Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dobra

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 11.07.2005r. do dnia 16.09.2005r.


SPRAWOZDANIE

z działalności Wójta Gminy Dobra

w okresie od dnia 11.07.2005r. do dnia 16.09.2005r.

W w/w okresie w zakresie oświaty zostały podjęte następujące działania:

  1. W ustalonym umową terminie wykonany został remont instalacji co. wraz z modernizacja istniejącej kotłowni w Zespole Szkół w Dołujach.

  2. Za zgoda kuratora Oświaty w Szczecinie stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w Dołujach z dniem 1 września 2005 r. zostało powierzone Panu Zbigniewowi Kłosowskiemu.

  3. Zakończono przyjmowanie wniosków na stypendia szkolne na okres wrzesień 2005 - czerwiec 2006 r.

W zakresie podatków rozpatrzono 9 wniosków podatników, z czego w 7 przypadkach udzielono wnioskowanej ulgi.

RODZAJ NALEŻNOŚCI

POZYTYWNE

NEGATYWNE

BEZ ROZPATRZENIA

Podatek od nieruchomości

6

0

2

Podatek rolny

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

3

0

2

Podatek od posiadania psów

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

1

RAZEM

9

0

5

Udzielone ulgi według rodzajów:

RODZAJ NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

6

0

0

6

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

3

0

0

3

Podatek od posiadania

0

0

0

0

u psów

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

9

0

0

9

Wielkość udzielonych ulg:

RODZAJE NALEŻNOŚCI

UMORZENIE

ROZŁOŻENIA NA RATY

ODROCZENIA

RAZEM

Podatek od nieruchomości

765,30

0

0

795,30

Podatek rolny

0

0

0

0

Łączne zobowiązanie pieniężne

1204,50

0

0

1204,50

Podatek od posiadania psów

0

0

0

0

Podatek od środków transportowych

0

0

0

0

RAZEM

1969,80

0

0

1969,80

W tym okresie udzielono pomocy publicznej jednemu przedsiębiorcy w postaci: -odroczenia terminu płatności podatku za łączne zobowiązania pieniężne w kwocie 11358,90 zł

Na podstawie art. 67 § 4 pkt 2 udzielono ulgi w postaci umorzenia z urzędu podatku od posiadania psów na łączną kwotę 134,30 zł

Ponadto wystawiono 4 tytuły wykonawcze dotyczące podatków od środków transportowych na łączną kwotę 7475,15 zł.

W zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych

wystawiono 53 zaświadczenia w sprawie podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników, posiadania gospodarstwa rolnego, o dochodowości z gospodarstwa rolnego, o wykreśleniu zadłużenia z ksiąg wieczystych, potwierdzenia własności nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra.

Wysłano około 220 wezwań i pism w sprawie uzupełnienia danych w informacjach

dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości.

Wystawiono 149 decyzji przypisu i odpisu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości:- łączny przypis podatków 2.918,40 zł;

- łączny odpis podatków 9.944,14 zł;

W zakresie podatków od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej rozpatrzono następujące sprawy:

  • wydano 16 postanowień o wszczęciu postępowania i do zapoznania się z materiałami w sprawie.

  • wydano 15 wezwań do złożenia deklaracji,

  • wydano 1 zawiadomienie do Urzędu skarbowego o niezłożeni deklaracji na podatek od nieruchomości,

  • wydano 8 pism różnych do podatnika o złożenie wyjaśnień,

  • wydano 14 postanowień o rozksięgowaniu,

  • wydano 1 decyzję odmowną w związku z ulgą inwestycyjną

  • wydano 1 decyzję określającą wysokość nadpłaty,

  • wystawiono 27 tytułów wykonawcze;

  • wystawiono 1 wniosek o wycofanie hipoteki przymusowej.

Ponadto nie kierowano wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Szczecinie z/s w Policach o wpis hipoteki przymusowej.

Sporządzono i wysłano 1217 upomnień za podatek od nieruchomości i rolny na kwotę 398830,53 zł. ponadto wystawiono 24 tytuły wykonawcze dotyczące podatku od nieruchomości i rolnego skierowane do Urzędów Skarbowych na kwotę 22480,70 zł

WARUNKI ZABUDOWY:

Wydano:

  • 28 decyzji inwestycji celu publicznego,

  • 5 decyzji o warunkach zabudowy,

  • 7 pism dotyczących spraw różnych - decyzje i odpowiedzi,

  • sprawy w toku szt. 39.

