Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 08.02.07 r. do 07.03.2007r.

S P R A W O Z D A N I E

z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie

od  dnia  8 lutego 2007r. do dnia 7 marca 2007r..

 

 

W  ZAKRESIE  FINANSÓW:

 

Zarządzeniem Nr 37 z dnia 28 lutego  2007r.:

1.      Dokonałam zmian  w budżecie gminy na 2007r. polegających na  przesunięciach  w planie wydatków bieżących na zadania własne , w ramach działów, między rozdziałami na kwotę  44 910zł  w jednostkach budżetowych:

- Urzędzie Gminy na kwotę 26 810zł

- Ośrodku Pomocy Społecznej 18 100zł

2.      Ustaliłam układ wykonawczy  do uchwały  Rady Gminy Dobra Nr IV/28/07 z dnia 22.02.2007r. w  sprawie zmian budżetu gminy na 2007r.

 

W  ZAKRESIE PODATKÓW:

1.      W powyższym okresie wystawiono 11 zaświadczeń w sprawie posiadania działki na terenie gm. Dobra, posiadania gospodarstwa rolnego, o  dochodowości z gospodarstwa rolnego,              o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra, o ilości hektarów fizycznych i przeliczeniowych,                      o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników  w latach 1970-1980.

2.      Wysłano  80 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia wysokości podatku rolnego oraz w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości, w związku z nabyciem nieruchomości na terenie gm. Dobra  lub w związku z oddaniem do użytkowania budynków mieszkalnych.

3.      Wysłano około 25 wniosków do Terenowego Banku Danych w Szczecinie o  ustalenie adresu zameldowania właściciela nieruchomości.

4.      W okresie od 08.02.2007r. do 04.03.2007r. wystawiono 7690 decyzji przypisu  podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego na kwotę 2.367,600, 00 zł.

 

Ponadto w zakresie podatków  w 9 przypadkach udzielił wnioskowanej ulgi, a w 4 odmówiono wszczęcia postępowania. 

 

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

3

0

2

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

6

0

2

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

 RAZEM

9

0

4

 

Udzielone ulgi według rodzajów:

 

 

RODZAJ  NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

3

0

0

3

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

6

0

           0

6

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

9

0

0

9

 

 

Wielkość udzielonych ulg:

 

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

3193,40

0

0

3193,40

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

2495,80

 

0

0

2495,80

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

5689,20

0

0

5689,20

 

W okresie sprawozdawczym:

1.      Wystawiono 10 wezwań do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych,

2.      Wystawiono 1 tytuł wykonawczy dotyczący podatku od środków   transportowych na łączną kwotę 290,00 zł.

3.      Wydano 3 postanowienia dotyczące rozksięgowania wpłat na podatek od środków transportowych.

4.      Wystawiono 2 postanowienia dotyczące wszczęcia postępowania w sprawie określenia wysokości zobowiązania w podatku od środków transportowych.

 

Wójt Gminy Dobra w zakresie egzekucji podatków sporządzono i wystawiono                    362 upomnienia dotyczące podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na łączną kwotę 117 838,95 zł oraz 22 tytuły wykonawcze skierowane do Urzędów Skarbowych za podatek od nieruchomości, rolny i łączne zobowiązanie pieniężne na kwotę 11 511,70 zł.

 Ponadto wystawiono 5 tytułów wykonawczych skierowanych do Komornika Sądowego na kwotę 10 421,90 zł.

Wycofano tytuł wykonawczy na kwotę 302,70 zł u podatnika, któremu umorzono zaległy podatek od nieruchomości oraz zawieszono postępowanie egzekucyjne u podatnika, który wystąpił o umorzeniem zaległego podatku i w związku z tym toczy się postępowanie.

 

Ponadto wystawiono:

1.      3 zaświadczenia w sprawie o  nie zaleganiu w płatnościach podatku od nieruchomości rolnym i leśnym.

2.      7 postanowień o rozksięgowaniu wpłat.

3.      16 zwrotów wpłat w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym wynikających ze sprzedaży nieruchomości – zgodnie z wydanymi wcześniej decyzjami o nadpłacie.

