano 4 barki zadaszone w Buku

zlecono i wykonano remont cząstkowy masą bitumiczną drogi Redlica - Bezrzecze

zakończono remonty dróg z drugiego etapu i częściowo z trzeciego etapu remontów dróg gminnych.

Gospodarka gruntami:

  • Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek niezabudowanych:

- nr 1024/110 o powierzchni 0,1266 ha położonej w Dobrej

- nr 364/192 o powierzchni 957 m2 położonej w Mierzynie

- nr 1024/106 o powierzchni 0,1352 ha położonej w Dobrej

- nr 364/190 o powierzchni 0,1014 ha położonej w Mierzynie

- nr 364/196 o powierzchni 0,0900 ha położonej w Mierzynie

- nr 364/191 o powierzchni 0,0962 ha położonej w Mierzynie

- nr 364/197 o powierzchni 0,0902 ha położnej w Mierzynie

- nr 1024/94 o powierzchni 0,1408 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/98 o powierzchni 0,1398 ha położonej w Dobrej

- nr 472/109 o powierzchni 1500 m2 położonej w Wołczkowie

- nr 1024/95 o powierzchni 0,1338 ha położonej w Dobrej

- nr 1518/1 o powierzchni 0,1032 ha położonej w Dobrej

- nr 1520/3 o powierzchni 0,1164 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/97 o powierzchni 0,1398 ha położonej w Dobrej

- nr 1519/1 o powierzchni 0,1113 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/11 o powierzchni 0,267 ha położonej w Dobrej

- nr 466/17 o powierzchni 1124m2 położonej w Wołczkowie

- udział wynoszący 1/18 części w działce nr 466/8 o powierzchni 2746 m2 położonej w

Wołczkowie

- nr 1518/7 o powierzchni 0,1215 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/109 o powierzchni 0,1339 ha położnej w Dobrej

- nr 21/16 o powierzchni 4649 m2 położonej w Grzepnicy

- nr 752 o powierzchni 751 m2 położonej w Dobrej

- nr 1518/9 o powierzchni 0,1189 ha położonej w Dobrej

- nr 318/65 o powierzchni 0,1001 ha położonej w Dobrej

- nr 318/66 o powierzchni 0,1022 ha położonej w Dobrej

- nr 318/67 o powierzchni 0,1040 ha położonej w Dobrej

- nr 318/68 o powierzchni 0,1027 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/113 o powierzchni 0,1173 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/108 o powierzchni 0,1466 ha położonej w Dobrej

- nr 318/43 o powierzchni 0,1038 ha położonej w Dobrej

- nr 1024/100 o powierzchni 0,1388 ha położonej w Dobrej

2. Wydano 16 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości :

- nr 1515 o powierzchni 25,1465 ha położonej w Dobrej

- nr 735/86 o powierzchni 0,2877 ha położonej w Mierzynie 3

- nr 735/23 o powierzchni 0,1611 ha położnej w Mierzynie 3

- nr 815 o powierzchni 0,0996 ha położonej w Mierzynie 2

- nr 127 o powierzchni 0,0485 ha położnej w Bezrzeczu

- nr 368 o powierzchni 0,0904 ha położnej w Bezrzeczu

- nr 563 o powierzchni 0,1013 ha i 564 o powierzchni 0,1013 ha położonych w Dobrej

- nr 189 o powierzchni 0,71 ha położonej w Wołczkowie

- nr 121/3 o powierzchni 1,1720 ha położonej w Dobra

- nr 15 o powierzchni 1,2018 ha położnej w Bezrzeczu

- nr 63/2 o powierzchni 0,1714 ha położonej w Kościnie

- nr 241/14 o powierzchni 0,2520 ha położonej w Dołujach

- nr 436/2 o powierzchni 0,1002 ha położonej w Mierzynie 1

- nr 364/267 o powierzchni 0,3321 ha położonej w Mierzynie

- nr 782 o powierzchni 0,1000 ha położonej w Mierzynie

- nr 867 o powierzchni 0,0724 położonej w Mierzynie

3. Wydano 6 postanowień w sprawie podziału nieruchomości :

- nr 193/2 o powierzchni 0,28 ha położonej w Mierzynie

- nr 782 o powierzchni 0,1000 ha położonej w Mierzynie

- nr 371/1 o powierzchni 0,63 ha położonej w Wołczkowie

- nr 15 o powierzchni 1,1960 ha położonej w Bezrzeczu

- nr 485/24 o powierzchni 0,1356 ha położonej w Wołczkowie

- nr 218/1 o powierzchni 1,36 ha położonej w Mierzynie

4. Od dnia 13 października 2006 r. do dnia 6 listopada 2006 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobra i miejscowości Bezrzecze wykaz nieruchomości nr 431/2 przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.

5. Od dnia 13 października 2006 r. do dnia 6 listopada 2006 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobra i miejscowości Bezrzecze wykaz nieruchomości nr 431/4 przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.

6. Od dnia 13 października 2006 r. do dnia 6 listopada 2006 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobra i miejscowości Grzepnica wykaz nieruchomości nr 128, 42, 144/2, 144/3 przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.

Prace społeczno użyteczne na terenie Gminy:

jest zatrudnionych kilka osób wykonujące prace porządkowe przy poboczach dróg oraz na terenie cmentarza, został przeprowadzony remont na terenie Ośrodka Zdrowia w Dobre w poczekalni stomatologicznej polegający na pomalowaniu ścian i położeniu wykładziny PCV.

Prace nieodpłatne są wykonywane przez 4 osoby skazane przez Sąd Rejonowy na terenie miejscowości Dobra, Stolec, Buk, Dołuje.

Ponadto

  1. Wystąpiono o odszkodowanie za uszkodzone mienie gminy w budynku Ośrodka Zdrowia w Dobrej - pomieszczenie Świadczeń rodzinnych (zalanie przez sąsiada)

  2. Na wniosek poszkodowanego wszczęto postępowanie odszkodowawcze z polisy odpowiedzialności cywilnej - dot. uszkodzenia samochodu ze względu na stan drogi ul. Bukszpanowej

  3. Wyrażono zgodę na prowadzenie sprzedaży warzyw i owoców w Lubieszynie

w obrębie drogi gminnej nr 64 na okres 3 lat

  1. Wyrażono zgodę na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzu w Mierzynie

w okresie od 27.10. do 28.10.2006 r.

  1. Wyrażono zgodę na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzu w Mierzynie

w okresie od 29.10 do 1.11.2006 r.

  1. Wyrażono zgodę na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzu w Wołczkowie

w okresie od 28.10 do 1.11.2006 r.

7. Zawarto umowę z Gminnym Klubem Sportowym Mierzyn na realizację zadania publicznego w dziedzinie kultury fizycznej i sportu, na które przeznaczono

dotację w wysokości 30 000 zł

Wójt

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
31 paź 2006

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
31 paź 2006, godz. 17:34

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
31 paź 2006, godz. 17:34