  • 25 decyzji o warunkach zabudowy w zakresie inwestycji innych niż mieszkaniowe,

  • postępowania w toku - 27,

  • 1 decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

  • postępowania w toku-2.

• wydano 58 decyzji z zakresu warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego;

warunki zabudowy w zakresie lokalizacji inwestycji

  • w zakresie innym niż mieszkaniowe wydano 17 szt decyzji

  • postępowania w toku 24 szt.

  • decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - wydano 2 szt.

  • postępowania w toku 1 szt.

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE:

Pod obrady Rady Gminy przedłożono :

  • 3 projekty uchwał w sprawie nadania nazw ulicom zlokalizowanym w miejscowości Mierzyn i Wołczkowo,

  • 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra (Bezrzecze),

  • 1 projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra (Mierzyn),

  • 1 projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/352/05 Rady Gminy w Dobrej z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Lubieszyn, obręb Wąwelnica, gmina Dobra.

W zakresie ewidencji działalności gospodarczej wydano:

  • 34 nowych wpisów do ewidencji działalności gospodarczej

  • 32 zmian we wpisach do ewidencji działalności gospodarczej,

  • 20 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.

W sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano:

  • jedno zezwolenie na sprzedaż piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży,

  • jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

  • jedno zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

ROZGRANICZENIA NIERUCHOMOŚCI:

  • wydano 1 postanowienie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,

  • wydano 1 decyzje w sprawie umorzenia postępowania rozgraniczeniowego,

  • wydano 3 decyzje w sprawie ustalenia granic nieruchomości.

  • wydano 5 decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Dowody osobiste:

  1. Przyjęto 280 wniosków dowodowych

  2. Wydano 271 dowodów osobistych

  3. Przyjęto 10 zgłoszeń o utracie dowodu osobistego

Ewidencja ludności

  1. Wydano 192 poświadczeń o zameldowaniu.

  2. Udzielono odpowiedzi na 40 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych.

  1. Wydano 6 decyzji o wymeldowaniu.

4. Wydano 1 decyzje o umorzeniu postępowania o wymeldowanie.

POMOC SPOŁECZNA:

Wydano łącznie 627 decyzje administracyjne w tym:

W zakresie świadczeń rodzinnych:

  • 471 decyzji pozytywnych,

  • 15 decyzji odmownych,

  • 26 wniosków oczekujących na rozpatrzenie,

decyzje z pomocy społecznej :

  • 133 decyzje pozytywne,

  • 8 decyzji odmownych;

Wnioski oczekujące na rozpatrzenie łącznie sztuk 29.

Pomoc finansowa i rzeczowa w ramach pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.

Zrealizowano pomoc finansowana łączną kwotę: 45.133 zł;

Zadania własne Gminy - kwota wypłaconych świadczeń 33.353,00 zł w tym:

  • zasiłki okresowe - 10989,00 zł,

  • zasiłki celowe - 22364, 00 zł.

Zadania zlecone gminie w zakresie pomocy społecznej

obejmują wypłatę zasiłków stałych

• zrealizowano pomoc finansową w formie zasiłków stałych w wysokości 11780,00 zł dla 19 świadczeniobiorców.

DODATKI MIESZKANIOWE:

- wydano 16 decyzji administracyjnych przyznających dodatek mieszkaniowy

  • wydano 2 decyzje administracyjne odmawiające przyznania dodatku mieszkaniowego

  • wydano 1 decyzje administracyjna wstrzymującą wypłatę dodatku mieszkaniowego

- w rozpatrzeniu pozostaje 6 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Dodatki mieszkaniowe wypłacone w łącznej kwocie za miesiące:

lipiec 2005 - 5.348,17 zł

sierpień 2005 r. -4.411,84 zł wrzesień 2005 r. - 4.733,25 zł

Gospodarka komunalna

  1. Zlecono i wykonano remont w klubie w m. Buk, Rzędziny, Wołczkowo, Wąwelnica.

  2. Zlecono i wykonano stoły drewniane na placu zabaw przy boisku sportowym w Buku.

  1. Zlecono i wykonano uproszczona inwentaryzację budynku Ośrodka Zdrowia w Dobrej, rozdzielenie instalacji elektrycznej i wodociągowej a także remont dachu i malowanie pomieszczeń dla Ośrodka Pomocy Społecznej oraz odwodnienie kościoła w Dobrej.