           

W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej

1.      Wydano 1 postanowienie do zapoznania się z materiałami w sprawie.

2.      Wydano 23 wezwania do złożenia deklaracji.

3.      Wydano 1 zawiadomienie o źle wypełnionej deklaracji.

4.      Wydano 2 pisma do podatnika o złożenie wyjaśnień.

5.      Wydano 2 pisma o ustalenie adresu podatnika.

6.      Wydano 10 postanowień o rozksięgowaniu.

7.      Wydano 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku.

 

 

W ZAKRESIE WARUNKÓW ZABUDOWY:

 

W zakresie lokalizacji inwestycji:

1.      Wydano 1 decyzje o warunkach zabudowy dot. bud. Mieszkalnego

2.      Postępowanie w toku: 12, w tym dot. bud. mieszkalnego – 6.

3.      Załatwiono 6 spraw różnych.

 

Wydane decyzje inwestycji celu publicznego:

1.      Wydano jedną  1 decyzję w zakresie sieci.

 

Wydane decyzje o warunkach zabudowy szt. 7 w tym:

- 6 decyzji w zakresie sieci, przyłączy i zewnętrznych inwestycji,

- 1 decyzja zmieniająca w części już wydaną decyzje.

Inne sprawy – odpowiedzi szt. 5

Sprawy w toku 42.

Przekazanie terenu pod zajęcie pasa drogowego oraz odbiór końcowy w ilości 15.

 

Warunki zabudowy z zakresu budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego :

- wydano 30 decyzji pozytywnych,

- odmowne decyzje o warunkach zabudowy 7,

- wydano 9 decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy,

- 69  wniosków znajduje się  w trakcie postępowania,

- postępowania bez rozpatrzenia 12.

W ZAKRESIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

- projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Bezrzeczu,

- projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu w Dobrej.

 

Ponadto wydano :

- 33 zawiadomienia w sprawie numeracji porządkowej,

- 56 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania,

- 50 informacji na temat planu zagospodarowania.

 

W ZAKRESIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH:

  

Podpisane umowy:

1.      Rozwój infrastruktury transportowej w rejonie przygranicznym w Gminie Dobra    – transgraniczne rowerowe szlaki turystyczne – termin wykonania do 31.05.2007r.

2.      Opracowanie dokumentacji technicznej  na: Budowę chodnika i zjazdów w Mierzynie na       odcinku od granicy miasta Szczecina do Skarbimierzyc – termin wykonania do 30.11.2007r.

 

Przetargi otwarte.

1.      Modernizacja dróg płytami JOMB

2.      Remont dróg gminnych na terenie Gminy Dobra

 

Przetargi ogłoszone na.

1.      Konserwację i utrzymanie w czystości boisk sportowych, placów zabaw

2.      Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego.

3.      Oświetlenie ulicy Nowowiejskiej w m. Bezrzecze.

4.      Oświetlenie ulicy Starowiejskiej w m. Bezrzecze.

5.      Oświetlenie ulicy Piaskowej w m. Wołczkowo.

6.      Oświetlenie ulicy Przedwiośnia w m. Wołczkowo.

7.      Budowa chodnika i wjazdów w Dobrej ul. Szczecińska do ul. Sportowej.

8.      Budowa chodnika i wjazdów w m. Buk.

9.      Budowa chodnika i wjazdów w m. Rzędziny.

10.  Budowa chodnika i wjazdów w m. Stolec.

 

Przetargi w przygotowaniu:

1.      Budowa chodnika i wjazdów w m. Kościno

2.      Budowa chodnika i wjazdów w m. Dołuje( koło sklepu rybnego)

3.      Oświetlenie ulicy Mierzyńskiej

4.      Mierzyn, budowa kanalizacji deszczowej- Welecka przy Spółdzielców

5.      Budowa chodnika i wjazdów w Grzepnicy

6.      Modernizacja budynku Graniczna 24a na potrzeby Urzędu Gminy

 

 

 

 

 

 

 

W ZAKRESIE GOSPODARKI KOMUNALNEJ:

 

1.      Wydano 100 warunków technicznych przyłączenia do kanalizacji sanitarnej.

2.      Wydano 50 zgód na włączenie do sieci wodociągowej.

3.      Podpisano 60 umów ( w tym zawierają się również aneksy do wcześniejszych umów ) na budowę odcinków kanalizacji sanitarnej i wodociągu.

