Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 11.07.2005r. do dnia 16.09.2005r.
SPRAWOZDANIE
z działalności Wójta Gminy Dobra
w okresie od dnia 11.07.2005r. do dnia 16.09.2005r.
W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:
W ustalonym umową terminie wykonany został remont instalacji co. wraz z modernizacja istniejącej kotłowni w Zespole Szkół w Dołujach.
Za zgoda kuratora Oświaty w Szczecinie stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach z dniem 1 września 2005 r. zostało powierzone Panu Zbigniewowi Kłosowskiemu.
Zakończono przyjmowanie wniosków na stypendia szkolne na okres wrzesień 2005 - czerwiec 2006 r.
W zakresie podatków rozpatrzono 9 wniosków podatników, z czego w 7 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
POZYTYWNE |
NEGATYWNE |
BEZ ROZPATRZENIA |
Podatek od nieruchomości |
6 |
0 |
2 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
0 |
2 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
1 |
RAZEM |
9 |
0 |
5 |
Udzielone ulgi według rodzajów:
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
6 |
0 |
0 |
6 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
0 |
0 |
3 |
Podatek od posiadania |
0 |
0 |
0 |
0 |
u psów |
|
|
|
|
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
9 |
0 |
0 |
9 |
Wielkość udzielonych ulg:
RODZAJE NALEŻNOŚCI |
UMORZENIE |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
765,30 |
0 |
0 |
795,30 |
Podatek rolny |
0 |
0 |
0 |
0 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
1204,50 |
0 |
0 |
1204,50 |
Podatek od posiadania psów |
0 |
0 |
0 |
0 |
Podatek od środków transportowych |
0 |
0 |
0 |
0 |
RAZEM |
1969,80 |
0 |
0 |
1969,80 |
W tym okresie udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci: -odroczenia terminu płatności podatku za łączne zobowiązania pieniężne w kwocie 11358,90 zł
Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączną kwotę 134,30 zł
Ponadto wystawiono 4 tytuły wykonawcze dotyczące podatków od środków transportowych na łączną kwotę 7475,15 zł.
W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych
wystawiono 53 zaświadczenia w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra.
Wysłano około 220 wezwań i pism w sprawie uzupełnienia danych w informacjach
dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości.
Wystawiono 149 decyzji przypisu i odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości:- łączny przypis podatków 2.918,40 zł;
- łączny odpis podatków 9.944,14 zł;
W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy:
wydano 16 postanowień o wszczęciu postępowania i do zapoznania się z materiałami w sprawie.
wydano 15 wezwań do złożenia deklaracji,
wydano 1 zawiadomienie do Urzędu skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości,
wydano 8 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień,
wydano 14 postanowień o rozksięgowaniu,
wydano 1 decyzję odmowną w związku z ulgą inwestycyjną
wydano 1 decyzję określającą wysokość nadpłaty,
wystawiono 27 tytułów wykonawcze;
wystawiono 1 wniosek o wycofanie hipoteki przymusowej.
Ponadto nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.
Sporządzono i wysłano 1217 upomnień za podatek od nieruchomości i rolny na kwotę 398830,53 zł. ponadto wystawiono 24 tytuły wykonawcze dotyczące podatku od nieruchomości i rolnego skierowane do Urzędów Skarbowych na kwotę 22480,70 zł
WARUNKI ZABUDOWY:
Wydano:
28 decyzji inwestycji celu publicznego,
5 decyzji o warunkach zabudowy,
7 pism dotyczących spraw różnych - decyzje i odpowiedzi,
sprawy w toku szt. 39.
25 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,
postępowania w toku - 27,
1 decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
postępowania w toku-2.
• wydano 58 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego;
warunki zabudowy w zakresie lokalizacji inwestycji
w zakresie innym niż mieszkaniowe wydano 17 szt decyzji
postępowania w toku 24 szt.
decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - wydano 2 szt.
postępowania w toku 1 szt.
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:
Pod obrady Rady Gminy przedłożono :
3 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom zlokalizowanym w miejscowości Mierzyn i Wołczkowo,
1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra (Bezrzecze),
1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra (Mierzyn),
1 projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/352/05 Rady Gminy w Dobrej z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Lubieszyn, obręb Wąwelnica, gmina Dobra.
W zakresie ewidencji działalności gospodarczej wydano:
34 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej
32 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,
20 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
W sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano:
jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,
jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:
wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
wydano 1 decyzje w sprawie umorzenia postępowania rozgraniczeniowego,
wydano 3 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości.
wydano 5 decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Dowody osobiste:
Przyjęto 280 wniosków dowodowych
Wydano 271 dowodów osobistych
Przyjęto 10 zgłoszeń o utracie dowodu osobistego
Ewidencja ludności
Wydano 192 poświadczeń o zameldowaniu.
