Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 17.09.2005r. do dnia 21.10.2005r
SPRAWOZDANIE
z działalności Wójta Gminy Dobra
w okresie od dnia 17.09.2005r. do dnia 21.10.2005r.
W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
1. W zakresie stypendiów szkolnych wydanych zostało 180 decyzji przyznających stypendia na łączna kwotę 8.504 zł miesięcznie oraz 4 decyzje odmowne.
Stypendia zostały przyznane w formie rzeczowej, a ich wypłata następuje po dostarczeniu faktury bądź rachunku wystawionego na wnioskodawcę.
2. Przygotowany został projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2006 r., który zostanie przekazany do uzgodnienia ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego - oddział w Dobrej, a następnie przedłożony pod obrady Rady Gminy.
W zakresie podatków rozpatrzono 16 wniosków podatników, z czego w 14 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
5 |
0 |
1 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
7 |
0 |
2 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
1 |
RAZEM |
14 |
0 |
2 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
5 |
0 |
0 |
5 |
Podatek rolny |
1 |
0 |
0 |
1 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
7 |
0 |
0 |
7 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1 |
0 |
0 |
1 |
RAZEM |
14 |
0 |
0 |
14 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
603,60 |
0 |
0 |
603,60 |
Podatek rolny |
23,10 |
0 |
0 |
23,10 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
804,50 |
0 |
0 |
804,50 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
1560,00 |
0 |
0 |
1560,00 |
RAZEM |
2991,20 |
0 |
0 |
2991,20 |
W tym okresie udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci:
rozłożenia na raty podatku od nieruchomości w kwocie 21591,20 zł
umorzenia odsetek podatku od nieruchomości w kwocie 2304,70 zł
umorzenia odsetek podatku od środków transportowych w kwocie 2002,70 zł
Ponadto wystawiono 6 tytułów wykonawczych dotyczących podatku od środków transportowych na łączną kwotę 5351,75 zł
W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych
Wystawiono 24 zaświadczenia w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadaniu gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra.
Wydano około 120 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia wysokości podatku rolnego oraz w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości, w związku z nabyciem nieruchomości na terenie gm. Dobra lub w związku z oddaniem do użytkowania budynków mieszkalnych.
Wystawiono 216 decyzji przypisu i odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości:
łączny przypis podatków 11886,80 zł;
łączny odpis podatków 9616,70 zł;
W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy: Wydano 1 postanowienie o wszczęciu postępowania. Wydano 5 wezwań do złożenia deklaracji.
Wydano 1 zawiadomienie od Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości.
Wydano 1 pismo różne do podatnika o złożenie wyjaśnienia.
Wydano 6 postanowień o rozksięgowaniu.
Wydano 1 decyzję określającą wysokość zaległości.
Wydano 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku rolnym.
Podatek od spadków i darowizn:
Pani Danuta Stefanowska - kwota główna 1.418,00 zł umorzenie.
W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wysłano 72 tytuły wykonawcze dotyczące
podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego skierowane do
Urzędów Skarbowych na łączną kwotę 22.876,90 zł.
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano:
35 decyzji inwestycji celu publicznego,
20 decyzji o warunkach zabudowy,
8 pism dotyczących spraw różnych - decyzje i odpowiedzi,
sprawy w toku szt. 27.
9 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,
postępowania w toku - 26,
2 decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
postępowania w toku - 1.
wydano 20 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego;
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono :
- 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom zlokalizowanym w m. Mierzyn i
Bezrzecze,
- 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra - Mierzyn.
W zakresie ewidencji działalności gospodarczej wydano:
26 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej
28 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
17 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
W sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano:
jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
dwa zezwolenia na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży
ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:
• wydano 2 decyzje w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Dowody osobiste:
Przyjęto 142 wniosków dowodowych
Wydano 142 dowodów osobistych
Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 75 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 26 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
3. Wydano 1 decyzje o wymeldowaniu.
Sprawy wojskowe:
11 października przeprowadzona została rejestracja 75 przedpoborowych - rocznik 1987
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 265 decyzji administracyjne w tym:
W zakresie świadczeń rodzinnych:
171 decyzji pozytywnych,
4 decyzji odmownych,
0 wniosków oczekujących na rozpatrzenie,
decyzje z pomocy społecznej :
88 decyzje pozytywne,
2 decyzji odmownych;
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie sztuk 37
Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansową na łączną kwotę: 52.908 zł;
Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 40.107 zł w tym:
zasiłki okresowe - 16.186,00 zł,
zasiłki celowe - 23.921, 00 zł.
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej obejmują wypłatę zasiłków stałych
• zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 12.801 zł.
Realizacja świadczeń rodzinnych dla 443 świadczeniobiorców na łączna kwotę 270.092 zł (m-c IX i X) w tym kwota zaliczki alimentacyjnej 34.180 zł dla 55 rodzin.
