Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 30 stycznia 2004r. do 23 marca 2004r.
Sprawozdanie z działalności Wójta
w okresie od 30 stycznia 2004r. do 23 marca 2004r.
|
I. Gospodarka gruntami:
Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowych umów sprzedaży nie skorzystano z prawa pierwokupu - 7 umów.
W dniu 23 marca 2004r. przyjęto aktem notarialnym w formie darowizny działkę 900 o pow. 2,5335 ha (droga) położoną w Dobrej.
Wydano 2 decyzje o warunkach zabudowy w sprawie zasad podziału nieruchomości.
Wydano 7 postanowień w sprawie wstępnego podziału nieruchomości.
Wydano 7 decyzji dotyczących podziału nieruchomości.
Sprzedano w formie przetargu działkę nr 731/2 położoną w Dobrej.
Przeprowadzono negocjacje w sprawie sprzedaży dz. nr 49/2 położoną w Dołujach.
Ogłoszono do II przetargu działki nr 379/3 o pow.0,6816 ha położonej w Dobrej (nieczynna oczyszczalnia) i nr 8/31 o pow. 0,9344 ha położonej w Stolcu (nieczynna oczyszczalnia).
Przedłużono umowę na reklamę w Mierzynie usytuowaną na ogrodzeniu Szkoły.
II. W zakresie zamówień publicznych podpisano następujące umowy:
Zlecono wykonanie wtórnika geodezyjnego do celów projektów terenu ul. Tytusa w Mierzynie
- wykonano wtórnik na ul. Tytusa,
- zbieranie ofert i wybór projektanta -jest nią Lucyna Kaczyńska Usługi Projektowe ze
Szczecina
Zlecono wykonanie kosztorysów do celów przetargu na:
- Mierzyn ul. Welecka - chodnik
- Lubieszyn - chodnik
- Bezrzecze ul. Koralowa- parking
- Buk - chodnik
- Wąwelnica - chodnik
- Stolec - chodnik
- Rzędziny - chodnik
- Bezrzecze Osiedle Leśne - ciąg pieszo-jezdny
Trwają prace przygotowawcze do ogłoszenia przetargu na remont starej szkoły w Wołczkowie - ogłoszone
Zlecono wydzielenie działki pod istniejącą przepompownię w m. Dołuje dz. 408 - w celu wykupu.
Podpisano umowę nr 2 - na dostawę materiałów biurowych - dostawcą jest „Biuro Plus" Kitta i Sp. J. ze Szczecina.
Podpisano umowę nr 3 na dostawę tonerów, tuszy - Firma „Respol" ze Szczecina.
Wyłoniono w drodze przetargu wykonawcę na: Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy o podziale nieruchomości - Usługi Projektowe Jolanta Patalan ze Szczecina.
Wyłoniono wykonawcę w drodze przetargu nieograniczonego na:
"Naprawę - remont dróg gminnych na terenie gm. Dobra „ -jest nią firma ZPHU „MAG-ROS" Krzysztof Gwieżdziński ze Szczecina - zawarto umowę nr 5/04.Trwaj ą czynności przygotowawcze do wystąpienia o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej celu publicznego na „Przebudowę ulicy Mierzyńskiej”.
Wystąpiono o wydanie decyzji lokalizacyjnej celu publicznego na:„Budowę chodnika w m. Dołuje".
Zakupiono 2 wiaty przystankowe do m. Buk i do m. - Lubieszyn - zostały zamontowane.
III. Działalność gospodarcza:
Wydano:
jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18 % alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,
45 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,
59 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
24 decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
IV. W zakresie spraw obywatelskich:
Przyjęto 12 wniosków dowodowych.
Wydano 299 dowodów osobistych.
Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodów osobistych.
Odbyła się Powiatowa Komisja Poborowa i Lekarska. Poborowi rocznik 1985 z terenu gminy Dobra stawali na komisji w Policach w dniach 4-5 marca 2004r.
Wydano 6 decyzji administracyjnych.
Wydano 108 poświadczeń o zameldowaniu.
