Oferta zatrudnienia na stanowisko ds. księgowości budżetowej w Zespole Finansowym w Urzędzie Gminy Dobra
Nasz znak: ZO.OK.2110.3.2016.TG
Dobra, dnia 06 grudnia 2016 r.
OFERTA ZATRUDNIENIA
Wójt Gminy Dobra
ul. Szczecińska 16a
72-003 Dobra
ogłasza konkurs na stanowisko ds. księgowości budżetowej
w Zespole Finansowym
w Urzędzie Gminy Dobra
z siedzibą w Dobrej przy ul. Szczecińskiej 16a, 72-003 Dobra
( umowa o pracę na czas zastępstwa pracownika )
I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra.
II. Określenie stanowiska:
Stanowisko ds. księgowości budżetowej w Urzędzie Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra.
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Miejsce pracy:
Urząd Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej
ul. Szczecińska 16a,
72-003 Dobra
- Nawiązanie stosunku pracy:
Nawiązanie stosunku pracy nastąpi: od dnia 02 stycznia 2017 r. z możliwością przesunięcia terminu zatrudnienia.
- Forma zatrudnienia:
- Zatrudnienie nastąpi w oparciu o przepisy ustawy o pracownikach samorządowych, rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy i ustawy Kodeks Pracy;
- Umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika;
- Wynagrodzenie zasadnicze w przedziale: 2.200,00 zł brutto – 3.000,00 zł brutto plus dodatek z tytułu wysługi lat;
- Stanowisko pracy: stanowisko urzędnicze;
- Wymiar czasu pracy: pełny etat;
- Zawarcie umowy o pracę na wskazany w punkcie 1 okres służy zaspokojeniu rzeczywistego okresowego zapotrzebowania Pracodawcy na pracę Pracownika, a tym samym nie podlega określonym w art. 251 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666), limitom dotyczącym czasu trwania i liczby umów o pracę zawieranych na czas określony.
- Okres wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u Pracodawcy i wynosić będzie:
- 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy
- 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
- 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
IV. Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Posiadanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku pracy – wykształcenie wyższe ekonomiczne.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w administracji publicznej – w księgowości budżetowej.
- Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu ustaw:
- Ustawy o Finansach publicznych.
- Ustawy o Rachunkowości.
- Ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- Ustawy opłacie skarbowej.
- Ustawy o samorządzie gminnym oraz zasad funkcjonowania samorządu gminnego.
- Ustawa o pracownikach samorządowych,
- Ustawy o ochronie danych osobowych.
- Ustawy o dostępie do informacji publicznej,
oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustaw.
- Wysoka kultura osobista.
- Umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji.
- Umiejętność komunikacji interpersonalnej i odporność na stres.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Komunikatywność.
- Samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.
- Terminowość.
- Dobra znajomość aplikacji biurowych (Microsoft Word, Excel, Open Office, przeglądarek internetowych i poczty elektronicznej).
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Księgowanie operacji gospodarczych dotyczących dochodów w UG.
- Wykonywanie niżej wymienionych czynności w zakresie dochodów:
- w oparciu o podział i ustalony plan kont – kompletowanie dokumentów kasowych i bankowych,
- dekretacja księgowa w/w dokumentów (dochodowo i przychodowo),
- rejestracja dowodów księgowych,
- sprawdzanie zgodności zarejestrowanych dokumentów z wyciągami bankowymi i raportami kasowymi,
- uzgadnianie miesięcznych obrotów i sald z księgowością podatkową i dysponentami środków budżetowych,
- prowadzenie bieżących rozliczeń krótkoterminowych i długoterminowych należności jednostek budżetowych zaliczonych do dochodów budżetowych w przyszłych latach.
- Księgowanie i ustalenie zobowiązań wobec Urzędu Skarbowego z tytułu należnego podatku VAT.
- Analiza i uzgadnianie co miesiąc kont rozrachunkowych.
- Księgowe zamknięcie miesiąca i roku oraz wykonanie koniecznych wydruków.
- Przygotowywanie załączników do rocznego sprawozdania finansowego UG i JST w części wynikającej z powierzonego zakresu czynności oraz uczestnictwo w jego sporządzaniu.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych z UG i JST, z dochodów oraz o nadwyżce/deficycie JST (NDS) i związanych z powierzonym zakresem czynności.
- Sporządzanie inwentaryzacji składników majątkowych ze swojego stanowiska na dzień bilansowy.
- Ewidencja dotacji, subwencji i środków pozyskiwanych z zewnątrz oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania.
- Ewidencja zadań zleconych i terminowe przekazywanie należnych dochodów budżetu państwa.
- Wprowadzanie danych z zarządzeń i uchwał do programu finansowo - księgowego na dochody UG.
- Przygotowywanie sprawozdań na potrzeby Rady Gminy i sprawozdań z działalności Wójta.
- Przygotowywanie danych dla Skarbnika Gminy niezbędnych do przygotowania sprawozdań i informacji o wykonaniu budżetu gminy w terminach:
- w przypadku informacji na 21 dni przed terminem złożenia wymaganym przepisami prawa.