4.      Dokonano 20 uzgodnień w zakresie warunków zabudowy.

5.      Wystawiono 6 zleceń na zmianę organizacji ruchu.

6.      Uzgodniono 30 projektów przyłączy do kanalizacji sanitarnej.

 

Ponadto w zakresie dróg:

1.       Sprawdzono stan techniczny dróg na terenie gminy pod kątem ustalenia pilności wykonywanych napraw i remontów.

2.       Na bieżąco dokonywane są uzgodnienia dotyczące przejścia przez drogi i zajęcia pasa drogowego.

 

 

W ZAKRESIE GOSPODARKI GRUNTAMI:

1.      Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami  w sprawie warunkowej umowy       sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu  działek niezabudowanych:

- nr 63 o powierzchni 3,3879 ha  położonej w Buku

- nr 318/75 o powierzchni 0,1046 położonej w Dobrej

- nr 318/60 o powierzchni 0,1000 ha położonej w Dobrej

- nr 1520/2 o powierzchni 0,1208 ha, nr 1520/4 o powierzchni 0,1048 ha, nr 1520/5 o

  powierzchni 0,1353 ha położonych w Dobrej

- nr 318/76 o powierzchni 0,1045 ha położonej w Dobrej

- nr 1524/12 o powierzchni 0,0701 ha położonej w Dobrej

- nr 1518/11 o powierzchni 0,1241 ha położnej  w Dobrej

- nr 472/114 o powierzchni 0,1500 ha położonej w Wołczkowie

- nr 1024/93 o powierzchni 0,1370 ha położonej w Dobrej

 

2.      Wydano 7 postanowień w sprawie podziału nieruchomości:

- działka nr 122 o powierzchni 0,2601 ha położona w Mierzynie 2

- działka nr 304/3 o powierzchni 0,2700 ha  położona w Mierzynie 3

- działki nr 840/2 i nr 841, o powierzchni  łącznej 0,1139 ha położone w Mierzynie 2

- działka nr 276/2 o powierzchni 0,7000 ha położona w Wołczkowie

- działka nr 51/60 o powierzchni 3,0877 ha położona w Mierzynie 2

- działki nr 269/44 i nr 269/45 o powierzchni łącznej 1,5536, położone w Mierzynie 3

- działka nr 283/5 o powierzchni1.02 ha  położona w Bezrzeczu

     

3.      Wydano 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu  podziału nieruchomości :

-  działka nr 345 o powierzchni 0,9923 ha położona w Wołczkowie

- działka nr 7/40 o powierzchni  0,1806 ha położna w Kościnie

- działka nr 32/11 o powierzchni 0,0234 ha położona w Wąwelnica

- działka nr 656/124 o powierzchni 0,809 ha położona w Bezrzeczu

- działka nr 337 o powierzchni 0,3787 ha położona w Wołczkowie

- działka nr 364/14` o powierzchni 1,3458 ha położona w Mierzynie1

                                                                                                                                                                                                                                                                                  

4.      Przygotowano projekt uchwały w sprawie zbycia w drodze bezprzetargowej części nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę nr 49/4 o powierzchni 0,0693 ha położonej               w obrębie Dołuje na rzecz osoby fizycznej.

 

5.      Przygotowano projekt uchwały w sprawie zbycia w drodze bezprzetargowej części nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę nr 425/1 o powierzchni ,0471 ha położonej            w obrębie Wołczkowo na rzecz osoby fizycznej.

 

6.      Podpisano aneks do umowy na umieszczenie reklamy na ogrodzeniu szkoły podstawowej           w Mierzynie z firmą „DANMAR”, określający wysokość opłaty.

 

7.      Podpisano aneks do umowy na umieszczenie reklamy w Dobrej przy ul. Granicznej z firmą RENT – nieruchomości, określający wysokość opłaty.