Wydano postanowienia o wszczęciu postępowania rozgraniczającego nieruchomości oznaczonej nr 207 obręb Dołuje, nr 57 obręb Dobra.
Wznowiono granice działki nr 388 - droga gminna w obrębie Dobra.
V. W zakresie oświaty:
Złożono wniosek remontowo-inwestycyjny do Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich - podkomponent B2- Edukacja o pozyskanie środków finansowych na wyposażenie świetlicy szkolnej W Publicznej Szkole Podstawowej w Rędzinach.
Z dniem l marca br. rozpoczęto dowóz do szkoły niepełnosprawnego ucznia- K.Piotrkowskiego.
Wystąpiono z pismem do Kuratora Oświaty w Szczecinie z prośbą o wydanie pozytywnej opinii w sprawie dalszego funkcjonowania Zespołu Szkół w Dołujach.
Prowadzone są rozmowy z Likwidatorem Przedsiębiorstwa ELTOR w Mierzynie co do możliwości przejęcia, po zakończeniu procesu likwidacji przedsiębiorstwa, pomieszczeń najmowanych na potrzeby klasy „O"
VI. Warunki zabudowy:
Wydano l decyzję o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.
Wydano l decyzję o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie uzbrojenia terenu.
Wydano wypis i wyrys z planu dla lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz 3 szt. dla lokalizacji inwestycji innych.
VII. Podatki i opłaty lokalne:
Wpłynęły 22 wnioski o wydanie zaświadczenia do pobrania bonów paliwowych, - wydano 22 zaświadczenia.
W zakresie podatków - Wójt Gminy Dobra w terminie od 30.01.2004 r. do 20.03.2004 r. rozpatrzył 8 wniosków podatników, z czego w 7 przypadkach udzielił wnioskowane ulgi,
w 1 przypadku wniosek pozostawiono bez rozpatrzenia /podanie złożono przed terminem płatności/.
Rodzaj należności |
Pozytywnie |
Negatywnie |
Bez rozstrzygnięcia |
Podatek od nieruchomości |
1 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
7 |
0 |
0 |
RAZEM |
8 |
0 |
1 |
3. Udzielone ulgi według rodzajów:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
1 |
0 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
3 |
1 |
7 |
RAZEM |
4 |
3 |
1 |
8 |
4. Wielkość udzielonych ulg:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
48,80 |
0,00 |
0,00 |
48,80 |
Podatek rolny |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1.483,90 |
28.319,00 |
54.960,30 |
84.763,20 |
RAZEM |
1.532,70 |
28.319,00 |
54.960,30 |
84.812,00 |
5. Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:
Andrzej Mróz - Mierzyn - 30.01.2004 r. -umorzono III i IV ratę 2003r. łącznego zobowiązania pieniężnego w kwocie 445,50 zł i odsetki za zwłokę 12,80 zł
Zdzisław Matecki - Mierzyn - 30.01.2004r. - umorzono II,III i IV ratę łącznego zobowiązania pieniężnego za rok 2003 w kwocie 766,80 zł i odsetki za zwłokę 22,80 zł.
Atanasis Karathanasis - Mierzyn - 20.02.2004 r. - rozłożono na raty podatek w łącznym zobowiązaniu pieniężnym za rok 2003 w kwocie 14.957,90 zł. - odsetki za zwłokę umorzono na kwotę 1.168,10 zł.
Julian Maruszewski - Mierzyn - 19.03.2004 r. - odroczono termin płatności I,II,III raty 2004r. łącznego zobowiązania pieniężnego w kwocie 54.960,30 zł.
6. Ponadto:
- wystawiono 6 tytułów egzekucyjnych,
- wysłano 261 upomnień,
- wydano 6 zaświadczeń o niezaleganiu w podatku od nieruchomości,
- skierowano 3 wnioski do Wydziału Ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w
Policach o wpis hipoteki przymusowej.
Wójt Gminy Dobra w zakresie podatków w terminie od 30.01.2004 r. do 20.03.2004r., rozpatrzył 28 wniosków podatników, z czego w 18 przypadkach udzieliłem wnioskowane ulgi, w 10 przypadkach wnioski pozostawiono bez rozpatrzenia.
