Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 23 .04. 2005 r. do 24.05.2005 r
Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 23 .04. 2005 r. do 24.05.2005 r.
Budżet Gminy:
Zarządzeniem Nr 36/05 z dnia 29.04.2005 r.
dokonano przesunięcia wydatków bieżących między rozdziałami, na łączną kwotę
124 757 zł w ramach działów:
Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo 11 100 zł
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa 27 000 zł
Dział 710 - działalność usługowa 100 zł
Dział 750 - Administracja publiczna 40 757 zł
Dział 756 - Dochody od osób prawnych, fizycznych i od innych jednostek oraz
wydatki związane z ich poborem 10 500 zł Dział 851 - Ochrona zdrowia 8 350 zł Dział 852 - Pomoc społeczna 11 000 zł
Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 1 450 zł Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 11 000 zł Dział 921 - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 1 500 zł Dział 926 - kultura fizyczna i sport 2 000 zł
- ustalono układ wykonawczy do Uchwały Rady Gminy Nr XXIII/326/05 z dnia 28.04.2005 r.
Gospodarka gruntami:
1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek:
udziału do 10222/670990 części w działce nr 301/12 o pow. 6ha 70a 99m2 położonej w obrębie Dobra,
działki niezabudowanej nr 34/11 o pow. 0,1279 ha położonej w Bezrzeczu,
udziału do 1/10 części w działce nr 34/6 o pow. 0,1010 ha położonej w
obrębie Bezrzecze,działki nr 666/2 o pow. 0,11403 ha położonej w obrębie Bezrzecze,
udziału do 1/38 części w działce nr 509/2 o powierzchni 0,9806 ha
położonej w Bezrzeczu,działki nr 666/6 o pow. 0,0983 ha położonej w obrębie Bezrzecze,
działki nr 666/4 o pow. 0,1134 ha położonej w Bezrzeczu,
udziału do 2/38 części w działce nr 509/2 o pow. 0,9806 ha położonej w Bezrzeczu,
udziału do 2/4 części w działce nr 666/3 o pow. 0,0337 ha położonej w Bezrzeczu,
działki nr 666/7 o pow. 0,1272 ha o pow. 0,9806 ha położonej w Bezrzeczu,
działki o nr 503 o pow. 0,1339 ha położonej w Bezrzeczu,
działki nr 666/5 o pow. 0,0985 ha położonej w Bezrzeczu,
udziału do 2/38 części w działce nr 509/2 o pow. 0,9806 ha położonej w Bezrzeczu,
udziału do V* części w działce 666/3 o pow. 0,0337 ha położonej w Bezrzeczu.
Wydano 1 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektu podziału działki o nr 54/2 o pow. 4,2313 ha położonej w Mierzynie Wydano 4 postanowienia w sprawie podziału nieruchomości:
działki nr 44/8 o pow. 0,4210 ha położonej w Mierzynie 1,
działki nr 44/28 o pow. 0,3043 ha położonej w Mierzynie 1,
działki nr 44/31 o pow. 0,1521 ha położonej w Mierzynie 1,
działki nr 54/2 o pow. 4,2313 ha położonej w Mierzynie,
działki nr 113/83 o pow. 9,4493 ha położonej w Mierzynie 2,
działki nr 735/29 o pow. 0,0874 ha położonej w Mierzynie 3,
działki nr 1515 o pow. 23,95 ha położonej w Dobrej.
W zakresie zamówień publicznych :
W okresie sprawozdawczym otwarto oferty na przetargi:
1. Na opracowanie programu funkcjonalno użytkowego dla infrastruktury
drogowej w gminie Dobra. Ogłoszone przetargi:
Wykonanie ciągu pieszo jezdnego na Osiedlu Leśnym w Bezrzeczu
Remont Ośrodka Zdrowia w Dołujach
ZEAS Dobra - remont CO i modernizacja kotłowni w Zespole Szkół w Dołujach.
Podpisane umowy:
Na wykonanie oświetlenia ul. Ogrodowej
Na wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy celu publicznego i
dla inwestycji nie będących budownictwem mieszkaniowym.Na remont klubów w Dobrej i Dołujach.
Na konserwację i utrzymanie w czystości placów zabaw, boisk i chodników
oraz terenów zieleni w gminie Dobra.Na opracowanie programu funkcjonalno- użytkowego dla infrastruktury
drogowej.Sprzątanie i konserwacja przystanków autobusowych.
Warunki zabudowy:
Wydano:
20 decyzji o warunkach zabudowy ~w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe.
9 decyzji inwestycji celu publicznego
2 decyzje o warunkach zabudowy.
Wydano 1 wypis i wyrys z planu.
Sprawy w toku szt 65
Wydano 21 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego.
Zagospodarowanie przestrzenne:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono:
1 projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy zlokalizowanej w Wołczkowie,
3 projekty uchwał w sprawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra (Bezrzecze, Wąwelnica),
1 projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa uchwała Nr X/183/03 Rady Gminy w Dobrej z dnia 27 listopada 2003 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dotyczącego przebiegu gazociągu wysokiego ciśnienia Dn 700.
Ośrodek Pomocy Społecznej:
Wydano łącznie 56 decyzje administracyjne w tym:
w zakresie świadczeń rodzinnych
18 decyzji pozytywnych
2 decyzje odmowne
5 wniosków oczekuje na rozpatrzenie
decyzje z pomocy społecznej
35 decyzje pozytywne
1 decyzja odmowna
11 wniosków oczekujących na rozpatrzenie
Zrealizowano pomoc finansową na łączną kwotę 19.041 zł
Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 13.846 zł w tym :
zasiłki okresowe - 5.062 zł
zasiłki celowe - 8.784 zł
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej.
