Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 11.09.2006r. do dnia 23.10.2006 r
S P R A W O Z D A N I E
z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie
od dnia 11.09.2006 r. do 23.10..2006 r.
Zarządzeniem z dnia 29.09.2006r. dokonałem zmian budżetu gminy na 2006r. polegających na:
- zwiększeniu dochodów o kwotę 29 695zł stanowiącą dotację z budżetu państwa na organizację i przeprowadzenie wyborów wójta oraz rady gminy; także o taką kwotę zwiększyłem plan wydatków na ten cel;
- przeniesieniu wydatków bieżących w ramach działów:
801-oświata i wychowanie 9 980zł,
851-ochrona zdrowia 800 zł,
852-pomoc społeczna 2 436zł,
900-gospodarka komunalna i ochrona środowiska 17 000zł,
921-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 350zł,
926-kultura fizyczna i sport 11 500zł;
-zmniejszeniu rezerwy ogólnej o kwotę 10 000zł;
- zwiększeniu wydatków na składki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
-ustaleniu układu wykonawczego do Uchwały Rady Gminy Nr XXXVI/444/06 z dnia 14 września 2006r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2006r.
W zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
1. Wydanych zostało 126 decyzji przyznających pomoc materialną dla uczniów w postaci stypendium szkolnego.
Decyzje zostały wydane:
- na okres od 01.09.2006 do 31.12.2006 r. (przyznane stypendium w tym okresie zostanie w 1/2 kwoty wypłacone gotówką, a pozostała część zostanie wypłacona po dostarczeniu rachunków lub faktur). Wypłata stypendium w części w formie gotówki jest możliwa z uwagi na pozyskanie dodatkowych środków finansowych z budżetu państwa w ramach realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2006 r.
- na okres od 01/01/2007 do 30.06.2007 r. (wypłata stypendium w tym okresie będzie odbywała się tylko i wyłącznie na podstawie przedstawionych rachunków bądź faktur).
2. W arkuszach organizacyjnych szkół wprowadzane są na bieżąco zmiany, na wniosek dyrektorów.
3. W szkołach prowadzone są zajęcia dodatkowe dla grup uczniów klas VI oraz Gimnazjum z języka polskiego oraz matematyki w ramach realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.
W zakresie podatków
Rozpatrzono 16 wniosków podatników, z czego w 11 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi a w 5 przypadkach wnioski pozostawiono bez rozpatrzenia.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
5 |
0 |
5 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
6 |
0 |
0 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
11 |
0 |
5 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
5 |
0 |
0 |
5 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
6 |
0 |
0 |
6 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
11 |
0 |
0 |
11 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
625,10 |
0 |
0 |
625,10 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1097,00 |
0 |
0 |
1097,00 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
1722,10 |
0 |
0 |
1722,10 |
Udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci umorzenia podatku za łączne zobowiązanie publiczne w kwocie 244,00 zł
Wystawiono 22 wezwania do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych
Wydano 1 zaświadczenie dot. pomocy publicznej.
Wydano 12 decyzji w sprawie ustalenia kwoty zwroty podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Wydano 2 decyzje stwierdzające wygaśniecie decyzji w sprawie rozłożenia podatku na raty.
W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej :
- wydano 10 postanowień o wszczęciu postępowania
- wydano 4 wezwania do złożenia deklaracji
- wydano 1 zawiadomienie do Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości
- wystawiono 1 pismo różne do podatnika o złożenie wyjaśnienia
- wydano 5 postanowień o rozksięgowaniu
- wydano 1 decyzję określającą wysokość zaległości
- wydano 1 decyzję w sprawie określenia wysokości zobowiązania w podatku od nieruchomości
- wydano 1 wniosek o umorzenie z urzędu w podatku od nieruchomości
- wydano 8 wniosków do Urzędu Skarbowego - tytuły wykonawcze.
W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego:
Wysłano 80 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia podatku od nieruchomości i rolnego.
Wydano 41 zaświadczeń dotyczących stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego, podleganiu ubezpieczeniu rolnemu, o niezaleganiu.
Wystawiono 63 decyzje w sprawie przypisu i odpisu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na łączną kwotę
- przypis 9041,20 zł
- odpis 7476,30 zł
W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono 680 upomnień dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 63773,74 zł oraz 21 tytułów wykonawczych skierowany do Urzędu Skarbowego za łączne zobowiązanie na kwotę 3350,20,00 zł.
