Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 30 stycznia 2004r. do 23 marca 2004r.


Sprawozdanie z działalności Wójta

w okresie od 30 stycznia 2004r. do 23 marca 2004r.

I. Gospodarka gruntami:

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowych umów sprzedaży nie skorzystano z prawa pierwokupu - 7 umów.

  2. W dniu 23 marca 2004r. przyjęto aktem notarialnym w formie darowizny działkę 900 o pow. 2,5335 ha (droga) położoną w Dobrej.

  3. Wydano 2 decyzje o warunkach zabudowy w sprawie zasad podziału nieruchomości.

  4. Wydano 7 postanowień w sprawie wstępnego podziału nieruchomości.

  5. Wydano 7 decyzji dotyczących podziału nieruchomości.

  6. Sprzedano w formie przetargu działkę nr 731/2 położoną w Dobrej.

  7. Przeprowadzono negocjacje w sprawie sprzedaży dz. nr 49/2 położoną w Dołujach.

  8. Ogłoszono do II przetargu działki nr 379/3 o pow.0,6816 ha położonej w Dobrej (nieczynna oczyszczalnia) i nr 8/31 o pow. 0,9344 ha położonej w Stolcu (nieczynna oczyszczalnia).

  9. Przedłużono umowę na reklamę w Mierzynie usytuowaną na ogrodzeniu Szkoły.

II. W zakresie zamówień publicznych podpisano następujące umowy:

  1. Zlecono wykonanie wtórnika geodezyjnego do celów projektów terenu ul. Tytusa w Mierzynie

- wykonano wtórnik na ul. Tytusa,

- zbieranie ofert i wybór projektanta -jest nią Lucyna Kaczyńska Usługi Projektowe ze

Szczecina

  1. Zlecono wykonanie kosztorysów do celów przetargu na:

- Mierzyn ul. Welecka - chodnik

- Lubieszyn - chodnik

- Bezrzecze ul. Koralowa- parking

- Buk - chodnik

- Wąwelnica - chodnik

- Stolec - chodnik

- Rzędziny - chodnik

- Bezrzecze Osiedle Leśne - ciąg pieszo-jezdny

  1. Trwają prace przygotowawcze do ogłoszenia przetargu na remont starej szkoły w Wołczkowie - ogłoszone

  2. Zlecono wydzielenie działki pod istniejącą przepompownię w m. Dołuje dz. 408 - w celu wykupu.

  3. Podpisano umowę nr 2 - na dostawę materiałów biurowych - dostawcą jest „Biuro Plus" Kitta i Sp. J. ze Szczecina.

  4. Podpisano umowę nr 3 na dostawę tonerów, tuszy - Firma „Respol" ze Szczecina.

  5. Wyłoniono w drodze przetargu wykonawcę na: Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy o podziale nieruchomości - Usługi Projektowe Jolanta Patalan ze Szczecina.

  6. Wyłoniono wykonawcę w drodze przetargu nieograniczonego na:
    "Naprawę - remont dróg gminnych na terenie gm. Dobra „ -jest nią firma ZPHU „MAG-ROS" Krzysztof Gwieżdziński ze Szczecina - zawarto umowę nr 5/04.

  7. Trwaj ą czynności przygotowawcze do wystąpienia o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej celu publicznego na „Przebudowę ulicy Mierzyńskiej”.

  8. Wystąpiono o wydanie decyzji lokalizacyjnej celu publicznego na:„Budowę chodnika w m. Dołuje".

  9. Zakupiono 2 wiaty przystankowe do m. Buk i do m. - Lubieszyn - zostały zamontowane.

III. Działalność gospodarcza:

Wydano:

  • jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18 % alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,

  • 45 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 59 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 24 decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

IV. W zakresie spraw obywatelskich:

  1. Przyjęto 12 wniosków dowodowych.

  2. Wydano 299 dowodów osobistych.

  3. Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodów osobistych.

  4. Odbyła się Powiatowa Komisja Poborowa i Lekarska. Poborowi rocznik 1985 z terenu gminy Dobra stawali na komisji w Policach w dniach 4-5 marca 2004r.

