Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 17.09.2005r. do dnia 21.10.2005r


SPRAWOZDANIE

z działalności Wójta Gminy Dobra

w okresie od dnia 17.09.2005r. do dnia 21.10.2005r.

W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

1. W zakresie stypendiów szkolnych wydanych zostało 180 decyzji przyznających stypendia na łączna kwotę 8.504 zł miesięcznie oraz 4 decyzje odmowne.

Stypendia zostały przyznane w formie rzeczowej, a ich wypłata następuje po dostarczeniu faktury bądź rachunku wystawionego na wnioskodawcę.

2. Przygotowany został projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2006 r., który zostanie przekazany do uzgodnienia ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego - oddział w Dobrej, a następnie przedłożony pod obrady Rady Gminy.

W zakresie podatków rozpatrzono 16 wniosków podatników, z czego w 14 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

5

0

1

Podatek rolny

1

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

7

0

2

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

1

RAZEM

14

0

2

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

5

0

0

5

Podatek rolny

1

0

0

1

Łączne zobowiązanie pieniężne

7

0

0

7

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1

0

0

1

RAZEM

14

0

0

14

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

603,60

0

0

603,60

Podatek rolny

23,10

0

0

23,10

Łączne zobowiązanie pieniężne

804,50

0

0

804,50

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

1560,00

0

0

1560,00

RAZEM

2991,20

0

0

2991,20

W tym okresie udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci:

  • rozłożenia na raty podatku od nieruchomości w kwocie 21591,20 zł

  • umorzenia odsetek podatku od nieruchomości w kwocie 2304,70 zł

  • umorzenia odsetek podatku od środków transportowych w kwocie 2002,70 zł
    Ponadto wystawiono 6 tytułów wykonawczych dotyczących podatku od środków transportowych na łączną kwotę 5351,75 zł

W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych

Wystawiono 24 zaświadczenia w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadaniu gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie gm. Dobra.

Wydano około 120 wykazów w sprawie uzupełnienia danych dotyczących ustalenia wysokości podatku rolnego oraz w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości, w związku z nabyciem nieruchomości na terenie gm. Dobra lub w związku z oddaniem do użytkowania budynków mieszkalnych.

Wystawiono 216 decyzji przypisu i odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości:

  • łączny przypis podatków 11886,80 zł;

  • łączny odpis podatków 9616,70 zł;

W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy: Wydano 1 postanowienie o wszczęciu postępowania. Wydano 5 wezwań do złożenia deklaracji.

Wydano 1 zawiadomienie od Urzędu Skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości.

Wydano 1 pismo różne do podatnika o złożenie wyjaśnienia.

Wydano 6 postanowień o rozksięgowaniu.

Wydano 1 decyzję określającą wysokość zaległości.

Wydano 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku rolnym.

Podatek od spadków i darowizn:

Pani Danuta Stefanowska - kwota główna 1.418,00 zł umorzenie.

W zakresie egzekucji podatków sporządzono i wysłano 72 tytuły wykonawcze dotyczące

podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego skierowane do

Urzędów Skarbowych na łączną kwotę 22.876,90 zł.

WARUNKI ZABUDOWY:

Wydano:

  • 35 decyzji inwestycji celu publicznego,

  • 20 decyzji o warunkach zabudowy,

  • 8 pism dotyczących spraw różnych - decyzje i odpowiedzi,

  • sprawy w toku szt. 27.

  • 9 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,

  • postępowania w toku - 26,

  • 2 decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

  • postępowania w toku - 1.

wydano 20 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego;

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono :

- 2 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom zlokalizowanym w m. Mierzyn i

Bezrzecze,

- 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra - Mierzyn.

W zakresie ewidencji działalności gospodarczej wydano:

  • 26 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej

  • 28 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 17 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

W sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano:

    • jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

    • dwa zezwolenia na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży

ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:

• wydano 2 decyzje w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Dowody osobiste:

  1. Przyjęto 142 wniosków dowodowych

  2. Wydano 142 dowodów osobistych

  3. Przyjęto 3 zgłoszenia o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 75 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 26 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

3. Wydano 1 decyzje o wymeldowaniu.
Sprawy wojskowe:

11 października przeprowadzona została rejestracja 75 przedpoborowych - rocznik 1987

POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 265 decyzji administracyjne w tym:

W zakresie świadczeń rodzinnych:

  • 171 decyzji pozytywnych,

  • 4 decyzji odmownych,

  • 0 wniosków oczekujących na rozpatrzenie,

decyzje z pomocy społecznej :

  • 88 decyzje pozytywne,

  • 2 decyzji odmownych;

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie sztuk 37

Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansową na łączną kwotę: 52.908 zł;

Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 40.107 zł w tym:

  • zasiłki okresowe - 16.186,00 zł,

  • zasiłki celowe - 23.921, 00 zł.

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej obejmują wypłatę zasiłków stałych

• zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 12.801 zł.

Realizacja świadczeń rodzinnych dla 443 świadczeniobiorców na łączna kwotę 270.092 zł (m-c IX i X) w tym kwota zaliczki alimentacyjnej 34.180 zł dla 55 rodzin.

