Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 27.04.2004r. do dnia 18.06.2004r.


Sprawozdanie z działalności Wójta

w okresie od 27.04.2004r. do dnia 18.06.2004r.

I. Budżet gminy:

Zarządzeniem Nr 24/04 z dnia 30.04.2004r.:

- w dziale 852 - pomoc społeczna zwiększono dochody o kwotę 7.300 zł stanowiącą dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone tj. na zakupy inwestycyjne 3.600 zł oraz zasiłki na pomoc społeczną 3.700 zł

jednocześnie zwiększono plan wydatków o 7.300 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.

- dokonano przesunięć wydatków bieżących w ramach działów na łączną kwotę 12.943 zł:

Dział 600 - transport i łączność 1.243 zł

Dział 750 - administracja publiczna 10.600 zł

Dział 926 - kultura fizyczna i sport 1.100 zł

Zarządzeniem Nr 27/04 z dnia 31.05.2004r.:

- w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy zwiększono dochody o kwotę 3.760 zł otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone tj. przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zwiększono plan wydatków o 3.760 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.

-w dziale 801- oświata i wychowanie zwiększono dochody o kwotę 1.607 zł stanowiącą dotacje na zadania własne, na wyprawki dla uczniów klas pierwszych.

Jednocześnie zwiększono plan wydatków o 1.607 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.

- w dziale 852 - pomoc społeczna zwiększono dochody o kwotę 673.685 zł stanowiącą dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone tj. na świadczenia rodzinne 648.246 zł oraz obsługę świadczeń 25.439 zł.

Jednocześnie zwiększono plan wydatków o 673.685 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.

Zmniejszono dochody i wydatki o kwotę 66.278 zł na skutek zmniejszenia dotacji na zadania zlecone, zasiłki pomocowe, zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze.

II. Gospodarka gruntami:

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowych umów sprzedaży nie skorzystano z prawa pierwokupu -22 umów.

  2. Wydano 6 decyzje o warunkach zabudowy w sprawie zasad podziału nieruchomości.

  3. Wydano 11 postanowień w sprawie wstępnego podziału nieruchomości.

  4. Wydano 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału

  5. Spisano umowę na postawienie reklamy w Mierzynie usytuowanej przy płocie cmentarza.

  6. Ogłoszono wykaz do sprzedaży działek położonych w Bezrzeczu /działki po byłej jednostce radzieckiej/.

III. W zakresie zamówień publicznych podpisano następujące umowy:

  1. Przeprowadzono przetargi i podpisano umowy na zadania:

- wykonanie chodnika i wjazdów w m. Mierzyn,

- wykonanie chodnika i wjazdów w m. Wołczkowo,

- opracowanie projektów decyzji celu publicznego oraz innych nie będących budownictwem mieszkaniowym,

- wykonanie miejsc postojowych i zatoki w Berzeczu ,

- wykonanie remontu ul. Nowowiejskiej w Bezrzeczu,

- konserwacja i utrzymanie czystości chodników , placów na terenie g. Dobra,

- wykonanie i montaż znaków z nazwą ulic na terenie gm. Dobra,

- wykonanie remontu starej szkoły w m. Wołczkowo.

  1. Rozpoczęto procedurę przetargową na:

- wykonanie chodnika i wjazdów w m. Stolec.

  1. Wykonani chodnik i wjazdy w m. Rzędziny i m. Wąwelnica.

  2. Zgodnie z decyzją Wójta odstąpiono od realizacji zadania: Budowa ul. Archeologicznej w Mierzynie.

  3. Wystąpiono do Urzędu Miejskiego Działalność wydanie decyzji lokalizacyjnej celu publicznego na: budowę ulicy Mierzyńskiej w m. Mierzyn.

  4. Trwają prace przygotowawcze w celu wykonania zadania: Budowa zaplecza socjalnego na boisku w Mierzynie.

IV. Działalność gospodarcza:

Wydano:

- jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

- jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

- 48 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej

- 38 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej

- 10 decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

V. W zakresie oświaty:

  1. Przyjęte zostały sprawozdania Dyrektorów Szkól ze sposobu wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w roku 2003

  2. Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2004/2005.

  3. Do arkusza organizacyjnego ZS w Dołujach wprowadzono prowadzenie zajęć nauczania indywidualnego dla dwóch uczniów w ilości 16 godzin tygodniowo.

  4. Przedłożono pod obrady Rady Gminy projekty uchwały w sprawie:

- zmian uchwały nr XI/206/03 w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia nauczycieli w 2004r.

- zmiany uchwały nr VI/103/2000 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy, oraz niektórych innych składników wynagradzania, a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

  1. Powołana została komisja egzaminacyjna dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, tj. dla Pani Agnieszki Jurczak - nauczyciela ZS w Dołujach.