- w przypadku sprawozdań na 30 dni przez terminem złożenia wymaganym przepisami prawa.
- Sporządzanie bilansu z wykonania budżetu JST.
- Ewidencja księgowa wpłat z tytułu nałożonych mandatów (ewidencja syntetyczna zbiorczo).
- Informowanie w formie pisemnej Komendanta Straży Gminnej w Dobrej o dokonanych wpłatach (wydruk komputerowy zawierający: datę wpłaty, kwotę mandatu, numer mandatu), raz w tygodniu w poniedziałek za tydzień poprzedni.
- Współpraca z pracownikiem administracyjnym Straży Gminnej w Dobrej w zakresie spraw dotyczących mandatów karnych.
- Zastępowanie pracownika zatrudnionego na stanowisku Inspektora w Zespole Finansowym w Urzędzie Gminy Dobra w czasie usprawiedliwionej nieobecności.
- Realizacja zadań obronnych i ochrony ludności, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Giny Dobra i Planu Obrony Cywilnej.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych w ramach powierzonego zakresu czynności.
Pracownik jest odpowiedzialny za:
- Należyte i sumienne wykonywanie powierzonych obowiązków oraz prawidłowe przechowywanie prowadzonych przez siebie akt i dokumentów.
- Prawidłowe gromadzenie materiałów potrzebnych do załatwienia sprawy, wyczerpujące ustalenie stanu faktycznego.
- Znajomość i ścisłe stosowanie obowiązujących przepisów.
- Przestrzeganie terminów przy załatwianiu spraw.
- Sprawną i uprzejmą obsługę interesantów.
- Przestrzeganie dyscypliny pracy, tajemnicy państwowej i służbowej.
- Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z rzeczowym wykazem akt oraz instrukcji dotyczącej postępowania z materiałami archiwalnymi.
- Uzupełnienie kwalifikacji zawodowych w zakresie własnej specjalizacji.
- Przestrzeganie przepisów bhp i p.poż.
- Posługiwanie się powierzonym sprzętem i materiałami zgodnie z ich przeznaczeniem.
VI. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy:
- Praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra.
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych (winda) na parter budynku; piętro – nie.
- Stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym, obsługą interesanta.
- Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, fax.
- Stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.
- Na stanowisku pracy występują obciążenia: narządu wzroku (praca przy monitorze ekranowym) i układu mięśniowo-szkieletowego (czynności wykonywane w pozycji siedzącej).
- Praca jednozmianowa, w godzinach:
- poniedziałek: 8.00 – 17.00,
- wtorek: 8.00 – 15.00,
- środa: 7.00 – 15.00,
- czwartek: 7.00 – 15.00,
- piątek: 7.00 – 15.00.
- Przyjęcia interesantów na tym stanowisku odbywają się w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki - w godzinach określonych w punkcie 7
VII. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
- Życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV).
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy - (wzór do pobrania).
- Kserokopie świadectw pracy.
- Inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych.
- Kserokopię dokumentu dowodu osobistego.
- Kserokopię dokumentu prawa jazdy.
- Oświadczenie kandydata, iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe -(wzór do pobrania).
- Oświadczenie kandydata, że posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku ds. księgowości budżetowej - (wzór do pobrania).
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych – (wzór do pobrania).
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (wzór do pobrania)
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie:
- osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej przy ul. Szczecińskiej 16a, lub
- pocztą na adres korespondencyjny Urzędu Gminy Dobra: ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra, z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko ds. księgowości budżetowej w Urzędzie Gminy Dobra – zastępstwo pracownika”.
Oferty wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy składać w terminie:
do dnia 19 grudnia 2016 r. do godz. 14.00.
W przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie
(liczy się data wpływu do Sekretariatu Urzędu Gminy Dobra).
Nie będą rozpatrywane oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy po dniu 19 grudnia 2016 r. oraz oferty przesłane pocztą elektroniczną.
- Dodatkowe informacje:
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, sprawdzającego wiedzę oraz umiejętności kandydata (test pisemny, rozmowa kwalifikacyjna), drogą telefoniczną lub elektroniczną.
- Kandydaci, nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani.
- Informacja o wyniku konkursu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.dobraszczecinska.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku konkursu na ww. stanowisko urzędnicze, są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze.
UWAGA: Dokumenty, które kandydat powinien złożyć muszą być kompletne „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia Nie podpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty i utratę szansy na przejście do drugiego, decydującego etapu konkursu. |
Dodatkowych informacji dotyczących konkursu udzielają:
Tamara Gębuś, Inspektor w Zespole Organizacyjnym w Urzędzie Gminy Dobra,
Nr telefonu kontaktowego: 91 424 44 93 ;
Wójt
Teresa Dera
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tamara Gębuś Data wytworzenia:
06 gru 2016
Osoba dodająca informacje
Kinga Kowalewska Data publikacji:
06 gru 2016, godz. 13:45
Osoba aktualizująca informacje
Kinga Kowalewska Data aktualizacji:
06 gru 2016, godz. 13:55