DODATKI MIESZKANIOWE:
wydano 5 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy
wydano 2 decyzje administracyjne odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego
- w rozpatrzeniu pozostaje 7 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:
październik 2005 r. - 3839,34 zł wrzesień 2005 r. - 4.733,25 zł
Zamówienia publiczne:
Otwarto oferty na przetargi:
Na wykonanie kanalizacji sanitarnej w ul. Kaczeńcowej w m. Dobra.
Przetargi w przygotowaniu:
Wykonanie projektu na kanalizacje deszczową w ul. Mierzyńskiej i Okulickiego.
Wykonano projekt techniczny na budowę chodnika w Rzepnicy - włożono wniosek o pozwolenie na budowę.
Wykonano projekt techniczny na budowę chodnika w Wąwelnicy - złożono wniosek o pozwolenie na budowę.
Wykonanie wodociągu i gazociągu do dz. nr 315 w Dobrej.
Gospodarka gruntami:
1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek:
działki niezabudowanej nr 47/10 o pow. 1061 m2 , położonej w obrębie Sławoszewo,
działki niezabudowanej nr 344 o pow. 523m2 , położonej w obrębie Dobra ,
- działki niezabudowanej nr 42 o powierzchni 1052 m2 , położonej w obrębie Redlica,
- udziału do 1052/68646 części w działce nr 105 o powierzchni 9528m2 , położonej w obrębie Redlica ,
2. Wydano 8 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości:
działki o nr 496/2 o powierzchni 3,20 ha położonej w Wołczkowie ,
- działki nr 422/2 o pow. 0,7423ha , położonej w Dobrej ,działki nr 224 o powierzchni 0,58 ha położonej w Dobrej ,
działki nr 276 o powierzchni 0,39 ha położonej w Wołczkowie ,
działki nr 10/134 o powierzchni 0 ,1651 ha , położonej w Bezrzeczu ,
działki nr 234 o powierzchni 0,5223ha ,położonej w Mierzynie 3 ,
działki nr 17/5 o powierzchni 1,5215 ha ,położonej w Mierzynie 2,
działki nr 17/6 o powierzchni 1,9055 ha, położonej w Mierzynie 2 ,
3. Wydano 3 postanowienia w sprawie podziału nieruchomości:
działki nr 93/16 o powierzchni 0,2217 ha , położonej w Mierzynie 2 ,
działki nr 113/128 o powierzchni 0,6861 ha , położonej w Mierzynie 2 ,
działki nr 843 o powierzchni 0,1202 ha , położonej w Mierzynie 2 ,
4. W dniu 19 października 2005r .zawartą akt notarialny na sprzedaż działki nr 195/20 o pow. 0,0840 ha położonej w Dobrej .
5. W dniu 20 października 2005r. zawartą akt notarialny na sprzedaż działki nr 195/21 o powierzchni 0,1344 ha położonej w Dobrej .
6. W dniu 21 października 2005r. zawartą akt notarialny w sprawie zamiany działki nr 72/2 będącej własnością Gminy Dobra na działkę nr 68/1 będącej współwłasnością osób fizycznych . W/w działki położone są w obrębie Bezrzecze .
Działalność kulturalno - sportowa.
Podsumowanie konkursu „Ogródki kwiatowe" .
Rozpoczęcie działalności grupy karate .
Inauguracja wystawy projektów studentów z Akademii Rolniczej w Szczecinie.
Młodzieżowe rozgrywki w piłkę nożną.
Wyjazd do Niemiec na zawody piłkarskie.
Rozgrywki o Puchar Wójta Gminy w piłce nożnej i siatkowej.
Konkursy plastyczne dla dzieci.
Spotkanie z najstarszymi mieszkankami Wąwelnicy.
Zarządzenia Wójta:
wydano 7 zarządzeń.
Ponadto :
Przedłużono umowę dzierżawy na grunt położony w Dołujach dz. 234/2, 193/1 i 193/2 /targowisko ZAN/ na okres 5 lat.
Zawarto porozumienie z Komendą Wojewódzką Policji w sprawie dofinansowania wydatków na zakup samochodów do użytku służbowego Komendy Powiatowej Policji w Policach - na kwotę 30.000 zł.
Wydano zgodę na sfinansowanie treningów oraz sprzętu do tenisa ziemnego: na łączna kwotę 3.000 zł.
Wydano 2 zgody na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzach w Mierzynie i Wołczkowie w okresie 29.10-01.11.2005 r.
Wydano;
decyzje w sprawie odmowy umorzenia opłaty targowej na łączną kwotę 2.086,40 zł,
decyzje w sprawie rozłożenia na raty zaległości podatkowej w opłacie targowej na łączną kwotę 512,90 zł
wystawiono 1 upomnienie w związku z zaległością w opłacie targowej na kwotę 252,00 zł.
Ochrona środowiska, cmentarzy i rolnictwa:
Wycinka drzew:
Rozpatrzono 3 pozytywne wnioski.
Pozyskiwanie drewna:
Rozpatrzono 6 pozytywnych wniosków.
Wydano 4 pozwolenia na przycinkę drzew.
Wydano 2 pozytywne opinie dot. gospodarki odpadami.
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
07 gru 2005
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
07 gru 2005, godz. 16:26
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
07 gru 2005, godz. 16:26