VI. Warunki zabudowy:

Wydano:

- 11 decyzje o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.

- 9 decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie uzbrojenia terenu.

- 4 decyzje dotyczące zmian wydanych decyzjach ,

- 16 decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego,

- 2 decyzje o warunkach zabudowy odmowne,

- 17 decyzji umarzających postępowanie na wniosek inwestora.

VII. Ośrodek Pomocy Społecznej:

Wydano:

- 19 decyzji dotyczących dodatku mieszkaniowego

- 403 decyzje administracyjne w zakresie świadczeń rodzinnych i zasiłków z

pomocy społecznej.

VIII. Ochrona Środowiska:

Wycinka drzew:

- 4 wydane decyzje pozytywne

- 2 zezwolenia na dokonanie cięć pielęgnacyjnych,

- 1 zezwolenie na pozyskanie drewna.

IX. Zarządzenia Wójta :

- Nr 24 w sprawie zmian budżetu Gminy oraz ustalenia układu wykonawczego,

- Nr 25 w sprawie wyboru trybu przetargu,

- Nr 26 w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych w Gminie Dobra,

- Nr 27 w sprawie budżetu Gminy Dobra oraz ustalenia układu wykonawczego,

- Nr 28 w sprawie powołania pbwpdpwych komisji wyborczych w Gminie Dobra,

- Nr 29 w sprawie powołania Komisji Skontrowej,

- Nr 30 w sprawie wprowadzenia „ instrukcji postepowania w sprawie przeciwdziałania wprowadzaniu do obrotu finsnowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu…”

- Nr 31 w sprawie wyboru trybu przetargu,

- Nr 32 w sprawie wyboru trybu przetargu,

- Nr 33 W sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla Pani Anny Jurczak - nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

X. Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie:

- przyjęto 90 wniosków dowodowych,

- wydano 125 dowodów osobistych,

- przyjęto 12 zgłoszeń o utracie dowodów osobistych,

- wydano 103 poświadczenia o zameldowaniu,

- udzielono odpowiedzi na 7 wniosków o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych,

- wydano 3 decyzje o wymeldowaniu,

- wykonano spis wyborców do Parlamentu Europejskiego.

Wydano 4 postanowienia o wszczęciu postepowania rozgraniczającego nieruchomość.

XI. Podatki i opłaty lokalne:

1. Wójt Gminy Dobra w zakresie podatków w terminie od 27.04.2004 r. do 18.06.2004 r., rozpatrzył 26 wniosków podatników, z czego w 24 przypadkach udzielił wnioskowane ulgi, w 1 przypadku wniosek pozostawiono bez rozpatrzenia, w 1 przypadku odmówiono wszczęcia postępowania.

Rodzaj należności

Pozytywnie

Negatywnie

Bez rozstrzygnięcia

Podatek od nieruchomości

12

0

1

Podatek rolny

1

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

11

0

0

RAZEM

24

0

1

Udzielone ulgi według rodzajów:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

12

0

0

12

Podatek rolny

1

0

0

1

Łączne zobowiązanie pieniężne

9

2

1

12

RAZEM

22

2

1

25

Wielkość udzielonych ulg:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

2 050,30

0,00

0,00

2 050,30

Podatek rolny

4,90

0,00

0,00

4,90

Łączne zobowiązanie pieniężne

 2 114,40

8 359,10

91,30

10 564,80

RAZEM

4 169,60

8 359,10

91,30

12 620,00

Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:

-w tym czasie nie udzielono pomocy publicznej przedsiębiorcom

Ponadto:

- wystawiono 18 tytułów wykonawczych do Urzędu Skarbowego

- skierowano 4 wnioski do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie o wpis hipoteki przymusowej na nieruchomościach dłużników

2. W zakresie podatków - Wójt Gminy Dobra w terminie od 27.04.2004 r. do 18.06.2004 r. rozpatrzył 8 wniosków podatników, z czego w 6 przypadkach udzielił wnioskowane ulgi, w 2 przypadku wniosek pozostawiono bez rozpatrzenia /podanie złożono przed terminem płatności, rezygnacja ze złożonego podania./

Rodzaj należności

Pozytywnie

Negatywnie

Bez rozstrzygnięcia

Podatek od nieruchomości

4

0

2

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

2

0

0

RAZEM

6

0

2

Udzielone ulgi według rodzajów:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

1

1

2

4

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

0

0

2

2

RAZEM

1

1

4

6

Wielkość udzielonych ulg:

Rodzaj należności

Umorzenia

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

2.518,00

1.746,06

15.260,30

19.524,36

Podatek rolny

0,00

0,00

0,00

0,00

Łączne zobowiązanie pieniężne

0,00

0,00

15.170,60

15.170,60

RAZEM

2.518,00

1.746,06

30.430,90

34.694,96

Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:

  1. Stefan Helena Oziębłowscy - Mierzyn - umorzono I ratę 2004r. podatku od nieruchomości w kwocie 2.518,00 zł .

  2. Zdzisław Matecki - Mierzyn - odroczono I ratę 2004r. łącznego zobowiązania pieniężnego za rok 2004 w kwocie 383,20 zł - do dnia 30.06.2004r.