 

8.      Przeprowadzono kontrolę zaawansowania prac w wynajmowanym lokalu mieszkalnym. Umowa najmu została zawarta w 1997r.

 

9.      Rozwiązano umowę najmu na lokal mieszkalny w Dobrej. Lokal przejęto na potrzeby utworzenia biura Instytucji Kultury i Bibliotek.

 

W ZAKRESIE PRAC SPOŁECZNIE UŻYTECZNYCH

Realizacja prac społecznie użytecznych przez osoby skazane zostanie zrealizowana do końca miesiąca marca 2007r.- jest to jedna osoba.Sąd w sprawie realizacji prac społecznie użytecznych został poinformowany iż większość prac związanych z utrzymaniem ładu i porządku na terenie Gminy jest zlecane innym firmom wyspecjalizowanym i nie ma możliwości przyjęcia kierowanych przez Sąd osób do odpracowania zasądzonych kar.

Sołectwo Dołuje jest zainteresowane odbywaniem kar na cele społeczno użyteczne przez mieszkańców wsi Dołuje i Kościno  i  o tym fakcie poinformowany został Sąd Rejonowy                   w Szczecinie.

 

W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA

 

Ilość rozpatrzonych wniosków: 17

W zakresie wycinki drzew rozpatrzono 6 wniosków dotyczących:

1.      Mierzyn, wycinka 12 drzew gatunku brzoza i olcha, pod budowę przedszkola, na koszt wnioskodawcy.

2.      Dobra, wycinka 1 starej, wypalonej wierzby ,na koszt Gminy.

3.      Wąwelnica, 2 lipy na placu kościelnym, połamane pod wpływem wiatru, uszkodzenia mechaniczne, na koszt wnioskodawcy.

4.      Dobra, wycinka 31 drzew, cześć pod budowę domu, zły stan drzew, uszkodzenia mechaniczne ,na koszt wnioskodawcy.

5.       Dołuje, wycinka 1 lipy, drzewo usytuowane na drodze dojazdowej do posesji, utrudnia budowę wjazdu, ogranicza widoczność przy wyjeździe na ul. Daniela, na koszt wnioskodawcy.

6.      Dołuje, wycinka 2 świerków, zagrażających zawaleniem, jeden pochylony pod kątem 45 stopni, drugi powalony na koszt wnioskodawcy.

 

 

 

W zakresie przycinka pielęgnacyjna/cięcia techniczne rozpatrzono 4 wnioski dotyczące:

1.      Wołczkowo, 2 dęby, duży posusz, spadające konary, zagrażające posesji, na koszt wnioskodawcy.

2.       Rzędziny, 1 drzewo kasztanowiec, spadające konary podczas złych warunków atmosferycznych zagrażają posesji, na koszt gminy.

3.      Dołuje, przycinka ok. 40 świerków stanowiących osłonę przeciwwiatrową, w obawie przed przewaleniem, dla celów pielęgnacyjnych, na koszt wnioskodawcy.

4.      Wąwelnica, 9 drzew, plac kościelny, stare drzewa, uszkodzone korony drzew, duży posusz.

Trzy wnioski przekazano zgodnie z kompetencjami:

1.      Mierzyn, działka 267/11, symbol użytku ls- przekazano do Nadleśnictwa Trzebież..

2.      Mierzyn, drzewo zlokalizowane w pasie drogi powiatowej, przekazano do Starostwa Powiatowego do Wydziału komunikacji transportu i Dróg.

3.      Dobra, 2 kasztanowce w pasie drogi gminnej, kolidują z budową drogi dojazdowej do posesji i przeprowadzeniem mediów. Przekazano do Wydziału OŚ w Starostwie z prośbą o zgodę na wycinkę. Koszty będzie ponosić Gmina.

 

W zakresie pozyskania drewna:

Ilość rozpatrzonych wniosków:

- pozytywnie: 3

1.      Dobra ,przewrócone przez wiatr drzewo usunięte ze względu na niebezpieczeństwo.

2.      Stolec, droga 11, przewrócone przez wiatr drzewo usunięte ze względu na niebezpieczeństwo, na koszt wnioskodawcy, w zamian za zagospodarowanie drewna.

