Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 05.12.06 r. do 21.12.2006 r.

S P R A W O Z D A N I E z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 05.12.06 – 21.12.06 r.     W zakresie podatków Rozpatrzono 10 wniosków  podatników, z czego w 10 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.      
RODZAJ NALEŻNOŚCI POZYTYWNE NEGATYWNE BEZ ROZPATRZENIA
Podatek od nieruchomości 4 0 0
Podatek rolny 1 0 0
Łączne zobowiązanie pieniężne 5 0 0
Podatek od posiadania psów 0 0 0
Podatek od środków transportowych 0 0 0
 RAZEM 10 0 0
  Udzielone ulgi według rodzajów:  
RODZAJ NALEŻNOŚCI UMORZENIE ROZŁOŻENIA NA RATY ODROCZENIA RAZEM
Podatek od nieruchomości 4 0 0 4
Podatek rolny 1 0 0 1
Łączne zobowiązanie pieniężne 5 0 0 5
Podatek od posiadania psów 0 0 0 0
Podatek od środków transportowych 0 0 0 0
RAZEM 10 0 0 10
    Wielkość udzielonych ulg:  
RODZAJE NALEŻNOŚCI UMORZENIE ROZŁOŻENIA NA RATY ODROCZENIA RAZEM
Podatek od nieruchomości 3574,80 0 0 3574,80
Podatek rolny 49,00 0 0 49,00
Łączne zobowiązanie pieniężne 1332,00 0 0 1332,00
Podatek od posiadania psów 0 0 0 0
Podatek od środków transportowych 0 0 0 0
RAZEM 4955,80 0 0 4955,80
  Udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci umorzenia podatku za łączne zobowiązanie publiczne w kwocie 24016,92 zł Wystawiono 3 upomnienia dotyczące podatku od środków transportowych Wystawiono 6 wezwań do złożenia deklaracji na podatek os środków transportowych Wydano 1 zaświadczenie dot. pomocy publicznej. Wystawiono ⁿ tytuły wykonawcze dotyczące podatku od środków transportowych na łączną kwotę 3926,30 zł. Wydano 2 postanowienia dotyczące rozksięgowania wpłat na podatek od środków transportowych. Przekazano do Wojewody Zachodniopomorskiego roczne sprawozdanie rzeczowo-finansowe oraz roczne rozliczenia dotacji celowej z realizacji wypłat zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej. Wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie decyzji w sprawie odroczenia terminu płatności podatku od nieruchomości.   W zakresie podatków od osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej : Wydano 2 postanowienia o wszczęciu postępowania Wydano 4wezwania do złożenia deklaracji. Wydano 1 pismo różne do podatnika o złożenie wyjaśnień. Wydano 2 postanowienia o rozksięgowaniu, Wydano 1 decyzję w sprawie określenia wysokości zobowiązania w podatku rolnym. Wydano 1 wniosek – zgłoszenie wierzytelności do masy upadłościowej.   W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych: Wysłano 120 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dot. ustalenia podatku od nieruchomości i rolnego. Wydano 6 zaświadczeń dot. stanu posiadania, dochodowości z gospodarstwa rolnego, podlegania ubezpieczeniu rolnemu.  Wystawiono 150 decyzji w sprawie przypisu i odpisu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na łączną kwotę: przypis 784,70 zł, odpis 27.632,42 zł. Wystawiono: 17 decyzji w sprawie określenia nadpłaty w podatku od nieruchomości. 5 zaświadczeń w sprawie niezalegania w płatnościach podatku od nieruchomości , rolnym i leśnym. 4 postanowienia o rozksięgowaniu wpłaty.   