Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 27.04.2004r. do dnia 18.06.2004r.
Sprawozdanie z działalności Wójta
w okresie od 27.04.2004r. do dnia 18.06.2004r.
|
I. Budżet gminy:
Zarządzeniem Nr 24/04 z dnia 30.04.2004r.:
- w dziale 852 - pomoc społeczna zwiększono dochody o kwotę 7.300 zł stanowiącą dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone tj. na zakupy inwestycyjne 3.600 zł oraz zasiłki na pomoc społeczną 3.700 zł
jednocześnie zwiększono plan wydatków o 7.300 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.
- dokonano przesunięć wydatków bieżących w ramach działów na łączną kwotę 12.943 zł:
Dział 600 - transport i łączność 1.243 zł
Dział 750 - administracja publiczna 10.600 zł
Dział 926 - kultura fizyczna i sport 1.100 zł
Zarządzeniem Nr 27/04 z dnia 31.05.2004r.:
- w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy zwiększono dochody o kwotę 3.760 zł otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone tj. przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zwiększono plan wydatków o 3.760 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.
-w dziale 801- oświata i wychowanie zwiększono dochody o kwotę 1.607 zł stanowiącą dotacje na zadania własne, na wyprawki dla uczniów klas pierwszych.
Jednocześnie zwiększono plan wydatków o 1.607 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.
- w dziale 852 - pomoc społeczna zwiększono dochody o kwotę 673.685 zł stanowiącą dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone tj. na świadczenia rodzinne 648.246 zł oraz obsługę świadczeń 25.439 zł.
Jednocześnie zwiększono plan wydatków o 673.685 zł zgodnie z przeznaczeniem dotacji.
Zmniejszono dochody i wydatki o kwotę 66.278 zł na skutek zmniejszenia dotacji na zadania zlecone, zasiłki pomocowe, zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze.
II. Gospodarka gruntami:
Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowych umów sprzedaży nie skorzystano z prawa pierwokupu -22 umów.
Wydano 6 decyzje o warunkach zabudowy w sprawie zasad podziału nieruchomości.
Wydano 11 postanowień w sprawie wstępnego podziału nieruchomości.
Wydano 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału
Spisano umowę na postawienie reklamy w Mierzynie usytuowanej przy płocie cmentarza.
Ogłoszono wykaz do sprzedaży działek położonych w Bezrzeczu /działki po byłej jednostce radzieckiej/.
III. W zakresie zamówień publicznych podpisano następujące umowy:
Przeprowadzono przetargi i podpisano umowy na zadania:
- wykonanie chodnika i wjazdów w m. Mierzyn,
- wykonanie chodnika i wjazdów w m. Wołczkowo,
- opracowanie projektów decyzji celu publicznego oraz innych nie będących budownictwem mieszkaniowym,
- wykonanie miejsc postojowych i zatoki w Berzeczu ,
- wykonanie remontu ul. Nowowiejskiej w Bezrzeczu,
- konserwacja i utrzymanie czystości chodników , placów na terenie g. Dobra,
- wykonanie i montaż znaków z nazwą ulic na terenie gm. Dobra,
- wykonanie remontu starej szkoły w m. Wołczkowo.
Rozpoczęto procedurę przetargową na:
- wykonanie chodnika i wjazdów w m. Stolec.
Wykonani chodnik i wjazdy w m. Rzędziny i m. Wąwelnica.
Zgodnie z decyzją Wójta odstąpiono od realizacji zadania: Budowa ul. Archeologicznej w Mierzynie.
Wystąpiono do Urzędu Miejskiego Działalność wydanie decyzji lokalizacyjnej celu publicznego na: budowę ulicy Mierzyńskiej w m. Mierzyn.
Trwają prace przygotowawcze w celu wykonania zadania: Budowa zaplecza socjalnego na boisku w Mierzynie.
IV. Działalność gospodarcza:
Wydano:
- jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,
- jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
- 48 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej
- 38 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej
- 10 decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
V. W zakresie oświaty:
Przyjęte zostały sprawozdania Dyrektorów Szkól ze sposobu wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w roku 2003
Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2004/2005.
Do arkusza organizacyjnego ZS w Dołujach wprowadzono prowadzenie zajęć nauczania indywidualnego dla dwóch uczniów w ilości 16 godzin tygodniowo.
Przedłożono pod obrady Rady Gminy projekty uchwały w sprawie:
- zmian uchwały nr XI/206/03 w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia nauczycieli w 2004r.
- zmiany uchwały nr VI/103/2000 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy, oraz niektórych innych składników wynagradzania, a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
Powołana została komisja egzaminacyjna dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, tj. dla Pani Agnieszki Jurczak - nauczyciela ZS w Dołujach.
