Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 23 .04. 2005 r. do 24.05.2005 r


Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 23 .04. 2005 r. do 24.05.2005 r.

Budżet Gminy:

Zarządzeniem Nr 36/05 z dnia 29.04.2005 r.

dokonano przesunięcia wydatków bieżących między rozdziałami, na łączną kwotę

124 757 zł w ramach działów:

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo 11 100 zł

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa 27 000 zł

Dział 710 - działalność usługowa 100 zł

Dział 750 - Administracja publiczna 40 757 zł

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, fizycznych i od innych jednostek oraz

wydatki związane z ich poborem 10 500 zł Dział 851 - Ochrona zdrowia 8 350 zł Dział 852 - Pomoc społeczna 11 000 zł

Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 1 450 zł Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 11 000 zł Dział 921 - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 1 500 zł Dział 926 - kultura fizyczna i sport 2 000 zł

- ustalono układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy Nr XXIII/326/05 z dnia 28.04.2005 r.

Gospodarka gruntami:

1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek:

  • udziału do 10222/670990 części w działce nr 301/12 o pow. 6ha 70a 99m2 położonej w obrębie Dobra,

  • działki niezabudowanej nr 34/11 o pow. 0,1279 ha położonej w Bezrzeczu,

  • udziału do 1/10 części w działce nr 34/6 o pow. 0,1010 ha położonej w
    obrębie Bezrzecze,

  • działki nr 666/2 o pow. 0,11403 ha położonej w obrębie Bezrzecze,

  • udziału do 1/38 części w działce nr 509/2 o powierzchni 0,9806 ha
    położonej w Bezrzeczu,

  • działki nr 666/6 o pow. 0,0983 ha położonej w obrębie Bezrzecze,

  • działki nr 666/4 o pow. 0,1134 ha położonej w Bezrzeczu,

  • udziału do 2/38 części w działce nr 509/2 o pow. 0,9806 ha położonej w Bezrzeczu,

  • udziału do 2/4 części w działce nr 666/3 o pow. 0,0337 ha położonej w Bezrzeczu,

  • działki nr 666/7 o pow. 0,1272 ha o pow. 0,9806 ha położonej w Bezrzeczu,

  • działki o nr 503 o pow. 0,1339 ha położonej w Bezrzeczu,

  • działki nr 666/5 o pow. 0,0985 ha położonej w Bezrzeczu,

  • udziału do 2/38 części w działce nr 509/2 o pow. 0,9806 ha położonej w Bezrzeczu,

  • udziału do V* części w działce 666/3 o pow. 0,0337 ha położonej w Bezrzeczu.

Wydano 1 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału działki o nr 54/2 o pow. 4,2313 ha położonej w Mierzynie Wydano 4 postanowienia w sprawie podziału nieruchomości:

  • działki nr 44/8 o pow. 0,4210 ha położonej w Mierzynie 1,

  • działki nr 44/28 o pow. 0,3043 ha położonej w Mierzynie 1,

  • działki nr 44/31 o pow. 0,1521 ha położonej w Mierzynie 1,

  • działki nr 54/2 o pow. 4,2313 ha położonej w Mierzynie,

  • działki nr 113/83 o pow. 9,4493 ha położonej w Mierzynie 2,

  • działki nr 735/29 o pow. 0,0874 ha położonej w Mierzynie 3,

  • działki nr 1515 o pow. 23,95 ha położonej w Dobrej.

W zakresie zamówień publicznych :

W okresie sprawozdawczym otwarto oferty na przetargi:

1. Na opracowanie programu funkcjonalno użytkowego dla infrastruktury

drogowej w gminie Dobra. Ogłoszone przetargi:

  1. Wykonanie ciągu pieszo jezdnego na Osiedlu Leśnym w Bezrzeczu

  2. Remont Ośrodka Zdrowia w Dołujach

  1. ZEAS Dobra - remont CO i modernizacja kotłowni w Zespole Szkół w Dołujach.

Podpisane umowy:

  1. Na wykonanie oświetlenia ul. Ogrodowej

  2. Na wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy celu publicznego i
    dla inwestycji nie będących budownictwem mieszkaniowym.