WARUNKI ZABUDOWY: Wydano 19 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe. postępowanie w toku: 16 załatwiono 12 spraw innych.   Wydano 15 decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Wydano 8decyzji o  warunkach zabudowy. Sprawy w toku szt.18 Inne sprawy – odpowiedzi –11   Ochrona środowiska Wycinka drzew: wydano 8 pozytywnych decyzji   Przecinka pielęgnacyjna: 2 pozytywne decyzje   Pozyskanie drewna: 1 pozytywna decyzja   Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach : wydano: 15 pozytywnie rozpatrzonych   ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE Pod obrady Rady Gminy przedłożono: - 1 projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy – Mierzyn   Wydano: - 24 zawiadomienia w sprawie numeracji porządkowej - 27 wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania - 31 informacji na temat planu zagospodarowania   Dowody osobiste: 1. Przyjęto 420 wniosków dowodowych 2. Wydano 297  nowych dowodów osobistych 3. Przyjęto 6 zgłoszeń o utracie dowodu osobistego   Ewidencja ludności Wydano 1 decyzję o wymeldowaniu 4 decyzje o umorzeniu postępowania o wymeldowanie. 1decyzję o uchyleniu zameldowania Udzielono 83 odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych. Wydano 178 poświadczeń o zameldowaniu.       POMOC SPOŁECZNA: Wydano łącznie 84 decyzje administracyjne w tym: w zakresie   świadczeń rodzinnych 20 decyzje pozytywne  decyzje z pomocy społecznej ·  63 decyzji pozytywnych                                                   ·  1   decyzja odmowna Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie – brak   · Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.      Zrealizowano pomoc finansową na łączna kwotę 57.974 zł     Zadania własne gminy – 50.799 zł Zadania zlecone gminie - zasiłki stałe – 7.175 zł         zadania zlecone gminie – rozdział 85212   Świadczenia rodzinne – 137.941,70 zł   Zaliczka alimentacyjna - 19.006,96 zł Łącznie : 156.948,66  zł Dodatki mieszkaniowe: - wydano 3 decyzje administracyjne przyznające dodatek mieszkaniowy, - w rozpatrzeniu pozostaje 1 wniosek   Dodatki wypłacono w łącznej kwocie za miesiąc: grudzień 2006 2.225,78 zł     Zamówienia publiczne:     Podpisane umowy:
  1. Na wykonanie ocieplenia biblioteki w Dołujach.
  2. Na wykonanie chodnika i wjazdów w Grzepnicy.
  3. Na wykonanie oświetlenia ul. Lazurowej w Dobrej.
  4. Na konserwację urządzeń melioracyjnych na terenie G. Dobra.
  5. Na wykonanie chodnika i wjazdów w ul. Lipowej w Wołczkowie – kolejny etap.
  6. Modernizację ul. Chabrowej 0 kanalizacja deszczowa – I etap.
  7. Na odwiert studni głębinowej na ujęciu wody w Bezrzeczu.
Przetargi ogłoszone: Wywóz surowców wtórnych.   Przetargi otwarte:
  1. Modernizacja ulic Osiedla Koralowe /Młodość/ w m. Bezrzecze.
  2. Budowa budynku socjalno sanitarnego na boisku w Mierzynie.
  3. Zakup agregatu prądotwórczego.
Ponadto trwają prace projektowe na :
  1. Na wykonanie drogi ul. Welecka w Mierzynie.
Przetargi przygotowane do ogłoszenia:
  1. Rozwój infrastruktury transportowej w rejonie przygranicznym w Gminie Dobra – transgraniczne rowerowe szlaki turystyczne.
  Dokumentacja złożona do pozwolenia na budowę:
  1. Na budowę chodnika i wjazdów w m. Kościno.
  Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych Wydano : 2 zezwolenia na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży. 2 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 18% przeznaczonych do spożycia poza miejscem spożycia 1 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży..   Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej - 48 nowych wpisów do działalności gospodarczej - 41 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej, - 33 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.   Gospodarka komunalna: Wydano: 9 decyzji o zajęciu pasa drogowego 6 decyzji o umieszczeniu urządzenia w drodze Zlecono i wykonani remont skrzyżowania ul. Bukszpanowej z ul. Zaściankową. Zlecono wykonanie remontu drogi ul. Bukszpanowej. Wydano 3 pisemne pozwolenia na połączenie działek prywatnych z drogą gminną. Zlecono i wykonano malowanie pomieszczeń w siedzibie Urzędu Gminy w Dobrej. Zlecono i wykonano zamontowanie znaku „nakaz jazdy z prawej strony” na rondzie ul. Topolowej. Zakończono remonty dróg z trzeciego etapu remontów dróg gminnych. Uzgodniono projekt budowy ul. Tęczowej w Mierzynie.   Zespól Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Dobrej 1. Przedłożono pod obrady Rady Gminy projekty uchwały w sprawie - ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy    Dobra na rok 2007, - ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2007 r. 2, Komisja egzaminacyjna powołana do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego rozpatrzyła 1 wniosek o podjęcie takiego postępowania dla nauczyciela zatrudnionego w Zespole Szkół w Dołujach. 3. Przeprowadzono procedurę naboru na wolne stanowisko urzędnicze w ZEAS - kasjer. 4. W arkuszach organizacyjnych szkół na bieżąco wprowadzane zmiany na wniosek dyrektorów szkół.     Ponadto: Na wniosek poszkodowanego wszczęto postępowanie odszkodowawcze z polisy od odpowiedzialności cywilnej – dot. uszkodzenia samochodu ze względu na stan drogi ul. Bukszpanowej w Bezrzeczu. Wystąpiono o odszkodowanie za uszkodzone mienie gminy w budynku Ośrodka Zdrowia w Dobrej – zalanie przez sąsiada.   Gospodarka gruntami   1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek niezabudowanych: - nr 676 o powierzchni 0,0103 ha i nr 761 o powierzchni 0,0834 ha położonej w Dobrej - nr 153/5 o powierzchni 0,0953 położonej w Mierzynie - nr 1518/6 o powierzchni 0,1035 ha położonej w Dobrej - nr 318/7 o powierzchni 0,1041 ha położonej w Dobrej - nr 1024/112 o powierzchni 0,1237 ha położonej w Dobrej - nr 1024/122 o powierzchni 0,1343 ha położonej w Dobrej - nr 153/4 o powierzchni 0,0900 ha oraz udział wynoszący ½ części w działce nr 153/7 o powierzchni 0,0270 położnej w Mierzynie - nr 153/3 o powierzchni 0,0869 ha położonej w Dobrej - nr 1024/98 o powierzchni 0,1398 ha położonej w Mierzynie - nr 318/46 o powierzchni 0,1032 położonej w Dobrej - nr 318/36 o powierzchni 0,1115 ha i nr 318/40 o powierzchni 0,1030 ha położonej w Dobrej - nr 318/8 o powierzchni 0,1024 ha położonej w Dobrej   2. Wydano 5 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości : - nr 745/8 o powierzchni 0,0904   ha położonej w Mierzynie - nr 472/5 o powierzchni 0,1500 ha położonej w Wołczkowie - nr 218/1 o powierzchni 1,4278 ha położnej w Mierzynie 3 - nr 906/1 o powierzchni 0,0916 ha, nr 906/2 o powierzchni 0,0913 ha, nr 906/3 o powierzchni 0,0810 ha położonej w Bezrzeczu - nr 49/1 o powierzchni 4,4455 ha , nr 49/4 o powierzchni 7,9792 położnej w Dobrej w Mierzynie                                                                                                                                                                                                                                                                                       3. W dniu 12.12 2006r. został podpisany akt notarialny w sprawie zamiany działek nr 898/8 i 898/9 będących własnością Skarbu Państwa będących w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Trzebież, na działkę 696/1, będącej własnością Gminy Dobra.       