Ponadto wystawiono 8 tytułów wykonawczych skierowanych do Komornika Sądowego na kwotę 7878,30 zł.
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano 11 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.
postępowanie w toku: 17
załatwiono 26 spraw innych.
Wydano 15 decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wydano 30 decyzji o warunkach zabudowy.
Sprawy w toku szt.22
Inne sprawy - odpowiedzi -10
.
W zakresie budownictwa jednorodzinnego:
- wydano 13 decyzji
- w trakcie postępowania jest 95 spraw
- wydano 3 wypisy i wyrysy
Ochrona środowiska
Wycinka drzew:
wydano 8 pozytywnych decyzji
Przecinka pielęgnacyjna:
2 pozytywne decyzje
Pozyskanie drewna:
2 pozytywne decyzje
Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach :
wydano:
10 pozytywnie rozpatrzonych
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
Pod obrady Rady Gminy przedłożono:
1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany w planie - Dobra,
1 projekt uchwały w sprawie zmiany planu,
2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom - Wołczkowo, Mierzyn,
Wydano:
72 zawiadomienia w sprawie numeracji porządkowej
70 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania
78 informacji na temat planu zagospodarowania
Dowody osobiste:
1. Przyjęto 210 wniosków dowodowych
2. Wydano 220 nowych dowodów osobistych
3. Przyjęto 5 zgłoszeń o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 156 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 17 wniosków o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
3.Wydano 2 decyzję o wymeldowaniu,
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 443 decyzje administracyjne
w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
353 decyzje pozytywne
8 decyzji odmownych
decyzje z pomocy społecznej
78 decyzji pozytywnych
4 decyzje odmowne
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie - 6
Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 46635 złotych
Zadania własne gminy - kwota wypłaconych świadczeń
32067 zł
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej
Obejmują wypłatę zasiłków stałych
Zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 14568
zadania zlecone gminie - rozdział 85212
Świadczenia rodzinne - 304606 zł
Zaliczka alimentacyjna - 35670 zł
Łącznie :337276 zł
Dodatki mieszkaniowe:
- wydano 5 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy,
- w rozpatrzeniu pozostaje 7 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego
Dodatki wypłacono w łącznej kwocie za miesiąc:
wrzesień 2006 - 2619,71 zł
październik 2006 - 2.153,32 zł
Zamówienia publiczne:
Podpisane umowy:
1. Na wykonanie sieci wodociągowej i gazowej do byłej JW. W Dobrej dz. nr 315
2. Na wykonanie chodnika i wjazdów w ulicy Weleckiej w m. Mierzyn ( 1 oferta)
3. Na wykonanie chodnika i wjazdów w miejscowości Lubieszyn (1 oferta)
4. Na wykonanie sieci wodociągowej w ulicy Spółdzielców w m. Mierzyn (2 oferty)
5. Na remont dachu przy ul. Granicznej 24a w m. Dobra (brak ofert)
Przetargi unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt.1 ( z uwagi na brak ofert)
Na budowę budynku socjalnego na boisku w m. Mierzyn - I etap (3.10.06).
Na zagospodarowanie boiska w m. Bezrzecze
Przetargi ogłoszone:
Wykonanie chodnika i wjazdów w ulicy Lipowej w m. Wołczkowo
Na konserwacje urządzeń wodno melioracyjnych na terenie Gminy Dobra
Przetargi otwarte.
Wykonanie ocieplenia budynku biblioteki w Dołujach
Modernizacja ulicy Chabrowej w m. Dobra - kanalizacja deszczowa
Dokumentacja złożona do pozwolenia na budowę:
Na odwodnienie ulicy Przedwiośnia w m. Wołczkowo
Na odwodnienie ulicy Weleckiej w m. Mierzyn
Przetargi w przygotowaniu.
Wykonanie chodnika i wjazdów w m. Grzepnica
Na wykonanie budynku socjalnego na boisku w m. Mierzyn
Wykonanie oświetlenia ulicy Lazurowej w m. Dobra
Na wykonanie odwiertu studni głębinowej w m. Bezrzecze
Na zakup agregatu prądotwórczego do Skarbimierzyce
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydano :
1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży
1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 18% przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,
1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży
Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
- 45 nowych wpisów do działalności gospodarczej
- 42 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
- 12 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Działalność kulturalno-sportowa
W klubach:
Czytanie bajek dla dzieci
Wystawy konkursowe prac plastycznych
Tworzenie zespołu folklorystycznego
Wycieczki rowerowe.