  5. Wydano 6 decyzji administracyjnych.

  6. Wydano 108 poświadczeń o zameldowaniu.

  7. Wydano postanowienia o wszczęciu postępowania rozgraniczającego nieruchomości oznaczonej nr 207 obręb Dołuje, nr 57 obręb Dobra.

  8. Wznowiono granice działki nr 388 - droga gminna w obrębie Dobra.

V. W zakresie oświaty:

  1. Złożono wniosek remontowo-inwestycyjny do Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich - podkomponent B2- Edukacja o pozyskanie środków finansowych na wyposażenie świetlicy szkolnej W Publicznej Szkole Podstawowej w Rędzinach.

  2. Z dniem l marca br. rozpoczęto dowóz do szkoły niepełnosprawnego ucznia- K.Piotrkowskiego.

  3. Wystąpiono z pismem do Kuratora Oświaty w Szczecinie z prośbą o wydanie pozytywnej opinii w sprawie dalszego funkcjonowania Zespołu Szkół w Dołujach.

  4. Prowadzone są rozmowy z Likwidatorem Przedsiębiorstwa ELTOR w Mierzynie co do możliwości przejęcia, po zakończeniu procesu likwidacji przedsiębiorstwa, pomieszczeń najmowanych na potrzeby klasy „O"

VI. Warunki zabudowy:

  1. Wydano l decyzję o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.

  2. Wydano l decyzję o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie uzbrojenia terenu.

  3. Wydano wypis i wyrys z planu dla lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz 3 szt. dla lokalizacji inwestycji innych.


VII. Podatki i opłaty lokalne:

  1. Wpłynęły 22 wnioski o wydanie zaświadczenia do pobrania bonów paliwowych, - wydano 22 zaświadczenia.

  2. W zakresie podatków - Wójt Gminy Dobra w terminie od 30.01.2004 r. do 20.03.2004 r. rozpatrzył 8 wniosków podatników, z czego w 7 przypadkach udzielił wnioskowane ulgi,
    w 1 przypadku wniosek pozostawiono bez rozpatrzenia /podanie złożono przed terminem płatności/.

Rodzaj należności

Pozytywnie

Negatywnie

Bez rozstrzygnięcia

Podatek od nieruchomości

1

0

1

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

7

0

0

RAZEM

8

0

1

3. Udzielone ulgi według rodzajów:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

1

0

0

1

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

3

3

1

7

RAZEM

4

3

1

8

4. Wielkość udzielonych ulg:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

48,80

0,00

0,00

48,80

Podatek rolny

0,00

0,00

0,00

0,00

Łączne zobowiązanie pieniężne

1.483,90

28.319,00

54.960,30

84.763,20

RAZEM

1.532,70

28.319,00

54.960,30

84.812,00

5. Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:

    1. Andrzej Mróz - Mierzyn - 30.01.2004 r. -umorzono III i IV ratę 2003r. łącznego zobowiązania pieniężnego w kwocie 445,50 zł i odsetki za zwłokę 12,80 zł

    2. Zdzisław Matecki - Mierzyn - 30.01.2004r. - umorzono II,III i IV ratę łącznego zobowiązania pieniężnego za rok 2003 w kwocie 766,80 zł i odsetki za zwłokę 22,80 zł.

    3. Atanasis Karathanasis - Mierzyn - 20.02.2004 r. - rozłożono na raty podatek w łącznym zobowiązaniu pieniężnym za rok 2003 w kwocie 14.957,90 zł. - odsetki za zwłokę umorzono na kwotę 1.168,10 zł.

    4. Julian Maruszewski - Mierzyn - 19.03.2004 r. - odroczono termin płatności I,II,III raty 2004r. łącznego zobowiązania pieniężnego w kwocie 54.960,30 zł.

6. Ponadto:

- wystawiono 6 tytułów egzekucyjnych,

- wysłano 261 upomnień,

- wydano 6 zaświadczeń o niezaleganiu w podatku od nieruchomości,

- skierowano 3 wnioski do Wydziału Ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w

Policach o wpis hipoteki przymusowej.

  1. Wójt Gminy Dobra w zakresie podatków w terminie od 30.01.2004 r. do 20.03.2004r., rozpatrzył 28 wniosków podatników, z czego w 18 przypadkach udzieliłem wnioskowane ulgi, w 10 przypadkach wnioski pozostawiono bez rozpatrzenia.