DODATKI MIESZKANIOWE:

  • wydano 5 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy

  • wydano 2 decyzje administracyjne odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego

- w rozpatrzeniu pozostaje 7 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:

październik 2005 r. - 3839,34 zł wrzesień 2005 r. - 4.733,25 zł

Zamówienia publiczne:

Otwarto oferty na przetargi:

Na wykonanie kanalizacji sanitarnej w ul. Kaczeńcowej w m. Dobra.

Przetargi w przygotowaniu:

  1. Wykonanie projektu na kanalizacje deszczową w ul. Mierzyńskiej i Okulickiego.

  2. Wykonano projekt techniczny na budowę chodnika w Rzepnicy - włożono wniosek o pozwolenie na budowę.

  1. Wykonano projekt techniczny na budowę chodnika w Wąwelnicy - złożono wniosek o pozwolenie na budowę.

  2. Wykonanie wodociągu i gazociągu do dz. nr 315 w Dobrej.

Gospodarka gruntami:

1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek:

  • działki niezabudowanej nr 47/10 o pow. 1061 m2 , położonej w obrębie Sławoszewo,

  • działki niezabudowanej nr 344 o pow. 523m2 , położonej w obrębie Dobra ,

- działki niezabudowanej nr 42 o powierzchni 1052 m2 , położonej w obrębie Redlica,

- udziału do 1052/68646 części w działce nr 105 o powierzchni 9528m2 , położonej w obrębie Redlica ,

2. Wydano 8 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości:

  • działki o nr 496/2 o powierzchni 3,20 ha położonej w Wołczkowie ,
    - działki nr 422/2 o pow. 0,7423ha , położonej w Dobrej ,

  • działki nr 224 o powierzchni 0,58 ha położonej w Dobrej ,

  • działki nr 276 o powierzchni 0,39 ha położonej w Wołczkowie ,

  • działki nr 10/134 o powierzchni 0 ,1651 ha , położonej w Bezrzeczu ,

  • działki nr 234 o powierzchni 0,5223ha ,położonej w Mierzynie 3 ,

  • działki nr 17/5 o powierzchni 1,5215 ha ,położonej w Mierzynie 2,

  • działki nr 17/6 o powierzchni 1,9055 ha, położonej w Mierzynie 2 ,

3. Wydano 3 postanowienia w sprawie podziału nieruchomości:

  • działki nr 93/16 o powierzchni 0,2217 ha , położonej w Mierzynie 2 ,

  • działki nr 113/128 o powierzchni 0,6861 ha , położonej w Mierzynie 2 ,

  • działki nr 843 o powierzchni 0,1202 ha , położonej w Mierzynie 2 ,

4. W dniu 19 października 2005r .zawartą akt notarialny na sprzedaż działki nr 195/20 o pow. 0,0840 ha położonej w Dobrej .

5. W dniu 20 października 2005r. zawartą akt notarialny na sprzedaż działki nr 195/21 o powierzchni 0,1344 ha położonej w Dobrej .

6. W dniu 21 października 2005r. zawartą akt notarialny w sprawie zamiany działki nr 72/2 będącej własnością Gminy Dobra na działkę nr 68/1 będącej współwłasnością osób fizycznych . W/w działki położone są w obrębie Bezrzecze .

Działalność kulturalno - sportowa.

Podsumowanie konkursu „Ogródki kwiatowe" .

Rozpoczęcie działalności grupy karate .

Inauguracja wystawy projektów studentów z Akademii Rolniczej w Szczecinie.

Młodzieżowe rozgrywki w piłkę nożną.

Wyjazd do Niemiec na zawody piłkarskie.

Rozgrywki o Puchar Wójta Gminy w piłce nożnej i siatkowej.

Konkursy plastyczne dla dzieci.

Spotkanie z najstarszymi mieszkankami Wąwelnicy.

Zarządzenia Wójta:

wydano 7 zarządzeń.

Ponadto :

Przedłużono umowę dzierżawy na grunt położony w Dołujach dz. 234/2, 193/1 i 193/2 /targowisko ZAN/ na okres 5 lat.

Zawarto porozumienie z Komendą Wojewódzką Policji w sprawie dofinansowania wydatków na zakup samochodów do użytku służbowego Komendy Powiatowej Policji w Policach - na kwotę 30.000 zł.

Wydano zgodę na sfinansowanie treningów oraz sprzętu do tenisa ziemnego: na łączna kwotę 3.000 zł.

Wydano 2 zgody na sprzedaż kwiatów i zniczy przy cmentarzach w Mierzynie i Wołczkowie w okresie 29.10-01.11.2005 r.

Wydano;

decyzje w sprawie odmowy umorzenia opłaty targowej na łączną kwotę 2.086,40 zł,

decyzje w sprawie rozłożenia na raty zaległości podatkowej w opłacie targowej na łączną kwotę 512,90 zł

wystawiono 1 upomnienie w związku z zaległością w opłacie targowej na kwotę 252,00 zł.

Ochrona środowiska, cmentarzy i rolnictwa:

Wycinka drzew:

Rozpatrzono 3 pozytywne wnioski.

Pozyskiwanie drewna:

Rozpatrzono 6 pozytywnych wniosków.

Wydano 4 pozwolenia na przycinkę drzew.

Wydano 2 pozytywne opinie dot. gospodarki odpadami.

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
07 gru 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
07 gru 2005, godz. 16:26

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
07 gru 2005, godz. 16:26