Wycieczki do Gryfina na „Lagunę”
Wykorzystanie darów jesieni w pracach plastycznych
Robienie stroików na Święto Zmarłych.
Gry i zabawy na boiskach i w klubach.
Rozgraniczenia:
Wydano 4 postanowienia w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.
Wydano 2 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości
Gospodarka komunalna:
Wydano 83 zgody i warunki techniczne na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
Sporządzono 16 umów na budowę kolejnych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej.
Sporządzono 22 umowy na budowę kolejnych odcinków sieci wodociągowej.
Wydano 32 postanowienia w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
Wydano:
16 decyzji o zajęciu pasa drogowego
5 decyzji o umieszczeniu urządzenia w drodze
1 pozwolenia na wykonanie drogi gminnej dz. nr 369 w Dobrej
zlecono i wykonano remont drogi ul. Platanowej w Dobrej
zlecono wykonanie remontu drogi ul. Bławatkowej
zlecono kolejne dwa pomiary kontrolne reperów na ul. Jaśminowej w Dobrej
wydano 6 pisemnych pozwoleń na połączenie działek prywatnych z drogą gminną
wydano pozwolenie na budowę chodnika przy ul. Tymiankowej Bezrzecze ze firmie Eurocapital
zlecono wykonanie i zamontowanie 10 ławo-stołów na boisku w Mierzynie
wykonano i zamontowano 4 barki zadaszone w Buku
zlecono i wykonano remont cząstkowy masą bitumiczną drogi Redlica - Bezrzecze
zakończono remonty dróg z drugiego etapu i częściowo z trzeciego etapu remontów dróg gminnych.
Gospodarka gruntami:
Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek niezabudowanych:
- nr 1024/110 o powierzchni 0,1266 ha położonej w Dobrej
- nr 364/192 o powierzchni 957 m2 położonej w Mierzynie
- nr 1024/106 o powierzchni 0,1352 ha położonej w Dobrej
- nr 364/190 o powierzchni 0,1014 ha położonej w Mierzynie
- nr 364/196 o powierzchni 0,0900 ha położonej w Mierzynie
- nr 364/191 o powierzchni 0,0962 ha położonej w Mierzynie
- nr 364/197 o powierzchni 0,0902 ha położnej w Mierzynie
- nr 1024/94 o powierzchni 0,1408 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/98 o powierzchni 0,1398 ha położonej w Dobrej
- nr 472/109 o powierzchni 1500 m2 położonej w Wołczkowie
- nr 1024/95 o powierzchni 0,1338 ha położonej w Dobrej
- nr 1518/1 o powierzchni 0,1032 ha położonej w Dobrej
- nr 1520/3 o powierzchni 0,1164 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/97 o powierzchni 0,1398 ha położonej w Dobrej
- nr 1519/1 o powierzchni 0,1113 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/11 o powierzchni 0,267 ha położonej w Dobrej
- nr 466/17 o powierzchni 1124m2 położonej w Wołczkowie
- udział wynoszący 1/18 części w działce nr 466/8 o powierzchni 2746 m2 położonej w
Wołczkowie
- nr 1518/7 o powierzchni 0,1215 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/109 o powierzchni 0,1339 ha położnej w Dobrej
- nr 21/16 o powierzchni 4649 m2 położonej w Grzepnicy
- nr 752 o powierzchni 751 m2 położonej w Dobrej
- nr 1518/9 o powierzchni 0,1189 ha położonej w Dobrej
- nr 318/65 o powierzchni 0,1001 ha położonej w Dobrej
- nr 318/66 o powierzchni 0,1022 ha położonej w Dobrej
- nr 318/67 o powierzchni 0,1040 ha położonej w Dobrej
- nr 318/68 o powierzchni 0,1027 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/113 o powierzchni 0,1173 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/108 o powierzchni 0,1466 ha położonej w Dobrej
- nr 318/43 o powierzchni 0,1038 ha położonej w Dobrej
- nr 1024/100 o powierzchni 0,1388 ha położonej w Dobrej
2. Wydano 16 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości :
- nr 1515 o powierzchni 25,1465 ha położonej w Dobrej