Rodzaj należności |
Pozytywnie |
Negatywnie |
Bez rozstrzygnięcia |
Podatek od nieruchomości |
8 |
0 |
7 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
9 |
0 |
3 |
RAZEM |
18 |
0 |
10 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
7 |
1 |
0 |
8 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
1 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
9 |
0 |
0 |
9 |
RAZEM |
17 |
1 |
0 |
18 |
Wielkość udzielonych ulg:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
2 558,50 |
12 907,70 |
0,00 |
15 466,20 |
Podatek rolny |
830,30 |
0,00 |
0,00 |
830,30 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 131,30 |
0,00 |
0,00 |
3 131,30 |
RAZEM |
6 520,10 |
12 907,70 |
0,00 |
19 427,80 |
Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:
Adam Bieczyński- Dobra - 20.02.2004 r. -rozłożono na raty podatek od nieruchomości związany z działalnością gospodarczą za rok 2003 ( raty II, III, IV ) w kwocie 12 907,40 zł oraz umorzono odsetki za zwłokę za raty II, III, IV za rok 2003 podatku od nieruchomości w kwocie 658,20 zł
Henryk Różański- Dołuje - 03.02.2004 r. - Umorzono podatek za łączne zobowiązanie pieniężne związane z działalnością gospodarczą raty III i IV za 2003 rok wraz z odsetkami za zwłokę.
VIII. Ponadto podjęto następujące zarządzenia tj :
Zarządzenie Nr 4/04 z dnia 02.02.2004 r.
w sprawie wyboru trybu przetargu.
Zarządzenie Nr 5/04 z dnia 04.02.2004 r.
zarządzenie zmieniające zarządzenie w sprawie stawki dzierżawnej na grunty -wykorzystywane jako ogródki działkowe
Zarządzenie Nr 6/04 z dnia 05.02.2004 r.
w sprawie wyboru trybu przetarguZarządzenie Nr 7/04 z dnia 10.02.2004 r.
w sprawie obniżenia ceny działki Nr 731/2 Obręb Dobra
Zarządzenie Nr 8/04 z dnia 17.02.2004 r.
w sprawie układu wykonawczego budżetu 2004 oraz planów finansowych
Zarządzenie Nr 9/04 z dnia 17.02.2004 r.
w sprawie harmonogramu wydatków i dochodów 2004Zarządzenie Nr 10/04 z dnia 01.03.2004 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu sprzedaży ruchomych środków trwałych będących własnością Gminy Dobra
Zarządzenie Nr 11/04 z dnia 03.03.2004 r.
w sprawie obniżenia wartości działek do drugiego przetargu
Zarządzenie Nr 12/04 z dnia 05.03.2004 r.
w sprawie obniżenia ceny za działkę do drugiego przetargu
Zarządzenie Nr 13/04 z dnia 09.03.2004 r.
w sprawie wyboru trybu przetarguZarządzenie Nr 14/04 z dnia 09.03.2004 r.
w sprawie opłaty za WTP
Zarządzenie Nr 15/04 z dnia 09.03.2004 r.
w sprawie ustalenia wartości nieruchomości gruntowej
13 . Zarządzeniem Nr 8/04 z 17 lutego 2004 r. ustaliłem:
układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy w Dobrej Nr XII/215/04 z dnia 29 stycznia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 r.
plan finansowy dla zadań zleconych,
układy wykonawcze dla jednostek budżetowych , Urzędu Gminy, Ośrodka Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty.
Zarządzeniem Nr 9/04 z 17 lutego 2004 r. ustaliłem harmonogram dochodów i wydatków na 2004 r
Ponadto ustaliłem plany finansowe na 2004 r.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
02 kwi 2004
Osoba dodająca informacje
Łukasz Dziuban Data publikacji:
02 kwi 2004, godz. 16:57
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Dziuban Data aktualizacji:
02 kwi 2004, godz. 16:57