3.      Płochocin, przewrócone przez wiatr drzewo usunięte ze względu na niebezpieczeństwo, na koszt wnioskodawcy, w zamian za zagospodarowanie drewna.

 

- negatywnie: 1 wniosek

1. Bezrzecze, teren byłej jednostki radzieckiej, wniosek o zebranie drewna zalegającego na ziemi, stwierdzono że właścicielem działek nie jest Gmina w związku z czym, brak kompetencji do wydawania zezwoleń.

 

- w trakcie postępowania: 9 wniosków

 

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach:

Ilość rozpatrzonych wniosków: 4

1.      Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci wodociągowej na terenie działek 307, 51/55, 52/1 obręb Mierzyn gmina Dobra.

2.      Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci wodociągowej na terenie działek nr 800, 793 w Mierzynie, gmina Dobra.

3.      Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji paliw w Lubieszynie.

4.      Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie ul. Tęczowej w Mierzynie.

 

- w trakcie postępowania: 6 wniosków

 

 

 

W ZAKRESIE DOWODÓW OSOBISTYCH

1. Przyjęto 169 wniosków dowodowych.

2. Wydano 249  nowych dowodów osobistych.

3. Przyjęto 2 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego.

 

 

W ZAKRESIE EWIDENCJI LUDNOŚCI:

1.      Udzielono 24 odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych.

2.      Wydano 87 poświadczeń o zameldowaniu.

W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

W detalu wydano zezwolenia dla sklepu  w Lubieszynie

-        jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,

-        jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 18% przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

-        jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,

 

W gastronomii dla Restauracji „Lepianka” – Dołuje, ul. Bławatkowa 2

-        jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

-        jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości  do 18% alkoholu    przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

-        jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych  powyżej 18% alkoholu przeznaczonego  do spożycia w miejscu sprzedaży,

 

Wydano wpisy do ewidencji działalności gospodarczej  i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej:

- 30 nowych wpisów do działalności gospodarczej

- 19 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

- 12 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

 

W ZAKRESIE ROZGRANICZENIA I PRAWA WASNOŚCI:

Wydano 4 postanowienia w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.

- obręb Łęgi dz. nr 40

- obręb Łęgi dz. nr 51/11

- obręb Wołczkowo dz. nr 488/3

- obręb Dobra dz. nr 45/1.

 

W ZAKRESIE OBRONY CYWILNEJ:

 

1.      Opracowanie i wysłanie do Starostwa Polickiego celem akceptacji „Planu Przygotowań Służby Zdrowia w Gminie Dobra na potrzeby Obronne Kraju”.

2.      W ykonanie map z naniesieniem miejsc rozmieszczenia Zastępczych Miejsc Szpitalnych oraz zabezpieczeniem logistyczno- ochronnym w/w obiektów.

3.      Opracowywanie dla poszczególnych stanowisk w Urzędzie Gminy „ Kart   Realizacji Zadań  Operacyjnych’.

4.      Udział w treningach nasłuchu radiowego systemu ostrzegania i alarmowania 2 – go Korpusu Obrony Powietrznej Kraju oraz Starostwa Powiatowego;

    

W ZAKRESIE  OSP:

1.      Miesięczne rozliczenie i analiza zużycia paliwa przez pojazdy i sprzęt OSP oraz  analiza zużycia zaplanowanych w budżecie środków finansowych.

2.      Wykonanie zestawienia należności finansowych dla strażaków OSP biorących udział                    w akcjach gaśniczych w lutym.

3.      Wysłanie pism do biur architektonicznych o przedstawienie ofert cenowych na        wykonanie dokumentacji projektowej remiz strażackich.

4.      Wysłanie wniosku o wskazanie oferenta na opracowanie dokumentacji  projektowo – architektonicznej remiz strażackich.

 

W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO:

1.      Aktualizacja „Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego” zgodnie z wytycznymi  Zachodniopomorskiego Wydziału Zarządzania Kryzysowego.

2.      Opracowanie aneksu do „Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego” w zakresie zabezpieczenia medycznego.