VI. Warunki zabudowy:
Wydano:
- 11 decyzje o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.
- 9 decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie uzbrojenia terenu.
- 4 decyzje dotyczące zmian wydanych decyzjach ,
- 16 decyzji o warunkach zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego,
- 2 decyzje o warunkach zabudowy odmowne,
- 17 decyzji umarzających postępowanie na wniosek inwestora.
VII. Ośrodek Pomocy Społecznej:
Wydano:
- 19 decyzji dotyczących dodatku mieszkaniowego
- 403 decyzje administracyjne w zakresie świadczeń rodzinnych i zasiłków z
pomocy społecznej.
VIII. Ochrona Środowiska:
Wycinka drzew:
- 4 wydane decyzje pozytywne
- 2 zezwolenia na dokonanie cięć pielęgnacyjnych,
- 1 zezwolenie na pozyskanie drewna.
IX. Zarządzenia Wójta :
- Nr 24 w sprawie zmian budżetu Gminy oraz ustalenia układu wykonawczego,
- Nr 25 w sprawie wyboru trybu przetargu,
- Nr 26 w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych w Gminie Dobra,
- Nr 27 w sprawie budżetu Gminy Dobra oraz ustalenia układu wykonawczego,
- Nr 28 w sprawie powołania pbwpdpwych komisji wyborczych w Gminie Dobra,
- Nr 29 w sprawie powołania Komisji Skontrowej,
- Nr 30 w sprawie wprowadzenia „ instrukcji postepowania w sprawie przeciwdziałania wprowadzaniu do obrotu finsnowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu…”
- Nr 31 w sprawie wyboru trybu przetargu,
- Nr 32 w sprawie wyboru trybu przetargu,
- Nr 33 W sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla Pani Anny Jurczak - nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
X. Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie:
- przyjęto 90 wniosków dowodowych,
- wydano 125 dowodów osobistych,
- przyjęto 12 zgłoszeń o utracie dowodów osobistych,
- wydano 103 poświadczenia o zameldowaniu,
- udzielono odpowiedzi na 7 wniosków o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych,
- wydano 3 decyzje o wymeldowaniu,
- wykonano spis wyborców do Parlamentu Europejskiego.
Wydano 4 postanowienia o wszczęciu postepowania rozgraniczającego nieruchomość.
XI. Podatki i opłaty lokalne:
1. Wójt Gminy Dobra w zakresie podatków w terminie od 27.04.2004 r. do 18.06.2004 r., rozpatrzył 26 wniosków podatników, z czego w 24 przypadkach udzielił wnioskowane ulgi, w 1 przypadku wniosek pozostawiono bez rozpatrzenia, w 1 przypadku odmówiono wszczęcia postępowania.
Rodzaj należności |
Pozytywnie |
Negatywnie |
Bez rozstrzygnięcia |
Podatek od nieruchomości |
12 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
11 |
0 |
0 |
RAZEM |
24 |
0 |
1 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
12 |
0 |
0 |
12 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
1 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
9 |
2 |
1 |
12 |
RAZEM |
22 |
2 |
1 |
25 |
Wielkość udzielonych ulg:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
2 050,30 |
0,00 |
0,00 |
2 050,30 |
Podatek rolny |
4,90 |
0,00 |
0,00 |
4,90 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
2 114,40 |
8 359,10 |
91,30 |
10 564,80 |
RAZEM |
4 169,60 |
8 359,10 |
91,30 |
12 620,00 |
Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:
-w tym czasie nie udzielono pomocy publicznej przedsiębiorcom
Ponadto:
- wystawiono 18 tytułów wykonawczych do Urzędu Skarbowego
- skierowano 4 wnioski do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie o wpis hipoteki przymusowej na nieruchomościach dłużników
2. W zakresie podatków - Wójt Gminy Dobra w terminie od 27.04.2004 r. do 18.06.2004 r. rozpatrzył 8 wniosków podatników, z czego w 6 przypadkach udzielił wnioskowane ulgi, w 2 przypadku wniosek pozostawiono bez rozpatrzenia /podanie złożono przed terminem płatności, rezygnacja ze złożonego podania./
Rodzaj należności |
Pozytywnie |
Negatywnie |
Bez rozstrzygnięcia |
Podatek od nieruchomości |
4 |
0 |
2 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
2 |
0 |
0 |
RAZEM |
6 |
0 |
2 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
1 |
1 |
2 |
4 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
0 |
0 |
2 |
2 |
RAZEM |
1 |
1 |
4 |
6 |
Wielkość udzielonych ulg:
Rodzaj należności |
Umorzenia |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
2.518,00 |
1.746,06 |
15.260,30 |
19.524,36 |
Podatek rolny |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
0,00 |
0,00 |
15.170,60 |
15.170,60 |
RAZEM |
2.518,00 |
1.746,06 |
30.430,90 |
34.694,96 |
Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:
Stefan Helena Oziębłowscy - Mierzyn - umorzono I ratę 2004r. podatku od nieruchomości w kwocie 2.518,00 zł .