Obejmują wypłatę zasiłków stałych
- zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 5.195 zł dla 17 świadczeniobiorców
Dodatki mieszkaniowe:
Wydano 14 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy.
Wydano 1 decyzję administracyjna odmawiającą przyznania dodatku
mieszkaniowego.
W rozpatrzeniu 3 wnioski.Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące :
kwiecień-5.612,42 zł
maj - 6.029,50 zł
Zarządzenia Wójta :
Zarządzenie Nr 33/05
w sprawie procedury postępowania o przyznanie ulgi w podatku od nieruchomości na podstawie uchwały Rady Gminy Dobra Zarządzenie Nr 34/05
w sprawie zmiany Zarządzenia w sprawie zakładowego planu kont
Zarządzenie Nr 35/05 w sprawie wyboru trybu przetargu Zarządzenie Nr 36/05
w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2005 r.
Zarządzenie Nr 37/05
w sprawie prowadzenia zbioru danych z baz danych oświatowych przez Kierownika Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Dobrej Zarządzenie Nr 38/05
w sprawie wyboru trybu przetargu
Zarządzenie Nr 39/05
w sprawie wyboru trybu przetargu
Zarządzenie Nr 40/05
w sprawie wyboru trybu przetargu
Zarządzenie Nr 41/05
w sprawie wyceny nieodpłatnie przyjętych składników majątkowych do celów księgowości
Zarządzenie Nr 42/05
w sprawie w sprawie wyboru trybu przetargu.
Ewidencja ludności i sprawy obywatelskie:
Dowody osobiste:
Przyjęto 115 wniosków dowodowych.
Wydano 97 dowodów osobistych.
Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego.
Ewidencja ludności:
Wydano 75 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 23 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych
osobowych.
Wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie wymeldowania.
Wydano 2 decyzje w sprawie umorzenia postępowania rozgraniczeniowego.
Wydano 1 decyzję w sprawie ustalenia granic nieruchomości.
Wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia działki.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
wydano 1 zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży,
1 zezwolenie na sprzedaż jednorazową, piwa.
Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej i decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
24 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,
20 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
4 decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Podatki i opłaty lokalne:
Wydano 14 zaświadczeń w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu
rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa
rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności
nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra.
Wystawiono ponad 191 decyzji ustalających podatki na 2005 r. na kwotę 8.339,30
zł- przypis, - 13.853,83 zł odpis.
Wysłano 10 wezwań do złożenia informacji w sprawie nabytych nieruchomości na terenie gm. Dobra, a także 40 wniosków do Terenowego Banku Danych w Szczecinie o ustalenie adresu zamieszkania.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
9 |
0 |
4 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne |
4 |
0 |
0 |
zobowiązanie pieniężne |
|
|
|
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
RAZEM |
14 |
0 |
4 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
9 |
0 |
0 |
9 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
4 |
0 |
0 |
4 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
1 |
RAZEM |
14 |
0 |
0 |
14 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
1558,40 |
0 |
0 |
1558,40 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
766,80 |
0 |
0 |
766,80 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
609,00 |
0 |
0 |
609,00 |
RAZEM |
2934,20 |
0 |
0 |
2934,20 |
Udzielono pomocy jednemu przedsiębiorcy w postaci:
- umorzenia podatku za łączne zobowiązanie pieniężne w kwocie głównej
3786,30 zł,
Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączną kwotę 7116,00 zł
W zakresie podatków od osób pranych, jednostek organizacyjnych oraz spółek mniemających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy:
Wydano 3 wezwania do złożenia korekty deklaracji,
Wydano 1 zawiadomienie do Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości,
Wydano 10 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień,
Wydano 7 postanowień o rozksięgowaniu,
Wydano 1 decyzje o odroczeniu terminu płatności w podatku rolnym,
Wydano 1 decyzje o umorzeniu odsetek od zaległości w podatku od nieruchomości.
Podatek od spadków i darowizn:
Pan Wojciech Kacykowski - kwota główna 1.547,80 rozłożenie na 9 rat.
Pan Adam Kacykowski - kwota główna 1.547,80 zł umorzono.
Pani Czesława Kacykowska - kwota główna 2.494,20 zł umorzono.
Pani Małgorzata Kacykowska - kwota główna 1.547,80 zł umorzono.
Ochrona środowiska, cmentarzy i rolnictwa
Wycinka drzew
Ilość rozpatrzonych wniosków:
4 - pozytywne
Pozyskanie drewna:
Ilość rozpatrzonych wniosków - 0
Przecinka pielęgnacyjna:
Ilość rozpatrzonych wniosków: 1 - pozytywnie
Opinie dotyczące gospodarki odpadami:
Ilość rozpatrzonych wniosków:
3 - pozytywnie
Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół
1. Przyjęte zostały sprawozdania Dyrektorów Szkól ze sposobu wykorzystania środków finansowych przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w roku 2004 .
Środki te wykorzystane zostały na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie gm. Dobra, tj. na:
dopłaty do studiów podyplomowych o różnych specjalnościach wynikających z potrzeb szkoły oraz określonych w planie dofinansowania form doskonalenia zawodowego,
dopłaty do studiów licencjackich o specjalności język angielski,
inne szkolenia.
Łącznie do doskonalenie zawodowe nauczycieli w 2004 r. wydatkowano kwot 21.357,06 zł.
Przyjęta została rezygnacja ze stanowiska dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach złożona przez Panią Emilie Niemyt z dniem 31.07.2005 r.
Ogłoszony został konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach.
Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2005/2006.
Ogłoszony został przetarg nieograniczony na remonty instalacji co. wraz z modernizacja istniejącej kotłowni w Zespole Szkół w Dołujach.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
13 lip 2005
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
13 lip 2005, godz. 09:34
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Dziuban Data aktualizacji:
25 sie 2007, godz. 12:20