- nr 735/86 o powierzchni 0,2877 ha położonej w Mierzynie 3
- nr 735/23 o powierzchni 0,1611 ha położnej w Mierzynie 3
- nr 815 o powierzchni 0,0996 ha położonej w Mierzynie 2
- nr 127 o powierzchni 0,0485 ha położnej w Bezrzeczu
- nr 368 o powierzchni 0,0904 ha położnej w Bezrzeczu
- nr 563 o powierzchni 0,1013 ha i 564 o powierzchni 0,1013 ha położonych w Dobrej
- nr 189 o powierzchni 0,71 ha położonej w Wołczkowie
- nr 121/3 o powierzchni 1,1720 ha położonej w Dobra
- nr 15 o powierzchni 1,2018 ha położnej w Bezrzeczu
- nr 63/2 o powierzchni 0,1714 ha położonej w Kościnie
- nr 241/14 o powierzchni 0,2520 ha położonej w Dołujach
- nr 436/2 o powierzchni 0,1002 ha położonej w Mierzynie 1
- nr 364/267 o powierzchni 0,3321 ha położonej w Mierzynie
- nr 782 o powierzchni 0,1000 ha położonej w Mierzynie
- nr 867 o powierzchni 0,0724 położonej w Mierzynie
3. Wydano 6 postanowień w sprawie podziału nieruchomości :
- nr 193/2 o powierzchni 0,28 ha położonej w Mierzynie
- nr 782 o powierzchni 0,1000 ha położonej w Mierzynie
- nr 371/1 o powierzchni 0,63 ha położonej w Wołczkowie
- nr 15 o powierzchni 1,1960 ha położonej w Bezrzeczu
- nr 485/24 o powierzchni 0,1356 ha położonej w Wołczkowie
- nr 218/1 o powierzchni 1,36 ha położonej w Mierzynie
4. Od dnia 13 października 2006 r. do dnia 6 listopada 2006 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobra i miejscowości Bezrzecze wykaz nieruchomości nr 431/2 przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
5. Od dnia 13 października 2006 r. do dnia 6 listopada 2006 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobra i miejscowości Bezrzecze wykaz nieruchomości nr 431/4 przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
6. Od dnia 13 października 2006 r. do dnia 6 listopada 2006 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobra i miejscowości Grzepnica wykaz nieruchomości nr 128, 42, 144/2, 144/3 przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
Prace społeczno użyteczne na terenie Gminy:
jest zatrudnionych kilka osób wykonujące prace porządkowe przy poboczach dróg oraz na terenie cmentarza, został przeprowadzony remont na terenie Ośrodka Zdrowia w Dobre w poczekalni stomatologicznej polegający na pomalowaniu ścian i położeniu wykładziny PCV.
Prace nieodpłatne są wykonywane przez 4 osoby skazane przez Sąd Rejonowy na terenie miejscowości Dobra, Stolec, Buk, Dołuje.
Ponadto
Wystąpiono o odszkodowanie za uszkodzone mienie gminy w budynku Ośrodka Zdrowia w Dobrej - pomieszczenie Świadczeń rodzinnych (zalanie przez sąsiada)
Na wniosek poszkodowanego wszczęto postępowanie odszkodowawcze z polisy odpowiedzialności cywilnej - dot. uszkodzenia samochodu ze względu na stan drogi ul. Bukszpanowej
Wyrażono zgodę na prowadzenie sprzedaży warzyw i owoców w Lubieszynie
w obrębie drogi gminnej nr 64 na okres 3 lat
Wyrażono zgodę na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzu w Mierzynie
w okresie od 27.10. do 28.10.2006 r.
Wyrażono zgodę na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzu w Mierzynie
w okresie od 29.10 do 1.11.2006 r.
Wyrażono zgodę na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzu w Wołczkowie
w okresie od 28.10 do 1.11.2006 r.
7. Zawarto umowę z Gminnym Klubem Sportowym Mierzyn na realizację zadania publicznego w dziedzinie kultury fizycznej i sportu, na które przeznaczono
dotację w wysokości 30 000 zł
Wójt
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
31 paź 2006
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
31 paź 2006, godz. 17:34
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
31 paź 2006, godz. 17:34