Zdzisław Matecki - Mierzyn - odroczono I ratę 2004r. łącznego zobowiązania pieniężnego za rok 2004 w kwocie 383,20 zł - do dnia 30.06.2004r.
Atanasis Karathanasis - Mierzyn - odroczono termin płatności w łącznym zobowiązaniu pieniężnym za rok 2004 w kwocie 14.787,40 zł. - do dnia 30.12.2004r.
Leszek Płonka - Mierzyn - odroczono termin płatności podatku od nieruchomości za 2004r. - do dnia 30.12.2004r. w kwocie 6.833,20 zł.
Krzysztof Ceglarek, Katarzyna Zierke, Barbara Ceglarek - odroczono I ratę 2004r. podatku od nieruchomości - 4.227,10 do dnia 30.05.2004 i 4.200,00 do dnia 30.06.2004r.
6. Genowefa Alfred Jankowscy - Mierzyn - rozłożono na raty podatek od
nieruchomości w kwocie 1.446,06 zł. raty płatne do 15-go każdego miesiąca.
Ponadto:
- wystawiono 48 tytułów egzekucyjnych,
- wydano 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości,
- skierowano 1 wniosek do Wydziału Ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego
w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.
3. W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - Wójt Gminy Dobra w terminie od 27.04.2004 r. do 18.06.2004 r. rozpatrzył 7 wniosków podatników, z czego we wszystkich przypadkach udzielił wnioskowane ulgi.
Rodzaj należności |
Pozytywnie |
Negatywnie |
Bez rozstrzygnięcia |
Podatek od nieruchomości |
6 |
0 |
0 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
7 |
0 |
0 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
Rodzaj należności |
Zwolnienia |
Umorzenie odsetek |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
3 |
3 |
3 |
0 |
6 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
3 |
3 |
3 |
1 |
7 |
Wielkość udzielonych ulg:
Rodzaj należności |
Zwolnienia |
Umorzenie odsetek |
Rozłożenia na raty |
Odroczenia |
Razem |
Podatek od nieruchomości |
68.251,65 |
6.596,00 |
72.306,50 |
0,00 |
147.154,15 |
Podatek rolny |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
10.227,40 |
10.227,40 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
RAZEM |
68.251,65 |
6.596,00 |
72.306,50 |
10.227,40 |
157.381,55 |
Lista przedsiębiorców, którym udzielono pomocy publicznej:
Baeata Migdalska i Aleksandra Urbanowicz prowadzące działalność gospodarczą
pod firmą „ALU-EKO” z siedzibą w Dobrej
- zwolnienie na podstawie Uchwały Rady Gminy w Dobrej nr III/28/02
z dnia 30 grudnia 2002 r. z podatku od nieruchomości kwocie 2.319,99 zł .
- rozłożenia na raty zaległości podatkowej za rok 2003 w kwocie 2.719,20 zł.
- umorzenie odsetek od zaległości podatkowej w wysokości 232,90 zł.
„EUROPOL CONSULTING” Spółka z o.o. z siedzibą w Buku
- zwolnienie na podstawie Uchwały Rady Gminy w Dobrej nr III/28/02
z dnia 30 grudnia 2002 r. z podatku od nieruchomości kwocie 27.067,96 zł .
- rozłożenia na raty zaległości podatkowej za rok 2003 w kwocie 21.295,50 zł.
- umorzenie odsetek od zaległości podatkowej w wysokości 2.145,30 zł.
Robert Kowalski i Radosław Kowalski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „ROKO” R. i R. Kowalscy Spółka Jawna z siedzibą w Dobrej
- zwolnienie na podstawie Uchwały Rady Gminy w Dobrej nr III/28/02
z dnia 30 grudnia 2002 r. z podatku od nieruchomości kwocie 38.863,70 zł .
- rozłożenia na raty zaległości podatkowej za rok 2003 w kwocie 48.291,80 zł.
- umorzenie odsetek od zaległości podatkowej w wysokości 4.217,80 zł.
Przeds. Wielobranż. „ROLVIT” Spółka z o.o. z siedzibą w Skarbimierzycach
- odroczenie zaległości II raty za 2004 podatku rolnego do dnia 30.09.2004 r.
w kwocie 10.227,40 zł.
Ponadto:
- nie wystawiano tytułów egzekucyjnych,
- wydano 4 zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
- nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego
w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
01 lip 2004
Osoba dodająca informacje
Łukasz Dziuban Data publikacji:
01 lip 2004, godz. 11:16
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
07 gru 2005, godz. 16:30