Rodzaj należności

Pozytywnie

Negatywnie

Bez rozstrzygnięcia

Podatek od nieruchomości

8

0

7

Podatek rolny

1

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

9

0

3

RAZEM

18

0

10

  1. Udzielone ulgi według rodzajów:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

7

1

0

8

Podatek rolny

1

0

0

1

Łączne zobowiązanie pieniężne

9

0

0

9

RAZEM

17

1

0

18

  1. Wielkość udzielonych ulg:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

2 558,50

12 907,70

0,00

15 466,20

Podatek rolny

830,30

0,00

0,00

830,30

Łączne zobowiązanie pieniężne

3 131,30

0,00

0,00

3 131,30

RAZEM

6 520,10

12 907,70

0,00

19 427,80

  1. Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:

    1. Adam Bieczyński- Dobra - 20.02.2004 r. -rozłożono na raty podatek od nieruchomości związany z działalnością gospodarczą za rok 2003 ( raty II, III, IV ) w kwocie 12 907,40 zł oraz umorzono odsetki za zwłokę za raty II, III, IV za rok 2003 podatku od nieruchomości w kwocie 658,20 zł

    2. Henryk Różański- Dołuje - 03.02.2004 r. - Umorzono podatek za łączne zobowiązanie pieniężne związane z działalnością gospodarczą raty III i IV za 2003 rok wraz z odsetkami za zwłokę.

VIII. Ponadto podjęto następujące zarządzenia tj :

  1. Zarządzenie Nr 4/04 z dnia 02.02.2004 r.

w sprawie wyboru trybu przetargu.

  1. Zarządzenie Nr 5/04 z dnia 04.02.2004 r.

zarządzenie zmieniające zarządzenie w sprawie stawki dzierżawnej na grunty -wykorzystywane jako ogródki działkowe

  1. Zarządzenie Nr 6/04 z dnia 05.02.2004 r.
    w sprawie wyboru trybu przetargu

  2. Zarządzenie Nr 7/04 z dnia 10.02.2004 r.

w sprawie obniżenia ceny działki Nr 731/2 Obręb Dobra

  1. Zarządzenie Nr 8/04 z dnia 17.02.2004 r.

w sprawie układu wykonawczego budżetu 2004 oraz planów finansowych

  1. Zarządzenie Nr 9/04 z dnia 17.02.2004 r.
    w sprawie harmonogramu wydatków i dochodów 2004

  2. Zarządzenie Nr 10/04 z dnia 01.03.2004 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu sprzedaży ruchomych środków trwałych będących własnością Gminy Dobra

  1. Zarządzenie Nr 11/04 z dnia 03.03.2004 r.

w sprawie obniżenia wartości działek do drugiego przetargu

  1. Zarządzenie Nr 12/04 z dnia 05.03.2004 r.

w sprawie obniżenia ceny za działkę do drugiego przetargu

  1. Zarządzenie Nr 13/04 z dnia 09.03.2004 r.
    w sprawie wyboru trybu przetargu

  2. Zarządzenie Nr 14/04 z dnia 09.03.2004 r.

w sprawie opłaty za WTP

  1. Zarządzenie Nr 15/04 z dnia 09.03.2004 r.

w sprawie ustalenia wartości nieruchomości gruntowej

13 . Zarządzeniem Nr 8/04 z 17 lutego 2004 r. ustaliłem:

  • układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy w Dobrej Nr XII/215/04 z dnia 29 stycznia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 r.

  • plan finansowy dla zadań zleconych,

  • układy wykonawcze dla jednostek budżetowych , Urzędu Gminy, Ośrodka Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty.

  1. Zarządzeniem Nr 9/04 z 17 lutego 2004 r. ustaliłem harmonogram dochodów i wydatków na 2004 r

  2. Ponadto ustaliłem plany finansowe na 2004 r.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
02 kwi 2004

Osoba dodająca informacje

Łukasz Dziuban

Data publikacji:
02 kwi 2004, godz. 16:57

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
02 kwi 2004, godz. 16:57