4. Podpisano w dniu 18 grudnia umowę dzierżawy na umieszczenie reklamy na płocie boiska sportowego w Dobrej z firmą ALFA.       I.Obrona Cywilna.  1. Opracowanie Gminnego Planu Realizacji ćwiczenia OC w dniach 7-9 grudnia      na podstawie wytycznych Starosty Polickiego i przedstawienie do akceptacji      dla Pani Wójt.  2. Realizacja zadań wynikających z Gminnego Planu Ćwiczenia w zakresie        opracowywania meldunków zgodnie z normami NATO oraz nanoszenie      przekazywanych założeń na mapy.  3. Wykonanie Karty Sprawozdawczej z realizacji i przebiegu ćwiczenia w gminie       oraz przesłanie w/w dokumentu do Starostwa.  4. Wykonanie gminnego sprawozdania z przebiegu szkolenia w zakresie      realizacji „Akcji Kurierskiej” w 2006 roku.  5. Udział w treningach nasłuchu radiowego systemu ostrzegania i alarmowania       2 – go Korpusu Obrony Powietrznej Kraju.  6. Uzyskanie pozwolenia na budowę 3 słupów do zamontowania syren w ramach       poprawy zasięgu ostrzegania i alarmowania ludności w miejscowościach        Dobra, Buk i Łęgi.  7. Wykonanie zadaszenia syren alarmowych i ich konserwacja w Dołujach,       Rzędzinach, Buku, Stolcu i w Mierzynie.   II. Ochotnicza Straż Pożarna.      1.      Miesięczne rozliczenie i analiza zużycia paliwa przez pojazdy i sprzęt OSP oraz zaplanowanych w budżecie środków finansowych. 2.      Wykonanie zestawienia należności finansowych dla strażaków OSP biorących udział w akcjach gaśniczych w listopadzie. 3.      Zorganizowanie roboczego spotkania Prezesów i przedstawicieli zarządów OSP w Wołczkowie i Dobrej, Komendanta Państwowej straży Pożarnej w Policach, z Panią Wójt nt. perspektyw modernizacji remiz strażackich i rozwoju Ochotniczych Straży Pożarnych w gminie w latach 2007- 2010.   III. Zarządzanie kryzysowe.   1.  Opracowanie i przesłanie do Starostwa harmonogramu oraz szkicu Planu      Reagowania Kryzysowego Gminy Dobra” zgodnie z ustaleniami i wytycznymi      Wydziału Zarządzania Kryzysowego Zachodniopomorskiego Urzędu      Wojewódzkiego przedstawionych na szkoleniu 23.11.2006r.     IV. Ochrona informacji niejawnych.   1.      Przegląd i kwalifikowanie co do dalszego wykorzystania zdeaktualizowanych dokumentów niejawnych będących na stanie „Kancelarii Tajnej” gminy. 2.      Wykonanie zestawienia dokumentów niejawnych do komisyjnego zniszczenia. 3.      Przygotowanie książek ewidencji dokumentów niejawnych do zamknięcia I podsumowania kończącego się roku.   V. Inne.   1.      Załatwianie skarg i wniosków, zgodnie z kompetencjami, zgłaszanych przez mieszkańców gminy. 2.      Zaplanowanie i oszacowanie kosztów uruchomienia oświetlenia świątecznego w poszczególnych miejscowościach gminy. 3. Odbiór dowodów osobistych z poczty specjalnej w Komendzie Powiatowej Policji w Policach ( 5- cio krotnie ) oraz przekazanie dokumentów ruchu Ludności w gminie do Terenowej Bazy Danych Urzędu Wojewódzkiego( 6- cio krotnie ).           GOK Przygotowanie stroików świątecznych Wieczór wigilijny organizowany przez dzieci dla dzieci i dorosłych. Zabawy choinkowe Zajęcia plastyczne i sportowe.   Odbyło się spotkanie w Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Szczecinie w sprawie włączeń do drogi krajowej Nr 10 przebiegającej przez teren naszej Gminy. Ponadto odbyło się spotkanie z Presem Wodociągów Zachodniopomorskich z Goleniowa w sprawie ustalenia możliwości dostawy wody dla mieszkańców Gminy Dobra. oraz eksplotatorem w sprawie możliwości przyjęcia ścieków z terenu Gminy.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
05 sty 2007

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
05 sty 2007, godz. 07:51

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
05 sty 2007, godz. 07:51