  3. Na remont klubów w Dobrej i Dołujach.

  4. Na konserwację i utrzymanie w czystości placów zabaw, boisk i chodników
    oraz terenów zieleni w gminie Dobra.

  5. Na opracowanie programu funkcjonalno- użytkowego dla infrastruktury
    drogowej.

  6. Sprzątanie i konserwacja przystanków autobusowych.

Warunki zabudowy:

Wydano:

20 decyzji o warunkach zabudowy ~w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.

9 decyzji inwestycji celu publicznego

2 decyzje o warunkach zabudowy.

Wydano 1 wypis i wyrys z planu.

Sprawy w toku szt 65

Wydano 21 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego.

Zagospodarowanie przestrzenne:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono:

  • 1 projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy zlokalizowanej w Wołczkowie,

  • 3 projekty uchwał w sprawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra (Bezrzecze, Wąwelnica),

  • 1 projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa uchwała Nr X/183/03 Rady Gminy w Dobrej z dnia 27 listopada 2003 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dotyczącego przebiegu gazociągu wysokiego ciśnienia Dn 700.

Ośrodek Pomocy Społecznej:

Wydano łącznie 56 decyzje administracyjne w tym:

w zakresie świadczeń rodzinnych

18 decyzji pozytywnych

2 decyzje odmowne

5 wniosków oczekuje na rozpatrzenie

decyzje z pomocy społecznej

35 decyzje pozytywne

1 decyzja odmowna

11 wniosków oczekujących na rozpatrzenie

Zrealizowano pomoc finansową na łączną kwotę 19.041 zł

Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 13.846 zł w tym :

  • zasiłki okresowe - 5.062 zł

  • zasiłki celowe - 8.784 zł

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej.

Obejmują wypłatę zasiłków stałych

- zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 5.195 zł dla 17 świadczeniobiorców

Dodatki mieszkaniowe:

Wydano 14 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy.

Wydano 1 decyzję administracyjna odmawiającą przyznania dodatku

mieszkaniowego.

W rozpatrzeniu 3 wnioski.Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące :

kwiecień-5.612,42 zł

maj - 6.029,50 zł

Zarządzenia Wójta :

Zarządzenie Nr 33/05

w sprawie procedury postępowania o przyznanie ulgi w podatku od nieruchomości na podstawie uchwały Rady Gminy Dobra Zarządzenie Nr 34/05

w sprawie zmiany Zarządzenia w sprawie zakładowego planu kont

Zarządzenie Nr 35/05 w sprawie wyboru trybu przetargu Zarządzenie Nr 36/05

w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2005 r.

Zarządzenie Nr 37/05

w sprawie prowadzenia zbioru danych z baz danych oświatowych przez Kierownika Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Dobrej Zarządzenie Nr 38/05

w sprawie wyboru trybu przetargu

Zarządzenie Nr 39/05

w sprawie wyboru trybu przetargu

Zarządzenie Nr 40/05

w sprawie wyboru trybu przetargu

Zarządzenie Nr 41/05

w sprawie wyceny nieodpłatnie przyjętych składników majątkowych do celów księgowości

Zarządzenie Nr 42/05

w sprawie w sprawie wyboru trybu przetargu.

Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie:

Dowody osobiste:

Przyjęto 115 wniosków dowodowych.

Wydano 97 dowodów osobistych.

Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego.

Ewidencja ludności:

Wydano 75 poświadczeń o zameldowaniu.

Udzielono odpowiedzi na 23 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych

osobowych.

Wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie wymeldowania.

Wydano 2 decyzje w sprawie umorzenia postępowania rozgraniczeniowego.

Wydano 1 decyzję w sprawie ustalenia granic nieruchomości.

Wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia działki.

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:

  • wydano 1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,

  • 1 zezwolenie na sprzedaż jednorazową, piwa.

Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej

  • 24 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 20 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 4 decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

Podatki i opłaty lokalne:

Wydano 14 zaświadczeń w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu

rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa

rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności

nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra.

Wystawiono ponad 191 decyzji ustalających podatki na 2005 r. na kwotę 8.339,30

zł- przypis, - 13.853,83 zł odpis.

Wysłano 10 wezwań do złożenia informacji w sprawie nabytych nieruchomości na terenie gm. Dobra, a także 40 wniosków do Terenowego Banku Danych w Szczecinie o ustalenie adresu zamieszkania.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

9

0

4

Podatek rolny

0

0

0

Łączne

4

0

0

zobowiązanie pieniężne

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

0

RAZEM

14

0

4

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

9

0

0

9

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

4

0

0

4

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

0

1

RAZEM

14

0

0

14

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

1558,40

0

0

1558,40

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

766,80

0

0

766,80

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

609,00

0

0

609,00

RAZEM

2934,20

0

0

2934,20

Udzielono pomocy jednemu przedsiębiorcy w postaci:

- umorzenia podatku za łączne zobowiązanie pieniężne w kwocie głównej

3786,30 zł,

Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączną kwotę 7116,00 zł

W zakresie podatków od osób pranych, jednostek organizacyjnych oraz spółek mniemających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy:

  1. Wydano 3 wezwania do złożenia korekty deklaracji,

  2. Wydano 1 zawiadomienie do Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości,

  3. Wydano 10 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień,

  4. Wydano 7 postanowień o rozksięgowaniu,

  5. Wydano 1 decyzje o odroczeniu terminu płatności w podatku rolnym,

  6. Wydano 1 decyzje o umorzeniu odsetek od zaległości w podatku od nieruchomości.

Podatek od spadków i darowizn:

Pan Wojciech Kacykowski - kwota główna 1.547,80 rozłożenie na 9 rat.

Pan Adam Kacykowski - kwota główna 1.547,80 zł umorzono.

Pani Czesława Kacykowska - kwota główna 2.494,20 zł umorzono.

Pani Małgorzata Kacykowska - kwota główna 1.547,80 zł umorzono.

Ochrona środowiska, cmentarzy i rolnictwa

Wycinka drzew

Ilość rozpatrzonych wniosków:

4 - pozytywne

Pozyskanie drewna:

Ilość rozpatrzonych wniosków - 0

Przecinka pielęgnacyjna:

Ilość rozpatrzonych wniosków: 1 - pozytywnie

Opinie dotyczące gospodarki odpadami:

Ilość rozpatrzonych wniosków:

3 - pozytywnie

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół

1. Przyjęte zostały sprawozdania Dyrektorów Szkól ze sposobu wykorzystania środków finansowych przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w roku 2004 .

Środki te wykorzystane zostały na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie gm. Dobra, tj. na:

  • dopłaty do studiów podyplomowych o różnych specjalnościach wynikających z potrzeb szkoły oraz określonych w planie dofinansowania form doskonalenia zawodowego,

  • dopłaty do studiów licencjackich o specjalności język angielski,

  • inne szkolenia.

Łącznie do doskonalenie zawodowe nauczycieli w 2004 r. wydatkowano kwot 21.357,06 zł.

  1. Przyjęta została rezygnacja ze stanowiska dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach złożona przez Panią Emilie Niemyt z dniem 31.07.2005 r.

  2. Ogłoszony został konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach.

  3. Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2005/2006.

  4. Ogłoszony został przetarg nieograniczony na remonty instalacji co. wraz z modernizacja istniejącej kotłowni w Zespole Szkół w Dołujach.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Dziuban

Data wytworzenia:
13 lip 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
13 lip 2005, godz. 09:34

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Dziuban

Data aktualizacji:
25 sie 2007, godz. 12:20