 

W ZAKRESIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH:

1.      Przegląd i kwalifikowanie co do dalszego wykorzystania zdeaktualizowanych dokumentów  niejawnych  będących na stanie „Kancelarii Tajnej” gminy.

2.      Wykonanie zestawienia dokumentów niejawnych do komisyjnego zniszczenia.

3.      Wszczęcie procedur postępowania sprawdzającego celem wydania „Poświadczenia Bezpieczeństwa” dla 3 pracowników

 

W  ZAKRESIE  OBSADY  KADROWEJ  URZĘDU:

1.      Ogłoszono nabór na wolne stanowisko urzędnicze: ds. komunalnych w zespole ds. gospodarki  komunalnej – zatrudniono pracownika od dnia 01.03. 2007 r.

2.      Ogłoszono nabór na wolne stanowisko urzędnicze: ds.  zamówień publicznych- w trakcie realizacji- termin składania wniosków do dnia 16.03.2007r 

3.      Utworzono zespół ds. pozyskiwania środków z Unii Europejskiej. W zespole pracuje stażysta  skierowany z Powiatowego Urzędu Pracy oraz pracownik zatrudniony w ramach w ramach robót publicznych. Pracą Zespołu kieruje osoba zatrudniona na umowę-zlecenie posiadająca doświadczenie w zakresie pozyskiwania środków europejskich oraz przygotowywania projektów.

 

SPOTKANIA I NARADY:

Uczestniczyłam w spotkaniach dotyczących:

1.      Obszaru metropolitarnego – w Urzędzie Miejskim w Szczecinie.

2.      Spotkanie w Starostwie Powiatowym w Policach w zakresie przystąpienia do Stowarzyszenia Wspierającego Rozwój Gospodarczy Powiatu Polickiego.

3.      Budowy i remontu dróg z mieszkańcami:

- ul. Tymiankowej, Miętowej, Bukszpanowej, ul. Starowiejskiej, ul. Górnej w Bezrzeczu.

- ul. Frezjowej, Tulipanowej, Konwaliowej  w Dobrej.

4.      Stanu dróg w Bezrzeczu (Tymiankowa, Miętowa, Bukszpanowa) z developerami budującymi tam osiedla: Neptun Developer, Spółdzielnia Dąb, Eurocapital.

5.      Spotkanie w sprawie odprowadzania wód opadowych i ścieków do jeziorka Słonecznego            w Szczecinie.

6.      Poszerzone spotkanie z komisją budownictwa Rady Gminy, Przewodniczącym Rady Gminy Dobra i z firmą Unipol w sprawie zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego                    i budowy drogi gminnej w Dobrej.

7.      Spotkanie z przedstawicielami ZWIK Sp. z o.o. w Szczecinie dotyczące współpracy regionalnej gmin ościennych w zakresie realizacji zadań własnych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej.

8.      W ramach prac społeczno użytecznych odbyło się  z Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy, Sołtysami oraz osobami skierowanymi do prac społecznie użytecznych.

9.      Odbyło się również spotkanie z Sołtysami wsi w zakresie podatków na rok 2007r. Sołtysi otrzymali nakazy podatkowe.

 

POMOC SPOŁECZNA – OPS DOBRA:

Wydano łącznie 105 decyzji administracyjnych w tym:

1.      W zakresie   świadczeń rodzinnych

     - 36  decyzji  pozytywnych

     -  1 decyzja odmowna 

2.      Dodatki mieszkaniowe

     - 1 decyzja pozytywna

3.      Decyzje z pomocy społeczne

     - 67 decyzji  pozytywnych                                                   

4.      Wnioski oczekujące  na rozpatrzenie  łącznie – 7.

 

Pomoc finansowa i rzeczowa  w ramach  pomocy  społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

    

Zrealizowano  pomoc finansową  na łączna kwotę  44.491,00  zł

Zadania własne gminy – 35.487,00 zł

Zadania zlecone gminie- zasiłki stałe – 9.004,00 zł 

 

 

Zadania zlecone gminie – rozdział   85212

 

Świadczenia rodzinne –  133.267,00 zł

Zaliczka alimentacyjna -  18.257,00 zł

                                     Łącznie : 151.524,00  zł

 