Udzielono odpowiedzi na 40 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.
Wydano 6 decyzji o wymeldowaniu.
4. Wydano 1 decyzje o umorzeniu postępowania o wymeldowanie.
POMOC SPOŁECZNA:
Wydano łącznie 627 decyzje administracyjne w tym:
W zakresie świadczeń rodzinnych:
471 decyzji pozytywnych,
15 decyzji odmownych,
26 wniosków oczekujących na rozpatrzenie,
decyzje z pomocy społecznej :
133 decyzje pozytywne,
8 decyzji odmownych;
Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie sztuk 29.
Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę: 45.133 zł;
Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 33.353,00 zł w tym:
zasiłki okresowe - 10989,00 zł,
zasiłki celowe - 22364, 00 zł.
Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej
obejmują wypłatę zasiłków stałych
• zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 11780,00 zł dla 19 świadczeniobiorców.
DODATKI MIESZKANIOWE:
- wydano 16 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy
wydano 2 decyzje administracyjne odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego
wydano 1 decyzje administracyjna wstrzymującą wypłatę dodatku mieszkaniowego
- w rozpatrzeniu pozostaje 6 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:
lipiec 2005 - 5.348,17 zł
sierpień 2005 r. -4.411,84 zł wrzesień 2005 r. - 4.733,25 zł
Gospodarka komunalna
Zlecono i wykonano remont w klubie w m. Buk, Rzędziny, Wołczkowo, Wąwelnica.
Zlecono i wykonano stoły drewniane na placu zabaw przy boisku sportowym w Buku.
Zlecono i wykonano uproszczona inwentaryzację budynku Ośrodka Zdrowia w Dobrej, rozdzielenie instalacji elektrycznej i wodociągowej a także remont dachu i malowanie pomieszczeń dla Ośrodka Pomocy Społecznej oraz odwodnienie kościoła w Dobrej.
Wykonano drogę do przepompowni PS-56 na Bezrzeczu.
Wydano 17 decyzji o zajęciu pasa drogowego oraz 10 decyzji zezwalających na wbudowanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i naliczenie opłat
rocznych.
Zakończono budowy chodnika i wjazdów w ul. Szczecińskiej w Dobrej, Stolcu, ciągu pieszo-jezdnego na Oś. Leśnym w Bezrzeczu oraz drogi ul. Tytusa w Mierzynie.
Zakończono budowę oświetlenia w ul. Ogrodowej w Wołczkowie.
Przekazano plac budowy pod budowę chodnika i wjazdów w Wołczkowie oraz Ośrodka Zdrowia w Dołuj ach.
9. Wydano 84 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
Wydano 12 pozwoleń na przejazd drogami gminnymi z ograniczonym tonażem.
Przejęto odcinek sieci wodociągowej na dz. 472/2 w Wołczkowie.
Przejęto odcinek sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na dz. 853, 831, 817/1,
784 w Mierzynie.
Działalność pożytku publicznego i wolontariatu
„Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zadania publiczne Gminy Dobra w dziedzinie kultury fizycznej i sportu na kwotę 10.000 zł - rozstrzygniecie konkursu zakończone umową.
Ubezpieczeni:
- wystąpiono o odszkodowanie za uszkodzone mienie na kwotę 400 zł
Zamówienia publiczne: Otwarto oferty na przetargi:
Remont Ośrodka Zdrowia w Dołujach.
Wykonanie chodnika i wjazdów w Mierzynie.
Wykonanie chodnika i wjazdów w Wołczkowie.
Dożywianie uczniów na terenie Gminy Dobra.
Konserwacja i bieżące naprawy urządzeń wodno-melioracyjnych.
Na wykonanie i montaż słupków z nazwą ulic na terenie Gminy Dobra.
Przetargi w przygotowaniu:
Wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią w ul. Kaczeńcowej w Dobrej.
Podpisane umowy:
Na remont Ośrodka Zdrowia w Dołujach.
Na wykonanie chodnika w Wołczkowie.
Na wykonanie chodnika w Mierzynie.
Montaż i wykonanie słupków z nazwą ulic na terenie Gminy Dobra.
Dożywianie w szkołach na terenie Gminy Dobra.
Konserwacja i bieżące naprawy urządzeń wodno-melioracyjnych.