  3. Atanasis Karathanasis - Mierzyn - odroczono termin płatności w łącznym zobowiązaniu pieniężnym za rok 2004 w kwocie 14.787,40 zł. - do dnia 30.12.2004r.

  4. Leszek Płonka - Mierzyn - odroczono termin płatności podatku od nieruchomości za 2004r. - do dnia 30.12.2004r. w kwocie 6.833,20 zł.

  5. Krzysztof Ceglarek, Katarzyna Zierke, Barbara Ceglarek - odroczono I ratę 2004r. podatku od nieruchomości - 4.227,10 do dnia 30.05.2004 i 4.200,00 do dnia 30.06.2004r.

6. Genowefa Alfred Jankowscy - Mierzyn - rozłożono na raty podatek od

nieruchomości w kwocie 1.446,06 zł. raty płatne do 15-go każdego miesiąca.

Ponadto:

- wystawiono 48 tytułów egzekucyjnych,

- wydano 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości,

- skierowano 1 wniosek do Wydziału Ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego

w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.

3. W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - Wójt Gminy Dobra w terminie od 27.04.2004 r. do 18.06.2004 r. rozpatrzył 7 wniosków podatników, z czego we wszystkich przypadkach udzielił wnioskowane ulgi.

Rodzaj należności

Pozytywnie

Negatywnie

Bez rozstrzygnięcia

Podatek od nieruchomości

6

0

0

Podatek rolny

1

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

0

0

0

RAZEM

7

0

0

Udzielone ulgi według rodzajów:

Rodzaj należności

Zwolnienia

Umorzenie odsetek

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

3

3

3

0

6

Podatek rolny

0

0

0

1

1

Łączne zobowiązanie pieniężne

0

0

0

0

0

RAZEM

3

3

3

1

7

Wielkość udzielonych ulg:

Rodzaj należności

Zwolnienia

Umorzenie odsetek

Rozłożenia na raty

Odroczenia

Razem

Podatek od nieruchomości

68.251,65

6.596,00

72.306,50

0,00

147.154,15

Podatek rolny

0,00

0,00

0,00

10.227,40

10.227,40

Łączne zobowiązanie pieniężne

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

RAZEM

68.251,65

6.596,00

72.306,50

10.227,40

157.381,55

Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:

  1. Baeata Migdalska i Aleksandra Urbanowicz prowadzące działalność gospodarczą
    pod firmą „ALU-EKO” z siedzibą w Dobrej

- zwolnienie na podstawie Uchwały Rady Gminy w Dobrej nr III/28/02
z dnia 30 grudnia 2002 r. z podatku od nieruchomości kwocie 2.319,99 zł .

- rozłożenia na raty zaległości podatkowej za rok 2003 w kwocie 2.719,20 zł.

- umorzenie odsetek od zaległości podatkowej w wysokości 232,90 zł.

  1. „EUROPOL CONSULTING” Spółka z o.o. z siedzibą w Buku

- zwolnienie na podstawie Uchwały Rady Gminy w Dobrej nr III/28/02
z dnia 30 grudnia 2002 r. z podatku od nieruchomości kwocie 27.067,96 zł .

- rozłożenia na raty zaległości podatkowej za rok 2003 w kwocie 21.295,50 zł.

- umorzenie odsetek od zaległości podatkowej w wysokości 2.145,30 zł.

  1. Robert Kowalski i Radosław Kowalski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „ROKO” R. i R. Kowalscy Spółka Jawna z siedzibą w Dobrej

- zwolnienie na podstawie Uchwały Rady Gminy w Dobrej nr III/28/02
z dnia 30 grudnia 2002 r. z podatku od nieruchomości kwocie 38.863,70 zł .

- rozłożenia na raty zaległości podatkowej za rok 2003 w kwocie 48.291,80 zł.

- umorzenie odsetek od zaległości podatkowej w wysokości 4.217,80 zł.

  1. Przeds. Wielobranż. „ROLVIT” Spółka z o.o. z siedzibą w Skarbimierzycach

- odroczenie zaległości II raty za 2004 podatku rolnego do dnia 30.09.2004 r.
w kwocie 10.227,40 zł.

Ponadto:

- nie wystawiano tytułów egzekucyjnych,

- wydano 4 zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego

- nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego

w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
01 lip 2004

Osoba dodająca informacje

Łukasz Dziuban

Data publikacji:
01 lip 2004, godz. 11:16

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
07 gru 2005, godz. 16:30