  1. Wykonano drogę do przepompowni PS-56 na Bezrzeczu.

  1. Wydano 17 decyzji o zajęciu pasa drogowego oraz 10 decyzji zezwalających na wbudowanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i naliczenie opłat

rocznych.

  1. Zakończono budowy chodnika i wjazdów w ul. Szczecińskiej w Dobrej, Stolcu, ciągu pieszo-jezdnego na Oś. Leśnym w Bezrzeczu oraz drogi ul. Tytusa w Mierzynie.

  1. Zakończono budowę oświetlenia w ul. Ogrodowej w Wołczkowie.

  2. Przekazano plac budowy pod budowę chodnika i wjazdów w Wołczkowie oraz Ośrodka Zdrowia w Dołuj ach.

9. Wydano 84 zgód i warunków technicznych na przyłącza do kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

  1. Wydano 12 pozwoleń na przejazd drogami gminnymi z ograniczonym tonażem.

  2. Przejęto odcinek sieci wodociągowej na dz. 472/2 w Wołczkowie.

  3. Przejęto odcinek sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na dz. 853, 831, 817/1,

784 w Mierzynie.

Działalność pożytku publicznego i wolontariatu

„Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zadania publiczne Gminy Dobra w dziedzinie kultury fizycznej i sportu na kwotę 10.000 zł - rozstrzygniecie konkursu zakończone umową.

Ubezpieczeni:

- wystąpiono o odszkodowanie za uszkodzone mienie na kwotę 400 zł

Zamówienia publiczne: Otwarto oferty na przetargi:

  1. Remont Ośrodka Zdrowia w Dołujach.

  2. Wykonanie chodnika i wjazdów w Mierzynie.

  3. Wykonanie chodnika i wjazdów w Wołczkowie.

  4. Dożywianie uczniów na terenie Gminy Dobra.

  5. Konserwacja i bieżące naprawy urządzeń wodno-melioracyjnych.

  6. Na wykonanie i montaż słupków z nazwą ulic na terenie Gminy Dobra.

Przetargi w przygotowaniu:

Wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią w ul. Kaczeńcowej w Dobrej.

Podpisane umowy:

  1. Na remont Ośrodka Zdrowia w Dołujach.

  2. Na wykonanie chodnika w Wołczkowie.

  3. Na wykonanie chodnika w Mierzynie.

  4. Montaż i wykonanie słupków z nazwą ulic na terenie Gminy Dobra.

  5. Dożywianie w szkołach na terenie Gminy Dobra.

  6. Konserwacja i bieżące naprawy urządzeń wodno-melioracyjnych.

Gospodarka gruntami:

1. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami w sprawie warunkowej umowy sprzedaży Wójt Gminy Dobra nie skorzystał z prawa pierwokupu działek: - działki niezabudowanej nr 350 o pow. 521 m2 , położonej w obrębie Dobra ,

  • działki niezabudowanej nr 344 o pow. 523m2 , położonej w obrębie Dobra ,

  • działki niezabudowanej nr 101 o powierzchni 900m2 , położonej w obrębie Redlica ,

  • działki niezabudowana nr 102 o powierzchni 870 m2 , położonej w obrębie Redłica,

  • udziału do 1770/68646 części w działce nr 105 o powierzchni 9528m2, położonej w obrębie Redlica ,

  • udziału do 5900/670.990 części w działce nr 301/14 o powierzchni 67099 m2 , położonej w Dobrej ,

  • udziału do 1/3 części w działce nr 903/6 o powierzchni 212m2 , położonej w Dołuj ach ,

- działki o nr 47/9 o powierzchni 1052m2 , położonej w Sławoszewie .