Gospodarka gruntami:
1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek: - działki niezabudowanej nr 350 o pow. 521 m2 , położonej w obrębie Dobra ,
działki niezabudowanej nr 344 o pow. 523m2 , położonej w obrębie Dobra ,
działki niezabudowanej nr 101 o powierzchni 900m2 , położonej w obrębie Redlica ,
działki niezabudowana nr 102 o powierzchni 870 m2 , położonej w obrębie Redłica,
udziału do 1770/68646 części w działce nr 105 o powierzchni 9528m2, położonej w obrębie Redlica ,
udziału do 5900/670.990 części w działce nr 301/14 o powierzchni 67099 m2 , położonej w Dobrej ,
udziału do 1/3 części w działce nr 903/6 o powierzchni 212m2 , położonej w Dołuj ach ,
- działki o nr 47/9 o powierzchni 1052m2 , położonej w Sławoszewie .
2. Wydano 16 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości :
- działki o nr 225/5 o powierzchni 0,2000ha położonej w Dołuj ach,
- działki nr 512 o pow. 5,5606ha , położonej w Wołczkowie ,
działki nr 513 o powierzchni 3,0574 ha położonej w Wołczkowie ,
działki nr 257/9 o powierzchni 2,14 ha położonej w Mierzynie 3,
działki nr 735/27 o powierzchni 0 ,1346 ha , położonej w Mierzyn 3 ,
działki nr 103 o powierzchni 27,6104 ha ,położonej w Buku ,
działki nr 111 o powierzchni 2,6997 ha ,położonej w Dołuj ach,
działki nr 735/29 o powierzchni 0,0874 ha, położonej w Mierzynie 3 ,
działki nr 207/8 o powierzchni 0,2666 ha ,położonej w Mierzynie 3 ,
działki nr 492/1 o powierzchni 0,3242 ha, położonej w Wołczkowie ,
działki nr 19/12 o powierzchni 0,0478 ha ,położonej w Mierzynie 2,
działki nr 34/11 o powierzchni 0,1279 ha ,położonej w Bezrzeczu ,
działki nr 9/12 o powierzchni 0,2531 ha, położonej w Dobrej ,
działki nr 182/5 o powierzchni 0,0374 ha , położonej w Mierzynie 3,
działki nr 168/2 o powierzchni 0,2030 ha położonej w Wąwelnicy ,
działki nr 898/25 o powierzchni 1,8367 ha położonej w Mierzynie 2.
3. Wydano 8 postanowień w sprawie podziału nieruchomości :
działki nr 898/25 o powierzchni 1,8367 ha , położonej w Mierzynie 2 ,
działki nr 10/134 o powierzchni 0,1651 ha , położonej w Bezrzeczu ,
działki nr 496/2 o powierzchni 3,20 ha , położonej w Wołczkowie ,
działki nr 17/5 o powierzchni 1,5215 ha , położonej w Mierzynie2 ,
działki nr 492/1 o powierzchni 0,7676 ha , położonej w Wołczkowo ,
działki nr 182/5 o powierzchni 0,0374 ha , położonej w Mierzynie 3 ,
działki nr 276 o powierzchni 0,39 ha , położonej w Wołczkowie .
działki nr 257/53 o powierzchni 2,13 ha położonej w Mierzynie 3.
4. W przetargu w dniu 2 września 2005r. nie zostały sprzedane działki nr 431/1 , 431/3 , 431/6 , 431/7 , 431/8 położone w Bezrzeczu .
W dniu 28 września 2005r. został ogłoszony przetarg na działkę nr 430 o powierzchni 1,1294 ha położonej w Bezrzeczu cena wywoławcza 451.760,00 zł .W/w cena jest bez podatku VAT . Przetarg odbędzie się w dniu 17 listopada 2005r. o godzinie 15 w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy Dobra .
W dniu 4 października odbędzie się przetarg na sprzedaż działki nr 431/5 o powierzchni 1,1675 ha położonej w Bezrzeczu cena wywoławcza 431.975,00 zł. W/w cena jest bez podatku VAT .
W dniu 8 września 2005r. odbył się drugi przetarg na sprzedaż działek o nr 195/15 , 195/21,195/20,195/19.
W drugim przetargu zostały sprzedane dwie działki tj.
Działka nr 195/21 o pow. 0,1344 ha położona w Dobrej została sprzedana za cenę 45.450,oo zł. netto , cena brutto wynosi 55.449 ,00 zł.
Działka nr 195/20 o powierzchni 0,0840 ha położona w Dobrej została sprzedana za cenę 28.300,00 zł. netto , cena brutto 34.526,00 zł.
W drugim przetargu nie zostały sprzedane działki nr 195/15 i nr 195/19 - brak chętnych .
WÓJT
Andrzej Grabałowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
07 gru 2005
Osoba dodająca informacje
Super Admin Data publikacji:
07 gru 2005, godz. 16:25
Osoba aktualizująca informacje
Super Admin Data aktualizacji:
07 gru 2005, godz. 16:25