OŚWIATA – ZEAS   DOBRA:

 

1.      W ramach realizacji przez Ministerstwo Edukacji Narodowej projektów informatycznych współfinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny złożono do Kuratorium Oświaty       w Szczecinie 3 wnioski tj.:

      - 2 wnioski o przyznanie wyposażenia komputerowego w ramach programu: „Pracownie
        komputerowe dla szkół” dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Dobrej i Publicznej Szkoły
        Podstawowej w Mierzynie,

- 1 wniosek o przyznanie wyposażenia komputerowego w ramach programu: „Internetowe
   centra informacji multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych dla
   Publicznej Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu,

2.      Wypłacono stypendia za wyniki w nauce osiągnięte w I semestrze roku szkolnego 2006/2007 przez uczniów szkół podstawowych i gimnazjum na łączną kwotę 4.500 zł,  w tym:

- dla 11 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu (każde w wysokości 128 zł) w kwocie 1.408 zł,

- dla 13 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Dobrej (każde w wysokości 100 zł) w kwocie 1.300 zł,

- dla 5 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Mierzynie (każde w wysokości 128 zł) w kwocie 640 zł,

- dla 2 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Rzędzinach (każde w wysokości 128 zł) w kwocie 256 zł,

- dla 1 ucznia Publicznego Gimnazjum w Zespole Szkół w Dołujach w kwocie 128 zł,

- dla 6 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Dołujach (każde w wysokości 128 zł) kwocie 768 zł,

3.      Wdano 1 decyzję o przyznaniu pomocy materialnej o charakterze socjalnym w postaci stypendium szkolnego na okres od dnia 01.09.2006 r. do dnia 30.06.2007 r.;

4.      Wstrzymano 2 decyzje o przyznaniu pomocy materialnej o charakterze socjalnych  w postaci stypendium szkolnego od dnia 1 stycznia 2007 r. (jedną z powodu skreślenia ucznia  z listy uczniów szkoły, a drugą z powodu zmiany wysokości dochodów w rodzinie – przekroczenie minimum dochodowego);

5.      Wszczęto procedurę naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej – inspektor ds. kadr i płac.

6.      Publiczna Szkoła podstawowa w Mierzynie oraz Publiczna Szkoła podstawowa w Bezrzeczu otrzymały wyróżnienie w konkursie – kampanii „ Szkoła bez przemocy” organizowanym pod patronatem Mediów regionalnych, Fundacji grupy TP oraz grupy wydawniczej Polska Press. Na 916 projektów z całej Polski te dwie szkoły znalazły się w gronie 64 laureatów.

  

 

 

KULTURA – GMINNY OŚRODEK KULTURY:

- zorganizowanie pół ferii w Klubie w Dołujach,

-  stałe zajęcia sportowe oraz plastyczne

 

 

GMINNE CENTRUM INFORMACJI:

1.      Przyjęto 320 osób bezrobotnych na terminy i udzielono informacji na temat ofert pracy w  kraju  i za granicą.

1.      Około 120 osób skorzystało z proponowanych ofert pracy.

2.      Udzielono pomocy w przygotowaniu życiorysów CV i listu motywacyjnego – 6 osobom.

3.      10 osób skorzystało z porad jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w celu podjęcia  pracy.

4.      Udzielono informacji o kursach i szkoleniach organizowanych  przez Powiatowy Urząd Pracy  w Policach – około 50 osób.

5.      Udzielano pomocy w nadawaniu faxów, korzystania z kserokopiarki oraz drukowano   potrzebne informacje- 209 osób.

 

GCI odwiedzają również dzieci i młodzież wykorzystując komputery do wyszukiwania informacji potrzebnych na zajęcia lekcyjne oraz zadania domowe, rozwijania i pogłębiania swoich zainteresowań i umiejętności, a także do pożytecznego spędzenia wolnego czasu.

 

 

                                                                                                                        Wójt

                                                                                                                        Teresa Dera

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
19 lip 2007

Osoba dodająca informacje

Łukasz Dziuban

Data publikacji:
19 lip 2007, godz. 22:51

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
25 sie 2007, godz. 12:08