2. Wydano 16 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości :

- działki o nr 225/5 o powierzchni 0,2000ha położonej w Dołuj ach,
- działki nr 512 o pow. 5,5606ha , położonej w Wołczkowie ,

  • działki nr 513 o powierzchni 3,0574 ha położonej w Wołczkowie ,

  • działki nr 257/9 o powierzchni 2,14 ha położonej w Mierzynie 3,

  • działki nr 735/27 o powierzchni 0 ,1346 ha , położonej w Mierzyn 3 ,

  • działki nr 103 o powierzchni 27,6104 ha ,położonej w Buku ,

  • działki nr 111 o powierzchni 2,6997 ha ,położonej w Dołuj ach,

  • działki nr 735/29 o powierzchni 0,0874 ha, położonej w Mierzynie 3 ,

  • działki nr 207/8 o powierzchni 0,2666 ha ,położonej w Mierzynie 3 ,

  • działki nr 492/1 o powierzchni 0,3242 ha, położonej w Wołczkowie ,

  • działki nr 19/12 o powierzchni 0,0478 ha ,położonej w Mierzynie 2,

  • działki nr 34/11 o powierzchni 0,1279 ha ,położonej w Bezrzeczu ,

  • działki nr 9/12 o powierzchni 0,2531 ha, położonej w Dobrej ,

  • działki nr 182/5 o powierzchni 0,0374 ha , położonej w Mierzynie 3,

  • działki nr 168/2 o powierzchni 0,2030 ha położonej w Wąwelnicy ,

  • działki nr 898/25 o powierzchni 1,8367 ha położonej w Mierzynie 2.

3. Wydano 8 postanowień w sprawie podziału nieruchomości :

  • działki nr 898/25 o powierzchni 1,8367 ha , położonej w Mierzynie 2 ,

  • działki nr 10/134 o powierzchni 0,1651 ha , położonej w Bezrzeczu ,

  • działki nr 496/2 o powierzchni 3,20 ha , położonej w Wołczkowie ,

  • działki nr 17/5 o powierzchni 1,5215 ha , położonej w Mierzynie2 ,

  • działki nr 492/1 o powierzchni 0,7676 ha , położonej w Wołczkowo ,

  • działki nr 182/5 o powierzchni 0,0374 ha , położonej w Mierzynie 3 ,

  • działki nr 276 o powierzchni 0,39 ha , położonej w Wołczkowie .

  • działki nr 257/53 o powierzchni 2,13 ha położonej w Mierzynie 3.

4. W przetargu w dniu 2 września 2005r. nie zostały sprzedane działki nr 431/1 , 431/3 , 431/6 , 431/7 , 431/8 położone w Bezrzeczu .

  1. W dniu 28 września 2005r. został ogłoszony przetarg na działkę nr 430 o powierzchni 1,1294 ha położonej w Bezrzeczu cena wywoławcza 451.760,00 zł .W/w cena jest bez podatku VAT . Przetarg odbędzie się w dniu 17 listopada 2005r. o godzinie 15 w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy Dobra .

  2. W dniu 4 października odbędzie się przetarg na sprzedaż działki nr 431/5 o powierzchni 1,1675 ha położonej w Bezrzeczu cena wywoławcza 431.975,00 zł. W/w cena jest bez podatku VAT .

  3. W dniu 8 września 2005r. odbył się drugi przetarg na sprzedaż działek o nr 195/15 , 195/21,195/20,195/19.

W drugim przetargu zostały sprzedane dwie działki tj.

Działka nr 195/21 o pow. 0,1344 ha położona w Dobrej została sprzedana za cenę 45.450,oo zł. netto , cena brutto wynosi 55.449 ,00 zł.

Działka nr 195/20 o powierzchni 0,0840 ha położona w Dobrej została sprzedana za cenę 28.300,00 zł. netto , cena brutto 34.526,00 zł.

W drugim przetargu nie zostały sprzedane działki nr 195/15 i nr 195/19 - brak chętnych .

WÓJT

Andrzej Grabałowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Administrator BIP

Data wytworzenia:
07 gru 2005

Osoba dodająca informacje

Super Admin

Data publikacji:
07 gru 2005, godz. 16:25

Osoba aktualizująca informacje

Super Admin

Data aktualizacji:
07 gru 2005, godz. 16:25